Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Welkom!

Hier ervaring met de UMC-1 en een Onkyo PR-SC885 (het Amerikaanse broertje van een 886) icm met een XPA-5. Na wat opstartproblemen werkt de UMC hier nu goed. De Onkyo was qua surround zeker vergelijkbaar en in stereo net wat minder.

Maar wat wil je specifiek weten? 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

magicbas

Hey clockwork (orange?),

bedankt voor je reactie.
Wat ik vooral wil weten zijn welke ervaringen men heeft met de producten van Emotiva. Dit met name omdat het uit amerika moet komen en de verzendkosten voor defecten/problemen bij de koper liggen. Ook is er geen mogelijkheid om ze te testen, dus ik probeer zoveel mogelijk gebruikersmeningen te vergelijken.

Jij hebt het over opstartproblemen, kan je voorbeelden hiervan geven? Wat vind je van de klank van de voor/eind combi van emotiva? ik begrijp dat de speakers hier natuurlijk grotendeels van invloed zijn, maar wellicht kan je het in vergelijking met de onkyo omschrijven? Ik heb elders op het forum gelezen dat sommigen de eindtrappen nogal klinisch vinden, hoe is dit in combinatie met de processor?
Dat soort ervaringen ben ik naar op zoek  :)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Xstream

@Magicbas:
Ik heb eigenlijk nog niet veel (niets?) gelezen over Emotiva Defecten, behalve misschien de mic, welke bij mij ook stuk bleek. Echter stuurde Emo gewoon netjes een nieuwe na.
Tot op heden hoor ik van iedereen dat Emo gewoon makkelijk is in onderdelen sturen mocht er wat mis gaan. Als je een beetje handig bent kun je 't zelf fixen, maar als je net zoals ik niet zo handig bent, dan kun je altijd even naar een toko om de hoek gaan die 't kan repareren. Als je kijkt naar de prijzen, dan neem ik die mogelijke reparatie kosten voor lief.

De UMC-1 vind ik zelf wat klinisch klinken voor muziek. Voor film perfect. Ik gebruik dan ook de XDA-1 voor muziek welke veel meer muzikaliteit en warmte brengt. Wel biedt de UMC veel dynamiek en strakke timings. Wat imo belangrijk is voor een Surround receiver. De versterkers zijn gewoon super. En de bron en speakers bepalen natuurlijk grotendeels het geluid. De versterkers hebben veel power en versterken gewoon, dus een bron die wat scherp/clinisch is, dat kan met die extra power dan wellicht TE worden. Want een gebrek aan power maakt ook warmer.

Ik heb geen ervaring met Onkyo, dus daar kan ik je helaas niet bij helpen. Maar mocht 't voor muziek te clynisch worden (weet niet welke speakers je hebt?) dan kun je altijd nog 's naar een DAC kijken zoals de XDA bijv, maar er zijn veel meer smaken uiteraard. Dat hoeft op zich allemaal niet zo duur te zijn. Ik ben erg te spreken over de XDA. Muziek heeft nog nooit zo goed geklonken hier (komend van Marantz).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Citaat van: magicbas op april 19, 2012, 11:51:46
Hey clockwork (orange?),

bedankt voor je reactie.
Wat ik vooral wil weten zijn welke ervaringen men heeft met de producten van Emotiva. Dit met name omdat het uit amerika moet komen en de verzendkosten voor defecten/problemen bij de koper liggen. Ook is er geen mogelijkheid om ze te testen, dus ik probeer zoveel mogelijk gebruikersmeningen te vergelijken.

Jij hebt het over opstartproblemen, kan je voorbeelden hiervan geven? Wat vind je van de klank van de voor/eind combi van emotiva? ik begrijp dat de speakers hier natuurlijk grotendeels van invloed zijn, maar wellicht kan je het in vergelijking met de onkyo omschrijven? Ik heb elders op het forum gelezen dat sommigen de eindtrappen nogal klinisch vinden, hoe is dit in combinatie met de processor?
Dat soort ervaringen ben ik naar op zoek  :)

idd Orange. Een van mijn favoriete boeken/films.

Wat Xstream al zegt. Emotiva is erg flexibel als het gaat om reserveonderdelen nasturen. En zelf inzetten is niet zo'n probleem.

In het begin had ik een paar problemen met HDMI handshakes en een heel enkele keer een uitvallend center kanaal. Maar dat is door de laatste firmware (vrijwel geheel) opgelost. Nu heb ik een heel enkele keer nog een handshake issues met mijn Dune. Dat los je op door even een andere input te kiezen en daarna weer terug naar de Dune. Datzelfde probleem heb ik nu overigens ook met een Marantz in de woonkamer, dus het zou ook wel eens aan de Dune kunnen liggen.

En de sound, ja die is wat mij betreft erg ongekleurd. Sommigen zouden dat klinisch kunnen noemen. Ik houd daar wel van. In stereo was ik niet helemaal tevreden met de UMC. Ik vond het hier en daar een beetje te scherp. Dat heb ik nu ondervangen door een aparte stereo pre te kopen (een Bel Canto). Je zou ook kunnen kijken naar de stereo pre van Emotiva (de USP-1) of zoals Xstram voorstel een XDA-DAC.

Ik weet niet waar je woont, maar als je erg twijfelt kun je altijd een keer gaan luisteren bij een Emotiva gebruiker in jouw omgeving.

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

magicbas

Citaat van: Xstream op april 19, 2012, 12:56:59
Ik heb geen ervaring met Onkyo, dus daar kan ik je helaas niet bij helpen. Maar mocht 't voor muziek te clynisch worden (weet niet welke speakers je hebt?) dan kun je altijd nog 's naar een DAC kijken zoals de XDA bijv, maar er zijn veel meer smaken uiteraard. Dat hoeft op zich allemaal niet zo duur te zijn. Ik ben erg te spreken over de XDA. Muziek heeft nog nooit zo goed geklonken hier (komend van Marantz).

Ik heb de Tannoy Revolution Signature DC6T http://www.whathifi.com/review/tannoy-revolution-signature-dc6t als fronts staan en daarnaast ook een center en surrounds uit dezelfde serie.
Heb jij de XDA nog vóór een processor hangen, of gaat die rechtstreeks naar de eindtrappen?

Citaat van: clockwork op april 19, 2012, 13:08:32
In het begin had ik een paar problemen met HDMI handshakes en een heel enkele keer een uitvallend center kanaal. Maar dat is door de laatste firmware (vrijwel geheel) opgelost. Nu heb ik een heel enkele keer nog een handshake issues met mijn Dune. Dat los je op door even een andere input te kiezen en daarna weer terug naar de Dune. Datzelfde probleem heb ik nu overigens ook met een Marantz in de woonkamer, dus het zou ook wel eens aan de Dune kunnen liggen.

Ahh ok, dat klinkt als problemen die ik (onder andere) ook met mijn huidige versterker heb (arcam avr500).

Citaat van: clockwork op april 19, 2012, 13:08:32
En de sound, ja die is wat mij betreft erg ongekleurd. Sommigen zouden dat klinisch kunnen noemen. Ik houd daar wel van. In stereo was ik niet helemaal tevreden met de UMC. Ik vond het hier en daar een beetje te scherp. Dat heb ik nu ondervangen door een aparte stereo pre te kopen (een Bel Canto). Je zou ook kunnen kijken naar de stereo pre van Emotiva (de USP-1) of zoals Xstram voorstel een XDA-DAC.

Ik weet niet waar je woont, maar als je erg twijfelt kun je altijd een keer gaan luisteren bij een Emotiva gebruiker in jouw omgeving.

Mijn Tannoy speakers staan bekend om hun ongekleurde sound. In combinatie met de warme Arcam klonk dat perfect (afgezet tegen de prijs van de speakers natuurlijk). Als ik het zo hoor/lees zijn de eindtrappen misschien niet de ideale combinatie met deze speakers. Denk je dat een warme processor hier een goede bijdrage aan zal leveren?
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

clockwork

Citaat van: magicbas op april 19, 2012, 16:49:54
IkMijn Tannoy speakers staan bekend om hun ongekleurde sound. In combinatie met de warme Arcam klonk dat perfect (afgezet tegen de prijs van de speakers natuurlijk). Als ik het zo hoor/lees zijn de eindtrappen misschien niet de ideale combinatie met deze speakers. Denk je dat een warme processor hier een goede bijdrage aan zal leveren?

mooie speakers! Maar als ik de test lees, zouden Emotiva amps wellicht wat teveel van het goed kunnen worden. Dat is wel het nadeel van dit mertk, dat je lastig thuis kunt 'proefdraaien'. Wellicht een processor van Arcam proberen? Waarom wil je van de AVR 500 af? Dat zou toch een toppertje moeten zijn.   

RogerS

De Arcam AVR500 heeft volgens mij geen Pre-out om losse eindversterkers aan te sluiten.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

magicbas

De Arcam avr500 heeft inderdaad geen pre-outs, maar is verder echt een mooi apparaat met fantastische stereo weergave (voor een surround versterker).
Nadeel is dat de mijne té veel kuren heeft en hij nu 2 keer terug is geweest, zonder dat het geholpen heeft. Ik kan gewoon niet meer met vertrouwen luisteren en dat stoort mij dusdanig dat ik besloten heb om hem terug te geven aan de dealer.

De arcam processor (888 geloof ik), zou een prachtige oplossingen zijn, maar helaas niet te doen in mijn budget. Vandaar mijn zoektocht naar alternatieven, waarbij ik uitkwam bij de Emotiva's :)
Ook vind ik het idee om met mono eindtrappen te werken erg interessant ;-)

clockwork

Wow. Volgens mij heeft Arcam echt een hdmi probleem. Je bent volgens mij niet de enige met problemen. :crazy:

Heb nog even verder na zitten denken. Ik weet niet eens of jouw speakers het niet zouden kunnen vinden met Emo gear. Er zijn voldoende gebruikers van bijvoorbeeld Monitor Audio (die volgens mij ook heel helder klinken) die tevreden zijn. Ook mijn speakers staan niet echt bekend om hun warmte en dat gaat ook goed.  ;D

Ik zou als ik jou was toch een keer proberen te luisteren bij iemand.

magicbas

Het feit dat er meerdere gebruikers met neutrale speakers goede ervaring hebben met de Emotiva's geeft in ieder geval hoop :)
Ik woon trouwens in de omgeving van Aalsmeer, zijn er gebruikers in de omgeving van Groot Amsterdam (of nog iets verder) die een Emotiva combo hebben en open staan voor een andere enthousiasteling? :)

clockwork

Heb je een pm gestuurd.  ;D

yorkie13

zit in Nieuw Vennep, en draai met UMC-1 , XDA-1 en Upa-2

RogerS

Citaat van: magicbas op april 19, 2012, 17:17:17
De Arcam avr500 heeft inderdaad geen pre-outs, maar is verder echt een mooi apparaat met fantastische stereo weergave (voor een surround versterker).
Nadeel is dat de mijne té veel kuren heeft en hij nu 2 keer terug is geweest, zonder dat het geholpen heeft. Ik kan gewoon niet meer met vertrouwen luisteren en dat stoort mij dusdanig dat ik besloten heb om hem terug te geven aan de dealer.

De arcam processor (888 geloof ik), zou een prachtige oplossingen zijn, maar helaas niet te doen in mijn budget. Vandaar mijn zoektocht naar alternatieven, waarbij ik uitkwam bij de Emotiva's :)
Ook vind ik het idee om met mono eindtrappen te werken erg interessant ;-)

Dan zitten wij zo'n beetje in dezelfde situatie... Ik heb vorige week mijn luidsprekers vernieuwd en 5 eind versterkers gebouwd (de Arcam AVR350 heeft gelukkig pre-outs), die volgens Hypex absoluut het beeld niet kleuren (analytisch???). De vervanging van de Arcam is, voorlopig, de laatste stap in het upgraden van het audio gedeelte van mijn AV installatie. Ik ben ook met smart aan het wachten totdat de XMC-1 uitkomt. Qua features die deze surround processor heeft, en niet heeft zoals video upscaling, voldoet deze volledig aan mijn eisen. Vooral de Tact roomcorrectie verwacht ik veel van en ook de "USB-type B dedicated for high bitrate lossless streaming audio using the C-Media 6631 (24/192K)" lijkt mij ideaal. Heb je geen problemen met allerlei HDMI issues. Maar ja het probleem is dat Emotiva geen goede track record heeft ten aanzien van tijdige launches van nieuwe producten en als de XMC-1 ook zo'n problemen heeft als de UMC-1 in het begin... Mocht het te lang duren met de XMC-1 dan zal ik waarschijnlijk kiezen voor een Anthem avm50v en niet voor de Arcam AVR888 om de volgende redenen: betere roomcorrectie en, als ik diverse fora lees, minder HDMI issues.
Neemt niet weg dat ik zeer tevreden ben over de Arcam "sound". Zodra ik de AVR350 vervang in de AV setup vervang zal deze dienst gaan doen als receiver bij mijn PC. Voor een niet HDMI receiver krijg je toch niets meer terug.

Succes met je zoektocht.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Flavio

Emotiva heeft weer een sale. 10% korting op bepaalde producten.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

rallufff

Citaat van: Flavio op april 19, 2012, 20:37:50
Emotiva heeft weer een sale. 10% korting op bepaalde producten.

Stond al gemeld hier  ;)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

rallufff

This email is to confirm that we received the reservation for your XMC-1(s)! A representative from Emotiva will be contacting you shortly with more order details.

Thank you,
Your friends at Emotiva
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Xstream

Citaat van: magicbas op april 19, 2012, 17:47:48
Het feit dat er meerdere gebruikers met neutrale speakers goede ervaring hebben met de Emotiva's geeft in ieder geval hoop :)
Ik woon trouwens in de omgeving van Aalsmeer, zijn er gebruikers in de omgeving van Groot Amsterdam (of nog iets verder) die een Emotiva combo hebben en open staan voor een andere enthousiasteling? :)
Niet in de buurt, en ben de komende tijd in Belgie. Maar daarna ben je welkom hoor. Heb hier Monitor Audio's staan (zie sig).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Dennis75

Citaat van: rallufff op april 19, 2012, 21:29:32
This email is to confirm that we received the reservation for your XMC-1(s)! A representative from Emotiva will be contacting you shortly with more order details.

Thank you,
Your friends at Emotiva

Nice!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

RogerS

Thank you,
Your friends at Emotiva

Gefeliciteerd! :pompom:
Ik moet mij helaas inhouden om ook niet alvast een pre-order te plaatsen.. :crazy:
Setup:

rallufff

Citaat van: RogerS op april 19, 2012, 21:51:54
Gefeliciteerd! :pompom:
Ik moet mij helaas inhouden om ook niet alvast een pre-order te plaatsen.. :crazy:
Citaat van: Dennis75 op april 19, 2012, 21:44:49
Nice!

Thanks!  :pompom:

Eer dat ie hier is zijn we weer een half jaar verder denk ik...... Oktober.......

'Dance Department'

Xstream

Citaat van: rallufff op april 20, 2012, 00:16:40
Thanks!  :pompom:

Eer dat ie hier is zijn we weer een half jaar verder denk ik...... Oktober.......
Ik waardeer jouw enthousiasme :)

Het kriebelt hier ook wel, maar toch wacht ik nog even af tot na de release. Dat ik zeker weet dat 't dit keer wel goed gedaan wordt qua firmware e.d.

Marco66

Citaat van: magicbas op april 19, 2012, 17:47:48

Ik woon in Vlaardingen en draai met een umc-1 op twee upc-1 monos en een xpa-3 voor de center en surrounds.
Erg tevreden, mooie strakke sound en goede plaatsing.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

FeaR1986

Thank you,
Your friends at Emotiva

Niet meteen een XPR-5 bijbesteld?  :P
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

rallufff

Citaat van: FeaR1986 op april 20, 2012, 11:29:11
Niet meteen een XPR-5 bijbesteld?  :P

Haha.. XPA 5 of XPR 5... wellicht tegen die tijd een bestelling plaatsen.

'Dance Department'

hansvk

Gelet op de groeiende belangstelling voor Emotiva zou een vestiging/dealer in Nederland heel welkom zijn. De plannen zijn er maar of die uiteindelijk ook worden gerealiseerd?
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770