Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Ik begrijp die "kortingskaart" trouwens niet zo goed. Geven ze oude klanten op de nieuwe top pre/pro bijna de helft korting? En dan er nog op verdienen? Wordt hij dan niet gewoon veel te duur in de markt gezet?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xstream

Citaat van: Maro op februari 16, 2014, 10:19:44
Ik begrijp die "kortingskaart" trouwens niet zo goed. Geven ze oude klanten op de nieuwe top pre/pro bijna de helft korting? En dan er nog op verdienen? Wordt hij dan niet gewoon veel te duur in de markt gezet?
Alleen als je 'm aan 't eind kocht, toen de XMC al aangekondigd was.

Ps: we betalen in 't algemeen teveel, voor alles.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Miesepies

Bij koop van de UMC-1 kreeg je een 40% korting kaart, welke je (eenmalig) kan gebruiken op een volgende gen processor. Tegenwoordig is het zo, dat wanneer je een processor koopt, je 20 of 25% korting for life krijgt op next gen processors.

Dit heet klantenbinding ;)

Maro

Citaat van: Miesepies op februari 16, 2014, 10:24:14
Bij koop van de UMC-1 kreeg je een 40% korting kaart, welke je kan gebruiken op een volgende gen processor. Tegenwoordig is het zo, dat wanneer je een processor koopt, je 20 of 25% korting for live krijgt op next gen processors.

Dit heet klantenbinding ;)

Ik heb liever klantenbinding door kwaliteit te leveren maar we zullen zien. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.  :tounge2:
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xstream

Citaat van: Maro op februari 16, 2014, 10:25:54
Ik heb liever klantenbinding door kwaliteit te leveren maar we zullen zien. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.  :tounge2:
Als je bedenkt dat voor de kwaliteit van de meeste Emotiva hardware je bij andere merken nog gerust 5x meer betaald ...
Ik snap dan dus weer niet dat sommige 5000 EU of meer uitgeven voor hetzelfde. Dat is pas wonderbaarlijk ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Maro

Citaat van: Xstream op februari 16, 2014, 10:27:49
Als je bedenkt dat voor de kwaliteit van de meeste Emotiva hardware je bij andere merken nog gerust 5x meer betaald ...
Ik snap dan dus weer niet dat sommige 5000 EU of meer uitgeven voor hetzelfde. Dat is pas wonderbaarlijk ;)

Imagebuilding enzo?  :D

Midcall

Citaat van: clockwork op februari 16, 2014, 09:25:49
Dedicated web site voor de XMC.

http://xmc-1.com
En dus WEER uitgesteld... "Look for the Emotiva XMC-1 in April 2014."

En omdat ze hebben aangegeven dat ze ruim 12 weken nodig hebben 'om de huidige pre-order list weg te werken', komen we medio juli/augustus uit wanneer ie werkelijk leverbaar wordt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Wat biedt je voor mijn plek op de pre order list?  ;)

Voor wie is de XMC overigens nog meer een serieuze optie? Ik denk er nu wel serieus over na.  :confused:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: Midcall op februari 16, 2014, 17:45:53
En dus WEER uitgesteld... "Look for the Emotiva XMC-1 in April 2014."

En omdat ze hebben aangegeven dat ze ruim 12 weken nodig hebben 'om de huidige pre-order list weg te werken', komen we medio juli/augustus uit wanneer ie werkelijk leverbaar wordt.
Uitgesteld?

Volgens mij hebben ze aangegeven dat ze niet in Februari gingen leveren maar 'shortly afterwards'. Daarnaast zei Dan Laufman zelf, 'I expect to deliver te first XMC-1's in March'. Wat is het probleem nu eigenlijk?

knubbe

Citaat van: clockwork op februari 16, 2014, 18:52:21
Wat biedt je voor mijn plek op de pre order list?  ;)

Voor wie is de XMC overigens nog meer een serieuze optie? Ik denk er nu wel serieus over na.  :confused:

Voor mij niet meer. Sta wel op de pre-order lijst maar heb vandeweek mn upgradekaart verkocht omdat ik het toch niet meer zie zitten.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Midcall

Citaat van: Nooff op februari 16, 2014, 19:31:18
Uitgesteld?

Volgens mij hebben ze aangegeven dat ze niet in Februari gingen leveren maar 'shortly afterwards'. Daarnaast zei Dan Laufman zelf, 'I expect to deliver te first XMC-1's in March'. Wat is het probleem nu eigenlijk?
Eerst uitleveren in March (zou overigens eerst januari zijn, maar dat vergeten we maar even)... en dan een paar weken later: "Look for the Emotiva XMC-1 in April 2014." en zo blijft het schuiven en schuiven en schuiven.... ze zijn nog niet eens begonnen met bouwen, anders hadden ze de eerste pre-orders al uit kunnen leveren, dat gaat ze vanaf april dus nog 12 weken kosten.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Xstream

Citaat van: clockwork op februari 16, 2014, 18:52:21
Voor mij nog wel, maar dat hangt geheel af van hoe lang 't nog gaat duren en als die komt hoe de reviews zijn. Pre-order zal ik sowieso niet doen (doe ik nooit).
Op zich ben ik nog prima tevreden met m'n UMC1 voor nu. Het is vooral 't "principe" waardoor ik toch wat twijfel (en licht pissig ben) nu. Zo ga je niet met je klanten om vind ik. Komt heel chaotisch over en ik kan me bijna niet voorstellen dat daar dan een goed en consistent product uit rolt. Maargoed, we zullen 't wel zien ...

rasman

Citaat van: Xstream op februari 17, 2014, 11:36:13
Voor mij nog wel, maar dat hangt geheel af van hoe lang 't nog gaat duren en als die komt hoe de reviews zijn. Pre-order zal ik sowieso niet doen (doe ik nooit).
Op zich ben ik nog prima tevreden met m'n UMC1 voor nu. Het is vooral 't "principe" waardoor ik toch wat twijfel (en licht pissig ben) nu. Zo ga je niet met je klanten om vind ik. Komt heel chaotisch over en ik kan me bijna niet voorstellen dat daar dan een goed en consistent product uit rolt. Maargoed, we zullen 't wel zien ...

Dank. Ik had het niet beter kunnen verwoorden, met èn dezelfde gevoelens/irritaties èn met de umc-1 nog in bezit. Ik zal zeer zeker geen "pionier" worden qua aanschaf, eerst maar eens rustig het apparaat (de komst überhaupt) en de eerste reviews afwachten  ;)
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

RubenV.

Het lijkt er op dat een van mijn UPA-500's het zojuist heeft begeven :nopompom: Gisteren nog lekker een filmpje gekeken en muziek geluisterd. Wil net de versterker aan gaan zetten en bij de onderste UPA-500 brand de oranje led niet van de power button. Eens kijken of ik er achter kan komen waarom ie het niet meer doet....
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RogerS

Citaat van: RubenV. op februari 17, 2014, 21:26:48
Het lijkt er op dat een van mijn UPA-500's het zojuist heeft begeven :nopompom: Gisteren nog lekker een filmpje gekeken en muziek geluisterd. Wil net de versterker aan gaan zetten en bij de onderste UPA-500 brand de oranje led niet van de power button. Eens kijken of ik er achter kan komen waarom ie het niet meer doet....

Heb je geen garantie meer? Er is volgens mij een bedrijf in Nederland die o.a. Emotiva repareert. Neem contact op met Emotiva..
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Midcall

Citaat van: RubenV. op februari 17, 2014, 21:26:48
Zekeringetje eruit geklapt?

RubenV.

Citaat van: RogerS op februari 17, 2014, 22:15:07
Heb je geen garantie meer? Er is volgens mij een bedrijf in Nederland die o.a. Emotiva repareert. Neem contact op met Emotiva..

Garantie heb ik nog wel, de twee UPA's heb ik pas sinds augustus 2013 in gebruik.

Citaat van: Midcall op februari 17, 2014, 23:15:34
Zekeringetje eruit geklapt?

Daar "hoop" ik inderdaad op. Helaas heb ik vanavond niet meer de tijd om de versterker uit het meubel te halen en open te schroeven. De ledjes achterop gaan ook niet meer aan als de powercable er in zit, dus het zou zo maar de zekering kunnen zijn. Ik kwam met een beetje googlen iemand op het spoor die de originele zekering vervangen had door een exemplaar van hifi tuning. Heeft iemand daar ervaring mee?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

simsalabim

Oh jee, wat een blauwe licht knopjes allemaal....

je zou bijna vergeten dat een processor voor het ht het mooist is..
Een blauwe lichtkrant is niet echt goed voor my precious, precious, contrast waarde.

Maar goed als je het mooi vindt..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RubenV.

Zojuist mijn versterker open geschroefd en de zekeringen bekeken, die zijn allebei nog goed  :nopompom: Ik zal de versterker ben ik bang toch moeten laten repareren...

Ik heb nog even een apart topic geopend met wat foto's (dan kunnen andere emotiva UPA bezitters ook meteen zien waar de zekeringen zitten) om te kijken of er nog iemand tips heeft: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141035.0
Mijn topic
Bluray collectie

Roeru117

Ik zou eens contact opnemen met de audio service in Elst. Die repareren volgens mij nu ook Emotiva.
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

RubenV.

Citaat van: Roeru117 op februari 20, 2014, 06:58:05
Ik zou eens contact opnemen met de audio service in Elst. Die repareren volgens mij nu ook Emotiva.

Bedankt voor de tip!
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Vreemd

Vraagje is het mogelijk een XPA-1 op de Klipsch RF7 mk2's aan te sluiten? Ik weet dat het serieuze overkill is, ik wil gewoon weten of het doenbaar zou zijn met miniem gebruik van de volume knop.
Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo

Midcall

Citaat van: Vreemd op februari 21, 2014, 15:55:17
Vraagje is het mogelijk een XPA-1 op de Klipsch RF7 mk2's aan te sluiten? Ik weet dat het serieuze overkill is, ik wil gewoon weten of het doenbaar zou zijn met miniem gebruik van de volume knop.
Net zo doenbaar als iedere andere versterker denk ik.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.