Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Chachacha

Geen Emotiva. Eerst nu een Onkyo 609 voor 999 euro's. Dat volstaat eerst. Volgend jaar maar zien wat er van de xmc-1 wordt.

Chachacha

Ik bedoel de 906 uiteraard

simsalabim

Citaat van: Midcall op november  8, 2010, 22:59:58
Meen je nou werkelijk dat je liever 5x een XPA-1 neemt ipv een Classé CAV-500? Liefde maakt ècht blind (of doof in dit geval?) zie ik  ;D

Vice versa geldt voor jou blijkbaar ook ;-)
Ik heb 2 Classe versterkers gehad waaronder de CA201 en ondanks dat het fantastische versterkers zijn vind ik de XPA serie er niet zo veel voor onder doen, (heb ze een tijdje naast elkaar gehad) heb je de XPA1 trouwens al eens gehoord?? ;-) Emotiva matcht misschien iets lastiger met sommige speakers, Classe is misschien iets vergefelijker? Ik vind het lastig verschillen te verworden, zo groot waren die nu ook weer niet, zeker in vergelijk met verschillen tussen speakers.
Emotiva is een goedkoper merk dat naar mijn mening vooral met zijn ev's een hoge bang for the buck geeft.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Audiofiel

Citaat van: simsatit op november 10, 2010, 11:13:47
Ik heb 2 Classe versterkers gehad waaronder de CA201 en ondanks dat het fantastische versterkers zijn vind ik de XPA serie er niet zo veel voor onder doen, (heb ze een tijdje naast elkaar gehad) heb je de XPA1 trouwens al eens gehoord?? ;-)

Ik weet uit ervaring dat je de CA-201 niet tegelijk met de XPA1 in huis hebt gehad, want die had je eerder al aan mij verkocht. Wellicht bedoel je de oudere CA-150 die je had gekocht? Die wij allebei toch wel een stuk minder goed vonden dan de CA-201? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

simsalabim

Jij hebt gelijk Arjen, de CA201 vind ik mooier klinken dan de XPA2 die ik heb, de XPA 2 is krachtiger dan de CA150, sonisch ondanks verschillend kon je de een niet 'beter' noemen dan de ander behalve als je bass thump nodig hebt want dat heeft de XPA 2 een stuk meer dan de CA150.
De XPA 2 is heel krachtig en stabiel, mijn speakers zeker nu met het nieuwe zeer complexe serie filter hebben ook zo een versterker nodig, de XPA heeft er echt geen mooite mee, het geluidsbeld is mooi ruim en gearticuleerd.
Om de XPA weg te zetten als van dan moet je doof zijn vind ik deze serie ECHT te kort doen, vandaar mijn reactie.
De Classe die jij verkoopt is een waanzinnig mooi ding, Classe vind ik en blijf ik zowiezo heel mooi en goed vinden, voor mensen met een budget echter is de Emotiva EV lijn  O0

daxie

Citaat van: simsatit op november 10, 2010, 12:13:57
Jij hebt gelijk Arjen, de CA201 vind ik mooier klinken dan de XPA2 die ik heb, de XPA 2 is krachtiger dan de CA150, sonisch ondanks verschillend kon je de een niet 'beter' noemen dan de ander behalve als je bass thump nodig hebt want dat heeft de XPA 2 een stuk meer dan de CA150.
De XPA 2 is heel krachtig en stabiel, mijn speakers zeker nu met het nieuwe zeer complexe serie filter hebben ook zo een versterker nodig, de XPA heeft er echt geen mooite mee, het geluidsbeld is mooi ruim en gearticuleerd.
Om de XPA weg te zetten als van dan moet je doof zijn vind ik deze serie ECHT te kort doen, vandaar mijn reactie.
De Classe die jij verkoopt is een waanzinnig mooi ding, Classe vind ik en blijf ik zowiezo heel mooi en goed vinden, voor mensen met een budget echter is de Emotiva EV lijn  O0

Jep, die Classe hangt ook boven mijn bed als poster  :-\ En Emotiva in het rack...

simsalabim

Citaat van: daxie op november 10, 2010, 13:47:57
Jep, die Classe hangt ook boven mijn bed als poster  :-\ En Emotiva in het rack...

oh wat zijn we toch een stelletje geeks :) haha ;)

_Nelis_

Ik wilde vandaag mijn emobucks omzetten in een giftcar en dan wachten op de xmc en hem dan daarvoor gebruiken.

echter krijg ik het bericht terug dat ik de emobucks niet mag gebruiken om een giftcard te kopen?
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

clockwork

Ik heb gisteren de ingebouwde DAC van de ERC-1 (plm. € 475) vergeleken met de DAC in mijn Slim Devices Transporter (plm. € 2000).

