Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

FeaR1986

Citaat van: warcow op mei  6, 2012, 19:55:51
Heb nog niks besteld, ik denk er nog even een paar dagen over na. Ook ivm rca kabels en optionele trims. :) (En ik begin blut te raken nadat ik ook net al de luidsprekers heb gekocht. :P )

Mocht je wat gaan bestellen, wil je mij dan contacten over een extra paar Black Trims meebestellen voor een XPA-2? Die zoek ik namelijk nog ;)
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

clockwork

Citaat van: ldegouw op mei  8, 2012, 14:42:00
Op de B&O speakers zit een powerlink aansluiting en een Line aanlsuiting. Ik kan de line aansluiting direct aansluiten op de Emotiva.
Nadeel hierbij is dat bij een tijdelijke stilte (bij de rear speakers) de speakers uit kunnen klikken.
Hierdoor zou je met een speciale connector toch de powerlink kabels kunnen gebruiken, waarbij je de trigger output van de emotiva kan gebruiken.
Deze kabels liggen al door de kabelgoot.
Vraag hierbij is of dit wel dezelfde kwaliteit geeft dan bijvoorbeeld de kabels van Emotiva zelf, die echt 10 keer dikker zijn.

Hoe lang zouden de speakerkabels moeten worden?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

ldegouw

Maximaal 10m denk ik.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

clockwork

Citaat van: ldegouw op mei  8, 2012, 17:26:58
Maximaal 10m denk ik.

Zo lang heeft Emotiva ze niet eens.
Ik zou het in eerste instantie proberen met de B&O kabels. Veranderen kan altijd nog.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

warcow

Citaat van: FeaR1986 op mei  8, 2012, 14:49:06
Mocht je wat gaan bestellen, wil je mij dan contacten over een extra paar Black Trims meebestellen voor een XPA-2? Die zoek ik namelijk nog ;)

Gezien ik niet klem wil lopen met de niet 100% vastgelegde heffingen/belasting wacht ik even tot de 23ste van deze maand met bestellen.
Als ik dan nog niet mij heb bedacht met emotiva dan stuur ik rond die tijd nog even een pm. Mee bestellen kan prima dan.

LeonJPS

Hoi, ik heb vandaag een quote ontvangen voor de nieuwe UPA 500 met trims en transportkosten.
Komt totaal op net geen $ 540,- als ik BtW en invoerrechten bereken kom ik op iets meer dan € 500. Woonde ik maar in de VS.
Ik twijfel erg aangezien je moeilijk zit met garantie e.d. Ik overweeg een 6-kanaals Rotel.
Wie heeft service ervaring met Emotiva?

clockwork

Die prijs zal idd wel kloppen. Meestal ongeveer 1 op 1 in euro's plus een beetje vanwege de "zwakke" euro.

Als je problemen hebt met je gear stuur je een mailtje naar Emotiva. Meestal krijg je binnen een dag antwoord. Als er iets stuk is, krijg je zonder problemen reserveonderdelen toegezonden die je als je een schroevendraaier vast kunt houden vaak zelf kunt vervangen. Over het algemeen is de service erg goed.  ;D

LeonJPS

Ik wil hem als eind achter een Rotel RSP1098 hangen, iemand een idee of rotel goed samen gaat met Emotiva.
Als 2e amp gebruik ik een high end oude 6-kanaals Rotel.
Graag ervaringen van Rotel.

LeonJPS

Citaat van: clockwork op mei  8, 2012, 20:14:42
Die prijs zal idd wel kloppen. Meestal ongeveer 1 op 1 in euro's plus een beetje vanwege de "zwakke" euro.

Als je problemen hebt met je gear stuur je een mailtje naar Emotiva. Meestal krijg je binnen een dag antwoord. Als er iets stuk is, krijg je zonder problemen reserveonderdelen toegezonden die je als je een schroevendraaier vast kunt houden vaak zelf kunt vervangen. Over het algemeen is de service erg goed.  ;D

Waar draai jij zelf mee.

clockwork

Citaat van: LeonJPS op mei  8, 2012, 20:25:39
Waar draai jij zelf mee.

Umc-1 processor, erc-1 cd speler, 2 monoblokken xpa-1 en een 5 kanaals xpa-5.
  :D

LeonJPS

Citaat van: clockwork op mei  8, 2012, 21:26:48
Umc-1 processor, erc-1 cd speler, 2 monoblokken xpa-1 en een 5 kanaals xpa-5.
  :D
Naar volle tevredenheid neem ik aan  :clapping:
Wat is het karakter van de Emotiva, neutraal of anders?
Ik twijfel echt heel erg of ik bij Rotel moet blijven, kost met 350 meer. Of dit moet proberen.

rovinggecko

Misschien is er iemand bij je in de buurt waar je eens kan luisteren....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LeonJPS

Citaat van: rovinggecko op mei  8, 2012, 22:26:58
Misschien is er iemand bij je in de buurt waar je eens kan luisteren....
Ik woon regio rotterdam, ben eigenlijk benieuwd of mensen een combi met Rotel hebben?
Iemand in mijn regio trotse bezitter van Emotiva die mij ook kan besmetten??

clockwork

Citaat van: LeonJPS op mei  8, 2012, 22:04:06
Naar volle tevredenheid neem ik aan  :clapping:
Wat is het karakter van de Emotiva, neutraal of anders?
Ik twijfel echt heel erg of ik bij Rotel moet blijven, kost met 350 meer. Of dit moet proberen.

Ik zou het idd neutraal willen noemen. En ja, naar volle tevredenheid. ;D

Volgens mij zijn er wel wat gebruikers in de omgeving van Rotterdam. Maar volgens mij niet icm Rotel.

Cobraatje

Emotiva klinkt neutraal, maar heeft een snel en een beetje een forward geluid.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Midcall

Citaat van: Cobraatje op mei  8, 2012, 23:23:10
Emotiva klinkt neutraal, maar heeft een snel en een beetje een forward geluid.
Klinkt tegenstrijdig  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

FeaR1986

Citaat van: clockwork op april 28, 2012, 16:52:54
Dat is best een uitdaging!  ;D

Nieuwe CD van Rammstein (Made In Germany 1995-2011) is redelijk hard opgenomen. Receiver op -15.0 dB en de drie LEDjes branden al, met sommige passages gaat het vierde en soms het vijfde LEDje branden. Alleen heb je er niets aan aangezien het qua volume dan niet echt uit te houden is in de ruimte.

Citaat van: warcow op mei  8, 2012, 18:47:42
Gezien ik niet klem wil lopen met de niet 100% vastgelegde heffingen/belasting wacht ik even tot de 23ste van deze maand met bestellen.
Als ik dan nog niet mij heb bedacht met emotiva dan stuur ik rond die tijd nog even een pm. Mee bestellen kan prima dan.

Super! Het heeft geen haast, speel nu al weer een tijd zonder trim. Maar lijkt me gewoon leuk om het gehele setje compleet te hebben. Ik hoor het wel  :satisfied:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Cobraatje

Citaat van: Midcall op mei  9, 2012, 01:13:51
Klinkt tegenstrijdig  ;)
Geen enkele versterker is helemaal neutraal. Mijn Proceed Amp 5 is neutraal met een warme, ietwat laid back sound  8).
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

LeonJPS

Het blijft moeilijk om een besluit te nemen zonder te hebben geluisterd.
Ik denk er nog even over na.

ldegouw

Afgaande op al jullie goede ervaringen met de umc-1 heb ik toch maar besloten dit apparaat te bestellen.
Het blijft een gok zonder hem gehoord te hebben, dus ik hoop maar dat ik er geen spijt van krijg.
Verzendkosten vielen nog wel even flink tegen  :-[
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

Midcall

Citaat van: Cobraatje op mei  9, 2012, 20:59:13
Geen enkele versterker is helemaal neutraal. Mijn Proceed Amp 5 is neutraal met een warme, ietwat laid back sound  8).
Zoals jij het beschrijft is IEDERE versterker neutraal  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

TornadoGo

Afgelopen zondag een UMC besteld en gisteren kwam hij binnen. Het is de vervanger voor m'n Onkyo PR-SC886 welke is verkocht omdat Audyssey niet goed beviel (niets zelf in te stellen aan de EQ).

Eerste indruk: In stereo veel meer detail en meer 'upfront', de sub valt voor het eerst helemaal weg in het geluid. Bij de Onkyo kon ik de sub altijd mee horen spelen. En dan heb ik nog helemaal niets afgesteld. Tot zover erg happy. Het kleinere formaat t.o.v. de Onkyo is ook prettig.

Film heb ik nog niet geprobeerd. Is er een mogelijkheid om de luidsprekerafstanden in cm weer te geven i.p.v. inches?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

rovinggecko

Citaat van: LeonJPS op mei  9, 2012, 21:59:34
Het blijft moeilijk om een besluit te nemen zonder te hebben geluisterd.
Ik denk er nog even over na.

Ik zit in de buurt van Alkmaar, wat ver weg gok ik, en m'n set staat nog in te spelen, dus niet echt representatief. Maar als dat alles je niet tegenhoud, dan ben je welkom om te komen luisteren.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

clockwork

Citaat van: TornadoGo op mei 12, 2012, 09:32:03
Afgelopen zondag een UMC besteld en gisteren kwam hij binnen. Het is de vervanger voor m'n Onkyo PR-SC886 welke is verkocht omdat Audyssey niet goed beviel (niets zelf in te stellen aan de EQ).

Eerste indruk: In stereo veel meer detail en meer 'upfront', de sub valt voor het eerst helemaal weg in het geluid. Bij de Onkyo kon ik de sub altijd mee horen spelen. En dan heb ik nog helemaal niets afgesteld. Tot zover erg happy. Het kleinere formaat t.o.v. de Onkyo is ook prettig.

Film heb ik nog niet geprobeerd. Is er een mogelijkheid om de luidsprekerafstanden in cm weer te geven i.p.v. inches?
Leuk! Ik heb ongeveer dezelfde stap gemaakt. Ik kwam van een Onkyo 885. Ik nam de stap voornamelijk vanwege het formaat, maar zeker in stereo vond ik het een verbetering. Qua surround hoorde ik niet echt heel veel verschil.

Helaas kun de de feet niet verangen door cm's. Ik heb een excell sheetje gemaakt met de afstanden. Eventuele afrondingen heb ik gecorrigeerd met de werkelijke plaatsing van de speakers. (baat het niet....).

Veel plezier met je aanwinst.  :pompom:

edwin99

Ik ben juist van een umc-1 naar een Onkyo PR-SC886 gegaan.
En vind deze in surround beter. Mooi is dat he, hoe smaken kunnen verschillen.

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm