Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RCduck7

Citaat van: Flavio op december 22, 2012, 18:25:16
Mijn UMC-200 werkt niet goed samen met mijn Dune dus de UMC-200 staat te koop in de Markt.

Om op deze oude post nog eens te reageren, ik weet mogelijk de oplossing. Een collega had ook problemen met het samenwerken van zijn umc-200 met Dune. Bleek dat hij de video overdracht op RGB moest instellen en dan was het opgelost. Ik weet niet of er iemand nu nog wat aan geeft maar beter laat dan nooit. ;)
Pioneer TAD S-1EX front, S-7EX center, Polk owm5 rear. Surround processor Emotiva UMC-1. Cherry Maraschino mono all around 60V psu. Bronnen MHZS CD88G CD player, Metrum Quad DAC. Cambridge Audio CXUHD, Game consoles. Philips mini led 65" 4K. 2nd system Dynaudio Heritage Special, Rotel Michi X5, surround + center Dynaudio contour with Denon avr-x4500h, Denon DBT-3313UD, 43" 4K phillips. Bedroom, denon ceol rcd-n11dab, Fyne Audio F300i speakers, Phillips 32" full hd. For sale: Dali Oberon 1 + Roksan Attessa inegrated.

Flavio

Citaat van: RCduck7 op februari 22, 2013, 23:47:09
Om op deze oude post nog eens te reageren, ik weet mogelijk de oplossing. Een collega had ook problemen met het samenwerken van zijn umc-200 met Dune. Bleek dat hij de video overdracht op RGB moest instellen en dan was het opgelost. Ik weet niet of er iemand nu nog wat aan geeft maar beter laat dan nooit. ;)

Die instelling had ik ook al veranderd en daarna was het beeld van de Dune maar de audio problemen staan hier los van.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

MegaJ

Citaat van: Klipsch op februari 22, 2013, 22:27:51
Het wordt eens tijd dat Emotiva in de EU een distributiecentrum opent dan zijn we van dat gezeur af van die invoerrechten (die naar de SNS bank gaan) .
Dat van die BTW is wel dubbelzinnig:
Je betaalt nog eens BTW over een product  waar al BTW over afgedragen is, dus je spekt zowel de US en NL schatkist.
Maar ja niet getreurt , dan is het nog steeds de moeite waard!

In ieder geval veel plezier met je nwe aanwinst en we zien uit naar  je bevindingen.

Groetjes van nog een toekomstige emotiva bezitter die zijn hongerige Klipsch moet voeden.

Dank voor je bericht. Ik ga zeker mijn bevindingen hier beschrijven! Misschien wordt het tijd voor een overzichtspost van mijn spulletjes daarna, showcase  8)
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Midcall

Citaat van: Klipsch op februari 22, 2013, 22:27:51
Het wordt eens tijd dat Emotiva in de EU een distributiecentrum opent dan zijn we van dat gezeur af van die invoerrechten (die naar de SNS bank gaan) .
Dat van die BTW is wel dubbelzinnig:
Je betaalt nog eens BTW over een product  waar al BTW over afgedragen is, dus je spekt zowel de US en NL schatkist.
Die invoerrechten die jij betaalt, betaalt de importeur dan, en 3 maal raden wat hij met die kosten (plus marge) zal doen.
Daarnaast is het onzin wat je over dubbele af te dragen (of te betalen) BTW zegt. Export is altijd ex BTW of andere sales tax. Mits het niet binnen de EU wordt gexporteerd, dan is het inclusief BTW, als je niet in het bezit bent van een BTW nummer en het goed voor zakelijke doeleinden aanschaft.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Dennis75

Las net op het Emotiva forum dat er volgende week een "grote" aankondiging tijdens de podcast komt.

Ik hoop dat de XMC er aan komt, inclusief tact.

De Marantz AV8801 is mij eigenlijk iets te prijzig.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Erwin.VL

Citaat van: rovinggecko op januari 31, 2013, 21:00:05
Dit is de beste ' bang for the buck' tweak die je kan doen op een Emotiva. Werkt op alle XPA's. Raad ik echt iedereen aan.

Het blijft moeilijk om de ervaring te beschrijven, maar zal me er toch even aan wagen:
Er is duidelijk meer zwart. Het algehele beeld wordt egaler. De stage wordt ook duidelijk breder. Voor mij geeft het ook een veel harmonieuzer beeld, maar, zoals altijd, het gaat om de combinatie van de set, dus dat kan voor anderen weer anders zijn. Ik vind het ook een vooruitgang dat er minder reflecties zijn.

En dat alles met een tweak waarbij de verzendkosten hoger zijn dan de aanschafwaarde.

Afsluitend, tweaken heeft natuurlijk altijd enig risico. Als je niet al te onhandig bent met een inbus sleutel, dan is het zeker mogelijk om dit zonder problemen uit te voeren. Wel voorzichting zijn dat je niet uitschiet en met de inbus een streep trekt door de lak (dan wordt de tweak door de directe afschrijving een stuk duurder). Als je dus wat oog/hand coordinatie issues hebt, dan zou ik adviseren professionele hulp in te roepen, cq afplakband te gebruiken.

Schitterende beschrijving, je doet me het water in de mond komen :coffee:

Ik heb zopas 6 setjes van 10 bij RCtechnics besteld, ze zijn wel niet op voorraad. 60/4 = 15 Emo apparaten. Ik heb er nu zes, dus we kunnen even voort...
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

rovinggecko

:) 15 emo apparaten .... jij bent wat van plan!
Zien ze er in ieder geval strak uit!

We willen dan wel een fototje van die (voorlopige) zes!!!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

clockwork

Ik zal die inbusjes ook een keer bekijken. Vooralsnog vind ik de zwarte trimms ook nog mooi. Die voor de XSP en de XMC zijn nu nog niet leverbaar, maar worden volgens Emotiva binnen een maand verwacht (zou dat iets betekenen voor de introductie van de XMC  ;)??????)

Vooralsnog krijg ik al twee dagen geen updates op de track en trace en lijkt mijn XSP nog steeds in transit vanuit Parijs. De Nederlandse klantenservice van FEdex is dicht in het weekend (waarom??) en een allerliefste dame in Canada kon me ook niets vertellen. Hopelijk zitten ze niet op een betaling van de BTW te wachten, aangezien ik geen factuur ontvangen heb.  :wacko:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

unknown

Citaat van: clockwork op februari 24, 2013, 15:04:24
Ik zal die inbusjes ook een keer bekijken. Vooralsnog vind ik de zwarte trimms ook nog mooi. Die voor de XSP en de XMC zijn nu nog niet leverbaar, maar worden volgens Emotiva binnen een maand verwacht (zou dat iets betekenen voor de introductie van de XMC  ;)??????)

Vooralsnog krijg ik al twee dagen geen updates op de track en trace en lijkt mijn XSP nog steeds in transit vanuit Parijs. De Nederlandse klantenservice van FEdex is dicht in het weekend (waarom??) en een allerliefste dame in Canada kon me ook niets vertellen. Hopelijk zitten ze niet op een betaling van de BTW te wachten, aangezien ik geen factuur ontvangen heb.  :wacko:

Zenuwslopend proces is dat bij FedEx  ;) Maar 't komt vanzelf in orde!  :)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

Nooff

Citaat van: clockwork op februari 24, 2013, 15:04:24

Wat is de laatste status? De douane checked vrijwel alle pakketten die economy verzonden worden grondig zonder status update, omdat zij de pakketten niet scannen met een scanner die de track&trace aanpast. Je pakket kan ondertussen al wel in Amsterdam of Amersfoort liggen zonder een scan gehad te hebben. Aangezien emotiva verplicht is een invoice mee te sturen hoeft FedEx feitelijk gezien geen factuur van je hebben.

clockwork

Citaat van: Nooff op februari 24, 2013, 16:15:32
Wat is de laatste status? De douane checked vrijwel alle pakketten die economy verzonden worden grondig zonder status update, omdat zij de pakketten niet scannen met een scanner die de track&trace aanpast. Je pakket kan ondertussen al wel in Amsterdam of Amersfoort liggen zonder een scan gehad te hebben. Aangezien emotiva verplicht is een invoice mee te sturen hoeft FedEx feitelijk gezien geen factuur van je hebben.

De huidige status is: in transit (vanuit Roiddy Charles de Gaulle Cedex FR) sinds 22 feb 9:19 pm.

En het pakket zou morgen al bezorgd moeten worden. De vorige keer bleef het pakket 'hangen' omdat er een betaling van me verwacht werd. Helaas waren ze bij Fedex vergeten me dat te vertellen. Toen ging het wel om een hoger bedrag (2 maal XPA-1). Volgens mij zit ik nu onder de 'voorschiet-grens'.

Ik bel morgenochtend wel met de klantenservice als ik geen status update zie. Een dagje langer wachten is ook geen wereldschokkend probleem.  ;D
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Flavio

Citaat van: Nooff op februari 24, 2013, 16:15:32

Toen ik mijn UMC-200 heb gekregen is FedEx uitgegaan van de retailprijs en niet de factuurprijs. Daardoor was het te betalen bedrag aan BTW en invoerrechten ook een stuk hoger dan ik had gedacht. Je moet het toch eerst betalen en je kan daarna pas bezwaar aantekenen.
Het is allemaal inmiddels wel goed gekomen maar je moet bezwaar indienen bij de Douane en daarvoor moet je eerst een verklaring bij FedEx opvragen. De Douane stort het teveel betaalde bedrag dan terug naar FedEx en die betalen het jou dan weer terug.
Al met al heb ik na 2 maanden nog niet het teveel betaalde geld terug gehad.
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

clockwork

Citaat van: Flavio op februari 24, 2013, 16:28:01
Toen ik mijn UMC-200 heb gekregen is FedEx uitgegaan van de retailprijs en niet de factuurprijs. Daardoor was het te betalen bedrag aan BTW en invoerrechten ook een stuk hoger dan ik had gedacht. Je moet het toch eerst betalen en je kan daarna pas bezwaar aantekenen.
Het is allemaal inmiddels wel goed gekomen maar je moet bezwaar indienen bij de Douane en daarvoor moet je eerst een verklaring bij FedEx opvragen. De Douane stort het teveel betaalde bedrag dan terug naar FedEx en die betalen het jou dan weer terug.

Oke, daar had ik geen rekening mee gehouden. (de mijne is Factory Renewed). Dank voor de tip. Ik zal de inklarings documenten nu extra goed controleren!

RubenV.

Het wordt er wel steeds omslachtiger op, op deze manier. Is er inmiddels al iets meer bekend over een Europees distributie centre?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

unknown

Om jullie gerust te stellen: ik had een XPA-5 met korting besteld en heb netjes het bedrag wat ik daarover verschuldigd was moeten betalen, niets meer en niets minder :)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic

clockwork

Citaat van: unknown op februari 24, 2013, 19:57:27
Om jullie gerust te stellen: ik had een XPA-5 met korting besteld en heb netjes het bedrag wat ik daarover verschuldigd was moeten betalen, niets meer en niets minder :)

Wellicht hangt het af van het humeur van degene die het behandelt. Chips, het is morgen maandagochtend.... :devil:

Overigens ging het bij mij de eerste keer ook goed, toen ik mijn XPA-5 via de HT-forum power buy had besteld.

Nooff

Citaat van: Flavio op februari 24, 2013, 16:28:01
Fedex gaat altijd uit van de factuur die er bij geleverd wordt. Als er geen factuur bij geleverd wordt dan mogen zij uitgaan van de commerciële waarde, welke hoger kan liggen. Indien ze bij jou een andere procedure zijn gevolgd terwijl er wel een factuur bijgeleverd werd dan kan ik mij niet anders indenken dat ze er een rookie op hebben gezet. Is het overigens niet zo dat Emotiva ipv de verkoopwaarde de commerciële waarde aan heeft gehouden op de bon? Wellicht beide vermeld heeft op de bon?

Die terugbetaling klopt, maar dat probleem ligt vooral bij de douane.

Flavio

Citaat van: Nooff op februari 24, 2013, 20:35:55
Fedex gaat altijd uit van de factuur die er bij geleverd wordt. Als er geen factuur bij geleverd wordt dan mogen zij uitgaan van de commerciële waarde, welke hoger kan liggen. Indien ze bij jou een andere procedure zijn gevolgd terwijl er wel een factuur bijgeleverd werd dan kan ik mij niet anders indenken dat ze er een rookie op hebben gezet. Is het overigens niet zo dat Emotiva ipv de verkoopwaarde de commerciële waarde aan heeft gehouden op de bon? Wellicht beide vermeld heeft op de bon?

Die terugbetaling klopt, maar dat probleem ligt vooral bij de douane.

Als ik het me goed herinner zat er bij het pakket helemaal geen factuur.

Klipsch

Citaat van: Dennis75 op februari 23, 2013, 23:33:23
Las net op het Emotiva forum dat er volgende week een "grote" aankondiging tijdens de podcast komt.

Ik hoop dat de XMC er aan komt, inclusief tact.

De Marantz AV8801 is mij eigenlijk iets te prijzig.
Tja, maar Marantz heeft bijna 40 jaar ervaring met audio en een naam opgebouwd, en daar is ook wel iets over te zeggen en daar hebben sommige hifi freaks nou eenmaal een extra zakcentje voor over.

Waarom een Av8801?  een 7701 is ook niet misselijk.

Ben wel benieuwd dan hoe de XMC qua spec en geluid zal kunnen tippen aan de 8801
marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

unknown

Citaat van: Klipsch op februari 24, 2013, 20:57:03
Tja, maar Marantz heeft bijna 40 jaar ervaring met audio en een naam opgebouwd, en daar is ook wel iets over te zeggen en daar hebben sommige hifi freaks nou eenmaal een extra zakcentje voor over.

Ben wel benieuwd dan hoe de XMC qua spec en geluid zal kunnen tippen aan de 8801

Ben ook benieuwd hoe die in stereo klinkt. Ik zou mijn UMC-1 op termijn natuurlijk ook weg kunnen doen en een XMC kopen, in plaats van een losse stereopre erbij kopen

Dennis75

Citaat van: Klipsch op februari 24, 2013, 20:57:03

Voornamelijk XT32. De 7701 heeft dat niet.

De XMC heeft tact. Ik heb geen idee wat het verschil tussen de twee is.

Je hebt zeker gelijk dat Marantz veel meer ervaring heeft, Misschien moet ik ook wel voor Marantz gaan omdat het hun core business is om recievers en processors te maken. Dat van Emotiva is versterkers.

De keuze is ook lastig omdat ik die upgradecard heb. Dat maakt het wel aantrekkelijker.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Klipsch

Citaat van: unknown op februari 24, 2013, 21:01:54
Ben ook benieuwd hoe die in stereo klinkt. Ik zou mijn UMC-1 op termijn natuurlijk ook weg kunnen doen en een XMC kopen, in plaats van een losse stereopre erbij kopen

Ik zie dat de XMC 1500 $ kost (wat zitten daar een boel knopjes op)  en ja als ie eenmaal in je kamer staat ben je bijna of meer dan 1500 E kwijt (incluis de hele rataplan), ik zou voor dat geld voor de Marantz gaan aangezien je toch een beetje in dezelfde prijsklasse shopt. De Av 7701 in Duitsland al gezien voor 1550 E en daar zit zelfs nog onderhandelingsruimte in, ja bij een gerenommeerde hifi zaak.
LG 350 pk

Klipsch

Citaat van: Dennis75 op februari 24, 2013, 21:43:12
Voornamelijk XT32. De 7701 heeft dat niet.

De XMC heeft tact. Ik heb geen idee wat het verschil tussen de twee is.

Je hebt zeker gelijk dat Marantz veel meer ervaring heeft, Misschien moet ik ook wel voor Marantz gaan omdat het hun core business is om recievers en processors te maken. Dat van Emotiva is versterkers.

De keuze is ook lastig omdat ik die upgradecard heb. Dat maakt het wel aantrekkelijker.

Precies, ivm de versterkers: no doubt ab it, daar krijg je echt waar voor je geld, daar staat ook eentje op mijn verlanglijstje ,maar wel eerst summersale afwachten, begint 4th of july. XPR-2 lonkt wel....al is het wel een beetje overkill... :bigsmile:

Op areadvd.de kun je een test zien van de 7701 of 7705 en dat spreekt boekdelen.

LG 350 pk

MegaJ

Mijn UMC-200 en XPA-5 zijn vanmorgen bij mijn oma afgeleverd, dan wist ik in ieder geval zeker dat er iemand thuis zou zijn op elk mogelijk tijdstip dat Fedex langs kon komen  ;D Vanavond even ophalen ...  :clapping:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

rasman

Van harte en benieuwd hoe deze combi bevalt  :inlove:

Wil t.z.t. ook van de UMC-1 naar de UMC-200 upgraden, dus post je ervaringen  8)
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /