snelheid HTForum

Gestart door audiolover, november 13, 2009, 08:00:58

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Tja, aart van het beestje.
Ik wil gewoon zo transparant mogelijk zijn, en daar hoort dan soms ook verdedigen bij.
Probleem is als je dit niet doet (ook al eens op de BBQ over gehad met mensen) dat er toch mensen zijn die alleen de ene kant van het verhaal horen.

Zit hier echt niet gebogen over mijn keyboard een potje te janken hoor :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Maar ik kan me ook voorstellen dat je wat beters te doen hebt met je tijd ;)
Je zult toch altijd mensen houden die het beter weten of zwart kijken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

Citaat van: Christiaan S op december  8, 2010, 15:01:47
Maar ik kan me ook voorstellen dat je wat beters te doen hebt met je tijd ;)
Je zult toch altijd mensen houden die het beter weten of zwart kijken.



Volgens mij is er niemand die negatief doet over het forum.  Maar wat ik vaak merk is dat als er enigzins kleine opbouwende kritiek is dat iedereen altijd meteen in de verdediging schiet.  Je kan het zien als zwart kijken maar je kan het ook zien als tip om zo efficient mogelijk met je budget om te gaan.  Echter wordt dat weer totaal als negatief bestempeld terwijl het als positief wordt bedoeld.  En ja er zijn inderdaad mensen die het beter weten dus ik zou zeggen maak gebruik van die kennis in plaats van die mensen af te zeiken of als zwartkijker bestempelen. 

En als mensen een donatie doen dan mogen ze ook best wel wat zeggen als ze vermoeden dat hun donatie niet goed word besteed.
Zou een beetje raar zijn als je een donatie doet en verder mag je niks meer zeggen over waar iemands geld is gebleven, zou toch wel heel raar zijn.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

riwi

Citaat van: Tube-freak op december  8, 2010, 16:08:45
Zou een beetje raar zijn als je een donatie doet en verder mag je niks meer zeggen over waar iemands geld is gebleven, zou toch wel heel raar zijn.

Dat vind ik niet. Een donatie is vrijblijvend en geeft je geen enkel recht. Zelfs niet als Frank zegt dat ie 's avonds het geld oprolt en er sigaren van rookt.
In dit specifieke geval doneren we voor 'het forum'. Dat draait nu weer prima toch? Klaar!

En die 99.9% Ik denk dat we die wel halen kwa uptime van het forum over de laatste paar jaren. 99.9% is namelijk een derde dag down per jaar. dwz 8 uur per jaar. Met nu 4 dagen ineens is er voor 12 jaar aan downtime opgesoepeerd :) En wat dan nog misschien is het 99.7% Ook prima voor een non essentieel iets als een forum.

Ik snap wel dat ITC het bij Mevers weg legt. Het is een bekende betrouwbare/ vertrouwde partij die heeft bewezen de zaak draaiende te houden zonder dat Frank zich daar al te veel mee moet bemoeien.

fugazi_2009

Citaat van: riwi op december  8, 2010, 16:20:54
Zelfs niet als Frank zegt dat ie 's avonds het geld oprolt en er sigaren van rookt.

He? Heeft Frank nu weer zijn mond voorbij gepraat? Heeft hij je ook vertelt dat de sigaren gerold van 50 euro toch echt beter proefden dan die van de 20 euro biljetten?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Tube-freak

Ik hou het persoonlijk liever bij Montecristo's  :thumbs-up:

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

En ik vond in het betaalbare segment Oud Kampen - Classica Corrona's altijd erg goed te doen.
Ben onderhand alweer een maand of 2 a 3 gestopt geloof ik. Af en toe wel jammer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

Oud Kampen corronas zijn ook goed ja.  Maar ik rook maar heel zelden een sigaartje dus als ik er dan een rook dan neem ik gewoon zo een dure cubaan.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ajbeefde

Frank heeft niets met rokers  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