De ERC-1 is analoog aangesloten op mijn UMC met een Oehlbach kabeltje en optisch met de Transporter. De Transporter is op zijn beurt weer analoog aangesloten op de UMC via een Monster M550i kabel.
In de Transporter zit een AKM AK4396 multibit/Sigma-Delta DAC en in de ERC een Analog Devices 1955 DAC. Bij de A-B vergelijking kon ik niet eens zo heel veel verschil horen tussen de beide DAC's. De Transporter lijkt iets zachter (minder scherpe kantjes) en iets muzikaler. Maar het verschil was zo klein dat ik niet eens de moeite ga nemen om de cd speler standaard via de Transporter te laten spelen.

Plusje voor Emotiva dus.  

Minnetje: ondanks verschillende mailtjes en toezeggingen van Emotiva heb ik nog steeds mijn vervangende meetmicrofoon  niet ontvangen. Vandaag maar eens een klacht indienen.

Edit: zojuist een microfoon en een Remote ontvangen! Ben weer helemaal blij.
:worship:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Midcall

Citaat van: EJ op november  9, 2010, 12:40:13
Ja, inderdaad! Ze hadden te veel geld. ;)
Ze hadden een goede commericiële afdeling bedoel je. Kwestie van een goede deal sluiten met je leverancier. Met een volgende aanbesteding komen er wellicht wel hele andere speakers/versterkers te staan  :devil:
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Update XDA-1 foto's:

(Onder het display staat nu: Differential Reference DAC ala XPA-1 handschrift)

(Binnenkant)

Kjelt

Citaat van: Nooff op november 15, 2010, 13:00:37
(Onder het display staat nu: Differential Reference DAC ala XPA-1 handschrift)

Reference tov ? wat?

Zie zo weer wat issues:

geen losse voeding:
geen EM afscherming tussen trafo's en analoge dac print
voedingscircuit op dezelfde print als de dac circuit
230VAC circuit en filter op dezelfde print als de dac circuit

ben benieuwd naar de technische specs, met name de SNR en de crossover tussen L en R, helaas geen winnaar dit keer vermoed ik  ;)
Wel leuk hobbie projectje om de print op te zagen in de losse onderdelen  :D

Nooff

Citaat van: Kjelt op november 15, 2010, 13:07:09
Reference tov ? wat?

Zie zo weer wat issues:

geen losse voeding:
geen EM afscherming tussen trafo's en analoge dac print
voedingscircuit op dezelfde print als de dac circuit
230VAC circuit en filter op dezelfde print als de dac circuit

ben benieuwd naar de technische specs, met name de SNR en de crossover tussen L en R, helaas geen winnaar dit keer vermoed ik  ;)
Wel leuk hobbie projectje om de print op te zagen in de losse onderdelen  :D

Wellicht allemaal niet nodig. Ik ga hem sowieso uitproberen, en dan zullen we wel gaan merken hoe "goed" hij is.

EDIT:

Heeft de Cambridge DAC ook niet alles op 1 printplaat overigens? Wordt toch gezien als een goede DAC, en overigens ook nog stukken duurder.

FloR

Heb nog een noob-vraag:

maar wat is het zogenaamde "Dolby Volume" op de UMC-1.
Heb gezien dat je dat ook kan instellen low / mid / high. Ik hoor echter geen verschil (ik stel enkel stereo op dit ogenblik)
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Jason B.

Citaat van: Nooff op november 15, 2010, 13:25:29
Wellicht allemaal niet nodig. Ik ga hem sowieso uitproberen, en dan zullen we wel gaan merken hoe "goed" hij is.

EDIT:
Heeft de Cambridge DAC ook niet alles op 1 printplaat overigens? Wordt toch gezien als een goede DAC, en overigens ook nog stukken duurder.

Volgmodus aan !
En zeker voor een shoot out met allerlei DAC's...
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

clockwork

Citaat van: FloR op november 15, 2010, 14:10:09
Heb nog een noob-vraag:

maar wat is het zogenaamde "Dolby Volume" op de UMC-1.
Heb gezien dat je dat ook kan instellen low / mid / high. Ik hoor echter geen verschil (ik stel enkel stereo op dit ogenblik)

:google:
Dolby Volume allows you to enjoy all of your entertainment at the same volume level without having to adjust the setting every time you change programs or sources. You can spend more time enjoying your movies and TV shows, and less time fiddling with the remote.

What's more, Dolby Volume provides you with the same vibrant audio performance at any playback level—all of the nuances of the original recording remain intact. You'll hear the same vibrant details at low volumes as you would at higher settings.

Met name het tweede punt doet het hem voor mij. Ik hoor ook geen verschil tussen de drie verschillende standjes, maar heb hem standaard op low staan.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Flavio

Citaat van: clockwork op november 15, 2010, 18:05:10
:google:
Dolby Volume allows you to enjoy all of your entertainment at the same volume level without having to adjust the setting every time you change programs or sources. You can spend more time enjoying your movies and TV shows, and less time fiddling with the remote.

What's more, Dolby Volume provides you with the same vibrant audio performance at any playback level—all of the nuances of the original recording remain intact. You'll hear the same vibrant details at low volumes as you would at higher settings.

Met name het tweede punt doet het hem voor mij. Ik hoor ook geen verschil tussen de drie verschillende standjes, maar heb hem standaard op low staan.

Ik weet het niet 100% maar moet je DV ook niet ergens eerst calibreren voordat het echt werkt?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nooff

RobMeul

Ziet er weer strak uit, maar ik heb net een paar maanden geleden de USP-1 gekocht dus dit wordt hem niet!

Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen USP en XSP, behalve de balanced uitgangen.

Zag ook dat de USP-1 nu met een milled remote geleverd wordt, heel wat beter dan dat plastic gevalletje wat ik er bij kreeg. Die ligt al een tijdje in de kast te verstoffen :o
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Roger Black

WOWOW

Wat mot ie gaan kosten?!

Nooff

Citaat van: RobMeul op november 17, 2010, 14:42:42

Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen USP en XSP, behalve de balanced uitgangen.

Er zijn nog niet veel specs, ik geloof einde van de week zo'n beetje. Je moet denken aan hoogwaardigere componenten, de balanced in/outs die je al noemde, verbeterde HT Bypass en natuurlijk een DIM functie  :D

Prijs wordt vooralsnog $899 en $799 introductieprijs

Nooff

Citaat van: RobMeul op november 17, 2010, 14:42:42
Zag ook dat de USP-1 nu met een milled remote geleverd wordt, heel wat beter dan dat plastic gevalletje wat ik er bij kreeg. Die ligt al een tijdje in de kast te verstoffen :o
Heb je al contact met Emotiva opgenomen of je die remote gratis krijgt?

RobMeul

Citaat van: Nooff op november 17, 2010, 14:54:49
Er zijn nog niet veel specs, ik geloof einde van de week zo'n beetje. Je moet denken aan hoogwaardigere componenten, de balanced in/outs die je al noemde, verbeterde HT Bypass en natuurlijk een DIM functie  :D

Prijs wordt vooralsnog $899 en $799 introductieprijs

De DIM functie is prima, maar geen headphone ingang zie ik. Minpunt!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Nahpets

Citaat van: RobMeul op november 17, 2010, 14:58:12
maar geen headphone ingang zie ik. Minpunt!

Waarom zou je een headphone ingang willen hebben?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nooff

Citaat van: RobMeul op november 17, 2010, 14:58:12
De DIM functie is prima, maar geen headphone ingang zie ik. Minpunt!
Komt er wellicht toch wel in te zitten, de foto's zijn van een prototype die ook al op Emofest geshowed is. Ze zouden kijken of er een mogelijkheid is toch een headphone aansluiting er in te zetten. Desalniettemin heb je daar ook weer amps voor  :smile: