Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Beetje Marantz stijl met dat blauwe licht..Als het maar uitzetbaar is.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Citaat van: Miesepies op maart 22, 2012, 19:47:55
Ow... de Emotiva Pro look van een tijdje terug ??  Das wel jammer, de XMC-1 wordt namelijk nog normale stijl, past dus voor geen meter bij elkaar.

De XPR's zijn trouwens 5U hoog, ipv de 4U van de XPA series. Dus mocht je een kastje hebben die nu precies past, dan wordt dat knustelen  ;D
Daar is wat van te zeggen, maar hoeveel mensen hebben een Processor, cd of Blu-ray speler van een ander merk? Ik ben zelf ook voor eenheid, maar ik vind ze er persoonlijk wel erg cool uitzien.

rallufff

Citaat van: Nooff op maart 23, 2012, 11:45:55
Daar is wat van te zeggen, maar hoeveel mensen hebben een Processor, cd of Blu-ray speler van een ander merk? Ik ben zelf ook voor eenheid, maar ik vind ze er persoonlijk wel erg cool uitzien.

Klopt Michel..... Ik bekijk het ook zo. Hoeveel mensen hebben niet verschillende merken bij elkaar staan... Lijkt totaal niet op elkaar. Als je gewoon allemaal zwarte componenten bij elkaar hebt staan ziet dat er al prima uit toch. Dat de XPR en XMC van hetzelfde merk zijn maar niet veel op elkaar lijken maakt mij echt niks uit. Ik neem aan dat de (kleur)verlichting wel hetzelfde is?

Ik wil t.z.t. ook de XMC-1 en de XPA of XPR (Hangt af van de prijs) aanschaffen. Ze komen niet onder elkaar maar naast elkaar te staan dus dan maakt het helemaal niks uit dat het uiterlijk niet helemaal een match is. Zwart is zwart toch?  :D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

rallufff

Hoeveel wegen die XPR bakken trouwens wel niet?  :blink:
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Nooff

Citaat van: rallufff op maart 23, 2012, 13:37:38

Hoeveel wegen die XPR bakken trouwens wel niet?  :blink:
Kilo of 40-45 waarschijnlijk?

Maro

Emotiva gelooft niet in Klasse D zeg maar.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Citaat van: Maro op maart 23, 2012, 14:48:59
Emotiva gelooft niet in Klasse D zeg maar.  :D
Klasse H is nog efficiënter dan klasse D, omdat deze gebruik maakt van een "continious variable rail voltage" waarmee je oneindig veel capaciteit houdt. In tegenstelling tot klasse D, dat ook wel bekend staat als een "switching amp" die continu aan en uit gaan.

Dennis75

Ik heb onlangs deze http://www.project-audio.com/inhalt/en/manual/manual_headbox.pdf overgenomen. Mijn vraag is hoe ik deze moet gebruiken met de UMC-1?

In de handleiding staat dat de tape out/rca phono sockets van de in dit geval de umc-1 verbonden word met de ingang op de headphone versterker.

Of kan ik beter de uitgang van de headphone versterker rechtstreeks op de bron aansluiten?

OPGELOST!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

rallufff

Foto van de XPR serie.....

Die blauwe streep omlaag links en rechts komt denk ik erg vet over in een donkere ruimte. Wat een dikke bak!

'Dance Department'

Dennis75

Nou, ik heb net anderhalve week mijn XPA-5. Gaat voorlopig nog niet weg.

Maar deze serie ziet er zeker indrukwekkend uit!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

balboa

Smaken verschillen. Vind dit dus niet mooi. Het "simpele" van de huidige modellen vond ik juist een kracht. Dit ziet er cheap ass uit.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

FeaR1986

Citaat van: rallufff op maart 26, 2012, 23:12:11

Die blauwe streep omlaag links en rechts komt denk ik erg vet over in een donkere ruimte. Wat een dikke bak!

Het is (niet meer) mijn smaak. Waar ik vroeger alles echt alles zwart met blauwe knopjes en fans wilde hebben ben ik nu meer over op strak en simpel. Waar ik vroeger bijvoorbeeld kickte op het HD Audio-lampje op de Denon staat deze nu uit. Idem met de displays van bijvoorbeeld de receiver en Blu-rayspeler. Ook de XPA-2 heeft nog geen week gespeeld met alle LED-jes aan. Enige wat nu nog brandt is het Emotiva-logo en dat is echt meer dan genoeg voor mij. Ben ook zeer blij dat ik niet de Advance Acoustic heb gekocht met de niet uitschakelbare blauw verlichte VU-meters. Overigens zijn die blauwe balken links en rechts van de XPR nog tot daar aan toe, maar dat grote shiny scherm is wel erg opvallend. En ik blijf er bij dat de drie knoppen voorop ook te veel afhalen van het strakke van het apparaat. De vorm van de XPR is wel weer eens wat anders dan een simpele recht-toe recht-aan bak. Maar verder ga ik toch liever voor de XPA-5 voor de rest van de set dan de XPR-5. En dan weet ik de prijs van de XPR nog niet eens  :P
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

StefaanD

Citaat van: rallufff op maart 26, 2012, 23:12:11

Verkoop zal het allicht wel goed doen rond de kerstperiode  :D

rallufff

Citaat van: StefaanD op maart 27, 2012, 10:12:03
Verkoop zal het allicht wel goed doen rond de kerstperiode  :D

2 op elkaar met slingers erom  :D

'Dance Department'

Dennis75

Ik heb ergens in dit topic gelezen dat er rond kerst een wintersale is. Ik neem aan dat er tegen die tijd genoeg gebruikerservaringen zijn van de XMC-1. Upgradecard plus eventuele korting? Niet gek!

T.Rodenburg93

Citaat van: Dennis75 op maart 27, 2012, 12:22:07
Ik heb ergens in dit topic gelezen dat er rond kerst een wintersale is. Ik neem aan dat er tegen die tijd genoeg gebruikerservaringen zijn van de XMC-1. Upgradecard plus eventuele korting? Niet gek!

Lijkt mij inderdaad ook niet gek. Weer bericht gehad van Emotiva dat mijn UMC-1 deze week met de FedEx mee gaat  :pompom: hoe lang zal dit duren? Weekje ongeveer?
Nu maar hopen dat hij niet aan zijn einde komt als al die spulletjes van FedEx bij de film Cast Away.  :D
Ook ben ik nog een beetje bezig met het maken van m'n interconnects en moet ik alleen nog de RCA pluggen kopen. Zullen deze goed contact gaan maken?
Klik

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Dennis75

Citaat van: T.Rodenburg93 op maart 27, 2012, 17:00:43
Lijkt mij inderdaad ook niet gek. Weer bericht gehad van Emotiva dat mijn UMC-1 deze week met de FedEx mee gaat  :pompom: hoe lang zal dit duren? Weekje ongeveer?
Nu maar hopen dat hij niet aan zijn einde komt als al die spulletjes van FedEx bij de film Cast Away.  :D
Ook ben ik nog een beetje bezig met het maken van m'n interconnects en moet ik alleen nog de RCA pluggen kopen. Zullen deze goed contact gaan maken?
Klik

Tim

Yo Tim, Mijn Emotiva gear stond binnen 8 dagen bij mij thuis! Wat betreft de interlinks. Ik heb de interlinks van RU connected (forumsponser) gebruikt. Die Nakamichi pluggen zien er in elk geval top uit. Ik neem aan dat ze gewoon werken. Verder geen ervaring mee.

T.Rodenburg93

Citaat van: Dennis75 op maart 27, 2012, 17:10:09
Yo Tim, Mijn Emotiva gear stond binnen 8 dagen bij mij thuis! Wat betreft de interlinks. Ik heb de interlinks van RU connected (forumsponsor) gebruikt. Die Nakamichi pluggen zien er in elk geval top uit. Ik neem aan dat ze gewoon werken. Verder geen ervaring mee.

Oow dat is zeker niet gek, ik had ook naar die RU kabels gekeken maar persoonlijk vind ik 1 meter een beetje aan de lange kant. Daarnaast had ik nog een mooi stuk afgeschermde kabel liggen. Manteltje er om, plugje er op en klaar :) dan ga ik toch maar de Nakamichi bestellen deze week.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Xstream

Ik heb de Emotiva spullen ook niet direct op de looks gekocht. Ik ben zelf niet echt fan van de Emo looks. Het is ook niet slecht, maar de blauwe leds en de detaillering komt op mij niet heel high-end over. Maargoed, je weet dat je voor een mooie prijs wel high-end resultaat krijgt, en dat weegt voor mij zwaarder.

De XPR vind ik wel weer iets netter voor zover ik 't zo kan beoordelen. Alleen 't LED licht/kleur is nog steeds niet helemaal je van het. Echt heel designy is 't niet, maar ook niet spuuglelijk :)
Maar ik moet zeggen dat menig audio product hier ook niet aan voldoet hoor. Zo vind ik de Marantzen doorgaans ook niet zo bijzonder e.d. Het is meer nostalgie omdat ze er min of meer nog steeds uitzien als 30 jaar terug met wat tweaks.

Maar Primare oid ... ja, dat vind ik doorgaans wel fraai :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

treky22

Ik heb ook een UMC-1 en XPA-5.
Maar van de blauwe lichtjes heb ik weinig last, deurtjes dicht van de kastjes, en dan via de Marmitek bedienen  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Ik heb ook niet vanwege de looks voor Emotiva gekozen. :smile:

Maar als je een 'stapeltje' hebt, begint het best aardig te ogen. ;)

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dennis75

Ik heb onder andere gekozen voor de looks. Ik vind ze er vet uit zien!
Mede ook dankzij de lovende kritieken hier op het forum voor Emotiva gekozen.
Eigenlijk dus ook wel een gok geweest of de sound mij zal bevallen maar totaal geen spijt!

Ergens is het not done om puur op gebruikers ervaringen af te gaan maar ik heb inmiddels wel begrpen dat ik niet de enige ben die zoiets doet. En ook niet de laatste.

woutjeeh

Ik wil misschien zelf een XPA-3 kopen en een USP-1 als voorversterker. Heeft iemand een dergelijke opstelling met een geïnteregeerde stereoversterker vergeleken van +- 1400€?

Ik ben namelijk wel benieuwd na een PM-15S2 Vs. XPA-3 + USP-1 oid.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

clockwork

:unsure: waarom dan een Xpa-3 en geen xpa-2?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

woutjeeh

Citaat van: clockwork op maart 27, 2012, 20:49:40
:unsure: waarom dan een Xpa-3 en geen xpa-2?

Omdat ik een 3.1 opstelling heb. Dan is het mooi meegenomen dat de center ook een betere versterking krijgt. Ik denk ook dat het niet uitmaakt voor m'n speakers of ze 2 x 200 watt krijgen of 300.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01