Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

hansvk

Citaat van: Xstream op december 11, 2011, 03:29:12
Nou, mijn spul is ook "eindelijk" binnen. Ging even niet goed met de communicatie met FedEx. Heeft dagen bij de douane gestaan. Hadden me schijnbaar gebeld en gesmsed, maar ik heb niks ontvangen, beetje vreemd.
Maargoed, het is er. Had ook geen haast want wacht toch nog op m'n lounge banken voor de HT ruimte. Als je niet kunt zitten zet je toch niet zo snel wat op :) Dus nog geen ervaringen. Komen ergens volgende maand.

Nu binnnen:
- UMC-1
- XDA-1
- XPA-5

En idd, wat is die XPA loei zwaar zeg :)
Mooi dat het binnen is. Bij mijn bestelling niets gemerkt van oponthoud bij douane. Ook nog niets gehoord over betalen van invoerrechten, btw en inklaringskosten.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

Miesepies

Citaat van: hansvk op december 11, 2011, 12:08:10Ook nog niets gehoord over betalen van invoerrechten, btw en inklaringskosten

Wees maar niet bang, die rekening komt nog :D

Xstream

Citaat van: Cobraatje op december 11, 2011, 09:53:13
Veel plezier ermee, dat zal wel lukken  ;D
Het valt niet mee om de XPA-5 in een meubel te stallen zonder iets te beschadigen, was bij mij een goede work out.
De zwarte trims zijn wel veel mooier, heb je die erbij besteld?
Nee, wilde ik wel, ook voor m'n vorige XDA+UPA2, maar voor de XDA hebben ze nog geen trims :( Das nog weer een maatje kleiner. Dus als ik in de set er 1 toch niet hetzelfde krijg, dan maar niet. Haal de zilveren trims er wel af. Wel jammer dat ze nu nog niet een passende trim voor de XDA hebben, kleine moeite volgens mij.

En in de meubel krijgen wordt nog een opgave inderdaad. Sowieso omdat hij zwaarder is dan dat de specs aangeven wat die aankan. (zwart glas plaat)
Maar ga proberen 'm op de onderste plaat te plaatsen en deze te ondersteunen met een balk hout ofzo :) Zie je toch niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

Citaat van: hansvk op december 11, 2011, 12:08:10
Mooi dat het binnen is. Bij mijn bestelling niets gemerkt van oponthoud bij douane. Ook nog niets gehoord over betalen van invoerrechten, btw en inklaringskosten.

Ja, die komt nog. Had ik vorige keer ook. Maar als het bedrag hoger wordt, weet het grens bedrag niet, dan moet je 't van te voren betalen. Vorige keer had ik een kleinere order, en die ging ook gewoon door. Vandaar dat ik er ook niet op rekende.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Miesepies

Hmm, weet nog niet of ik blij ben met de nieuwe benadering van het sub kanaal. Met de .19 firmware schakelt de sub vaak niet eens meer in, het ingangs signaal is gewoon te laag. Bij de vorige firmware moest je het sub kanaal omlaag schroeven, bij deze firmware omhoog  :blink:

Xstream

Kreeg de vraag via PM. Ik dacht misschien zijn meer mensen geïnteresseerd. Bij deze even 't totaal aan kosten van m'n bestelling:

UMC-1                        $499.00
XDA-1                        $249.00
XPA-5                         $769.00                     
-----------------------------------------------
Freight                        $237.48 FedEx Economy
====================================
SubTotal                           $1754.48
(omgerekend €1324.04)

De volgende kosten kwamen daar nog bij:

Invoerrechten: €177,66
BTW: €274,87
Administratiekosten: €11,31
=================================
SubTotaal: €463,84

Totaal: €1324.04 + €463,84 = €1787,88

Kortom: Gewoon $ omzetten naar € komt tot op heden redelijk uit ;)

RobMeul

Ja, en dan heb je een heel mooi setje voor niet te veel centjes!

Gefeliciteerd en geniet ervan, dat dat ik inmiddels alweer bijna 1,5 jaar met volle  :clapping: tevredenheid
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

treky22

Misschien een domme vraag  :blush:

Maar wat doet een XDA-1, wat is de functie van dit apparaat ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Xstream

CiteerDifferential Reference™ Balanced
Digital-to-Analog Converter/Digital Preamplifier

In addition to being a state of the art 24Bit/192kHz DAC, the XDA-1 can operate as a digital preamplifier and source selector in a digitally based reference level audio system. Inputs for up to six digital sources including AES/EBU, USB, Coax, and Toslink are available. The XDA-1 incorporates a VFD display for volume, input select, and system status messages.

