Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

FeaR1986

Citaat van: clockwork op april 28, 2012, 16:52:54
Dat is best een uitdaging!  ;D

Helemaal met de muziek die ik nu op heb staan. Was vandaag in één of ander spiritueel winkeltje en heb daar een meditatie CD gehoord welke ik nu op heb staan, Deuter - Mystery Of Light :P
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

clockwork

Citaat van: FeaR1986 op april 28, 2012, 18:10:09
Helemaal met de muziek die ik nu op heb staan. Was vandaag in één of ander spiritueel winkeltje en heb daar een meditatie CD gehoord welke ik nu op heb staan, Deuter - Mystery Of Light :P

:-X :crazy: :o
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

warcow

Ik zit momenteel ook met het idee te spelen om de XPA-5 met UMC-1 te halen en in de toekomst mogelijk up te graden naar de XMC-1. (gezien de korting die er door de UMC-1 bij op komt)
Dit alles om mijn Klipsch 5.0 setje te voeden. (RF-83, RB-81, RC-64)
Zouden jullie dit mij aan raden, en is het verstandig nu te kopen gezien de (uitverkoop)korting over de UMC-1 en de 10 % korting op de XPA-5?

Ik las ergens al dat de XPA-5 los op 1000-1100 euro zou komen. Rekening houdende met de 10 % korting, heeft iemand een idee waar ik ongeveer op terecht zou komen met de XPA-5 en UMC-1?

Zoals het nu lijkt ga ik het hele gebeuren pas over enkele maanden gebruiken aangezien mijn huidige woning zich er niet echt voor leent.
Als er iemand in de buurt van Groningen of Leeuwarden woont met Emotiva gear zou ik graag eens komen luisteren.

magicbas

Ik lees dat je Klipsch een RMS vermogen van 250 watt vragen, dus wellicht doe je er beter aan om ze aan te sluiten op de XPA-1 of 2 serie van Emotiva. Ik kan hier echter niks zinnigs over zeggen, want ik heb ze zelf niet.

Voor de kosten moet je ongeveer $ = € rekenen, dat is dan inclusief verzending, belasting invoerrechten etc. Dit zal wellicht iets hoger uitvallen als het gewicht hoger wordt ivm de verzendkosten.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Spollie

Citaat van: magicbas op mei  4, 2012, 11:28:16
Ik lees dat je Klipsch een RMS vermogen van 250 watt vragen, dus wellicht doe je er beter aan om ze aan te sluiten op de XPA-1 of 2 serie van Emotiva. Ik kan hier echter niks zinnigs over zeggen, want ik heb ze zelf niet.

Voor de kosten moet je ongeveer $ = € rekenen, dat is dan inclusief verzending, belasting invoerrechten etc. Dit zal wellicht iets hoger uitvallen als het gewicht hoger wordt ivm de verzendkosten.

Vanwege de hoge gevoeligheid van Klipsch speakers heb je helemaal niet zo veel vermogen nodig, dus een XPA-5 lijkt me ruim voldoende.

Ik zou lekker voor de UMC-1 / XPA-5 combinatie gaan en op termijn wellicht upgraden naar een XMC-1.

frunk

De UPA-500 staat inmiddels op de site en is te reserveren.

http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/upa500
Denon AVR4308 - Pioneer BDP-440 -  Monitor Audio RS6 / RSLCR / RS1 - Epik Legend - HDI Dune Smart D1

Skyfox

Slechts 400 dollar... Cool!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Flavio

De UPA-500 is wel een stuk kleiner als de UPA-5. En om 7 kanalen te krijgen hebben ze geen bijpassende UPA versterker meer.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

clockwork

:tongue2:
Mooi formaatje ook. Ik denk dat ik deze tzt ga combineren met de UMC-1 voor in de woonkamer. In de HT komt dan de XMC-1 en de huidige eindversterkers.  :headbanging:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Mooi ding hoor, mooi compact!

Overigens wordt de serie binnenkort nog uitgebreid met de UPA-200, UPA-700 en de UMC-200 Pre/Pro. De XPA serie wordt uitgebreid met de XPA-7. Mooie dingen in het vooruitzicht!

Maro

Mij als Emotiva leek duizeld het altijd voor de ogen wbt al die type nr's. Ik google me suf om het een beetje te volgen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xstream

Citaat van: Maro op mei  5, 2012, 10:58:33
Mij als Emotiva leek duizeld het altijd voor de ogen wbt al die type nr's. Ik google me suf om het een beetje te volgen.  :D
En dan valt 't bij Emotiva toch wel mee qua modellen.
Al verbaas ik me er ergens ook wel over, vroeger meer als nu (alles went he), waarom je 't model/serie nummers als "naam" voor je product gebruikt. Vanuit marketing oogpunt zou je kunnen zeggen dat een "catchy" naam veel makkelijker blijft plakken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

warcow

Ik kreeg net een quote voor de xpa 5 met umc 1 inclusief verzending voor circa 1550 dollar (1200 euro). Is dat een beetje redelijk en is het handig meteen 5 van hun Rca interlinks mee te bestellen of kan ik dat beter hier halen?
Ik vroeg ook naar hun plannen voor een europees ditributiegebeuren en dat scheen nog te lopen. Op de vraag of ik daar uiteindelijk ook terecht zou kunnen voor garantie kreeg ik geen antwoord helaas.

clockwork

Ik neem aan die prijs wel zo'n beetje klopt. (499+810+verzendkosten). Ik neem aan dat je wel rekening hebt gehouden met de btw en importheffingen?
De RCA's zijn best wel goed. Voordeel is dat die niet op de factuur komen te staan (geen btw dus).

En dat distributiecentrum komt  volgens mij in St. Juttemis te liggen.  ;)

warcow

Ik ga er vanuit dat er circa 300 euro nog bij op komt. (import/btw)

clockwork

Citaat van: warcow op mei  6, 2012, 19:30:44
Ik ga er vanuit dat er circa 300 euro nog bij op komt. (import/btw)

klopt wel. Zal iets aan de ruime kant zijn.
Heb je al accoord gegeven? (ervan uitgaande dat je het doet ;))

rovinggecko

Mijn RCA kabels (en de hdmi en coax) heb ik bij forum sponsor ru-connected gekocht. Vergelijkbaar met emotiva schijnt het (zeker visueel). Met het voordeel dat je later makkelijk bij kan bestellen als je nieuwe componenten hebt.

Wat ik wel zou overwegen is om ' zwarte rack ears'  mee te bestellen. Die kan je in plaats van de zilveren strips aan de zijkant schroeven. Afhankelijk van de rest van je set \ meubel kan dat mooier zijn.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Miesepies

Citaat van: rovinggecko op mei  6, 2012, 19:37:37' zwarte rack ears'

Ik zou dan naar trims vragen ipv rack ears. Anders krijg je ineens een montage kit voor een 19" rack opgestuurd ;) Zonder trims is trouwens ook erg mooi...

Miesepies

Had van de week ineens een wtf!?! momentje met de UMC-1. Zette em aan, klikte (zoals gewoon te snel) een paar keer op de linker knop om de input te veranderen en ineens hangt heel het apparaat. Stroom eraf en terug, en vervolgens kom ik erachter dat al mijn settings weg zijn. Poef! In 1 keer terug op factory defaults...  Das nou weer jammer nadat de laatste firmware toch erg stabiel leek.

rovinggecko

Citaat van: Miesepies op mei  6, 2012, 19:42:04
Ik zou dan naar trims vragen ipv rack ears. Anders krijg je ineens een montage kit voor een 19" rack opgestuurd ;) Zonder trims is trouwens ook erg mooi...
:blush: check.

Zonder is inderdaad ook mooi, scheelt weer 20 usd per setje. Heb je wel 4 kleine schroef gaatjes, maar niet echt storend.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Miesepies

Ik heb de zilveren schroeven van de trims er weer gewoon in gedraaid.

warcow

Heb nog niks besteld, ik denk er nog even een paar dagen over na. Ook ivm rca kabels en optionele trims. :) (En ik begin blut te raken nadat ik ook net al de luidsprekers heb gekocht. :P )

ldegouw

Een vraagje over de Emotiva UMC-1.

Ik heb momenteel de volgende opstelling:
Panasonic 42" Plasma,
Humax HD Settopbox,
Eminent HD Player,
Sony DVD speler.

Allen verbonden met de tv via HDMI.
Nu heb ik de tulp out van de TV aangesloten op de AUX IN van de stereo.
Ik heb een B&O beocenter 2300 die is verbonden met de B&O Beolab 8000 speakers en een B&O Beolab 2 subwoofer.
Dit zijn actieve speakers.

Nu wil ik in de toekomst graag gaan uitbreiden naar een dolby surround opstelling (zonder een B&O tv aan te schaffen) en ik wil graag de audiokwaliteit van de TV bronnen verhogen.
Ik gebruik ook de mediaplayer voor Muziek af te spelen en de kwaliteit hiervan is beduidend minder dan van een cd afgespeeld.

Mijn gedachten zijn nu om (na het lezen van de vele goede reviews) een Emotiva UMC-1 aan te schaffen en hier alles op aan te sluiten.
Dus alle bronnen aan de Emotiva en de speakers geconnect aan de Outputs van de Emotiva.

Hierbij heb ik de volgende vragen:
- Gaat de bovengenoemde opstelling werken?
- Levert deze combinatie een duidelijke verbetering op van de geluidskwaliteit van films en muziek die via de TV worden afgespeeld?
- Gaat deze combinatie niet ten koste van de geluidskwaliteit van muziek (aangezien die nu vanaf de beocenter via de aux OUT gekoppeld zullen worden aan de Emotiva analoge inputs via een tulp kabel)?
- Wat voor kabels en connectors kan ik het beste gebruiken om de speakers te koppelen (deze moeten door de ringleiding worden gepropt, dus ik moet er wel een connector los aan kunnen zetten)
- Zorgt de lengte van de kabels niet voor mindere geluidskwaliteit? (anderzijds kunnen de B&O kabels naar zeggen tot 20m zonder verlies gebruikt worden en hier loopt slechts een heel dunnen ader doorheen voor het geluid)
- Kan ik gewoon de Emo Q gebruiken voor de afstelling van mijn speakers?

Het zijn nogal wat vragen, maar ik ben nogal lerende op dat gebied ;-)
Ik hoop dat jullie mij van antwoorden kunnen voorzien.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

clockwork

Welkom op het forum. :pompom:

Ervan uitgaande dat je beocenter ook gewone digitale of analoge uitgangen heeft, zou dit moeten werken.
Je bronnen gaan dan via hdmi naar de UMC, terwijl je de UMC via hdmi video laat uitsturen naar je TV.
Ik verwacht wel degelijk een verbetering, want zo gebruik je de DAC van de UMC-1 in plaats van de DAC's in je bronnen die vaak van mindere kwaliteit zijn. De tussenstap naar je TV zal ook niet echt helpen.
Houd er wel rekening mee dat sommige settop boxen via hdmi heel soms niet helemaal lekker kunnen samenwerken met de UMC. Dat kun je dan oplossen door beeld toch vanuit de STB via HDMI naar de tv te sturen en de audio via een digitale aansluiting naar je UMC.

Ik weet niet wat voor connectoren er op de B&O speakers zitten, maar vanuit de Emotiva heb je een RCA (tulp) aansluiting nodig. Lengte zal inderdaad niet zo heel veel uitmaken mitst het geen tientallen meter zijn.

Zocht je een dergelijk antwoord?

ldegouw

Op de B&O speakers zit een powerlink aansluiting en een Line aanlsuiting. Ik kan de line aansluiting direct aansluiten op de Emotiva.
Nadeel hierbij is dat bij een tijdelijke stilte (bij de rear speakers) de speakers uit kunnen klikken.
Hierdoor zou je met een speciale connector toch de powerlink kabels kunnen gebruiken, waarbij je de trigger output van de emotiva kan gebruiken.
Deze kabels liggen al door de kabelgoot.
Vraag hierbij is of dit wel dezelfde kwaliteit geeft dan bijvoorbeeld de kabels van Emotiva zelf, die echt 10 keer dikker zijn.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel