Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Midcall

Citaat van: clockwork op augustus 18, 2011, 15:21:10
Lekker dat je nog even gewacht hebt! ;-)
Alleen minder lekker voor de mensen die al een tijdje een UMC hebben, 2e hands is hij niet zo heel erg veel waard nu  :confused:
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Dat is idd een beetje jammer. Ik had mijn zinnen stiekum op een XMC gezet, maar nu is de afschrijving opeens een stuk minder vriendelijk. Maar is dat niet altijd inherent aan audio apparatuur?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Midcall

Citaat van: clockwork op augustus 18, 2011, 15:55:04
Dat is idd een beetje jammer. Ik had mijn zinnen stiekum op een XMC gezet, maar nu is de afschrijving opeens een stuk minder vriendelijk. Maar is dat niet altijd inherent aan audio apparatuur?
Met processors/receivers wel een beetje, maar niet met dit tempo in ieder geval. De nieuwprijzen zelf zijn al extreem verlaagd, dat maakt de afschrijving extreem groot als je bedenkt dat de 2e hands waarde soms maar de helft of nog minder is van de (laatste) nieuwprijs.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Ik geef toe dat dit wel heel snel gaat. Zeker als je nog maar net een UMC hebt aangeschaft. Gelukkig valt de schade in euro/dollar's nog te overzien (niet in procenten :-().
Voordeel is wel dat Emotiva de upgrade korting kent.(40% op de aanschaf van een volgende generatie).
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

cardas49

Aan de andere kant, de oorspronkelijke prijs van $700 zorgt ervoor dat afschrijving nooit enorm groot zal worden. Neemt niet weg dat ik wel een beetje baal. Heb net de UMC-1 tweedehands gekocht uit de states, en had voor minder een nieuwe met certificaat voor de XMC-1 kunnen hebben. Het feit dat de prestaties in stereo me tot nu wat tegenvallen helpt ook niet. Ik heb mijn hoop nu op de geluidsweergave bij HDMI gevestigd (moet dit nog testen). Als die identiek is aan het geluid over Coax heeft iemand op het forum volgende week een goeie deal te pakken.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

clockwork

Idd balen. Ben je wel tevreden met de surround? Ik was zelf ook niet helemaal tevreden met stereo en heb er dus een stereo pre het HT bypass bij gezet. Surround ben ik nog steeds tevreden mee. Stereo is nu een stuk warmer.

Flavio

Citaat van: clockwork op augustus 18, 2011, 15:55:04

Hou er rekening mee dat deze prijsverlaging maar tijdelijk is. Pas als de UMC-1 3D en de XMC-1 er zijn kan je inschatten wat een tweedehands UMC-1 waard is.
Als je nu de UMC-1 moet verkopen denk ik dat die niet meer dan €400 waard zal zijn gezien de huidige nieuwprijs van €500.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Midcall

Citaat van: Flavio op augustus 18, 2011, 16:31:08
Hou er rekening mee dat deze prijsverlaging maar tijdelijk is. Pas als de UMC-1 3D en de XMC-1 er zijn kan je inschatten wat een tweedehands UMC-1 waard is.
Als je nu de UMC-1 moet verkopen denk ik dat die niet meer dan €400 waard zal zijn gezien de huidige nieuwprijs van €500.
Dat maakt voor 2e handsprijzen niet veel meer uit, daar wordt bijna altijd uitgegaan van de laagste nieuwprijs.

cardas49

In surround is de UMC-1 een beauty. Het geluid doet me veel denken aan de x08 serie van Onkyo, maar dan nog net een klein stapje hoger qua niveau. Wat dat betreft doet deze surround pre dus precies waar hij voor gemaakt is: top weergave met films.

Ja, een stereo pre toevoegen is natuurlijk ook een optie. Mocht de UMC-1 niet de stereo weergave geven die ik zoek, ga ik ook nog wel naar andere HT pre's kijken. De Marantz AV8003 en AV7005 kunnen misschien wel de weergave in stereo en surround bieden die ik zoek.

Eddye

De UPA-2 gaat nu voor $299. Dat is toch wel heel erg interessant. Hoe zijn de ervaringen met die eindversterker?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Rob Eric Blank

Citaat van: mark235 op augustus 18, 2011, 16:42:56
In surround is de UMC-1 een beauty. Het geluid doet me veel denken aan de x08 serie van Ja, een stereo pre toevoegen is natuurlijk ook een optie. Mocht de UMC-1 niet de stereo weergave geven die ik zoek, ga ik ook nog wel naar andere HT pre's kijken. De Marantz AV8003 en AV7005 kunnen misschien wel de weergave in stereo en surround bieden die ik zoek.
Als die nou zo gaan zakken, ren ik naar de winkel. ;)

yorkie13

Ik heb hier 2 x een UPA-2 aan de UMC-1 hangen, en die bevallen prima.

genoeg power om mijn xtz 99.26 goed aan te sturen en veel beter dan de onkyo 707.

Stereo is idd een beetje laid back, en er zou wel iets meer pit in mogen zitten.

Wellicht is hier nog wat winst te behalen met andere interlinks .

Eddye

Het zou dan zijn om de CM9's aan te sturen via de SR7005. Als dat een redelijke stap verbetering is, is dit echt een hele mooie deal.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

cardas49

Citaat van: RA SUBS op augustus 18, 2011, 17:11:04
Ik heb hier 2 x een UPA-2 aan de UMC-1 hangen, en die bevallen prima.

genoeg power om mijn xtz 99.26 goed aan te sturen en veel beter dan de onkyo 707.

Stereo is idd een beetje laid back, en er zou wel iets meer pit in mogen zitten.

Wellicht is hier nog wat winst te behalen met andere interlinks .

Ik heb geen ervaring met de UPA-2, maar met de UMC-1 als processor kan ik me moeilijk een laid back geluid voorstellen.
Hebben die 2 eindversterkers zo'n temmende invloed op je pre?

yorkie13

de combi heeft in geen geval de scherpte welke de onkyo had.

ik heb ook een tijdje met de onkyo en een UPA-2 erop gespeeld.

Voor stereo gebruik ik overigens wel een V-dac van MF.

Rob Eric Blank

Citaat van: RA SUBS op augustus 18, 2011, 17:52:23
de combi heeft in geen geval de scherpte welke de onkyo had.

ik heb ook een tijdje met de onkyo en een UPA-2 erop gespeeld.

Voor stereo gebruik ik overigens wel een V-dac van MF.
Interessante combo

Miesepies

Ik zie dat er wat updates gepost zijn op het forum...:

De nieuwe versie van de UMC-1 heeft 3D support en HDMI passthrough, verder blijft hij gelijk aan het huidge model. Nieuwe prijs wordt in januari 2012 bekend gemaakt.
Voor de huidige UMC-1 eigenaren komt begin 2012 een hardware upgrade beschikbaar, voor $199.
Er komt een nieuwe update voor de UMC-1 die alle bugs zou verhelpen (Goh, dit hebben we nog niet eerder gehoord :P)

Maarja, dan lees je verder... HDMI passthrough lijkt eerder op een direct mode voor video (geen processing) dan passthrough wanneer de UMC-1 uit staat. het 3D bord blijft gebruik maken van HDMI 1.3 poorten. D.w.z. geen ARC bijvoorbeeld...

Voor ons internationale eigenaren: "For our customers overseas, we are setting up European direct shipping and support, so you will have a EU based service center to help you with this by the first of the new year".  Lijkt op distributie EN support !?

Wat kleine dingen over de XMC-1: HMDI 1.4, geen analoge video inputs meer, geen video processing, kleuren overlay OSD.

treky22

Citaat van: Miesepies op augustus 20, 2011, 10:45:59
Ik zie dat er wat updates gepost zijn op het forum...:

De nieuwe versie van de UMC-1 heeft 3D support en HDMI passthrough, verder blijft hij gelijk aan het huidge model. Nieuwe prijs wordt in januari 2012 bekend gemaakt.
Voor de huidige UMC-1 eigenaren komt begin 2012 een hardware upgrade beschikbaar, voor $199.
Er komt een nieuwe update voor de UMC-1 die alle bugs zou verhelpen (Goh, dit hebben we nog niet eerder gehoord :P)

Maarja, dan lees je verder... HDMI passthrough lijkt eerder op een direct mode voor video (geen processing) dan passthrough wanneer de UMC-1 uit staat. het 3D bord blijft gebruik maken van HDMI 1.3 poorten. D.w.z. geen ARC bijvoorbeeld...

Voor ons internationale eigenaren: "For our customers overseas, we are setting up European direct shipping and support, so you will have a EU based service center to help you with this by the first of the new year".  Lijkt op distributie EN support !?

Wat kleine dingen over de XMC-1: HMDI 1.4, geen analoge video inputs meer, geen video processing, kleuren overlay OSD.

Wordt die upgrade dan een board wat je zelf moet vervangen ?
Daar heb ik gelukkig al ervaring mee  :clapping: :headbanging:

Wanneer komt die software update ?
Samen met de hardware upgrade, of eerder ?
En wat verandert er dan ?

Een hoop vragen van mijn kant  :bigsmile:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Flavio

De door Emotiva opgegeven streefdata moet je altijd met een emmer zout nemen!
Afgaande op het verleden wordt begin 2012 dan zomer 2012.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Midcall

Citaat van: Flavio op augustus 20, 2011, 11:27:07
De door Emotiva opgegeven streefdata moet je altijd met een emmer zout nemen!
Afgaande op het verleden wordt begin 2012 dan zomer 2012.
Er zijn meer merken die dit doen. De kerst periode is belangrijk, en als iets in januari uitkomt denken mensen van ach, ik wacht nog even. Maar als ze de werkelijke juni datum zouden communiceren zeggen velen: daar ga ik niet op wachten en kopen wat anders. Daarom is jouw disclaimer wel nuttig om even te vermelden, voor de mensen die in een beslisfase terecht aan het komen zijn.

koekymonster

Ik overweeg om een bestelling te plaatsen bij emotiva.
Nu heb ik een quote aangevraagd en hierop een antwoord ontvangen met de kosten en de betalingsopties,maar als ik nu het geld overmaak,hoe zien zij dat de betaling voor mijn bestelling is?
Normaal krijg je wel iets van een nummer o.i.d. wat je dan bij je betaling moet vermelden,of linken ze het aan je naam?
Voor de duidelijkheid:het gaat om een betaling via de bank.

clockwork

Als je in de omschrijving je naam en de producten vermeldt komt het helemaal goed. Zo groot is het bedrijf nu ook weer niet. Eventueel stuur je ze na 3 dagen een mailtje waarin je een betalingsbevesting vraagt.
Wat ga je bestellen?

koekymonster

Aparte manier van bestellen,maar goed,het werkt blijkbaar.
Ik zit nog te twijfelen wat ik bestel,of het word 2 keer een xpa1,of een xpa2 en xpa5 met de umc1 erbij.
Kwa prijs zit ik met de xpa2,5 en umc ietsje hoger maar dan ben ik wel in een keer klaar.
Aangezien ik het niet van te voren kan luisteren,moet ik er nog maar even over nadenken welke optie het word.

norman

of je wacht nog heel even en je kan het van het NL distributie netwerk bestellen met 30 dagen op proef ;) (als ze dat hier ook gaan doen)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Heel even? Ze hebben het toch over begin 2012? Dat duurt nog 4 maanden.
Lastige keuzes! ;)