Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

gerzom

Ik ben benieuwd of er hier al ervaringen zijn met de ERC-2.

Ik ga binnenkort een paar Sonus Faber Concerto´s toevoegen aan mijn set en ik vrees dat mijn MicroMega Stage 1 het volgende "slachtoffer" gaat worden.
Na veel lees werk de afgelopen dagen over Emotiva ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar de ERC-2 (evt in combinatie met XDA-1, maar mijn Electrocompaniet EC4.5 is eigenlijk wel een hele fijne pre-amp) Op dit moment gebruik ik een paar B&W MPA-1´s als power amps.

Dus wat zijn jullie ervaringen met de ERC-2 (als die er al zijn) en zou dit een upgrade zijn t.o.v. de MicroMega Stage 1 (Misschien een rare vraag, maar wie weet heeft er hier iemand een dergelijke overstap gemaakt  :smile:)

Alvast bedankt voor jullie input!!

Gert-Jan
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Roger Black

Ik heb ervaring met de ERC-1, de -2 is volgens mij niet heel veel anders. Ik vond dit een hele prettige speler, ik heb niet direct vergeleken met een andere. De dac in de ERC-2 en de XDA-1 is dezelfde. Ik zou dan ook niet de XDA-1 aanschaffen.

gerzom

Citaat van: Roger Black op augustus  9, 2011, 13:15:29
Ik heb ervaring met de ERC-1, de -2 is volgens mij niet heel veel anders. Ik vond dit een hele prettige speler, ik heb niet direct vergeleken met een andere. De dac in de ERC-2 en de XDA-1 is dezelfde. Ik zou dan ook niet de XDA-1 aanschaffen.

Dank je voor je input!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

gew55

Citaat van: Flavio op augustus  8, 2011, 15:34:48
In de laatste Emotiva podcast wordt er nog niks nieuws verteld over de plannen voor Amsterdam. Nog even afwachten dus.

Ik hoop van niet  :worship:

Heb zelf 7 jaar in die audio handel gezeten  :music:
wat er dan gebeurt is dat de nederlandse importeur het alleen recht op eist voor de Benelux.
Waardoor je niet meer rechtstreeks kan kopen en gaat alles met een marge van 1.8 van de hand  :-X

Service om de hoek, maar service is in nederland helemaal niet meer te betalen, met de huidige uurlonen  :angel:
Of je moet er een paar polen opzetten, maar of die nou zo'n ding kunnen repareren  :crazy:

Nhé lekker zo laten, is nog één van de laatste leuke en mooie dingen in dit Land  :thumbs-up:

Maar ja de regering zal ons dat ook wel weer afpakken  :devil: :devil:

Net zoals;

- Goede snelwegen
- Goedkope huizen
- Studie financiering
- Grijs kenteken
- Brandstof prijzen
- BPM
- Belasting hier belasting daar
- Parallelle import van CD's
- Drugs beleid
- waterstofperoxide
- Invoer rechten
- Bruto, Netto  :o
- Pim fortuyn
- Paling
- Hoofdoekjes
- Gastarbeiders
- Vaarbewijs
-  :yawnee:
- ATV dagen
- PirateBay
- Herman Brood
- Leuke buren  :sneaky:
- Regels in het algemeen
- Mooi weer

Enz. enz enz......................

Flavio

Als ik goed naar de podcast heb geluisterd heeft Dan Laufman een distributiecentrum van FedEx in Amsterdam bezocht. Ik denk dat ze een Europees distributecentrum zullen opzetten maar dat alle verkoop via Emotiva zelf zal blijven lopen. Emotiva zal best een goede klant van FedEx zijn.

Net zoiets als Amazon doet. Als je bv. bij Amazon.co.uk iets bestelt wordt het ook vaak vanuit Nederland verstuurt.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

norman

Dat zou wel een hele mooie deal zijn !
Vanavond even de Podcast luisteren!
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

gew55

Citaat van: Flavio op augustus 12, 2011, 14:30:36
Als ik goed naar de podcast heb geluisterd heeft Dan Laufman een distributiecentrum van FedEx in Amsterdam bezocht. Ik denk dat ze een Europees distributecentrum zullen opzetten maar dat alle verkoop via Emotiva zelf zal blijven lopen. Emotiva zal best een goede klant van FedEx zijn.

Net zoiets als Amazon doet. Als je bv. bij Amazon.co.uk iets bestelt wordt het ook vaak vanuit Nederland verstuurt.

O.K., klinkt goed  :thumbs-up:

Dat is de nieuwe toekomst  :clapping:

Nu China nog  :pompom:

GH

Het lijkt me sterk dat Emotiva meer dan een niche markt bedient in Europa (en de VS ook trouwens).

Wat er bijvoorbeeld bij Amazon gebeurt is dat ze per land de zendingen in "bulk" aanleveren en dat het daar verder op individuele basis verder gaat. Vaak ook nog via de locale infrastructuur zoals TNT en/of Deutsche Post. Maar hier is alleen winst te behalen als er voldoende volume is. En ik kan me niet voorstellen dat Emotiva elke dag of week erg veel zendingen voor een Europeesch land heeft.

Flavio

Citaat van: GH op augustus 12, 2011, 17:05:19
Het lijkt me sterk dat Emotiva meer dan een niche markt bedient in Europa (en de VS ook trouwens).

Wat er bijvoorbeeld bij Amazon gebeurt is dat ze per land de zendingen in "bulk" aanleveren en dat het daar verder op individuele basis verder gaat. Vaak ook nog via de locale infrastructuur zoals TNT en/of Deutsche Post. Maar hier is alleen winst te behalen als er voldoende volume is. En ik kan me niet voorstellen dat Emotiva elke dag of week erg veel zendingen voor een Europeesch land heeft.

