Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

rallufff

Hier heb ik een filmpje waarin iemand de Oppo BDP-95 vergelijkt met de PS3.

Duurdere Oppo en de (relatief) goedkope PS3... Er is dus een klein verschil vooral in de donkere scenes zoals Skyfox al aangaf.

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Skyfox

Grappig filmpje, leuk om het vergeleken te hebben.

Bij BD spelers heb ik het idee dat de verschillen qua beeld dermate klein zijn dat, als je niet 1-op-1 vergelijkt, je geen verschil zal zien.

Nu nog een vergelijk tussen ps3 en de Oppo 95 op basis van hdmi geluid ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Richi

Citaat van: skyfox op april  5, 2012, 09:33:22
Bij BD spelers heb ik het idee dat de verschillen qua beeld dermate klein zijn dat, als je niet 1-op-1 vergelijkt, je geen verschil zal zien.
Dat dacht ik ook totdat ik mijn Samsung BDP-1500 verving door een Philips BDP-9500. Wat een verbetering in kleurintensiteit, diepte en soepelheid van het beeld.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Former member 78

Citaat van: rallufff op april  4, 2012, 21:16:05
Het verschil van kwaiteit tussen PS3 en Oppo schijnt helemaal niet groot te zijn. Kan iemand dit bevestigen? Of heet iemand een test gedaan?

Ik heb een PS3 gehad, en nu Oppo.
De Oppo is qua beeld mooier, en qua geluid héél veel beter.

Ralph71

Citaat van: ArjanR1 op april  5, 2012, 15:43:09
Ik heb een PS3 gehad, en nu Oppo.
De Oppo is qua beeld mooier, en qua geluid héél veel beter.

200% mee eens. Wij hebben destijds de PS3 en Oppo BDP-83 naast elkaar gezet (en nog 2 andere spelers). Oppo was met afstand de beste en de PS3 met nog grotere afstand de minste.
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Nooff

Ik vind de verschillen via HDMI persoonlijk niet zo groot, analoog is niet te vergelijken. De PS3 is wmb nog steeds een prima speler voor blu-ray. Er zijn verschillen waarneembaar, alleen vind ik de manier waarop dat altijd verkondigd wordt zo overtrokken.

Thesqualer

nou ja ik weet voorlopig voldoende.
het is voor mij de moeite niet waard om oppo te kopen aangezien ik bijna nooit een blu ray kijk geen dvd-a en sa cd heb.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dennis75

Het is zeker stil hier! Misschien wacht iedereen op de XMC-1. Ik weet nog steeds niet of ik hem moet kopen. Als je de UMC-1 + upgrade card is het eigenlijk een nobrainer.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Voordat de eerste XMC hier in Nederland gearriveerd is, moet je zeker september/oktober rekenen. Een of andere wachtlijst uit het verleden heeft voorrang. Ik verwacht niet dat daar veel Nederlanders op staan.
Dan blijft het hier wel heel erg lang stil. :confused:

Ik ben ook erg benieuwd naar de eerste ervaringen. Als de specs een beetje kloppen is het inderdaad een no brainer. Ik denk dat ik er dan wel een zal aanschaffen.

Ik zit hier nog teeds erg te twijfelen of ik de ERC-1 niet moet vervangen door een Oppo 83TUC of standaard 93. Ik ben er nog niet uit..... :wacko: Scheelt Wel weer wat ruimte in het rack.  ;D

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

treky22

Citaat van: clockwork op april 16, 2012, 20:03:34
Voordat de eerste XMC hier in Nederland gearriveerd is, moet je zeker september/oktober rekenen. Een of andere wachtlijst uit het verleden heeft voorrang. Ik verwacht niet dat daar veel Nederlanders op staan.

Ik ben ook erg benieuwd naar de eerste ervaringen. Als de specs een beetje kloppen is het inderdaad een no brainer. Ik denk dat ik er dan wel een zal aanschaffen.

Ik zit hier nog teeds erg te twijfelen of ik de ERC-1 niet moet vervangen door een Oppo 83TUC of standaard 93. Ik ben er nog niet uit..... :wacko: Scheelt Wel weer wat ruimte in het rack.  ;D

Tegen de tijd dat ze hier zijn, is er vast wel iemand die mijn upgrade-card wil overnemen  ::)

Ikzelf kijk op dit moment meer richting de Marantz. Pracht apparaat, 2 hdmi-outs!!!
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Speelt de ERC-1 dvd-audio/sacd, of is puur en alleen een cd-speler ?

clockwork

Citaat van: treky22 op april 16, 2012, 20:08:36
Tegen de tijd dat ze hier zijn, is er vast wel iemand die mijn upgrade-card wil overnemen  ::)

Ikzelf kijk op dit moment meer richting de Marantz. Pracht apparaat, 2 hdmi-outs!!!

Vast wel. ;)

Ik heb hier nu voor in de woonkamer een instap Marantz staan. Erg mooie sound. Heeft HcHifi geen mooie aanbieding voor een Marantz processor?
En waarom wil je geen xmc? Alleen vanwege de 2 hdmi outputs?

clockwork

Citaat van: treky22 op april 16, 2012, 20:17:02
Speelt de ERC-1 dvd-audio/sacd, of is puur en alleen een cd-speler ?

Puur een cd speler. Wel een erg goede.....

treky22

Citaat van: clockwork op april 16, 2012, 20:17:51
Vast wel. ;)

Ik heb hier nu voor in de woonkamer een instap Marantz staan. Erg mooie sound. Heeft HcHifi geen mooie aanbieding voor een Marantz processor?
En waarom wil je geen xmc? Alleen vanwege de 2 hdmi outputs?

2 hdmi-outs is wel een pre, ivm tv en beamer.
En de AV-7005 vind ik een hele mooie optie om dan voor te gaan (tijdsbestek na de zomer).
Had hun al gemaild, dus weet de prijs nu. Ff sparen voor na de vakantie  8)

clockwork

Citaat van: treky22 op april 16, 2012, 20:24:05
2 hdmi-outs is wel een pre, ivm tv en beamer.
En de AV-7005 vind ik een hele mooie optie om dan voor te gaan (tijdsbestek na de zomer).
Had hun al gemaild, dus weet de prijs nu. Ff sparen voor na de vakantie  8)

Gewoon dagjes weg tijdens de vakantie is toch ook leuk? Dan kun je het vakantiegeld op een andere manier besteden...... ;)

treky22

Voor degene die dan mijn UMC-1 wil kopen, heb ik dan nog bijna het complete binnenwerk (printplaten)  extra erbij.
Maar die gaat pas in de verkoop, als ik iets anders heb.

Dennis75

September, oktober? Dat duurt wel wat langer dan. Dacht dat het eind julie was. Maar ja, als er een lijst uit het verleden is dan maar wachten.

Ik heb geen idee hoe de ERC-1 klinkt maar als je een alles in 1 speler wil kopen zou ik voor de Oppo 95 gaan. Deze is analoog een stuk beter als de 93. Dan kan je hem daarna alsnog een keertje gaan upgraden. ik ga zowiezo voor de 95. Ik laat je wel weten hoe die klinkt. Ik heb namelijk ook de Oppo 93 gehad.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Dennis75

Deze mail krijg ik zojuist

Hello,

Thank you for your XMC-1 reservation. You'll receive an email update with the exact summer release date in the near future. We appreciate your continued support and patience!

Sincerely,

Your friends at Emotiva

Ben benieuwd!

treky22

Citaat van: Dennis75 op april 16, 2012, 23:24:58
Deze mail krijg ik zojuist

Hello,

Thank you for your XMC-1 reservation. You'll receive an email update with the exact summer release date in the near future. We appreciate your continued support and patience!

Sincerely,

Your friends at Emotiva

Ben benieuwd!

Hier ook die mail

clockwork

Citaat van: Dennis75 op april 16, 2012, 23:22:47
September, oktober? Dat duurt wel wat langer dan. Dacht dat het eind julie was. Maar ja, als er een lijst uit het verleden is dan maar wachten.

Ik heb geen idee hoe de ERC-1 klinkt maar als je een alles in 1 speler wil kopen zou ik voor de Oppo 95 gaan. Deze is analoog een stuk beter als de 93. Dan kan je hem daarna alsnog een keertje gaan upgraden. ik ga zowiezo voor de 95. Ik laat je wel weten hoe die klinkt. Ik heb namelijk ook de Oppo 93 gehad.

Ik hoor je ervaringen met de 95 graag. Was je niet tevreden met de 93? Waar zat dat dan in, het analoge gedeelte?
Ik moet zeggen dat ik de ERC erg weinig gebruik. Alleen voor cd's die ik niet geript heb en voor klassiek. Als ik er in bijna 2 jaar tijd 50 cd's op gedraaid heb, is het veel.
Vandaar dat ik niet voor het uiterste ga, qua kwaliteit. Maar ik ben erg benieuwd naar je ervaringen tzt met de 95. Wanneer ga je deze aanschaffen?

Dennis75

Citaat van: clockwork op april 17, 2012, 08:43:04
Ik hoor je ervaringen met de 95 graag. Was je niet tevreden met de 93? Waar zat dat dan in, het analoge gedeelte?
Ik moet zeggen dat ik de ERC erg weinig gebruik. Alleen voor cd's die ik niet geript heb en voor klassiek. Als ik er in bijna 2 jaar tijd 50 cd's op gedraaid heb, is het veel.
Vandaar dat ik niet voor het uiterste ga, qua kwaliteit. Maar ik ben erg benieuwd naar je ervaringen tzt met de 95. Wanneer ga je deze aanschaffen?

Ik was heel tevreden over de Oppo 93. Ik heb hem verkocht omdat ik het geld even nodig had. Ik ga de Oppo 95 binnen 4 weken kopen. Ik koop toch nog steeds cdtjes en streamen doe ik eigenlijk niet, alleen spotify en itunes maar dat gaat via de laptop naar de UMC-1 en straks naar de XMC-1 (betere dacs). Ik laat het je wel weten.

rallufff

Nu bij Emotiva tijdelijk 10% korting op de XPA 3 , XPA 5, USP 1, UPS 1, A 100..

Voor de mensen die twijfelen..... Sla toe!  ;D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

clockwork

en tot 20% korting op de X-Ref speakers.  :pompom:

magicbas

Dat komt zeer goed uit, want ik ben net aan het kijken naar de eindtrappen van Emotiva!

Er zal in dit topic vast genoeg informatie te vinden zijn, maar er zijn nogal wat pagina's, dus vandaar toch even een vraag; wie heeft er ervaringen met de eindtrappen van emotiva gecombineerd met een surround processor en zo ja welke processor? Ik las al wat reacties over de umc-1 en de problemen met die processor. Aangezien de XMC-1 voorlopig nog niet beschikbaar is, is UMC-1 wellicht het proberen waard (met de kortingsbon voor de upgrade in het vooruitzicht). Als iemand een andere processor gebruikt ben ik benieuwd naar zijn/haar ervaringen.

Alvast bedankt voor de reacties!
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L