Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

koekymonster

Als je die 30 dagen uberhaupt al krijgt hier in nederland en dan ook nog maar afwachten of het indd begin 2012 word.
Dan zou ik nog eerder wachten op de kerst sale.
En mocht het uiteindelijk toch niet bevallen wat ik heb besteld,dan verkoop ik het wel weer.
Wat ik me nou alleen afvraag,aangezien ik familie heb die een tijd in de states verblijft,of hier niet wat uit te halen valt.
Het pakket vanuit emotiva naar hen laten sturen en dat ze het dan als gift of zo hierheen sturen.
Heb hier voor de rest helemaal geen ervaring mee en weet niet eens of dat kan met zon groot pakket(als de douane er uberhaupt al intrapt).

Hoe zit dat eigenlijk met 2dehands apparatuur om dat vanuit een ander land naar nederland te sturen,ben je dan nog steeds btw en importkosten verschuldigd?

Flavio

Citaat van: koekymonster op augustus 24, 2011, 13:01:54
Als je die 30 dagen uberhaupt al krijgt hier in nederland en dan ook nog maar afwachten of het indd begin 2012 word.
En mocht het uiteindelijk toch niet bevallen wat ik heb besteld,dan verkoop ik het wel weer.
Wat ik me nou alleen afvraag,aangezien ik familie heb die een tijd in de states verblijft,of hier niet wat uit te halen valt.
Het pakket vanuit emotiva naar hen laten sturen en dat ze het dan als gift of zo hierheen sturen.
Heb hier voor de rest helemaal geen ervaring mee en weet niet eens of dat kan met zon groot pakket(als de douane er uberhaupt al intrapt).

Hoe zit dat eigenlijk met 2dehands apparatuur om dat vanuit een ander land naar nederland te sturen,ben je dan nog steeds btw en importkosten verschuldigd?

Volgens mij heeft Emotiva best wel scherpe tarieven met FedEx afgesproken. Als je zelf het transport gaat regelen ben je waarschijnlijk dus duurder uit. Als je de spullen voor een lagere waarde laat versturen betaal je wel minder invoerrechten en BTW maar zijn ze gedurende het transport ook voor het lagere bedrag verzekerd dus als er wat mis gaat ben je de klos.
Ik zou het risico niet nemen en het gewoon door Emotiva laten versturen.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

clockwork

Mee eens. Emotiva werkt er overigens niet aan mee als je vraagt om een lagere waarde (begrijpelijk) ;)
Op tweedehands goederen wordt ook gewoon BTW berekend.

Alternatief zou zijn om de UMC bij een familiebezoekje mee in het vliegtuig te (laten) nemen. De XPA's zijn  daar te zwaar voor.:(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

Citaat van: clockwork op augustus 24, 2011, 13:22:48
Mee eens. Emotiva werkt er overigens niet aan mee als je vraagt om een lagere waarde (begrijpelijk) ;)
Op tweedehands goederen wordt ook gewoon BTW berekend.

Alternatief zou zijn om de UMC bij een familiebezoekje mee in het vliegtuig te (laten) nemen. De XPA's zijn  daar te zwaar voor.:(

Dan betaal je inderdaad geen verzendkosten en importbelasting..

norman

wel als je bij de douane word tegengehouden ....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Roger Black

Ja mag sowieso voor €400 invoeren toch?

norman

mja maar wie gaat er nou naar Amerika en koopt er geen kleding etc :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Midcall

Citaat van: Roger Black op augustus 24, 2011, 13:40:00
Dan betaal je inderdaad geen verzendkosten en importbelasting..
Je moet alleen wel een deel van je oorspronkelijke bagage in de USA achterlaten, hoe krijg je het anders allemaal in een koffer en blijf je onder het toegestane gewicht, 20kg meen ik? De bijbetaaltarieven bij overgewicht zijn enorm, verzenden is dan al snel goedkoper.
Verder wil je niet weten hoe ze met koffers smijten bij het laden/leeg halen van vliegtuigen, niet heel fijn als je daar een versterker tussen hebt liggen die ook op een zo effectief mogelijke wijze op een loopband gekwakt moet worden.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

vester86

Citaat van: koekymonster op augustus 24, 2011, 13:01:54

je kan ze natuurlijk de versterker uit laten pakken, opnieuw in laten pakken in kranten ofzo en zo "doen" alsof het een 2e hands artikel is... dus niet in de originele dozen en dan alle boekjes apart op laten sturen per post. het "gift" idee trappen ze al jaren niet meer in bij zulke pakketten

Roger Black

Citaat van: Midcall op augustus 24, 2011, 14:18:34
Je moet alleen wel een deel van je oorspronkelijke bagage in de USA achterlaten, hoe krijg je het anders allemaal in een koffer en blijf je onder het toegestane gewicht, 20kg meen ik? De bijbetaaltarieven bij overgewicht zijn enorm, verzenden is dan al snel goedkoper.
Verder wil je niet weten hoe ze met koffers smijten bij het laden/leeg halen van vliegtuigen, niet heel fijn als je daar een versterker tussen hebt liggen die ook op een zo effectief mogelijke wijze op een loopband gekwakt moet worden.

Handbagage  ;D

koekymonster

En bijkomend ,dat als je het als gift op zou sturen en ze er in zouden trappen,je maar moet hopen dat er niks met je pakketje gebeurt.
Andere optie zou ook nog kunnen zijn dat ik het over anderhalf jaar met de inboedel in de container van me familie mee laat komen als ze weer terug komen naar nederland.Kan ik in de tussentijd me geld nog voor wat andere dingen gebruiken wat ik nog nodig heb.
Maar dat gaat weer off topic :smile:

Midcall

Citaat van: vester86 op augustus 24, 2011, 14:42:11
je kan ze natuurlijk de versterker uit laten pakken, opnieuw in laten pakken in kranten ofzo en zo "doen" alsof het een 2e hands artikel is... dus niet in de originele dozen en dan alle boekjes apart op laten sturen per post. het "gift" idee trappen ze al jaren niet meer in bij zulke pakketten
De enige bescherming voor zo'n versterker zijn nou juist die dozen. In de praktijk werkt dat hele idee dus gewoon niet, gewoon verzenden en die invoerrechten/btw betalen, zo enorm veel geld is dat nu ook weer niet.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Ik ben het met mijn ex-buurman eens.
Je slaat jezelf voor je kop als de boel beschadigd aankomt.
De buitenste dozen van mijn laatste levering hadden duidelijk stevig op hun donder gehad.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Roger Black

Alleen zelf ophalen is een realistische optie, heeft een collega met zijn ERC-1 gedaan en dat werkte perfect.

Nooff

De nieuwe X-Ref subs zijn vanaf 31-08 leverbaar in 10 en 12" versie. In tegenstelling tot de oude ultra subwoofers zijn deze wel geschikt voor gebruik in NL. De subwoofers zijn voorzien van DSP.

RobMeul

Ziet er strak uit! Beloofd ook wat voor de nieuwe speakerlijn.
Kan niet helemaal plaatsen waar het display zich bevind, iemand een idee?

Ben benieuwd naar de 1e reviews, zal wel info komen na het Emofest.
Fijn dat er ook 220VAC mogelijkheden zijn.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Nooff

Display zit bovenop  ;)

Flavio

Ik vind de prijs van $699 nou niet echt scherp.
Voor $100 meer heb je in Amerika een Epik Empire en voor $200 meer een dual Epik Legend.
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

clockwork

En zijn die beter dan?

Flavio

Citaat van: clockwork op augustus 25, 2011, 14:24:47
En zijn die beter dan?

In ieder geval zijn de Epik's bewezen in de praktijk en twee 15" drivers zouden toch een enkele 12" driver de baas moeten zijn?

RobMeul

Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

clockwork

Dan hebben ze idd stevige concurrentie. Maar we gaan de reacties afwachten.

RobMeul

Citaat van: clockwork op augustus 25, 2011, 14:31:08
Dan hebben ze idd stevige concurrentie. Maar we gaan de reacties afwachten.

Die Epik heeft iig geen display  :pompom:

Nooff

Citaat van: Flavio op augustus 25, 2011, 14:23:33
Ik vind de prijs van $699 nou niet echt scherp.
Voor $100 meer heb je in Amerika een Epik Empire en voor $200 meer een dual Epik Legend.
Zonder DSP, dat moet je er dus bij optellen.

Flavio

Citaat van: Nooff op augustus 25, 2011, 14:59:46
Zonder DSP, dat moet je er dus bij optellen.

Die DSP is niet meer of minder dan een 2-bands PEQ die je d.m.v. een display kan instellen. Niet echt bijzonder.