Waarschijnlijk wel want waarom zouden ze anders een Europese distributie willen opzetten?
Het is waarschijnlijk voor hen goedkoper om de spullen vanuit China naar Amsterdam te vervoeren dan vanuit China naar Tennessee.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Midcall

Citaat van: Flavio op augustus 12, 2011, 17:27:57
Waarschijnlijk wel want waarom zouden ze anders een Europese distributie willen opzetten?
Het is waarschijnlijk voor hen goedkoper om de spullen vanuit China naar Amsterdam te vervoeren dan vanuit China naar Tennessee.
Een europese distributeur betekent vaste / grotere volumes die in 1 keer afgenomen worden. Emotiva zit niet meer zo te wachten op een kabeltje hier en een versterkertje daar over de hele wereld per stuk te moeten verzenden. Je zag al dat ze problemen met leveringen aan klanten hadden daar het te lang duurde dat ze genoeg orders hadden om de minimale afname bij de (oem)fabriek af te nemen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

GH

Alleen maar meer de bevestiging dat dit soort plannen gedoemd zijn te mislukken (als die plannen er trouwens echt zijn). De volumes zijn er simpelweg niet.... met support in de VS en fabricage in China ga je echt de Europeesche markt niet bediend krijgen.

Nu kunnen ze nog wat niche markten bedienen door rechtstreeks te verkopen. Als ze er een tussenschakel in gaan toevoegen zijn ze die markt ook gelijk kwijt.
Mooiste voorbeeld is voor mij SVS. Toen ze rechtstreeks verkochten hadden ze nog een "redelijke" markt, maar dat is volgens mij nu een stuk minder....

Nooff

Allemaal giswerk.

Midcall

Overigens lijkt het nu net alsof het rechtstreeks van de fabrikant afkomt, maar Emotiva bestelt hun spullen enkel van een OEM fabriek uit China, laat er zijn naam op plakken en verkoopt het met dezelfde (of hogere) marges als iedere andere distributeur. Beetje zoals de Vincent/Sheng Ya contructie. Alleen zit er geen verder dealerkanaal meer achter. Het hoeft daarom niet het geval te zijn dat de prijzen heel veel hoger komen te liggen dan dat ze nu reeds zijn. Door de helft van de marge (wat makkelijk kan als je verlost bent van alle rompslomp/kosten die particuliere verkoop met zich meebrengt) in te leveren en deze over te geven aan de nieuwe verkopende partij hoeft het allemaal niet zo uit de pan te rijzen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

norman

Clockwork nog nieuwe impressies ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Nooff

Citaat van: Midcall op augustus 13, 2011, 14:04:28
Overigens lijkt het nu net alsof het rechtstreeks van de fabrikant afkomt, maar Emotiva bestelt hun spullen enkel van een OEM fabriek uit China, laat er zijn naam op plakken en verkoopt het met dezelfde (of hogere) marges als iedere andere distributeur. Beetje zoals de Vincent/Sheng Ya contructie. Alleen zit er geen verder dealerkanaal meer achter. Het hoeft daarom niet het geval te zijn dat de prijzen heel veel hoger komen te liggen dan dat ze nu reeds zijn. Door de helft van de marge (wat makkelijk kan als je verlost bent van alle rompslomp/kosten die particuliere verkoop met zich meebrengt) in te leveren en deze over te geven aan de nieuwe verkopende partij hoeft het allemaal niet zo uit de pan te rijzen.
Die OEM is van Emotiva (Jade Design). Samen met Tone Winner de goedkoopste producenten uit de rij merken die daar hun producten uitrollen. Jade heeft onlangs nog Sherbourn gekocht, welke ook haar producten daar laat fabriceren. Emotiva is er overigens altijd heel open in geweest dat alles uit China komt.

high-q

Citaat van: norman op augustus 15, 2011, 10:33:16
Clockwork nog nieuwe impressies ?

Ben ik ook benieuwd naar  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

cardas49

Emotiva Site: De XMC-1 komt aan het einde van het jaar op de markt.
De UMC-1 wordt nu als clearance item aangeboden voor $500
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Nooff

Citaat van: mark235 op augustus 18, 2011, 13:30:42
Emotiva Site: De XMC-1 komt aan het einde van het jaar op de markt.
De UMC-1 wordt nu als clearance item aangeboden voor $500

Er staat nog niets over de XMC-1, wel een UMC-1 3D. Absolute bargain, en mocht je nog meer betaald hebben voor je UMC-1 dan kan je het verschil terug ontvangen.

cardas49

Oops, niet goed gelezen zie ik nu.
De prijs is inderdaad een absolute bargain.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

clockwork

Idd een koopje! Wel slecht nieuws voor de 2e hands prijzen. :-(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

De Xda-1 Dac voor $299 is overigens ook wel erg scherp geprijsd.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Of al wachten tot ze niet meer verkrijgbaar zijn  ;)

Yep, zo'n XDA-1 is nie duur nie.

Rob Eric Blank

500 dollar....nice
Dat is pas een price drop voor een UMC-1.

clockwork

Lekker dat je nog even gewacht hebt! ;-)

Rob Eric Blank

Citaat van: clockwork op augustus 18, 2011, 15:21:10
Lekker dat je nog even gewacht hebt! ;-)
Alleen de stereo prestaties en mogelijke kilheid houden mij nog even tegen.