Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Flavio

Kijk even op de kalender wat voor dag het is.  :D
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nahpets

Ik vond hem leuk!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Xstream

Dus daarom missen ze steeds die product deadlines ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nahpets

Ik moet heel eerlijk zeggen dat die gedachte bij mij ook langs gekomen is.

Leuk dat je 1 april 'viert' maar had je die energie en tijd niet beter kunnen gebruiken?
I love everybody!
some I love to avoid,

Xstream

Ja, ik wist ook niet of ik nou moest lachen of huilen  :police:
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

AbZ

Leuk stuntje, bedoeld om viral te gaan, dus slimme marketing.

norman

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Nahpets

Goh, denk je?
I love everybody!
some I love to avoid,

Midcall

Een leuke 1 april... maar geeft ook een idee hoe vakkundig ze iedereen hebben kunnen laten geloven dat er iedere keer een XMC-1 hebben kunnen presenteren terwijl die er nooit was... een doorlopende 1 aprilgrap van twee en een half jaar  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

AbZ

Citaat van: Midcall op april  2, 2014, 22:34:51
Een leuke 1 april... maar geeft ook een idee hoe vakkundig ze iedereen hebben kunnen laten geloven dat er iedere keer een XMC-1 hebben kunnen presenteren terwijl die er nooit was... een doorlopende 1 aprilgrap van twee en een half jaar  ;)
Geloven  ;D  Jij kunt ook grappig zijn  :thumbs-up:

Cobraatje

Eindelijk nieuws over de XMC-1.
De eersten op de pre order lijst krijgen deze week een mail of ze wel/niet willen kopen.

Hi guys,

Just wanted to let you know that we will be sending out emails to those of you on the XMC-1 pre-order list this week.

We'll be asking you to confirm your intent to purchase your pre-ordered XMC-1 at that time and to arrange payment, redeem your upgrade card, etc.

Please look for an email shortly. Due to the number of units on pre-order, don't freak out if you don't receive your email this week. We've got a pretty long list to work through. Everyone will be accommodated that has pre-ordered with us, rest assured.

Thanks for your patience and support.

Regards,
Dan
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

yorkie13

Laat maar ben super tevreden over de Anthem mrx300.

norman

Citaat van: RA SUBS op juli 10, 2014, 11:53:24
Laat maar ben super tevreden over de Anthem mrx300.

Had je hiervoor een UMC-1?
Zo ja hoe ervaar je het verschil?

Midcall

Citaat van: Cobraatje op juli 10, 2014, 09:42:57
Eindelijk nieuws over de XMC-1.
De eersten op de pre order lijst krijgen deze week een mail of ze wel/niet willen kopen.

Hi guys,

Just wanted to let you know that we will be sending out emails to those of you on the XMC-1 pre-order list this week.

We'll be asking you to confirm your intent to purchase your pre-ordered XMC-1 at that time and to arrange payment, redeem your upgrade card, etc.

Please look for an email shortly. Due to the number of units on pre-order, don't freak out if you don't receive your email this week. We've got a pretty long list to work through. Everyone will be accommodated that has pre-ordered with us, rest assured.

Thanks for your patience and support.

Regards,
Dan
Met andere woorden, ze rekken de boel nog maar eens voor onbepaalde tijd. Hoe moeilijk is het nu om een gestandaardiseerd emailtje te sturen met een vraag of ingeschrevene nog wenst mee te doen. Dat het wat tijd kan vergen om alle reacties te verwerken kan ik me nog iets bij voorstellen. Geen enkele indicatie nog wanneer ze nu werkelijk iets gaan uitleveren.

Dat gedoe met die millionairs-club van hen doet een duivels stemmetje in mij fluisteren dat ze toch enige cashflow problemen hebben bij Emotiva. Ik kijk het allemaal op mijn gemakje een beetje aan, ik vind het allemaal nogal tricky op dit moment.

Las op hun forum dat veel mensen ondertussen bedanken voor het aanbod maar ondertussen een Sherbourn 7030 hebben aangeschaft tot volle tevredenheid en niet meer wensen over te stappen op een xmc-1. Eens in verdiepen of dat iets nuttigs oplevert.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Flavio

Is die Sherbourn PT-7030 niet gewoon een gerebadgede Emotiva UMC-1?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

road rebel

Neen een gerebadgede Rotel RSP 1572 + XLR  ;D

norman

Kreeg een mail dat ze beginnen met shippen

clockwork

Maar nog geen melding dat je bovenaan de wachtlijst staat neem ik aan?
:xmas:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RubenV.

Nog even een korte update van mijn kant nadat enkele maanden geleden een van mijn UPA-500's de geest had gegeven. Na een hoop heen en weer gemail met Emotiva werd in eerste instantie overeengekomen dat de onderdelen die stuk waren gegaan naar mij toe zouden worden verstuurd. Na enkele dagen werd dit gecanceled en kreeg ik te horen dat ik de UPA-500 maar moest terugsturen naar de VS. Helaas bleef men hierbij, ondanks dat ik duidelijk had gemaakt dat 1. een professioneel bedrijf voor mij de onderdelen zou vervangen en alles zou nalopen 2. het opsturen van een apparaat van 399USD naar de VS vanuit NL niet goedkoop is.

Gelukkig heeft het reparatiebedrijf ook zonder vervangende onderdelen van Emotiva de UPA-500 kunnen repareren. Ik heb op deze reparatie garantie gekregen dus ik kan weer zonder zorgen muziek luisteren. De reperateur vroeg mij of ik de versterker alszijnde refurbished had gekocht of 2e hands, want deze was al een keer eerder gerepareerd volgens hem  :-[. Omdat ik de versterker niet heb geopend toen ik deze binnen kreeg kan ik hier achteraf natuurlijk niets zinnigs over zeggen. Maar een fijn gevoel gaf het mij iig niet.

Ik ben lichtelijk teleurgesteld in Emotiva omdat men mij de onderdelen niet op wou sturen die defect waren, royaal binnen de garantieperiode.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Er was eerst sprake van dat ze naar Europa zouden komen, maar zie dat ze nu Bongo International gebruiken. Zie dat warehouse niet meer deze kant uit komen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

clockwork

Niet zo netjes van Emotiva. Hebben ze een reden gegeven waarom je de hele versterker terug zou moeten sturen?

Dit staat loodrecht op mijn ervaringen met hun after sales afdeling.  :nopompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

norman

Apart het schijnt dat ze wel Europese reparatie centra hebben

RubenV.

Citaat van: clockwork op juli 21, 2014, 20:44:45
Niet zo netjes van Emotiva. Hebben ze een reden gegeven waarom je de hele versterker terug zou moeten sturen?

Dit staat loodrecht op mijn ervaringen met hun after sales afdeling.  :nopompom:
Mijn ervaring met de salesafdeling is ook prima, customer service in eerste instantie ook. Het 5V. bordje had ik rap binnen. Helaas ging deze meteen weer stuk terwijl de versterker getest werd. Ik heb toen foto's door gemaild met de defecte onderdelen.

Na de toezegging dat de vervangende onderdelen mijn kant op zouden komen werd dit gewijzigd omdat men van mening was dat die onderdelen niet ook defect konden zijn. Dat hadden ze nog nooit gezien.

26 maart kreeg ik een mailtje waarin stond dat ze niet konden vaststellen of mijn versterker in de fabriek al was gerepareerd of dat ze dat in de VS hadden gedaan na een kwaliteitscontrole (opzicht goed dat ze de units die ze binnen krijgen controleren). In deze mail werd verder geen oplossing aangedragen.

1 april heb ik daarom nogmaals verzocht de vervangende onderdelen op te sturen. Op 2 april nogmaals gemaild, maar geen reactie. Toen heb ik de versterker maar hier in NL laten repareren. 14 april (2 weken later!) kreeg ik een standaard mailtje dat ik de versterker op moest sturen zodat alles onder garantie gerepareerd kon worden. Ik had toen zelf de versterker al laten repareren. Dat kostte 130 euro, en dan heb ik ook meteen garantie bij de winkel in de buurt waar deze gerepareerd is.

Ik heb toen het volgende gemaild:
After not hearing from Emotiva since 2 april (almost two weeks ago) I decided to bring the amplifier to a repair shop.
They have repaired the UPA-500 for me, it costed 130 euro's (179 USD).

It has been almost 2 months now since the amplifier broke down, and I am very happy that I can use it again.
I was very happy with the fast shipment of the 5V board, but I am deeply dissapointed that you did not send over the other parts that were broken too.

Best, Ruben

En kreeg het volgende terug:
Hello Ruben,

I am sorry that you are disappointed with our customer service. I will pass along this to our service manager to better help you and other customers in the future. Please let me know if you have any other problems with the unit in the future. I hope you have a great rest of the day.

De rest van mijn dag was inderdaad geweldig, want de versterker was inmiddels weer terug en ik kon weer genietn van mijn muziek  O0
Mijn topic
Bluray collectie

RobMeul

Ik zou het er niet bij laten zitten! Gewoon eisen dat zij de reparatie betalen en ook je ervaringen op het forum zetten. Het is voor internationale klanten heel belangrijk dat we goede service krijgen en evt. defecte onderdelen opsturen.
Een defect apparaat naar de US terugsturen is geen optie ivm de verzendkosten.

Dit verhaal is voor mij weer een ekstra drempel om de incomplete XMC-1 te kopen. Iig niet voordat hij 'echt' bugfree en compleet geleverd wordt!

Trouwens typisch Emotiva dat er geen info meer wordt verstrekt over de Europese vestiging. Denken zeker dat we dat vergeten zijn.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"