Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

rasman

Het zou te mooi zijn.. Als de shipping, handling en invoertax dan ook vervallen, dan wordt het wel heel aantrekkelijk. We wachten af!
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

clockwork

invoertax kun je zeker op je buik schrijven. Wellicht wel een besparing op de shippingkosten.

We'll see.  :bigsmile:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roeru117

Dat zou erg slecht voor de portemonnee zijn  ;D

Hopelijk dat ze ook in Nederland een service-center openen of gebruik maken van een bestaand bedrijf ivm garantie afhandelingen en reparaties. Dat zou voor veel mensen een argument kunnen zijn om voor Emotiva te kiezen.
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

Nooff

De shipping is aangepast op binnenland, dus vele malen lager. Invoerrechten etc zijn in de prijs verrekend.

Thesqualer

Dan wordt het misschien toch wel interessant.
Wil toch wel een paar XPA-1 hebben.

Jammer genoeg laat de XMC-1 wel heel erg lang op zich wachten.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

clockwork

:pompom:
Citaat van: Nooff op augustus 12, 2013, 18:44:22
De shipping is aangepast op binnenland, dus vele malen lager. Invoerrechten etc zijn in de prijs verrekend.

Hoe kom je aan deze info? Heb je een quote opgevraagd voor Sherbourn oid?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Citaat van: clockwork op augustus 12, 2013, 20:17:08
Yep! Verzending is nu ongeveer 1/5 van de verzending vanuit de States. Prijzen zijn gelijk aan de prijzen in de USA, er komen nu dus geen invoerkosten bij en ook geen BTW.

magicbas

Oww dat maakt het in een klap wel een stuk goedkoper dan! (veel) minder verzendkosten én geen BTW! Dat is een korting van gemiddeld zo'n 30% gok ik.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

RobMeul

Citaat van: clockwork op augustus 12, 2013, 20:17:08

Quote voor een Sherbourne CD-1:
I am pleased to quote the following:

CD-1      $279.00
Freight  $35.58
Total      $314.58 USD
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Zo dat scheelt in elk geval stevig qua verzendkosten.  :D maar dat is ook wel logisch.

Minder logisch is het niet berekenen van btw en invoerrechten (hoewel die laatste verwaarloosbaar zijn).   Ik verwacht toch echt dat die apart berekend gaan worden. :(

Had je serieuze plannen voor zo'n CD1 Rob?

RobMeul

Nee, geen serieuze plannen. Heb al een ERC-1 en 2 :-)

Wilde gewoon eens weten wat het kost.
Voor mij maakt het weinig uit, moet nog naar Noorwegen dus ekstra vracht en invoerkosten.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

clockwork

Citaat van: RobMeul op augustus 13, 2013, 09:27:26
Nee, geen serieuze plannen. Heb al een ERC-1 en 2 :-)

Wilde gewoon eens weten wat het kost.
Voor mij maakt het weinig uit, moet nog naar Noorwegen dus ekstra vracht en invoerkosten.

ik dacht al. Hoeveel CD-spelers heeft een mens nodig.  ;)

RobMeul

Er staat ook nog een Denon 2930 bij mijn dochter op haar kamer  ;D

Nooff

Citaat van: clockwork op augustus 13, 2013, 08:39:54
Zo dat scheelt in elk geval stevig qua verzendkosten.  :D maar dat is ook wel logisch.

Minder logisch is het niet berekenen van btw en invoerrechten (hoewel die laatste verwaarloosbaar zijn).   Ik verwacht toch echt dat die apart berekend gaan worden. :(

Had je serieuze plannen voor zo'n CD1 Rob?
Denk ik niet. Tax heb je ook in de US en ook dat zit in de prijs verwerkt, evenals de verscheping welke lager is naar NL dan naar de US. Indien een apparaat al in NL staat dan zijn de kosten altijd incl BTW, het is immers al ingevoerd.

clockwork

Volgens mij ligt dat eraan waar dat warehouse staat. Voor of na de douane. Maar we zullen zien. Zou mooi zijn als je gelijk hebt.
(overigens worden prijzen in de VS altijd zonder tax aangegeven).

Eerst maar eens zien of ook Emotiva producten op korte termijn op deze manier worden aangeboden. Zou fijn zijn.

Nooff

Alle pakketten die NL binnen komen gaan direct door naar de douane. Je kunt niet een pakhuis volgooien met unsecured pakketten omdat je in theorie dan een massa explosief zou kunnen bouwen. Het enige wat wel zou kunnen is dat emotiva je een naheffing stuurt maar dat zou erg onlogisch zijn. We zullen zien.

rovinggecko

kan wel een bonded warehouse zijn, dan is er nog geen belasting betaald. (maar kan het wel op security etc gechecked zijn).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Quindor

Ik heb deze week 4x PA2-160 binnen gekregen (Sherbourn versie van de Emotiva UPA-2). Hiervoor moest ik alles in dollars betalen zoals op de website vermeld stond. Daarbij kwam ongeveer 120 dollar shipping (maar het zijn dan ook 4 grote zware dozen) en 20% BTW. Magazijn staat dus inderdaad in NL, maar BTW komt er nog steeds bij.

Uiteindelijk voor een heel leuk bedrag voor 4 (hopelijk) heel erg goede AMP's. Helaas waren de multikanaal versies vrij snel weg, en ik wilde 7 kanalen uiteindelijk, dus dan maar op deze manier, kost nog steeds minder dan de helft van een nieuwe 5 kanaals of 7 kanaals versie uit de US. ;)

Het gaat samen met de umc-200 (die wel uit de US komt) komend weekend een Onkyo TX-SR605 vervangen. Op dit moment voor mijn Final Sound 300i electrostaten en 'misc' merk surround. Ik ben heel benieuwd!

Rob Eric Blank

Citaat van: Quindor op augustus 22, 2013, 14:24:26
Ik heb deze week 4x PA2-160 binnen gekregen (Sherbourn versie van de Emotiva UPA-2). Hiervoor moest ik alles in dollars betalen zoals op de website vermeld stond. Daarbij kwam ongeveer 120 dollar shipping (maar het zijn dan ook 4 grote zware dozen) en 20% BTW. Magazijn staat dus inderdaad in NL, maar BTW komt er nog steeds bij.

Als ik iets anders in Nederland koopt komt er nog steeds BTW bij. Zelfs als ik een product koop dat in Nederland wordt geproduceerd :)

Quindor

Citaat van: Rob Eric Blank op augustus 22, 2013, 14:56:57
Als ik iets anders in Nederland koopt komt er nog steeds BTW bij. Zelfs als ik een product koop dat in Nederland wordt geproduceerd :)
Zeker, maar dan staat het vaak wel duidelijk op de website vermeld. Dat was bij Sherbourn/Emotiva niet zo en er was hierboven een discussie over. Vandaar. O0

Nooff

Citaat van: Rob Eric Blank op augustus 22, 2013, 14:56:57
normaliter was de btw voor Sherbourn geweest omdat zij tenslotte invoeren. Ze maken echter gebruik van een opslagruimte in beheer van de douane. In dit geval is het product dus nog niet 'ingevoerd' en wordt gereleased als je als koper de bestelling plaatst.

Nahpets

Citaat van: Nooff op augustus 13, 2013, 11:28:23
Alle pakketten die NL binnen komen gaan direct door naar de douane. Je kunt niet een pakhuis volgooien met unsecured pakketten omdat je in theorie dan een massa explosief zou kunnen bouwen.

Hoeft niet. Kan ook nog sprake zijn van een fiscaal entrepot met administratieve controle. Ik neem tenminste aan dat die opzet nog bestaat, ik deed ruim 20 jaar geleden de adminstratie/bewijsvoering van een entrepot met een waarde van zo'n half miljard.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nooff

Citaat van: Nahpets op augustus 22, 2013, 15:43:02
Hoeft niet. Kan ook nog sprake zijn van een fiscaal entrepot met administratieve controle. Ik neem tenminste aan dat die opzet nog bestaat, ik deed ruim 20 jaar geleden de adminstratie/bewijsvoering van een entrepot met een waarde van zo'n half miljard.
Alles gaat naar de douane, echter bestaan er inderdaad 'bonded warehouses' onder controle van de douane maar waar een vrijstelling geldt van verdere kosten. Bedrijven kunnen hier een ongelimiteerde tijd goederen opslaan.

Thesqualer

Ze hadden al eens iets laten vallen over een eigen platenspler.
En nu heeft Dan een foto gepost:

Ben benieuwd wat het gaat worden.
Ze zullen wel op het Emofest eind deze maand meer vertellen.
Hoop alleen dat ze eens wat sneller producten uitgaan brengen want de XMC-1 duurt toch wel te lang.
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:

Thesqualer

En nog 2 foto's:

Ziet er belovend uit

Lounge: