Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Wansh

Citaat van: Miesepies op februari 23, 2011, 21:12:53
Jah, als je van een lekker warm klinkende set afkomt, zal Emotiva heel koud en kil over kunnen komen. Heb laatst een oude Denon erbij, en dat is echt een enorm verschil. En ja, dat is een stuk gewenning en ook een stuk smaak. Het warme ligt wel vaak snel lekkerder in het gehoor.

Geef het even tijd, en zoek naar goede opnames. Vergelijk maar eens opnames van diverse pop van de afgelopen tijd en bijvoorbeeld opnames van Diana Krall of Patricia Barber. Dat zijn opnames die toch net wat dikker op het laag gemixed zijn en dus ook op neutralere of analytische sets wat lekkerder overkomen qua gehoor.

Ik herzie helemaal mijn mening na 3 dagen: veel te emotioneel toen ik hem voor het eerst opzette.
Hij is perfect.
Ik heb wel nog geen mp3 tov lossless kunnen testen, ga dat proberen dit weekend te doen.

clockwork

Goed zo. Veel plezier ermee :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Technics78

ben ook van plan plan om UMC1 te bestellen

heb nu marantz SR8002 in combi met XPA5

wat zou  SR8002 nog waard zijn?

UMC1 staat nu op 699 dollar, is hier onlangs nog een actie op geweest of is prijs steeds zelfde gebleven?
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

clockwork

Geen idee wat je Marantz nog waard zou zijn.

Die 699 is de enige prijs die de afgelopen tijd gehanteerd is. Zelfs tijdens de sales periode werd die niet verlaagd.

Goede keuze overigens.  ;)
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Technics78

;), dacht dat UMC1 met verlopen salesperiode mogelijk goedkoper was geweest, niet dus

wat zijn de verzendkosten/invoerrechten ongeveer tot BE en hoelang is levertermijn?

sr8002 ga ik dan te koop zetten ,(even opgezocht aan hoeveel deze laatst is verkocht geweest)

(als er nog iemand van limburg BE is en emotiva produkt wil meebestellen mag je iets laten weten ivm kosten delen)

SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Xander32

Schatting SR8002: indien laatste serie(meest recente software), optisch en technisch 100% in orde, incl. alle orginele toebehoren: €700,- a €750,-

Sander.
Citaat van: Technics78 op februari 25, 2011, 17:17:39
ben ook van plan plan om UMC1 te bestellen

heb nu marantz SR8002 in combi met XPA5

wat zou  SR8002 nog waard zijn?

UMC1 staat nu op 699 dollar, is hier onlangs nog een actie op geweest of is prijs steeds zelfde gebleven?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Technics78

op ebay is sr8002 onlangs voor 899 euro verkocht

Roger Black

Citaat van: Wansh op februari 25, 2011, 08:38:38

Ik herzie helemaal mijn mening na 3 dagen: veel te emotioneel toen ik hem voor het eerst opzette.
Hij is perfect.
Ik heb wel nog geen mp3 tov lossless kunnen testen, ga dat proberen dit weekend te doen.

Goed om te horen! Super! En ik wilde nog wel misbruik van je emotionele bui maken  :P

Technics78

na overweging ga ik toch nog effe wachten met sr8002 te verkopen(mag verwijderd worden uit marktsectie)

als XMC1 dit jaar op de markt komt kan ik nog zien voor mogelijk UMC1 over te nemen oftewel XMC1 aanschaffen

tegen dan zet ik marantz terug te koop

Nooff

Citaat van: Technics78 op februari 27, 2011, 18:19:37
na overweging ga ik toch nog effe wachten met sr8002 te verkopen(mag verwijderd worden uit marktsectie)

als XMC1 dit jaar op de markt komt kan ik nog zien voor mogelijk UMC1 over te nemen oftewel XMC1 aanschaffen

tegen dan zet ik marantz terug te koop
Bij de UMC-1 krijg je gelijk het upgradecertificaat, scheelt je weer 40% op de XMC-1  ;)

Midcall

Citaat van: Nooff op februari 28, 2011, 18:58:56
Bij de UMC-1 krijg je gelijk het upgradecertificaat, scheelt je weer 40% op de XMC-1  ;)
Wordt het nog steeds wel een hele dure XMC-1  :P
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op maart  1, 2011, 18:54:46
Wordt het nog steeds wel een hele dure XMC-1  :P
Vertel?

hr15

UPA-7 besteld  :pompom:
Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen in vergelijking met mijn Marantz SR-5500. Welke nog wel even aangesloten zal blijven om alles door te sturen richting UPA-7.

Miesepies

Gefeliciteerd!  Lijkt me een goeie aanwinst... op wat voor speakers moet ie z'n werk gaan doen ?

hr15

De speakers die aangestuurd moeten worden zijn Klipsch RF-35, RC-35 en RB-10.

FloR

vandaag de nieuwe firmware geïnstalleerd op de UMC-1.
ik merk vooral dat hij sneller reageert bij overschakelen van kanaal;
de rest heb ik nog niet kunnen testen (hoop dat de handshaking wat sneller zal gaan dan bij vorige versie!)
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

evilniek

Citaat van: hr15 op maart  2, 2011, 08:00:10
UPA-7 besteld  :pompom:
Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen in vergelijking met mijn Marantz SR-5500. Welke nog wel even aangesloten zal blijven om alles door te sturen richting UPA-7.

Als alles goed is gegaan, komt er binnenkort ook één mijn kant op. Maar ik vond de bank instructie's wel bizar verwarrend zeg, hadden meer mensen hier problemen mee?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

hr15

Citaat van: evilniek op maart  3, 2011, 22:59:51
Als alles goed is gegaan, komt er binnenkort ook één mijn kant op. Maar ik vond de bank instructie's wel bizar verwarrend zeg, hadden meer mensen hier problemen mee?

Ja dat probleem had ik ook, daarom maar gevraagd om een paypal betaling ondanks dat die koers wat minder gunstig is.

evilniek

Moet je zef dan ook nog een paypal account hebben?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Miesepies

Ja, dan moet je een PayPal account openen. Deze kan je dan direct aan je bank rekening en/of aan je credit card koppelen.

Geld overmaken via de bank is meestal redelijk eenvoudig. Emotiva moet dan de IBAN en BIC codes opgeven, welke jij kan opgeven bij een internationale betaling. Weet niet of ze in de VS nog met SWIFT codes werken en hoe dat zit qua betaling. Maarja, zoals de meeste mensen doen, is de betaling via PayPal de makkelijkste manier. Misschien niet de beste conversiekoers, maar denk niet dat dat nou echt veel verschil zal zijn.

clockwork

Vandaag heb ik mijn Transporter via de XLR aansluitingen rechtstreeks op mijn XPA-5 aangesloten. Nu dacht ik dat ik tevreden was met het geluid via de UMC, maar dit is toch nog wel een paar tandjes beter.  :nervous:

Dit wil ik dus altijd zo, maar ik zie wel op tegen het omschakelen van ingangen op de XPA. Daarnaast is de WAF erg laag en het risico dat er een keer wat fout gaat is best wel aanwezig.

Kortom: zijn er oplossingen die ik over het hoofd zie?

FloR

Heb de nieuwe firmware erin geplaatst, nu als de emotiva staat te spelen,
dan zie ik niet meer de bron zoals vroeger. Maar er staat wel de mode (direct, stereo..) en daaron het type signaal.

Iemand een idee of je weer gewoon de bron kan zien + het bijhorende kanaal? (zoals vroeger dus)
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

clockwork

Knopje: 'status' Op de AB

FloR

MrCupra

Heb vandaag de XPA-5 besteld  :pompom: :D :pompom:

Volgens Fedex komt hij vrijdag binnen, dus ben benieuwd  ;D
Hoe zit het eigenlijk met de invoeringskosten? Moet je deze aan de deur voldoen, of per acceptgiro?
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT