Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

TornadoGo

Ik verwacht dat ik de Emotiva beter kan gaan laten klinken dan de Onkyo omdat ik zelf iets met de EQ kan doen. Ik ben in het bezit van een gecalibreerde meetmicrofoon dus zodra ik de kans krijg ga ik lekker meten en afstellen. Bij de Onkyo kan dat niet per speaker en dat vond ik echt een gemis. En natuurlijk de mogelijkheid om te upgraden naar een XMC. ;D
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Midcall

Citaat van: TornadoGo op mei 12, 2012, 09:32:03
Eerste indruk: In stereo veel meer detail en meer 'upfront', de sub valt voor het eerst helemaal weg in het geluid. Bij de Onkyo kon ik de sub altijd mee horen spelen.
Klinkt als een verkeerd afgestelde Onkyo. Wat is er mis om iets gewoon met de oortjes af te regelen als je onvolkomenheden waarneemt?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

TornadoGo

Zoals ik heb aangegeven valt er aan de Onkyo niet veel handmatig te EQ'en. Audyssey doet zijn 'ding' en daarnaast kun je per speakergroep (dus niet speaker) de EQ handmatig instellen. Die groepen zijn dan fronts, center en rears. Audyssey heb ik meerdere keren gedraaid, netjes met een statief, meerdere luisterposities, tips en tricks van verschillende websites gevolgd maar het resultaat was altijd nagenoeg hetzelfde; een vrij 'dun' geluid.   

Overigens is het vergelijk tot zover alleen nog maar in stereo geweest. Zonder EQ (dus zeg maar in pure direct) klinkt de Emotiva in mijn oren meer upfront en gewoon beter dan de Onkyo, waarmee ik bedoel dat ik meer details in de muziek hoor. De grote uitdaging zit hem nu in het gelijk laten klinken van alle speakers. Ik ben benieuwd of ik daarbij wat ga hebben aan EmoQ. Als ik daar niet tevreden mee ben kan ik nu gelukkig ook zelf (in beperkte mate) dingen aanpassen.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

rovinggecko

Heb mijn XPA-5, UMC-1, XDA-1 en squeezebox classic, nu de speakers klaar zijn, eindelijk draaien en ben nu op zoek naar de beste setup.

En dan zijn er verbazingwekkend veel mogelijkheden. Squeeze rechtstreeks op de UMC-1, optisch, coax of rca. Squeeze op de XDA-1, optisch of coax. En dan de XDA-1 naar de UMC-1 via analoog in of 7.1 in. En dan blijkt dat het ook nog uit maakt hoe je het volume instelt op alle apparaten (ik gebruik de umc-1 voor het aanpassen tijdens het luisteren).
(in alle gevallen de umc-1 op 'direct')

Oftewel, da's een hele boel test werk.
Voorlopig ben ik geland op:
- het 'minst': squeeze -> optisch -> xda-1 -> rca -> analoog 2 van de umc-1;  met de squeezebox en dac op 100 & 80 (max voor beide).
- het 'best': squeeze -> coax -> xda-1 -> rca -> 7.1 in van umc-1; met de squeezebox op 80 (van 100) en dac op 80 (max).

In het eerste geval wordt het geluid, zeker als je het wat harder zet, wat schel.
Het viel me op dat met name het volume van de squeezebox behoorlijke invloed had, tot mijn verbazing.

Hoe hebben jullie eea optimaal ingesteld?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

frunk

De XDA-1 is nu nog maar $199.
Denon AVR4308 - Pioneer BDP-440 -  Monitor Audio RS6 / RSLCR / RS1 - Epik Legend - HDI Dune Smart D1

LeonJPS

Citaat van: rovinggecko op mei 12, 2012, 09:51:48
Ik zit in de buurt van Alkmaar, wat ver weg gok ik, en m'n set staat nog in te spelen, dus niet echt representatief. Maar als dat alles je niet tegenhoud, dan ben je welkom om te komen luisteren.

Hallo,
Ben tog voor veilig gegaan, inruil Rotel amp gekocht, bevalt goed.
Volgende ronde emotiva.
Dank voor je aanbod.

rovinggecko

Geen enkel probleem, ik hoor wel als je aan de volgende ronde toe bent en wilt komen luisteren ;)

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

FeaR1986

Staat een XPA-3 te koop hier in De Markt. Twijfel om voor de XPA-3 te gaan of te wachten en dan een XPA-5 te kopen zodra er eentje aangeboden wordt. Verschil qua kwaliteit tussen een XPA-3 en XPA-5 voor de center en surround lijkt me wel te verwaarlozen toch?
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Nooff

Je kunt zelfs beter een XPA-3 er naast zetten, meer capaciteit.

Maro

Citaat van: Nooff op mei 15, 2012, 15:09:00
Je kunt zelfs beter een XPA-3 er naast zetten, meer capaciteit.

Dan de vraag: Heeft zijn rack ook al die capaciteit.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

T.Rodenburg93

Citaat van: FeaR1986 op mei 15, 2012, 15:01:39
Staat een XPA-3 te koop hier in De Markt. Twijfel om voor de XPA-3 te gaan of te wachten en dan een XPA-5 te kopen zodra er eentje aangeboden wordt. Verschil qua kwaliteit tussen een XPA-3 en XPA-5 voor de center en surround lijkt me wel te verwaarlozen toch?

Het lijkt mij inderdaad ook dat de XPA-3 beter zal zijn en de prijs in de markt is gewoon erg scherp. Een ook ga ik er van uit dat jouw ambities niet liggen bij een 7.1 set?
Ik zeg doen!  ;D

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

FeaR1986

Citaat van: Maro op mei 15, 2012, 15:11:21
Dan de vraag: Heeft zijn rack ook al die capaciteit.. :D

Gaat een probleem worden inderdaad. Sowieso qua indeling (letterlijk geen plek meer) en het gewicht. Althans, het gewicht zal voor het meubel zelf wel lukken, maar de wieltjes zullen een probleem gaan worden  :wacko:

Citaat van: T.Rodenburg93 op mei 15, 2012, 15:14:45
Het lijkt mij inderdaad ook dat de XPA-3 beter zal zijn en de prijs in de markt is gewoon erg scherp. Een ook ga ik er van uit dat jouw ambities niet liggen bij een 7.1 set?
Ik zeg doen!  ;D

Tim

Nou, dat was de reden om voor de XPA-5 te gaan, dat er nog de mogelijkheid is om naar een 7.1 te gaan. Het had een makkelijkere keuze geweest als de XPA-5 te bruggen was geweest in 1+1 , 1, 1+1. Dan had ik het vermogen gehad én de optie om ooit naar 7.1 te gaan. Maar dat is niet zo en daarom lonkt de XPA-3 ook wel een beetje: alles wat ik nu nodig heb (drie kanalen) en zoals aangegeven toch wat meer reserves.

Alleen jammer dat ik net een HDI Dune heb gekocht en dus even blut ben voor deze maand. Al komt het salaris en het vakantiegeld ook dichterbij  :P
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

FeaR1986

Mmm... qua gewicht zit zo'n XPA-3 toch behoorlijk onder het gewicht van een XPA-2 dan wel XPA-5. Maar qua vermogen zit je met een XPA-3 dus beter? Ik ga er nog een nachtje over slapen. Mocht de XPA weg zijn heb ik pech, er komt er vast nog wel een keer eentje langs.

RvD

Voor dat bedrag zou ik meteen die XPA-3 scoren die werkt perfect samen met de XPA-2  ;)

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

rallufff

Gewoon kopen Fear........ Precies wat je zoekt.  8)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Citaat van: rallufff op mei 15, 2012, 20:10:24
Gewoon kopen Fear........ Precies wat je zoekt.  8)

XPA-3 is al gereserveerd voor iemand anders. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere (grotere) kant ben ik er wel blij om eigenlijk. Anders had ik me weer druk moeten gaan maken over waar ik de Emotiva kwijt moest, hoe ik hem op moest halen, et cetera. Nu kan ik eerst even heerlijk van mijn Dune HD Smart D1 genieten voordat ik weer een andere aankoop doe.

yorkie13

vandaag een UPA-500 besteld om de volgende reden :

ik ga mijn fronts biampen met 2 x UPA-2 , en de center en surrounds komen dan op de UPA-500.

Tevens komt er een Antimode 2.0 dualcore op het laag zodat ik bij stereo echt 2.2 speel met DSP.

magicbas

Ben benieuwd hoe hij je bevalt. hou ons op de hoogte!
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

clockwork

Citaat van: magicbas op mei 16, 2012, 19:20:59
Ben benieuwd hoe hij je bevalt. hou ons op de hoogte!

Yes please! :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Hmm... ik zie 2 fans ? Kleine trafo, voor een 5 kanaals...  Ben benieuwd wat mensen er van gaan vinden.

Nooff

Citaat van: Miesepies op mei 16, 2012, 20:11:30
Hmm... ik zie 2 fans ? Kleine trafo, voor een 5 kanaals...  Ben benieuwd wat mensen er van gaan vinden.
850VA trafo, niet echt klein dus.

RogerS

Citaat van: Nooff op mei 16, 2012, 22:48:04
850VA trafo, niet echt klein dus.
Voor 5 kanalen? Niet echt bijzonder.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

yorkie13

heb nu een UPA-2 voor de surrounds, en dat is een beetje overkill

vandaar deze aanschaf van de UPA-500 (reeds verzonden ) >>7.1 is ook mogelijk.

er staat een UPA-2 in de markt

Nooff

Citaat van: RogerS op mei 16, 2012, 22:51:47
Meer dan een gemiddelde en bovengemiddelde Receiver.  ;)

GS

Citaat van: RogerS op mei 16, 2012, 22:51:47

Bevalt de Ncore400 goed?
Je hebt blijkbaar niet gewacht op de  nieuwe XPR- series.
En wellicht in afwachting van de XMC-1?
Gr Ger