Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

en de XSP-1 is hier ook afgeleverd. Vanavond helaas niet al te veel tijd om hem aan te sluiten.  :-[

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MegaJ

Citaat van: rasman op februari 25, 2013, 13:10:06
Van harte en benieuwd hoe deze combi bevalt  :inlove:

Wil t.z.t. ook van de UMC-1 naar de UMC-200 upgraden, dus post je ervaringen  8)

Dank. Ga ik zeker doen!

Citaat van: clockwork op februari 25, 2013, 13:12:50
en de XSP-1 is hier ook afgeleverd. Vanavond helaas niet al te veel tijd om hem aan te sluiten.  :-[

Mooi dat jouw bestelling ook gearriveerd is, was nog wat twijfelachtig aan je laatste bericht van gisteren te zien. Balen voor je dat je geen tijd hebt om te "spelen" vanavond  :crazy:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

clockwork

Citaat van: MegaJ op februari 25, 2013, 13:38:26

Mooi dat jouw bestelling ook gearriveerd is, was nog wat twijfelachtig aan je laatste bericht van gisteren te zien. Balen voor je dat je geen tijd hebt om te "spelen" vanavond  :crazy:

ja, het ging vanochtend opeens allemaal heel snel.  :clapping:
Ach, wellicht kan ik tussen de bedrijven door nog even snel wat aansluiten. Ik ben namelijk wel erg benieuwd naar de verschillen.

Jij ook veel plezier met je aanwinsten! 
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

rasman

En Clockwork, uiteraard ook van harte met je aanschaf.  :music:
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

clockwork

Citaat van: rasman op februari 25, 2013, 15:14:57
En Clockwork, uiteraard ook van harte met je aanschaf.  :music:

Dank je!

Erwin.VL

Citaat van: Dennis75 op februari 24, 2013, 21:43:12
Voornamelijk XT32. De 7701 heeft dat niet.

De XMC heeft tact. Ik heb geen idee wat het verschil tussen de twee is.

Je hebt zeker gelijk dat Marantz veel meer ervaring heeft, Misschien moet ik ook wel voor Marantz gaan omdat het hun core business is om recievers en processors te maken. Dat van Emotiva is versterkers.

De keuze is ook lastig omdat ik die upgradecard heb. Dat maakt het wel aantrekkelijker.
Dennis,

Ik ben er zeker van dat de muziekprestatie van de XMC-1 minstens even goed zal zijn als de AV8801. De XMC-1 zal natuurlijk flink onderdoen qua features (streaming, Audyssey DSX...) maar gezien je de UMC-1 gebruikt is dat misschien geen zorg voor jou?

De AV8801 is wel héél duur vind ik, ook al is het voorlopig de enige 11.2 pre-pro. Als je de prijs en prestatiegegevens van de bijhorende versterker MM beoordeelt (slechts 116 Watt / 8 ohm volgens test bij alle 7 kanalen gestuurd) dan kost een XPA-5 en twee XPA-3 voor full-blown 11 kanalen à 209 Watt 8 ohm getest nauwelijks meer (in USA zelfs minder!)...

Wacht toch maar even op die XMC-1...
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Erwin.VL

en de XSP-1 is hier ook afgeleverd.

Voorwaar geen foute keus!  :D
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

clockwork

Citaat van: Erwin.VL op februari 25, 2013, 20:22:48
Voorwaar geen foute keus!  :D

Echt niet! Maar dat ga je zelf nog wel meemaken.

Ik heb inmiddels toch een beetje tijd gevonden om de XSP aan te sluiten.

In eerste instantie vond ik hem koud uit de doos erg scherp klinken, maar gelukkig trekt dat langzamerhand weg (ik heb hem en paar uur laten spelen).
Eerste indruk: wat meer details en meer upfront dan de Bel Canto. Vooral dat laatste moet ik nog erg aan wennen. Maar ik verwacht dat dit wel gaat lukken. Het lijkt me een goede ruil geweest.

Dennis75

Citaat van: Erwin.VL op februari 25, 2013, 20:20:39
Dennis,

Ik ben er zeker van dat de muziekprestatie van de XMC-1 minstens even goed zal zijn als de AV8801. De XMC-1 zal natuurlijk flink onderdoen qua features (streaming, Audyssey DSX...) maar gezien je de UMC-1 gebruikt is dat misschien geen zorg voor jou?

De AV8801 is wel héél duur vind ik, ook al is het voorlopig de enige 11.2 pre-pro. Als je de prijs en prestatiegegevens van de bijhorende versterker MM beoordeelt (slechts 116 Watt / 8 ohm volgens test bij alle 7 kanalen gestuurd) dan kost een XPA-5 en twee XPA-3 voor full-blown 11 kanalen à 209 Watt 8 ohm getest nauwelijks meer (in USA zelfs minder!)...

Wacht toch maar even op die XMC-1...

Ik wacht zeker tot de XMC-1 uitkomt, zal niet zo lang meer duren.

Het moet ook allemaal een beetje in balans zijn.

Maar zoals je zegt, 11.2 ga ik toch nooit draaien en streamen doe ik ook niet zoveel. Overigens de XMC-1 kan ook streamen.
Gister even de Oppo 95 getest met streamen en dat werkt ook.

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

rovinggecko

Citaat van: MegaJ op februari 25, 2013, 12:51:51
Mijn UMC-200 en XPA-5 zijn vanmorgen bij mijn oma afgeleverd, dan wist ik in ieder geval zeker dat er iemand thuis zou zijn op elk mogelijk tijdstip dat Fedex langs kon komen  ;D Vanavond even ophalen ...  :clapping:

Hoop dat je oma niet aan de sleep hoefde met de xpa-5...

Mooi spul! Veel plezier...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

clockwork

Citaat van: rovinggecko op februari 25, 2013, 21:12:07

:D :clapping:

MegaJ

Citaat van: rovinggecko op februari 25, 2013, 21:12:07

Mooi spul! Veel plezier...

Nee, haha ze had die kerel van de fedex 5 euro gegeven nadat hij netjes alles binnen had gezet.

Vanavond alles even op proef (kabels nog niet netjes weg gewerkt enzo) aangesloten. Maar ik krijg een brom / zoem uit de speakers die aangesloten zijn zodra ik meer dan 1 interconnect tussen de UMC en XPA aansluit.  >:(

Alleen de XPA-5 aan de speakers geeft geen brom en bij 1 interconnect aan de UMC (ook als deze uit is) en XPA hoor ik ook niks... nog ideeën? Als ik muziek speel dan hoor je het niet echt meer, maar ik kan hier niet mee leven als echte mierenneuker haha.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

ldegouw

Ik ben wel Benieuwd hoe hij samenwerkt met je raspberry. Bij mij heeft de UMC-1 hier erg veel problemen mee om handshakes te geven via hdmi. Met name met muziek afspelen mis ik sowieso de eerste 3-10 seconde van ieder nummer, en vooral als de tv uit staat heb jevaak 'corrupte' nummers erbij. Hij kraakt dan wat,maar muziek hoor je niet, totdat ik de source een keer wissel. Hoe gaat dit bij de umc-200?
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

Dennis75

Citaat van: MegaJ op februari 25, 2013, 22:50:13
Nee, haha ze had die kerel van de fedex 5 euro gegeven nadat hij netjes alles binnen had gezet.

Vanavond alles even op proef (kabels nog niet netjes weg gewerkt enzo) aangesloten. Maar ik krijg een brom / zoem uit de speakers die aangesloten zijn zodra ik meer dan 1 interconnect tussen de UMC en XPA aansluit.  >:(

Alleen de XPA-5 aan de speakers geeft geen brom en bij 1 interconnect aan de UMC (ook als deze uit is) en XPA hoor ik ook niks... nog ideeën? Als ik muziek speel dan hoor je het niet echt meer, maar ik kan hier niet mee leven als echte mierenneuker haha.

Ik heb hier ook die brom door mijn speakers. Zodra ik de XPA-5 aanzet dan komt die brom. Ik heb wel eens ergens gelezen dat het door de trigger kabel komt. Ik heb die brom ook zonder de trigger kabel.

Je moet maar even googelen op de "50 hertz brom"
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

MegaJ

Mijn interconnects zijn volgens mij niet afgeschermd, toen ik er vanmorgen even snel de connector had open geschroefd. Wellicht dat daar het probleem zit. Vanavond verder zoeken...

Klipsch

op areadvd.de test gezien van de marantz pre amp 7705 en wordt gezegd dat een externe amp van emotiva of advance acoustic een brom zal genereren, of deze helemaal uit te bannen is, is niet met zekerheid te zeggen. Het lijkt erop dat die brom inherent is aan het product.
Ik heb het mijn advance ook, al is het een heel lichte brom.
marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

MegaJ

Ik bedacht me dat de stekkers aan de UMC-200 en XPA-5 wel randaarde hebben, maar mijn wcd niet. Ik ga eerst eens even kijken of het helpt dat ik beide apparaten in een wcd doe met randaarde.

mP

Ik had ook een brom door mijn UPC box. Heeft te maken met een aarde lus, twee keer aarde in 1 corcuit. Heb nu een aardestopper(of zoiets) aan mijn coax en er is nu over.
-

MegaJ

Ik heb nog even geen luisterervaringen om te vermelden. Ben gisteravond weer de hele avond bezig geweest om te proberen die brom eruit te krijgen. Deze komt pas wanneer ik de XPA verbind met de UMC, zelfs als er verder helemaal geen bronnen zijn aangesloten aan de UMC. Het klinkt ook als een 50Hz brom, beetje laag (frequent) gezoem. Vermoed toch een of ander potentiaal verschil tussen de aarde van de UMC en de XPA. Frappante is wel dat het niet mee versterkt wordt als ik het volume hoger zet...

Nooff

Citaat van: MegaJ op februari 27, 2013, 07:28:50
Ik heb nog even geen luisterervaringen om te vermelden. Ben gisteravond weer de hele avond bezig geweest om te proberen die brom eruit te krijgen. Deze komt pas wanneer ik de XPA verbind met de UMC, zelfs als er verder helemaal geen bronnen zijn aangesloten aan de UMC. Het klinkt ook als een 50Hz brom, beetje laag (frequent) gezoem. Vermoed toch een of ander potentiaal verschil tussen de aarde van de UMC en de XPA. Frappante is wel dat het niet mee versterkt wordt als ik het volume hoger zet...
Heb ik ook gehad, is gewoon een aardlus (ground loop). Goede afgeschermde interlinks gebruiken en apparaten eens elk op een andere groep aansluiten om te testen of het verdwijnt. Ik heb het destijds voor lief genomen omdat je het alleen hoort als je vlakbij de tweeter gaat zitten luisteren.

Dennis75

Citaat van: clockwork op februari 25, 2013, 20:50:44

Echt niet! Maar dat ga je zelf nog wel meemaken.

Ik heb inmiddels toch een beetje tijd gevonden om de XSP aan te sluiten.

In eerste instantie vond ik hem koud uit de doos erg scherp klinken, maar gelukkig trekt dat langzamerhand weg (ik heb hem en paar uur laten spelen).
Eerste indruk: wat meer details en meer upfront dan de Bel Canto. Vooral dat laatste moet ik nog erg aan wennen. Maar ik verwacht dat dit wel gaat lukken. Het lijkt me een goede ruil geweest.

Hoe bevalt de XSP-1?

clockwork

Ik heb inmiddels wat langer kunnen luisteren.

Heel eerlijk: gisteren had ik echt spijt dat ik de Bel Canto had geruild voor de Emotiva. Het klonk in mijn oren veel te scherp. Ik heb nog met de instellingen geknoeid van onder andere de subwoofer, maar niets hielp. Ik dacht nog even dat het apparaat defect was, want zo slecht kon het toch niet zijn.....  >:( Een aantal van mijn favoriete albums was echt volkomen onluisterbaar. 

En opeens trok dat scherpe hoog binnen één nummer opeens weg. Hoewel de sound nog wel erg helder is, klinkt het nu allemaal een stuk beter. Veel meer nuance in stemmen en instrumenten. Ook veel meer diepte in het beeld. Als je je ogen sluit, kun je de instrumenten beter aanwijzen. Ook wordt de kamer meer gevuld met de muziek in plaats van alleen tussen en vlak voor de speakers. Een beetje vergelijkbaar met een surround bubble. :sigh:

Vanavond ga ik nog spelen met het bass management. De knopjes voor het instellen van de cross over filters blijken volgens een draadje op het Emotiva forum niet lineair te verlopen waardoor deze nu waarschijnlijk nog te laag staan ingesteld.

Wordt vervolgd!   

Dennis75

In ieder geval goed dat het scherpe er af is. Emotiva staat er natuurlijk wel om bekend.

Het testen maakt het natuurlijk ook leuk!

clockwork

ja, ik was ook wel opgelucht.  8)

En het blijft hobby, dus een beetje pielen is ook wel leuk. Vanavond weer!

unknown

Citaat van: clockwork op februari 27, 2013, 14:51:40
ja, ik was ook wel opgelucht.  8)

En het blijft hobby, dus een beetje pielen is ook wel leuk. Vanavond weer!

Als je er echt zeker van wil zijn dat het niet aan de nieuwigheid ligt kun je hem ook gewoon heel de dag door laten spelen, stevig rock cd'tje erin en een beetje volume en hij is zo ingespeeld ;)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver