Area 54 (multi hobby room).....2e zitrij met podium knutselen.....

Gestart door Sqoda, november 12, 2009, 21:50:44

Vorige topic - Volgende topic

Sqoda

Hallo,

Na een tijdje op het forum gelezen en genoten te hebben van de vele HT's, heb ik toch stiekem ook de drang om ook een topic te openen.

Even een inleidend verhaaltje. Lang geleden (1993) ben ik in de wereld van de car-audio gestapt omdat thuis muziek luisteren vrijwel onmogelijk was.
Wil je lekker muziekje op zetten dan wilt de vrouw tv kijken en later met de kids was het helemaal ondoenlijk. Daarom ben ik maar in de auto aan de slag gegaan.
Van het een komt het ander en zo rolde ik door de wereld van de Sound Quality wedstrijden in. Na jaren succesvol internationaal bezig geweest te zijn werd het tijd voor een nieuwe auto en dito install.
Echter door mijn werk (internationaal chauffeur) werd dit een jaren plan, dat resulteerde in 3 jaar rond rijden zonder muziek in de auto.

Onder tussen kreeg mijn vrouw een nieuwe hobby.....Airbrush. Hier is dus ook een ruimte voor nodig. En na de komst van een 42" plasma werd het verlangen voor een nog groter scherm
voor onze gezamelijke hobby (film) groter.

Dus kregen we het idee om de rommelkamer vrij te maken om onze drie hobby's te combineren. Dus een ruimte waar ik lekker kan ontspannen met een lekker stukkie muziek, mijn vrouw kan airbrushen en
we samen kunnen genieten van een goede film, oja de kids willen er ook Wii-en  ;D
Reden genoeg voor mij om de knoop eindelijk maar eens door te hakken en de auto gedeeltelijk te strippen, het grootste deel van de wedstrijd installatie van de hand te doen en dit te investeren in spullekes voor
thuis.

En na bijna een jaar hier bezig geweest te zijn met wat verbouwingen in en om huis heb ik ruimte genoeg gecreeerd waar ik de spullekes uit de rommel kamer kwijt kan. Nu is de ruimte leeg.

Het word geen grandioze verbouwing, met dubbele geisoleerde wanden oid. Maar gewoon een ruimte die gezellig moet zijn, en waar we kunnen genieten van onze hobby's, een tweede woonkamer zeg maar.
Het word ook een lang lopend project, waar we van begin af aan wel onze hobby's kunnen uitoefenen. Want mocht ik eerst werken tot alles naar onze wensen af is, draai ik de eerste film in 2013 ben ik bang. :blush:

De ruimte is 3 x 4 meter. Het onderste deel word naderhand lambrisering en het bovenste behang. Voorlopig word onder eerst geverfd. het plafond word zolang donker grijs (hier wil moeders naderhand iets van een sterrenhemel)
De wand van het scherm word zwart, hier komt een voorzetwand met een tijdelijk scherm van 165 breed. Als ik klaar ben met de bouw word het waarschijnlijk een 2 mtr scherm.
De ramen komen uit in de garage. Hier bouw ik in de garage een kast tegen aan, waardoor via het rechterraam een buro de ruimte in kan klappen voor de airbrush taferelen. Natuurlijk met een goede afzuiging direct boven de werkplek en
voldoende berg ruimte voor alle accesoires. Achter het linker knutsel ik een prijzenkast.
Zo blijft de oude hobby betrokken bij de nieuwe. Maar dat word naderhand allemaal wel duidelijk......hoop ik.

Maar goed eerst maar eens een paar plaatjes van de ruimte, de rest zal ik dan af en toe blijven posten (als daar interesse voor is)

HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

Sqoda

Even ter aanvuling,

Mijn kleine bescheiden setup:

Receiver: Sony STR-DG720
DVD: Pioneer DV-410V
Projector: SANYO PLV-Z3
Scherm: Projecta
Digitv: Humax
Popcorn A-110
Front Speakers: Zelfbouw
Surround: JVC
Sub: Sony (hier komt een eigenbouw op op basis van mijn caraudio sub Tru Avenger 12.22........een protoype van een nooit op de markt gekomen serie...no 6 van 12 wereldwijd!  :headbanging:   )

Stereo:
Versterker: Marantz PM66 se
Cd-Player: Marantz CD67 se

Hier moet het mee beginnen, en langzaam evuleren naar iets moois.

HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Valkyrie

ik ben benieuwd hoe dit gaat worden, succes met bouwen! :)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

g6reke

Benieuwd hoe dit gaat worden.

Ben ook fanatiek bezig met SQ car audio,maar het verlangen naar een dedicated room is toch groter aan het worden  ;D

Succes met de werken  ;)

Sqoda

Dit weekend kwastend bezig geweest.
Je krijgt al een beetje een idee wat het worden moet, dus de drang om verder te werken is groot.
Jammer dat het nu weer een week stil moet liggen.

Foto's maken word nu al lastig, want het word al aardig donker binnen.

Ik weet de achterwand is niet helemaal dekkend zwart, maar daar is dadelijk nog maar 80% zichtbaar. Ik wilde gewoon dat het achter de voorzetwand
waar het scherm op komt, ook geverfd was. Links en rechts blijven 60 cm zichtbaar die zijn wel 2 keer geverfd, in  het midden maar 1 keer.

Robbert54

deze ga ik volgen! misschien heb ik eroverheen gelezen maar komt er ook een area54 thema?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

rexp

Die ramen vervangen door een klapbureau / prijzenkast vind ik een briljant idee  :thumbs-up:
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Sqoda

Nee, er komt geen thema. Het moet gewoon een gezellige ruimte worden.

Area 54 slaat op onze filmvoorkeur, sci-fi, mysterieus, onverklaarbaar,.......

En laat nou 54 ons huisnummer zijn, dus vond ik de link naar Area 51 wel leuk.

Nouja, als je een ver thema wilt zoeken........Sjaakie krijgt ook een plaatsje in de HT

Hij gluurt hier achter 1 van de twee stoelen die we voor de HT gekocht hebben vandaan  :bigsmile:

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar foto's van je auto. Dit omdat je internationale wedstrijden hebt gedaan. Dan zal er vast wel geen standaard JVC van 129 euro in hebben gezeten ;)

Uiteraard succes met de realisatie!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Sqoda

Nee eigenlijk niet. Radio dvdspeler, vandaar optisch naar een 8 kanaals processor, met voor elk kanaal 31 bands eq, tijdvertraging, actief cross-over. 3-weg front, waarvan 2-weg in de a-stijlen (4 x 150 wrms op de a-stijlen) etc etc etc.

De uiteindelijke install was niet mooi meer (auto zowieso niet  8) ) maar hij was puur gebouwd volgens het regelwerk om hoge punten te scoren.

De eerste fases in de auto: http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?Id=62&Page=1

De laatste verbouwing: http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?Id=1515&Page=1

Mijn huidige auto, die nooit af is gekomen: http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?Id=4294&Page=1

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Sqoda

Mwaah, valt toch best mee. Ik schat de waarde van de gebruikte app. op iets van 5 á 6 duizend euri. Terwijl vijfvoudige bedragen niet iets
is om raar van op te kijken.

Maar ja de auto had uiteindelijk ook maar 1 doel.......de install moest droog blijven tijdens een regenbui  ;)

Sqoda

Zo weer een weekend om.

Dit weekend:
Netwerkkabel getrokken voor de PCH, Plinten en deurpost geverfd, lamp geverd, radiator en buizen zwart geverfd, behang aan de muur geplakt en nog wat kleine dingen.
Begint al een beetje sfeer te komen, lekker.
Volgende week de raamkozijnen verbouwen, en de latten tussen rood en behang op de muur verven en monteren, en waar we eventueel nog tijd voor over hebben.

Gelijk ook maar even mijn bouwpakketje uit de kast gehaald, om eindelijk eens af te lakken.
Hopelijk zijn de speakers dan spelend als de HT klaar is.

Sqoda

Zo even een kleine update.

Weer veel te weinig tijd gehad dus te weinig kunnen doen (wat doe je eigenlijk tegen ongeduld???)

Contructie rond raam aan de HT zijde is ver af, zodat het vuile werk dadelijk van de garge zijde uit gebeuren kan.
Lambriseringslatten op maat gemaakt en een eerste lik verf gegeven.
En begonnen aan de projectiewand en het audiomeubel.

Voor dit meubel verbouw ik een oud zwart dressoir dat al in de ruimte stond. Deze komt zwevend uit de projectie wand zodat
van de werkelijke diepte optisch maar de helft over blijft. Lijkt het gelijk niet meer zo lomp hoop ik. Aan de voorzijde komen
twee kleppen, die naar onder open klappen en de app verborgen houden.

Een paar fotokes en dan gaan we eerst Klaas vieren......morgen weer lekker verder knutselen.
Ik hoop dan de wand af te hebben.

De band op de muur geeft de voorlopige en de gewenste doekgrootte aan.

jurriaan

Het scherm komt voor de verwarming te hangen neem ik aan O0
5.1 opstelling?

Wat voor speakers heb je gebouwd?
(doe mij zoveel tijd met kids om je heen :crazy:)

Sqoda

Ja komt een wand gedeeltelijk voor de verwarming en het scherm komt dus tegen die wand. Deels achter de verwarming ziet ook zo raar uit.

De speakers is een bouwpaket van Individ    http://www.individ-akustik.de/index.html
Alleen de voor de behuizing ben ik optisch afgeweken en heb voor een dikkere wanddikte gekozen.

Opstelling word een 5.1 of een 7.1. heb de speakers nu liggen voor de 7. Aangezien het voorlopig toch los bekabelt worden (de kabelgoten komen naderhand wel)
heb ik de mogelijkheid om te proberen wat me het beste bevalt.

En qua kids.....ik hoop dat ze me dadelijk niet constant de HT gaan bezetten. :blink:

edwinvh

Hoi Sqoda,

Leuk om je hier ook te zien  ;D

Groetjes Edwin (met die zwarte GMC)

Sqoda

Heej Edwin, dat vermoede had ik eigenlijk stiekum al, bij het zien van je naam.

Wereld is toch klein, long time no see..........jammer genoeg.

Tja wat moet ik zeggen, we gaan eens een andere audio weg in slaan.  :music:

Sqoda

Ach ja...om het weekend af te sluiten:

Jammer genoeg was het MDF op  :-[

Gr. chris

Sqoda

Ja hoor, weer een weekend verder....

Het begint eindelijk ergens op te lijken. Er hangt zelfs al iets van sfeer.

De grote dingen zijn eigenlijk wel gedaan, nu zijn het nog een heleboel kleine projectjes. 8)

Misschien toch nog beeld dit jaar!?  O0

deniax

D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

jurriaan

Whou, jij haat stil zitten... :xmas:
De deur krijgt ook nog een kleurtje? Verder zit de filmzaal er goed uit!

Sqoda

Ja tuurlijk dat is één van die vele kleine projectjes. Deur word zwart of donker grijs en ik wil daar een mooie z/w deurposter op. Raampje boven de
deur word natuurlijk ook nog dicht gemaakt.

Stil zitten??? Ik lig al stil als ik slaap en zit stil tijdens mijn werk, das genoeg toch?

Interficior

Zo jij hebt er zin in zeg!

Welke speakers wil je eigenlijk nabouwen van die site? Het lijkt erop dat er een Vifa tweeter inmoet, klopt dat?
Take it or lease it