Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Nu zie je pas hoe groot dat rack eigenlijk is   :P Ik had eerder het idee dat hij veel kleiner was, maar nu ze er in staan ziet het er in ieder geval al zeer imposant uit! Veel luisterplezier gewenst!  8)

clockwork

Citaat van: Nooff op augustus  8, 2011, 10:48:06
Nu zie je pas hoe groot dat rack eigenlijk is   :P Ik had eerder het idee dat hij veel kleiner was, maar nu ze er in staan ziet het er in ieder geval al zeer imposant uit! Veel luisterplezier gewenst!  8)

ja, klopt ja. Iemand vroeg aan de hand van de foto of het wel zou passen. Maar dat gaat gemakkelijk....
Dank.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

norman

clock wat was je uiteindelijk nou kwijt voor 2x XPA-1 ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Eddye

Het ziet er erg mooi uit. Hopelijk klopt het dat Emotiva met een europesche basis gaat komen. Dat bestellen uit Amerika zie ik niet zo zitten.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

norman

Ja hoewel je er dan bijna wel vanuit kan gaan dat het dan stukken duurder word...

clockwork

Citaat van: norman op augustus  8, 2011, 11:53:31
clock wat was je uiteindelijk nou kwijt voor 2x XPA-1 ?

heb je een pm gestuurd.

Citaat van: Eddye op augustus  8, 2011, 11:56:06
Het ziet er erg mooi uit. Hopelijk klopt het dat Emotiva met een europesche basis gaat komen. Dat bestellen uit Amerika zie ik niet zo zitten.

Volgens de laatste berichten komt er inderdaad een soort van basis in Amsterdam. Het bestellen in de VS valt overigens erg mee hoor. Problemen ontstaan pas als er iets mis is. Je stuurt zo'n geval niet zomaar even terug.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

high-q

Citaat van: clockwork op augustus  8, 2011, 12:55:43
heb je een pm gestuurd.

Volgens de laatste berichten komt er inderdaad een soort van basis in Amsterdam. Het bestellen in de VS valt overigens erg mee hoor. Problemen ontstaan pas als er iets mis is. Je stuurt zo'n geval niet zomaar even terug.

Ziet er super uit Clockwork, gefeliciteerd!  :bigsmile:
Ben erg benieuwd naar je bevindingen als je ze wat langer hebt beluisterd.

Zou ik die pm btw ook mogen?

Grtz!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Eddye

Citaat van: clockwork op augustus  8, 2011, 12:55:43
Problemen ontstaan pas als er iets mis is. Je stuurt zo'n geval niet zomaar even terug.

Dat bedoel ik eigenlijk ook. Maar als er iets mis mee is kan je 'm ook niet laten staan, je moet het apparaat dus wel terugsturen, met alle problemen en kosten die dat met zich meebrengt. Om die reden koop ik ook geen spullen in een webshop zonder winkel.

Maar we gaan er van uit dat jou XPA-1's nog vele jaren naar volle tevredenheid presteren.  ;D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Ejorne

Citaat van: Eddye op augustus  8, 2011, 13:21:18
Dat bedoel ik eigenlijk ook. Maar als er iets mis mee is kan je 'm ook niet laten staan, je moet het apparaat dus wel terugsturen, met alle problemen en kosten die dat met zich meebrengt. Om die reden koop ik ook geen spullen in een webshop zonder winkel.

In veel gevallen is dat volgens mij niet nodig bij Emotiva als ik dat hier zo gelezen heb. Indien er een defect is wordt het defecte onderdeel opgestuurd en kun je het hier (laten) vervangen...

Flavio

Volgens mij zitten er hier op het forum al behoorlijk wat Emotiva eigenaren en ik kan me niet herinneren dat er iemand is geweest met kapotte apparatuur. Dat zegt denk ik ook wel wat over de kwaliteit.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

daxie

Citaat van: Flavio op augustus  8, 2011, 13:28:34
Volgens mij zitten er hier op het forum al behoorlijk wat Emotiva eigenaren en ik kan me niet herinneren dat er iemand is geweest met kapotte apparatuur. Dat zegt denk ik ook wel wat over de kwaliteit.

bij de umc zijn er wel al die een board hebben moeten vervangen.
Bij de versterkers herinner ik me ook niemand.

Nog niemand die iets moeten terugsturen heeft dacht ik.

Miesepies

Treky22 had problemen met z'n UMC-1 en heeft inderdaad een set nieuwe borden gekregen welke hij zelf kon vervangen en bij mij was het uitwerp mechanisme van de ERC-1 kapot waarvoor ik toen een nieuw loopwerk heb gekregen. En dan had RA SUBS een gare RCA ingang op zijn UPA-2...weet eigenlijk niet hoe dat is afgelopen.

Volgens mij was dat em wel een beetje.

Inderdaad is het zo, dat wanneer je zelf of iemand anders een beetje kan knutselen, Emotiva je de vervangende onderdelen op sturen. Dat scheelt een hoop kosten van het gehele apparaat versturen. Ik weet niet of het distributie bedrijf in Amsterdam ook garantie gevallen gaat afhandelen of doorstuurt.

Miesepies

@clockwork:  Klinkt allemaal goed. Wanneer is de volgende luister meeting ?  ;)   Lijkt me eigenlijk ook wel leuk om een vergelijk te doen tussen de XPA-5 en XPA-1's. Is wel jammer dat die dingen zo groot zijn, anders zou ik ze zelf ook overwegen voor mijn fronts. 3 van die grote bakken komen er in het huidige huis niet in :P

@midcall: kan je ook eens wat minder cynische of onvriendelijke opmerkingen plaatsen ? Volgens mij is elke post van jou in het Emotiva draadje negatief...heb je wat tegen het merk ??

Rob Eric Blank

Allereerst gefeliciteerd.

Dat iemand een kanttekening zet vind ik geen probleem en moet juist op een forum te horen zijn. De pros en cons van die emotiva. Misschien een wat zure wijze van verwoorden, maar een kleine kanttekening of vraagteken is niet verkeerd.

Emotiva hou ik zeker even in mijn vizier de komende periode, wie weet is het een aangename aanvulling op mijn set.

Flavio

Citaat van: clockwork
Volgens de laatste berichten komt er inderdaad een soort van basis in Amsterdam

In de laatste Emotiva podcast wordt er nog niks nieuws verteld over de plannen voor Amsterdam. Nog even afwachten dus.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

norman

Op heel veel fora en reviews word de XPA-1 in één adem genoemd met de JC-1....
Ben dus ook heel erg benieuwd naar de XPA-1 ...

clockwork

@ miesepies: ik heb net met Norman daarover ge-pm'd. Ergens in september is wat mij betreft zeker mogelijk. er kan dan idd ook een vergelijk met de 5 gedaan worden.

Ze zijn idd wel erg groot. Vandaar dat ze hier ook in een andere ruimte staan. Ik was echter al blij dat deze er zonder al te veel discussie konden komen. ;)

@rob erik: kantekeningen mogen natuurlijk altijd. Maar dan wel op een redelijke manier. Ik heb gewoon mijn eerste indrukken gegeven. Om dat nu direct een hiephiep hoera mening te noemen vind ik niet zo nodig.

Anyway. Wat mij betreft genoeg hierover.

norman

Daarover genoeg, maar wil wel meer ervaringen horen zodra je meer geluisterd heb :)

clockwork

Citaat van: norman op augustus  8, 2011, 15:54:46
Daarover genoeg, maar wil wel meer ervaringen horen zodra je meer geluisterd heb :)

Komt voor elkaar!

Midcall

Citaat van: Nooff op augustus  8, 2011, 10:35:42
Hij moet zijn punt alleen niet zo lomp verwoorden en de barmhartige Samaritaan uit gaan hangen, gewoon kinderachtig om meteen zo te reageren.
Er was niets lomps in mijn opmerking, je persoonlijke vendetta kleurt wellicht een beetje je perceptie jegens alles wat ik zeg.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Midcall

Citaat van: Miesepies op augustus  8, 2011, 15:06:37

@midcall: kan je ook eens wat minder cynische of onvriendelijke opmerkingen plaatsen ? Volgens mij is elke post van jou in het Emotiva draadje negatief...heb je wat tegen het merk ??
Er was niets cynisch in mijn opmerking. Ik ben enkel kritisch naar de opmerkingen van clockwork. Ik heb een goed geheugen, eerst was de scherpte verdwenen na de aanschaf van de XPA-5, toen was de scherpte verdwenen na de aanschaf van een Bel Canto voorversterker, vervolgens was de scherpte verdwenen na de aanschaf van een Eichman interlink en nu is de scherpte alweer verdwenen na de aanschaf van XPA-1's. Sorry dat ik dan een kritische opmerking plaats, maar die is in mijn ogen gerechtvaardigd. want wat moeten we nu geloven? Ik heb niets tegen Clockwork persoonlijk, of Emotiva (gaarne zie ik een quote van mij waarbij ik Emotiva afkraak, het tegendeel is waar), maar dit is een topic in een advies/aankoop sectie van het forum, dan moet een kritische houding juist voorop staan.

Nu is het een pronk-topic geworden waar de Emotiva-liefhebbers/insiders waarbij ik goed begrijp dat tegengas niet heel erg gewaardeerd wordt. Als dit een persoonlijk (showcase)topic is waar iemand graag zijn spullen toont waar hij blij en trots op is zal je mij niet horen als ik ergens bedenkingen over heb, ieder zijn plezier, zijn smaak, en dus persoonlijke topic. Maar hier ben ik net zo kritisch als soortgelijke topics, en zoals meestal wordt niet inhoud maar de boodschapper aangevallen, ach.... so be it...
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op augustus  8, 2011, 19:37:20
Er was niets lomps in mijn opmerking, je persoonlijke vendetta kleurt wellicht een beetje je perceptie jegens alles wat ik zeg.
Joh, je ziet ze vliegen volgens mij. Gewoon lekker on-topic blijven en niet op de man spelen, dan krijg je vanzelf een normale reactie terug. Je geheugen is al niet zo heel best, aangezien clockwork zijn eigen quote er al bij gehaald heeft, waar dingen toch in een geheel andere context staan. Kritisch zijn is niets mis mee, maar je bent gewoon lomp in de manier van mensen benaderen. Het spreekt voor zich dat ook de persoon die je hier op aanspreekt je kritische houding heel anders opvat. Dat heeft gewoon met je eigen verwoording te maken. Verder ga ik niet meer op je post in, ik zie daar ook geen reden toe aangezien je zelf ook nogal moeite hebt met tegengas, zo blijkt.

high-q

Om het even in de Emotiva sfeer te houden. Ik krijg het idee dat binnen dit topic een beetje een Emotiva-familiesfeer heerst. Net als over het algemeen op dit forum wat betreft het onderwerp HT, maar dan puur toegespitst op Emotiva-producten. In feite krijg je dan al snel een hiep-hiep-hoera publiek, maar dat is ook niet raar. Dat is toch wat altijd gebeurt bij een gemeenschappelijke interesse/enthousiasme?

Ik vind het ook niet vreemd dat er binnen dit topic allerlei prijzende lofverhalen ontstaan over deze producten, want laten we eerlijk zijn: over het algemeen zijn de meeste Emotiva bezitters erg blij met hun aankoop en geven ze aan dat je veel bang voor je buck krijgt. Dat maakt andere potentiële kopers (including me) nieuwsgierig.

Ben je gevoelig voor wat anderen zeggen over dit product en de lovende reviews, dan ga je daar al snel in mee (deze discussie hebben we al eerder gehad). Ben je hier wat minder gevoelig voor en baseer je alles op feiten die je persoonlijk ondervindt, dan krijg je al snel wat Midcall doet. Dan ben je ontzettend kritisch en analytisch bezig. Zijn vragen komen (binnen de context van dit topic en de Emotiva-familisfeer) vaak confronterend en onpersoonlijk over. Ik denk echter dat het puur een kwestie is van mindset en dat hij het niet kwaad bedoelt.

Daarom vind ik dat hij bij een aantal zaken wel een punt heeft. Ik zie namelijk ook niet direct dat hij iets afkraakt, maar een duideijk/helder antwoord wil op zijn vragen. Daarnaast is de ene persoon beter in het omschrijven van wat hij hoort en wat zijn impressies/bevindingen zijn. Dat Clockwork een aantal keren dezelfde termen gebruikt, wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk is wat hij hoort. Misschien kan hij het niet anders beschrijven.

Just my 2 cents ...

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Midcall

Citaat van: high-q op augustus  9, 2011, 00:05:14
Om het even in de Emotiva sfeer te houden. Ik krijg het idee dat binnen dit topic een beetje een Emotiva-familiesfeer heerst. Net als over het algemeen op dit forum wat betreft het onderwerp HT, maar dan puur toegespitst op Emotiva-producten. In feite krijg je dan al snel een hiep-hiep-hoera publiek, maar dat is ook niet raar. Dat is toch wat altijd gebeurt bij een gemeenschappelijke interesse/enthousiasme?

Ik vind het ook niet vreemd dat er binnen dit topic allerlei prijzende lofverhalen ontstaan over deze producten, want laten we eerlijk zijn: over het algemeen zijn de meeste Emotiva bezitters erg blij met hun aankoop en geven ze aan dat je veel bang voor je buck krijgt. Dat maakt andere potentiële kopers (including me) nieuwsgierig.

Ben je gevoelig voor wat anderen zeggen over dit product en de lovende reviews, dan ga je daar al snel in mee (deze discussie hebben we al eerder gehad). Ben je hier wat minder gevoelig voor en baseer je alles op feiten die je persoonlijk ondervindt, dan krijg je al snel wat Midcall doet. Dan ben je ontzettend kritisch en analytisch bezig. Zijn vragen komen (binnen de context van dit topic en de Emotiva-familisfeer) vaak confronterend en onpersoonlijk over. Ik denk echter dat het puur een kwestie is van mindset en dat hij het niet kwaad bedoelt.

Daarom vind ik dat hij bij een aantal zaken wel een punt heeft. Ik zie namelijk ook niet direct dat hij iets afkraakt, maar een duideijk/helder antwoord wil op zijn vragen. Daarnaast is de ene persoon beter in het omschrijven van wat hij hoort en wat zijn impressies/bevindingen zijn. Dat Clockwork een aantal keren dezelfde termen gebruikt, wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk is wat hij hoort. Misschien kan hij het niet anders beschrijven.

:worship:
Mijn complimenten... de spijker op zijn kop. Ik heb een volstrekt onpersoonlijke, kritische houding in dit topic, zonder enig (waarde)oordeel over het onderwerp Emotiva hier. Ik ben geïnteresseerd in de context waarin we de woorden van Clockwork moeten afwegen en referentiekaders in het algemeen (niet alleen van Clockwork, maar van iedereen die hier wel een (waarde)oordeel geeft over Emotiva. Zonder dat kader zegt een mening weinig tot niets, al grijpen veel mensen zo'n mening toch aan om een polonaise te starten.

Ik ben overigen NIET geïnteresseerd in mensen die zonder basis van enige feiten een persoonlijke strijd wensen aan te gaan, en als er mensen zijn die dat wel wensen, gaarne per PB.

Rob Eric Blank

Citaat van: Flavio op augustus  8, 2011, 13:28:34
Zo lang draaien de spullen ook nog niet. Zou vreemd zijn als ze er nu met bosjes defect raken.