Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

FeaR1986

De LEDjes op mijn XPA-2 en XPA-5 vind ik nog net te doen, de XPR vind ik een kerstboom maar ergens vind ik dit dan wel weer erg tof  :angel:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Miesepies

Citaat van: Thesqualer op augustus 23, 2013, 11:36:19Ziet er belovend uit

Naja, het belooft in ieder geval .... iets :P  Wanneer komt ie uit ? 2016 ? :D

Hoop dat de blauwe led hier wel uitgeschakeld kan worden. Vind het grappig voor even, maar het wordt te veel. Als je een stapel Emo spul heb, is het net kermis met al die lichtjes.

Thesqualer

Citaat van: Miesepies op augustus 23, 2013, 13:24:50
Naja, het belooft in ieder geval .... iets :P  Wanneer komt ie uit ? 2016 ? :D

Hoop dat de blauwe led hier wel uitgeschakeld kan worden. Vind het grappig voor even, maar het wordt te veel. Als je een stapel Emo spul heb, is het net kermis met al die lichtjes.

Ja die lichtjes zijn eigenlijk to much.
Maar gelukkig weegt dat nadeel niet op tegen de kwaliteit die ze maken.

Hij zal wel inderdaad rond 2016 uitkomen.
De XMC-1 duurt ook al een jaar of 3.

Emotiva neemt te veel op z'n hals. Ze zijn zeer ambiteus maar kunnen de vraag en ontwikkeling niet volledig aan.
Zo hebben ze voor de amps gen2 uitgebracht en de XPA-1 krijgt ook een update naar gen2.
Voordeel hiervan is dat de XPA-1 gen2 de eerste 60w volledig classe-a is.

Daarbij zijnde vindt ik het jammer dat de XPR-1 alleen op een 20A stroomnetwerk werkt.
Totaal niet over nagedacht
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Nooff

Prima over nagedacht hoor, wij hebben namelijk geen 20A maar 16A. Werkt prima hier.

Pieter-Jan

Alles is daar natuurlijk ook 110V, dus 20A daar moet je vergelijken met 10A hier ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Nahpets

Volgens mij blijft 1 Ampere 1 Ampere. Ongeacht of dat in de US, in Hong Kong of Schubbekutteveen is.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Thesqualer

P= 110v*20a= 2200w
p= 220v*20a= 4400w
p= 220v*10a= 2200w
p= 220v*16a= 3520w

Dus dan zouden pieter jan en nooff gelijk hebben.
Als je geen heel stroomnet hoeft om te leggen zijn ze natuurlijk erg interessant.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Flavio

Versterkers ontwikkelen en op tijd leveren kunnen ze goed maar al het andere spul is huilen met de pet op.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

clockwork

Citaat van: Flavio op augustus 23, 2013, 14:29:11
Versterkers ontwikkelen en op tijd leveren kunnen ze goed maar al het andere spul is huilen met de pet op.

Mwaoh. Dat ben ik niet met je eens. Ik ben nog steeds erg blij en tevreden met mijn ERC Cd speler en XSP stereo voorversterker. En nu ik erover nadenk: ook met mijn UMC-1. Die werkt hier echt probleemloos.

Zou ik dan toch een fanboy zijn?  :blink:

Edit: dan ben ik toch wel benieuwd welk Emotiva spul volgens jou dan allemaal zo slecht is. (afgezien van jouw mindere ervaringen met de UMC-1). 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nahpets

Citaat van: Thesqualer op augustus 23, 2013, 14:25:18
Dus dan zouden pieter jan en nooff gelijk hebben.

Ben geen natuurkundige, maar volgens mij blijft 1 Ampere echt 1 Ampere. Dat er afhankelijk van de spanning een ander vermogen uitkomt, dat klopt dan weer wel.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nooff

Citaat van: Flavio op augustus 23, 2013, 14:29:11
Versterkers ontwikkelen is ook geen kunst, dat wiel hoeven ze niet meer uitvinden.

Nooff

Citaat van: Nahpets op augustus 23, 2013, 14:34:07
Ben geen natuurkundige, maar volgens mij blijft 1 Ampere echt 1 Ampere. Dat er afhankelijk van de spanning een ander vermogen uitkomt, dat klopt dan weer wel.
dat wel maar die Amerikanen hebben gewoon 20A nodig om hetzelfde te bereiken als wij met 10A. Het apparaat heeft dus niet 20A nodig om hier goed te functioneren.

MegaJ

Pffff.

Die 20A heeft gewoon te maken met het vermogen wat geleverd kan worden uit de groep. Kan je al zien dat dat makkelijk gaat bij 230V, zoals eerder voorgerekend door Thesqualer. Die XPR-1 die levert namelijk 1750W in 4 Ohm bij 110V 60 Hz. 1750W / 110V = 15,9A. Zie hier de reden, de voeding heeft ook nog wat verlies dus opgenomen vermogen is hoger en de 16A groep gaat eruit. Vandaar dat die 20A automaat nodig is bij 110V. Bij 230V: 1750W / 230V = 7,6A, lukt prima met een standaard 16A groep  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

clockwork

Er is een 'firm' datum voor de introductie van de XMC-1. Namelijk 14 februari 2014.  :inlove:

Het slechte nieuws is dat de prijs nu geen $1499 maar $1999 wordt. >:(
Dirac is inmiddels wel zeker maar het wordt niet de volledige versie. Voor het volledige pakket zal extra betaald moeten worden.
Verder wordt de XMC modulair uitgevoerd waardoor later extra hdmi uitgangen en zelfs complete nieuwe DSP boards kunnen worden toegevoegd.

Ik heb een beetje gemengde gevoelens. Ten eerste vanwege de prijsverhoging en ten tweede vanwege de lite versie van Dirac.

Ach, het is nog lang geen februari. Hoewel die Sherbourn PT 7030 processor nu wel erg staat te lonken voor 999.   :D

O ja, de getoonde platenspeler (b)lijkt slechts een prototype.  :nopompom:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Ik mag toch ook wel hopen dat ze nog wat gaan cleanen in die XMC-1, aan de binnenkant is het echt een slagveld van kabels wat over, onder en door elkaar heen loopt. Vind het allemaal maar vreemd, 33% prijsverhoging met een lite versie van Dirac. En dan nog meer bijbetalen om de volledige versie te krijgen? Dat ding kon wel eens tegenvallend gaan verkopen.

Die PT-7030 vind ik persoonlijk ook een stuk mooier om te zien, veel minder kermis dan de XMC-1. Ik heb hier nu twee SR-120's staan, de Receiver versie van de UMC-1. Alhoewel hij sprekend op de UMC-1 lijkt qua opbouw e.d. is het softwarematig echt een veel sterker apparaat, met een zeer strak uiterlijk (ala Integra) en 30kg schoon aan de haak  :o

Nooff

Je mag trouwens je 40% upgrade card ook gebruiken voor de PT-7030. Koopje dus!

Cobraatje

Citaat van: clockwork op september  1, 2013, 09:47:40
Er is een 'firm' datum voor de introductie van de XMC-1. Namelijk 14 februari 2014.  :inlove:

Het slechte nieuws is dat de prijs nu geen $1499 maar $1999 wordt. >:(
Dirac is inmiddels wel zeker maar het wordt niet de volledige versie. Voor het volledige pakket zal extra betaald moeten worden.
Verder wordt de XMC modulair uitgevoerd waardoor later extra hdmi uitgangen en zelfs complete nieuwe DSP boards kunnen worden toegevoegd.

Ik heb een beetje gemengde gevoelens. Ten eerste vanwege de prijsverhoging en ten tweede vanwege de lite versie van Dirac.

Ach, het is nog lang geen februari. Hoewel die Sherbourn PT 7030 processor nu wel erg staat te lonken voor 999.   :D

O ja, de getoonde platenspeler (b)lijkt slechts een prototype.  :nopompom:

Mhh, de zoveelste verandering en nu ook nog een prijsverhoging >:(.
Ben zo langzamerhand het vertrouwen in Dan Laufman kwijt. Als ik geen upgrade card had, was ik al lang afgehaakt.
Maar afwachten of de XMC-1 nu echt komt en de reviews afwachten.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

clockwork

Citaat van: Nooff op september  1, 2013, 10:09:30
Je mag trouwens je 40% upgrade card ook gebruiken voor de PT-7030. Koopje dus!

Dat schijnt voor deze prijs niet te kunnen. Ook wel begrijpelijk. Voordeel is dat de upgrade card nu wel een stuk meer waard geworden is.

Ik neem aan dat de XMC Die nu getoond is nog wel wat opgeschoond wordt. Dit zal een vroeg prototype zijn waar Dirac ingepropt moest worden.

Citaat van: Cobraatje op september  1, 2013, 11:05:11
Mhh, de zoveelste verandering en nu ook nog een prijsverhoging >:(.
Ben zo langzamerhand het vertrouwen in Dan Laufman kwijt. Als ik geen upgrade card had, was ik al lang afgehaakt.
Maar afwachten of de XMC-1 nu echt komt en de reviews afwachten.

Ik heb hier hetzelfde gevoel. Volgens mij zou de XMC in eerste instantie $1000 gaan kosten, nu dus het dubbele.  :crazy:

Nooff

Weird, ik las wel een stuk van iemand die de korting toegepast had op de 7020A processor.

Betreft de XMC-1, eigenlijk nog meer dan het dubbele, namelijk 2299 incl volledig Dirac versie. Daar kun je ook andere leuke processors voor kopen aangezien dat momenteel toch een dikke 2400 euro incl. Een PT-7030 volstaat dan toch prima. Met een beetje geluk hebben ze nog 1 in Veldhoven staan.

clockwork

Citaat van: Nooff op september  1, 2013, 12:43:20
Weird, ik las wel een stuk van iemand die de korting toegepast had op de 7020A processor.

Betreft de XMC-1, eigenlijk nog meer dan het dubbele, namelijk 2299 incl volledig Dirac versie. Daar kun je ook andere leuke processors voor kopen aangezien dat momenteel toch een dikke 2400 euro incl. Een PT-7030 volstaat dan toch prima. Met een beetje geluk hebben ze nog 1 in Veldhoven staan.

Wow. Dat is dan wel weer serieus geld. De meningen over de ´prijsverhoging´ zijn op het Amerikaanse forum dan ook erg verdeeld. Zelfs onder de fanboys.
Die PT/7030 wordt steeds interessanter. Wellicht toch een poging waard. Zal binnenkort eens informeren naar een quote met en zonder kaart.  :D

Nooff

Je moet wel snel zijn, de voorraad is niet heel groot meer geloof ik.

RobMeul

PT-7030 kost nu 999.
XMC-1 na gebruik van kortingskaart 1199.

Ik zal niet bij de eersten horen die een XMC aanschaffen, eerst maar eens de reviews en tests afwachten.
Het zal dus wel zomer 2014 worden. Geeft niks, de UMC voldoet prima.

Eerst maar eens mijn nieuwe speakers ophalen over 10 dagen;  :pompom:
http://paradigm.com/products/series=30th-anniversary/model=tribute/page=overview
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Miesepies

Citaat van: RobMeul op september  2, 2013, 09:24:40PT-7030 kost nu 999.
XMC-1 na gebruik van kortingskaart 1199.

Met korting is het nog wel een leuk prijsje (al is het wel voor de non full dirac versie). Maar ben met de anderen eens dat het vertrouwen niet al te groot is na de afgelopen periode. Aan de andere kant, misschien hebben ze wel geleerd van de UMC (op technisch vlak dan) en is de XMC wel stabiel e.d. (dromen kan altijd :P).

Citaat van: RobMeul op september  2, 2013, 09:24:40http://paradigm.com/products/series=30th-anniversary/model=tribute/page=overview

WOW!  Nice  :wub:

Staaled

Die 7030 heeft een EQ functie.
Is deze volledig aanpasbaar ? Dus frequentie, Q en level ?

edit:
gevonden en ja dus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)