Kortom, een DAC en receiver/voorversterker. Heb er hier nu 2, bevalt erg goed, en dat voor die prijs :)

treky22

Zit die dan tussen de UMC-1 en de XPA-5 ?
Wat is dan de functie ervan ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Xstream

Citaat van: treky22 op december 12, 2011, 19:37:52
Zit die dan tussen de UMC-1 en de XPA-5 ?
Wat is dan de functie ervan ?

Ik heb nu m'n Dune & Squeezebox Touch als bron aangesloten op de XDA. Deze zet digitaal om naar analoog. Deze gaat vervolgens naar m'n UPA-2 versterker en vervolgens naar m'n speakers. Geluid is geweldig.

Met de UMC heb ik nog niet aangesloten. Maar in die setup gebruik ik de XDA dadelijk puur voor stereo (muziek), waar de UMC toch meer presteert m.b.t. Surround. Dan sluit je hem aan op de UMC, welke het signaal gewoon 1:1 (direct passthrough) doorstuurt naar je speakers / eindversterker (XPA-5). Hij zit dus voor de UMC. De Touch sluit ik aan op de XDA voor muziek. De Dune op de UMC voor films e.d. Op die manier heb je best of both worlds.

Martijnst1990

Ik ben me inmiddels ook wat aan het inlezen in Emotiva, klinkt allemaal erg interessant :) Ik hou hele eg van hoge prijs/kwaliteit verhouding :D

Zit dan eventueel te denken aan de UMC-1 met een XPA-5 en dat zou voor 5 XTZ 99.26 (monitoren) gaan. Het is een "long shot", maar heeft iemand hier verder nog ervaring met deze combinatie? Speel nu met een Pioneer VSX-919 dus het zou een hele grote stap vooruit moeten zijn, maar is een XPA-5 niet een beetje overkill voor mijn monitoren?

Dit zal overigens pas op zijn vroegst over een paar maanden op de planning staan.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

daxie

De XTZ's hebben voor zover ik kan inschatten wel wat power mee, dus met een xpa-5 ga je geen kwaad doen. Bovendien ben je dan al voorzien als je later nog moeilijkere luidsprekers zou hebben...

Ejorne

Citaat van: Xstream op december 12, 2011, 16:55:29
Kortom: Gewoon $ omzetten naar € komt tot op heden redelijk uit ;)

Dat is een mooi setje!  8)

Maar even een vraag over het omrekenen. Wanneer je de $ omzet naar € komt het goed overeen, maar hoe weet je vooraf wat de fedex kosten zullen zijn?
Ik zit er sterk over te denken om een USP-1 te laten overkomen. Maar misschien is het qua verzendkosten niet erg gunstig om 1 zo'n klein apparaat over te laten komen?

Met name vanwege de 2.1 bassmanagement ben ik wel geïnteresseerd. Ik kan niet veel versterkers, in deze prijsklasse, vinden die een high en low pass filter aan boord hebben. En de gebalanceerde uitgang voor de sub kan mooi in schakel naar een behringer pEQ en vervolgens door naar de gebalanceerde ingang op de DS8.0. Ik weet niet of het een heel groot voordeel is om gebalanceerde output te gebruiken maar het ziet er wel stoer uit!  ;D

yorkie13

Net een 3de Upa-2 hier op het forum gescoord  8)

Leuk om de fronts te biampen, nu eerst maar een filter maken voor de L26 woofers.

Martijnst1990

Citaat van: daxie op december 13, 2011, 14:44:44
De XTZ's hebben voor zover ik kan inschatten wel wat power mee, dus met een xpa-5 ga je geen kwaad doen. Bovendien ben je dan al voorzien als je later nog moeilijkere luidsprekers zou hebben...

Dat is ook weer zo inderdaad :)

Wat ik me nog afvraag. Bij receivers lees je vaak dat stereo er niet altijd even lekker uitkomt. Nou heb ik helemaal geen ervaring met een losse processor en EV, dus vroeg mij af hoe jullie het stereo geluid vinden van de UMC-1 imc een XPA.

Citaat van: RA SUBS op december 13, 2011, 15:19:15
Net een 3de Upa-2 hier op het forum gescoord  8)

Leuk om de fronts te biampen, nu eerst maar een filter maken voor de L26 woofers.
Niet verkeerd, levert 1 UPA-2 niet genoeg voor de XTZ's? :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

ik stuur er deze mee aan, dus 2 x UPA-2 nodig

1 voor de monitor, en 1 voor de subwoofer

Martijnst1990

Dedicated HT

Xstream

Citaat van: Ejorne op december 13, 2011, 15:14:37
Dat is een mooi setje!  8)

Maar even een vraag over het omrekenen. Wanneer je de $ omzet naar € komt het goed overeen, maar hoe weet je vooraf wat de fedex kosten zullen zijn?
Ik zit er sterk over te denken om een USP-1 te laten overkomen. Maar misschien is het qua verzendkosten niet erg gunstig om 1 zo'n klein apparaat over te laten komen?

Met name vanwege de 2.1 bassmanagement ben ik wel geïnteresseerd. Ik kan niet veel versterkers, in deze prijsklasse, vinden die een high en low pass filter aan boord hebben. En de gebalanceerde uitgang voor de sub kan mooi in schakel naar een behringer pEQ en vervolgens door naar de gebalanceerde ingang op de DS8.0. Ik weet niet of het een heel groot voordeel is om gebalanceerde output te gebruiken maar het ziet er wel stoer uit!  ;D
Maakt volgens mij niet zoveel uit. Ik kreeg nu ook 3 pakketten, en werd ook als zodanig berekend. Klein spul kan in de doos (kabels e.d.), maar de grotere dingen gaan toch per doos.
De vorige kleinere order (XDA + UPA2) kwam ook aardig overeen met $ -> €.

koekymonster

Heb nu sinds een tijdje 2 maal upa 1 en umc combi.Eerst een paar dagen gespeeld zonder iets in te stellen,daarna heb ik de emo-q aangeslingerd.Eerste rondje ging goed  met de ruis op redelijk volume,daarna drukte ik op enter en ging de setup weer een rondje lopen met de ruis echt op abnormaal volume.
Aangezien ik geen zin had in gehoorschade terwijl ik aan het zoeken was hoe ik de setup kon cancelen heb ik em maar uit laten lopen met me handen op de oren met als gevolg dat volgens mij de units in me speakers beschadigd zijn.
Ik hoor nu met sommige liedjes bepaalde bastonen kraken.
Maar zijn er meerdere mensen die dit hebben gehad met de emo-q setup?

Nelis6

@koekymonster

Zelfde probleem, alleen waren mijn speakers niet kapot, dat is toch wel een schande!!

Wel echt belachelijk hoog volume bij de eq. Denk dat het te maken heeft met het volume dat de eindversterkers meegeven.

Ik had een keer een sqeeuzebox rechtstreeks op 2 keer UPA-1 aangesloten en het storende hiervan was dat het allerlaagste volume nog steeds te hard speelde om gewoon overdag muziek te luisteren...

Ook in mijn huidige setup, waarin de front worden aangestuurd door buizen, heb ik alleen bij de center en surrounds die op een UPA5 draaien wederom een ontzettend hoog volume.
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

mP

Door alle verhalen op dit forum en voornamelijk over Emotica, heb ik doen besluiten om ook producten van emotiva aan te schaffen.
Ik heb de UMC-1 en de XPA-3 besteld en ben erg benieuwd hoe dit mijn luisterervaring gaat beïnvloeden! :smile:

Met de kerst komt het geheel binnen thnx  :)

Bevatten de dozen alle kabels om de processor op de amplifier aan te sluiten?
-

yorkie13

nee, alleen een powercord

kabels kan je apart bestellen

RvD

Het is wel een powercord voor de usa dus daar heb je niets aan.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Xstream

Citaat van: RvD op december 15, 2011, 17:36:17
Het is wel een powercord voor de usa dus daar heb je niets aan.  ;)
Ja, best lame eigenlijk als je internationaal shipped dat je er dan geen module/converter bij geeft.
Maargoed, zelf ook op te lossen, heb sowieso een zooi overtollige powercords liggen, dus ik had er verder geen prob. mee.