Er zijn veel leden die het forum ook hebben als social network. Anderen steken er weer hun licht op over audio en video.
Een donatie zie ik een beetje als abonnementsgeld, maar als ik de gemiddelde bedragen hoor (€ 0,50 -€ 5,00) dan viel mij dit toch enigszins tegen. Jaren heb ik zelf gecollecteerd voor het KWF en sindsdien geef ik aan elke collectant minimaal € 1,- ook al is het een collectebus van wazige afkomst. Dit doe ik ter aanmoediging van de collectant omdat hij de moeite neemt langs de deur te gaan. De wereld wordt immers steeds sneller, afstandelijker en steeds minder mensen zijn bereid anderen te helpen.
Op HT forum zie je gelukkig nog veel virtuele hulp en Frank steekt bij tijd en wijle ongetwijfeld veel energie in het forum.
Natuurlijk heeft hij zelf veel belang bij goed draaiende servers. Zonder server geen calibratietour en minder aanmeldingen, maar ook geen helpende hand van Frank en andere pro's die telkens opnieuw weer iedereen te woord staan.
Discussies over bijdrages vind ik zelf eigenlijk misplaatst, veel liever maak ik gebruik van zijn kennis.
Het forum draait weer en lekker snel is het ook. Hulde !
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Tube-freak

Citaat van: ajbeefde op december  8, 2010, 19:30:11
Frank heeft niets met rokers  ;)

Om maar met de legendarische punkcover van Metallica te spreken:

  :headbanging: "So Fucking what"  :headbanging:
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

oud_account_1

Er wordt door een aantal mensen aangegeven dat er mogelijk(?) teveel betaald wordt en dat het daarnaast mogelijk(?) ook veel(?) beter kan.
Als het goedkoper/beter kan zou dat het forum alleen maar ten goede komen, er hoeft dan minder door Frank bijbetaald te worden en de gebruikers gaan er ook op vooruit.
Daar is op zich toch niets mee mis?
Waar ik echt niets van snap is dat hier door sommigen alles negatief uitgelegd wordt of als (persoonlijke) aanval gezien wordt.
Maar goed, ik ben dan ook vrij simpel ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

J.A.F._Doorhof

Ik zag alleen de opmerking over dat ITC ook gebruik maakt van de server als persoonlijke aanval. De rest is goed bedoeld maar gaat niet door.
Mevers kent het forum en onze server, qua prijs kan het ALTIJD goedkoper, de vraag is of je daar dezelfde service krijgt en hetzelfde gevoel.
En dat denk ik niet, het gras is altijd groener....... Maar in realiteit heb ik de beste bbq ;)

Dus we blijven bij Mevers tenzij ze enorme steken gaan laten vallen of de prijs belachelijk omhoog brengen.

Even als aanvulling, ik vroeg nergens om donaties, dat was een 100% vrijwillige actie en die word ZEER ZEER gewaardeerd. Vandaar dat ik het ook inderdaad als aanval zag, of meer verontwaardigt was is misschien het juiste woord. ITC heeft namelijk feitelijk de server betaald, de software, de installatie etc. En als spontane actie nemen sommige mensen vrijwilligmde donatie knop in gebruik, dat is gewoon fantastisch. Maar er moeten dan geen dingen in een ander licht gezet worden als de realiteit.

Maar nogmaals de actie vind ik echt top.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pong38

Citaat van: Tube-freak op december  8, 2010, 16:08:45
En als mensen een donatie doen dan mogen ze ook best wel wat zeggen als ze vermoeden dat hun donatie niet goed word besteed.
Zou een beetje raar zijn als je een donatie doet en verder mag je niks meer zeggen over waar iemands geld is gebleven, zou toch wel heel raar zijn.

Dus jij denkt dat op het moment dat jij ergens een donatie doet,  dit je je hiermee dan ook meteen het recht verschaft om mee te discussieren over de besteding enz ?
Ben jij een ff een gans zeg. Get a life man en ga vrijwilligerswerk doen.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

EJ

#365
Citaat van: celerontje op december  8, 2010, 21:07:09
Welke software draait erop?
Zo te zien mysql, apache, php, smf op centos...

Tube-freak

Citaat van: pong38 op december  8, 2010, 20:55:09
Dus jij denkt dat op het moment dat jij ergens een donatie doet,  dit je je hiermee dan ook meteen het recht verschaft om mee te discussieren over de besteding enz ?
Ben jij een ff een gans zeg. Get a life man en ga vrijwilligerswerk doen.

Ik heb geen donatie gedaan dus waar heb je het over.

Maar als IEMAND geld geeft aan een organisatie willen sommige mensen weten of dat geld goed wordt besteed (denk aan goede doelen actioes waar er ook meestal een potje van wordt gemaakt).  Waarom zou irmand anders geld geven.  Omdat Frank van die mooie ogen heeft ofzo?



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Misschien om de volgende reden.

Denk hieraan:
Elke dag mag je met iemand meerijden, hij haalt je op bij je huis, zet je af op je werk.
Je krijgt een krantje van hem, wat te drinken en als je vraagt of je wat moet betalen word er gezegd "als je vrijwillig wat wilt geven mag dat, maar het hoeft niet".
Dat gaat een paar jaar zo door, ondertussen word je ook opgehaald als je boodschappen moet doen, sterker de persoon tilt ook voor de boodschappen naar je huis.

Dan ineens krijgt die persoon een ongeluk en is zijn auto kapot... hij koopt een nieuwe auto.
Voor veel mensen is het dan normaal dat ze toch ook maar wat mee betalen aan die auto, immers ze rijden elke dag mee, hebben er enorm veel plezier van en het kost ze feitelijk niets, en de krant is altijd top.

De auto is natuurlijk nog steeds van die persoon, niemand heeft er recht op om te zeggen of die persoon bv wel of niet in zijn eigen tijd met de auto ook zijn eigen boodschappen mag doen. Je doet de bijdrage omdat je die persoon waardeert, het hem gunt en zelf ook wel een beetje weet dat je eigenlijk toch wel erg veel profijt ervan hebt gehad en nog steeds hebt.

Misschien dat dit duidelijk is ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

Heren,
Waarom zo moeilijk doen. Frank doet erg zijn best om het forum in de lucht te houden.
Wanneer ik een donatie maakt het mijn niet uit wat er met deze donatie gebeurd. De donatie is voor mij een vorm van waardering voor het Forum en Frank en alle Admins. De uit eindelijke besteding van de donatie maakt mij totaal niet uit.

En natuurlijk zijn er diverse manieren om een forum/site ergens onder te brengen.
Maar wanneer Frank het gevoel heeft dat hij goed zit bij Mevers en er zelf relatief weinig omkijken naar heeft dat moet hij daar vooral blijven.

Frank, laat je niet gek maken.
En zoals al vaker is aangegeven je bent ons leden geen verantwoording schuldig.

Ik ben zelf veel meer gepresenteerd in je bevinding met de Sony vw90. :)

Eduard

Janbo

Citaat van: Tube-freak op december  8, 2010, 22:20:35
Maar als IEMAND geld geeft aan een organisatie willen sommige mensen weten of dat geld goed wordt besteed (denk aan goede doelen actioes waar er ook meestal een potje van wordt gemaakt).

Zozo, jij bent goed op de hoogte van alle acties en de bestedingen van goede doelen  :-X

J.A.F._Doorhof

Laten we aub vanaf nu ontopic blijven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HTip

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  8, 2010, 23:30:27
Laten we aub vanaf nu ontopic blijven.
:worship:

En ook :worship: voor de nieuwe server, want het forum is echt heerlijk snel :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirk

deze ochtend gaat het laden van HTf hier ont zet tend traag (terwijl ik dit heb getypt staan nog geneens alle smileys op m'n reply scherm :()
groene en blauwe fora van de collega's laden wel normaal, dus ik vrees dat het niet aan mijn verbinding en/of laptop ligt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HTip

Ik ervaar hetzelfde. Ik dacht het aan mijn laptop lag...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Kreeg zojuist de bekende foutmelding...


2: fsockopen() [<a href='function.fsockopen'>function.fsockopen</a>]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
Bestand: /home/.sites/75/site8/web/yabbse/Sources/Subs-Post.php
Regel: 977
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive