OPPO 83SE

Gestart door bigbro, november 8, 2009, 12:21:21

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Citaat van: arjendeblok op januari 18, 2010, 08:56:58
Ik zou het ook interessant vinden om te horen of de Nuforce veel toevoegt.
Wellicht kan Crusade hem even uitlenen?

Ook de Marantz UD8400 erbij?

Wat mij betreft prima, echter er moet ook plaats blijven voor mensen om plaats te nemen. Ik heb helaas(?) geen groot landhuis met een living van 70m2. :bigsmile:

BMW850

Ik heb een firmware update gedaan met de UTP kabel van mijn Dreambox en dat ging allemaal perfect.
Nu heb ik een nieuwe UTP kabel gemaakt (cat5) en eerst getest met de Dreambox en deze kabel werkt.
Daarna deze UTP kabel in de Oppo 83SE aangesloten en een connectie test gedaan en de Oppo geeft aan not connected  :(
Toen weer die andere kabel geprobeerd en die geeft nu ook aan not connected.

Oppo staat ingesteld op auto (DHCP) dat werkte met de firmware update ook.
Wat doe ik verkeerd of zit er een bug in de laatste firmware?

Rudy
Edit: Als ik een firmware update doe staat er: Congratulations! Your player already has the latest firmware.
Ik heb hier geen verklaring voor ...
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

fugazi_2009

Citaat van: BMW850 op februari 17, 2010, 17:54:45
Ik heb een firmware update gedaan met de UTP kabel van mijn Dreambox en dat ging allemaal perfect.
Nu heb ik een nieuwe UTP kabel gemaakt (cat5) en eerst getest met de Dreambox en deze kabel werkt.
Daarna deze UTP kabel in de Oppo 83SE aangesloten en een connectie test gedaan en de Oppo geeft aan not connected  :(
Toen weer die andere kabel geprobeerd en die geeft nu ook aan not connected.

Rudy
Edit: Als ik een firmware update doe staat er: Congratulations! Your player already has the latest firmware.
Ik heb hier geen verklaring voor ...

Als er geen verklaring is, zou ik eerst eens je router rebooten. (Had van de week ook een vmware die beweerde dat er geen netwerk was, terwijl de host wel gewoon netwerk had. Router gereboot en problem solved). Daarna zou je nog eens een reset van de Oppo kunnen doen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Citaat van: BMW850 op februari 17, 2010, 17:54:45

Ik denk toch dat je misschien niet op de juiste manier gewired hebt?
Check deze uitleg over UTP wiring eens, die gebruik ik telkens weer als ik kabeltjes maak dus heb ik de pagina's op m'n eigen pagina gezet :
http://www.xs4all.nl/~etmriwi/pc/wiring.htm

<edit>
Als de Oppo nu zegt dat je al de laatste FW versie hebt dan heeft ie wel contact en werkt het netwerk dus wel nu.
Heb je na het laden van de FW wel de default settings terug geladen? Dat is niet altijd nodig, maar bij grotere FW stappen wel zo veilig.

LittleNinja

Citaat van: fugazi_2009 op februari 17, 2010, 20:35:30
Als er geen verklaring is, zou ik eerst eens je router rebooten. (Had van de week ook een vmware die beweerde dat er geen netwerk was, terwijl de host wel gewoon netwerk had. Router gereboot en problem solved). Daarna zou je nog eens een reset van de Oppo kunnen doen.

Fugazi,

Begrijp ik het goed dat je nieuwe speler al binnen is?!

De beruchte "Oppo BDP83 SE NuForce Signature Edition"?! 8)

BMW850

1
Citaat van: riwi op februari 17, 2010, 21:41:08
Ik denk toch dat je misschien niet op de juiste manier gewired hebt?
Check deze uitleg over UTP wiring eens, die gebruik ik telkens weer als ik kabeltjes maak dus heb ik de pagina's op m'n eigen pagina gezet :
http://www.xs4all.nl/~etmriwi/pc/wiring.htm

2 <edit>
Als de Oppo nu zegt dat je al de laatste FW versie hebt dan heeft ie wel contact en werkt het netwerk dus wel nu.
Heb je na het laden van de FW wel de default settings terug geladen? Dat is niet altijd nodig, maar bij grotere FW stappen wel zo veilig.

1 Die aansluiting ziet er hetzelfde uit, er zit nu een utp kabel aan die ik heb gebruikt voor de Dreambox en waar ik een FW update mee heb gedaan, deze werkt dus.
Ik ben geen computer freak, om nu mijn router te resetten heeft volgens mij niet veel zin dadelijk heb ik geen internet verbinding meer  :-[

2 Na het laden van de laatste firmware heb ik alles weer opnieuw ingesteld, heb niet de default settings terug geladen.

Rudy

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op februari 17, 2010, 22:05:15
Fugazi,

Begrijp ik het goed dat je nieuwe speler al binnen is?!

De beruchte "Oppo BDP83 SE NuForce Signature Edition"?! 8)

Eh nee, nog totaal niet. Was gewoon een algemeen voorbeeld van hoe netwerken en routers soms onverklaarbare dingen doen.

BMW850

Zou iemand met een Oppo 83SE een netwerk connectie test willen doen in het menu met de laatste firmware update?

Rudy

riwi

Citaat van: BMW850 op februari 17, 2010, 22:32:00
Zou iemand met een Oppo 83SE een netwerk connectie test willen doen in het menu met de laatste firmware update?

Rudy

Ik heb een gewone 83.
Bij mij zegt ie "Succeed" na de connection test.
Als ik de FW upgrade doe dan zegt ie : "Congratulations! your player already has the latest firmware."   (BDP83-48-1224B)

Ik denk dat je netwerk het wel doet als ie dezelfde melding geeft na de FW upgrade via internet poging.

Kan je in de Oppo het IP adres lezen adt de Oppo via DHCP heeft gekregen? (bij mij 192.168.1.55 )
Kan je vanaf je PC in een command venster "ping 192.168.1.55" doen? En lukken de pings?

fugazi_2009

Citaat van: BMW850 op februari 17, 2010, 22:15:56
1
1 Die aansluiting ziet er hetzelfde uit, er zit nu een utp kabel aan die ik heb gebruikt voor de Dreambox en waar ik een FW update mee heb gedaan, deze werkt dus.
Ik ben geen computer freak, om nu mijn router te resetten heeft volgens mij niet veel zin dadelijk heb ik geen internet verbinding meer  :-[
Ik zei geen resetten, maar rebooten. Oftewel in het geval van een router: stekker er uit, stekker er in.

LittleNinja

Citaat van: fugazi_2009 op februari 17, 2010, 22:17:58
Eh nee, nog totaal niet. Was gewoon een algemeen voorbeeld van hoe netwerken en routers soms onverklaarbare dingen doen.

Nog niet?! En doe je nu al die tijd al zonder Oppo? Arme jongen... :P

Wanneer moet hij arriveren, heb je daar enig idee van?

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2010, 11:46:19
Nog niet?! En doe je nu al die tijd al zonder Oppo? Arme jongen... :P

Wanneer moet hij arriveren, heb je daar enig idee van?

Ik heb maar een PS3 gekocht, zodat ik toch nog wat kan kijken. De Oppo komt op zijn vroegst aan het eind van de maand.

LittleNinja

Citaat van: fugazi_2009 op februari 18, 2010, 13:02:34
Ik heb maar een PS3 gekocht, zodat ik toch nog wat kan kijken. De Oppo komt op zijn vroegst aan het eind van de maand.

Armoe... armoe... :P

fugazi_2009

BMW850

Citaat van: riwi op februari 17, 2010, 22:36:16
Ik heb een gewone 83.
Bij mij zegt ie "Succeed" na de connection test.
Als ik de FW upgrade doe dan zegt ie : "Congratulations! your player already has the latest firmware."   (BDP83-48-1224B)

Ik denk dat je netwerk het wel doet als ie dezelfde melding geeft na de FW upgrade via internet poging.

Kan je in de Oppo het IP adres lezen adt de Oppo via DHCP heeft gekregen? (bij mij 192.168.1.55 )
Kan je vanaf je PC in een command venster "ping 192.168.1.55" doen? En lukken de pings?

Hoi riwi,

Dit is het resultaat heb alle 2 UTP kabels getest de 1e van dreambox en de andere Oppo 83SE:

Edit:  ................ Heb de ping gegevens gewist .....................

fugazi_2009

Dus de Oppo hangt dus wel degelijk aan het netwerk. Er vanuit gaande dat die 192.168.2.147 het ip adres was die de Oppo aangaf. De vraag is wat de Oppo dan doet tijdens de 'Connection Test'. Als die op dat moment bijvoorbeeld een machine bij Oppo probeert te bereiken en die is down, dan zou je daardoor ook een fout kunnen krijgen terwijl er dus eigenlijk niks aan de hand is. Maar als je wel een ip heb maar de connectietest gaat fout dan kan het ook nog zijn dat een firewall of zo op je router het verkeer tegenhoudt.

BMW850

Citaat van: fugazi_2009 op februari 18, 2010, 17:18:56
Dus de Oppo hangt dus wel degelijk aan het netwerk. Er vanuit gaande dat die 192.168.2.147 het ip adres was die de Oppo aangaf. De vraag is wat de Oppo dan doet tijdens de 'Connection Test'. Als die op dat moment bijvoorbeeld een machine bij Oppo probeert te bereiken en die is down, dan zou je daardoor ook een fout kunnen krijgen terwijl er dus eigenlijk niks aan de hand is. Maar als je wel een ip heb maar de connectietest gaat fout dan kan het ook nog zijn dat een firewall of zo op je router het verkeer tegenhoudt.

Ik zal nu de router even resetten kijken wat hij dan doet.
Raar dat de firewall nu "misschien" roet in het eten gooit, we zullen zien.

Tot zo ...

BMW850

Hoi fugazi_2009

Bedankt hij doet het nu  :clapping:

Rudy

fugazi_2009

Mooi, ook weer opgelost.

BMW850

Citaat van: fugazi_2009 op februari 18, 2010, 17:32:14
Mooi, ook weer opgelost.

Firmware update gedaan dat ging goed daarna weer connection test gadaan en weer not connected  :(
Moet ik nu telkens mijn router resetten?

riwi

Citaat van: BMW850 op februari 18, 2010, 17:37:38
Firmware update gedaan dat ging goed daarna weer connection test gadaan en weer not connected  :(
Moet ik nu telkens mijn router resetten?

Je IP gegevens zijn niet bruikbaar voor de rest van de wereld. De 192.168.x.x range is een prive range die alleen in de thuis omgeving gebruikt kan worden (gaat dus nooit het internet op).
Heb je misschien 2 DHCP servers draaien? In de Oppo staat het IP dat de Oppo heeft gekregen (had je hierboven al gechecked).
Het adres dat achter gateway staat zou je router moeten zijn? Is dat zo? Deze gateway gebruikt de Oppo dan om op het internet te komen.

De PC waar je mee internet heeft ook een gateway (Start -> Run -> cmd -> ipconfig   (default gateway). Krijgt de Oppo dezelfde gateway als de PC heeft? Als de PC het internet op kan zou ik verwachten dat de Oppo dat ook kan via dezelfde gateway.

Ik denk ook aan een router probleempje (daar draait ook een firewall op meestal). Om de een of andere reden staat die niet toe dat de Oppo het internet op gaat.

BMW850

Hoi riwi, 

De Dreambox gaat ook via DHCP.
Hierbij nog een keer de ping, de bovenste is van de Dreambox en de onderste van de Oppo 83SE:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\BMW850>ping 192.168.2.142

Pingen naar 192.168.2.142 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.2.142: bytes=32 tijd=2 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.142: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 192.168.2.142:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Gemiddelde = 1ms

C:\Documents and Settings\BMW850>ping 192.168.2.147

Pingen naar 192.168.2.147 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.2.147: bytes=32 tijd=2 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.147: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 192.168.2.147:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Gemiddelde = 1ms

C:\Documents and Settings\BMW850>

riwi

Beide krijgen dus van de router een prima ip adres.

De dreambox kan dus wel het internet op?

Ik begrijp niet wat er dan mis gaat in de router voor de Oppo-internet verbinding.

Je kan die gateway nog checken, maar verder heb ik geen ideeen meer.

BMW850

Citaat van: riwi op februari 19, 2010, 13:00:54
Beide krijgen dus van de router een prima ip adres.

De dreambox kan dus wel het internet op?

Ik begrijp niet wat er dan mis gaat in de router voor de Oppo-internet verbinding.

Je kan die gateway nog checken, maar verder heb ik geen ideeen meer.

Ja de Dreambox heeft gewoon verbinding met het Internet.
Als ik een Firmware upgrade doe dan zegt ie : "Congratulations! your player already has the latest firmware dus dat gaat wel goed neem ik aan.
Nu afwachten als er een nieuwe Firmware update komt dan weet ik of hij het doet anders moet ik de router maar resetten.
BluTV werkt wel, hij heeft dus wel verbinding met het Internet alleen de connection test gaat niet goed.

Rudy