Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RobMeul

Citaat van: Chachacha op november  7, 2010, 14:10:57
). Ik heb een vraag bij hen uitstaaan over de stabiliteit bij impedantie van 3 en 2 ohm. Speakers zijn vaak helemaal niet 4 of 8 ohm, maar per frequentie verschillend. Hoe ongevoeliger de versterker is voor lage impedanties hoe liever.

Deze dan maar!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103669.0

"Onvoorwaardelijk stabiel tot onder de 1 ohm"
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Die is idd prachtig. Als ik het geld had (en/of toestemming van de 'baas'), zou ik direct mijn XPA er voor weg doen... :wub:
(ik weet het: Vloeken in de kerk  :blush:)

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Hopjesvla

Citaat van: clockwork op november  8, 2010, 12:26:00
Die is idd prachtig. Als ik het geld had (en/of toestemming van de 'baas'), zou ik direct mijn XPA er voor weg doen... :wub:
(ik weet het: Vloeken in de kerk  :blush:)

Denk dat de grootste Emotiva fan dat nog wel zou begrijpen ;)

Miesepies

Bij mij was de maat eerder een probleem...60cm diep :(

clockwork

Citaat van: Miesepies op november  8, 2010, 12:37:18

Daar zou ik dan wel een mouw aan passen.  :pompom:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

RobMeul

Citaat van: Miesepies op november  8, 2010, 12:37:18

Een cm diepte per kilo :wub: Heb je ook wat!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

Flavio

Voor dat geld koop je ook bijna 5x een Emotiva XPA-1...
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nooff

Citaat van: Flavio op november  8, 2010, 14:38:17
En dan wist ik het wel weer  ;)

Chachacha

Ik had de 3007 besteld, maar uitverkocht, 999 euro bij Foka. Wat een sof. Krijg morgen geld terug. Gaan we ons effe bezinnen he. Das altijd goe.

RobMeul

clockwork

Citaat van: Flavio op november  8, 2010, 14:38:17

Dat is dan wel weer een hele stapel versterkers in je meubeltje.... >:(

Gelukkig heb ik dat 'probleem' niet.

Chachacha

Zag dat die niet Emotiva spullen toch minstens 15% goedkoper in DE te krijgen zijn, waarom zijn die mmmm ons toch altijd te slim af...

Midcall

Citaat van: clockwork op november  8, 2010, 19:29:29
Dat is dan wel weer een hele stapel versterkers in je meubeltje.... >:(

Gelukkig heb ik dat 'probleem' niet.
Meen je nou werkelijk dat je liever 5x een XPA-1 neemt ipv een Classé CAV-500? Liefde maakt ècht blind (of doof in dit geval?) zie ik  ;D
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op november  8, 2010, 22:59:58
Meen je nou werkelijk dat je liever 5x een XPA-1 neemt ipv een Classé CAV-500? Liefde maakt ècht blind (of doof in dit geval?) zie ik  ;D
Ik wel. Waarom? Persoonlijk omdat Classé me nooit echt heeft gegrepen. Ik kan het ook niet betalen momenteel, en wellicht wel nooit, maar ik wil het er ook niet voor betalen. Ik denk dat ik gelukkiger ben met 5 XPA-1's die ik gespreid aan zou kunnen schaffen dan met 1 Classé. Ik ken het geluid van Classé alleen in combinatie met de 802D van B&W en dat vond ik niet je van het. Emotiva daarentegen, in combinatie met dezelfde speaker vind ik prettiger om naar te luisteren. Aangezien dat toch wel DE speaker is voor mij persoonlijk, zal het me dus nooit echt boeien hoe goed die Classé echt is  ;) Voor mij persoonlijk is de Emotiva een betere match met B&W, en dat is waar het uiteindelijk om gaat. Ik heb iets voor ogen wat ik zou willen bereiken, verder ga ik niet, dan blijf je bezig en is het gedaan met het genieten.

Roger Black

Wedden als jij je XPA-1 en B&W 802D hebt dat je toch verder kijkt?  ;D

clockwork

Citaat van: Midcall op november  8, 2010, 22:59:58

Heb je me horen zeggen dat ik voor de Emotiva zou gaan? Ik zei alleen maar dat 5 maal XPA-1 een flinke stapel zou zijn. Ik heb het 'probleem' op dit moment niet, maar als het zich een keer voordoet en ik in deze prijsklasse ga zoeken, zal ik zeker alle opties naast elkaar leggen en uitgebreid gaan luisteren.

Maar ben jij er overigens zeker van dat die Classe echt beter is dan 5 grote mono blokken van Emotiva?

Kjelt

Citaat van: Nooff op november  9, 2010, 01:00:29
Ik ken het geluid van Classé alleen in combinatie met de 802D van B&W en dat vond ik niet je van het.
Dit vind ik erg apart, ze komen uit dezelfde stal en worden vaak samen verkocht. Wel zul je voldoende vermogen willen om de 802D goed aan te sturen.
Daarom zou ik graag willen weten welke Classé je hebt gehad samen met deze speakers? Verder zijn Classé eindversterkers behoorlijk neutraal kwa klank, zoals een goede eindversterker behoort te zijn vind ik. Een eindversterker dient het ingangsgeluid te versterken niet nog eens zelf flinkt te kleuren. Als je dus problemen hebt met hoe het klinkt zou je de bron en voorversterker eens kunnen bekijken.

Nooff

Citaat van: Kjelt op november  9, 2010, 11:52:51
Dit vind ik erg apart, ze komen uit dezelfde stal en worden vaak samen verkocht. Wel zul je voldoende vermogen willen om de 802D goed aan te sturen.
Daarom zou ik graag willen weten welke Classé je hebt gehad samen met deze speakers?
De 802D's draaiden in combinatie met de CP-500 en CA-2200. Maar dat dingen samen verkocht worden zegt in mijn ogen vaak niet zo veel. Als ik een Audi koop met Bose geluidsset dan zegt mij dat niets over hoe goed de geluidskwaliteiten van de set zijn, ik weet uit ervaring dat de betere autospeakers vaak een stuk beter klinken. Het zegt voor mij alles over de samenwerking, en daar hou ik het dan ook bij. Classé zal ongetwijfeld in staat moeten zijn beter te klinken, maar voor mij persoonlijk vond ik het geluid niet prettig, maar zeurderig en ik kon er dan ook niet heel lang naar luisteren. De Emotiva daarentegen vond ik sprankelender, directer en strakker. De XPA-1 is dan ook wel in staat de B&W's beter aan te sturen. Geluid zal toch altijd een persoonlijke kwestie blijven.

Nooff

Citaat van: Roger Black op november  9, 2010, 08:15:22
Wedden als jij je XPA-1 en B&W 802D hebt dat je toch verder kijkt?  ;D
Misschien, maar over het algemeen blijf ik bij mijn streven. Ik heb de 802D's gehoord met de XPA-1, voor mij is dat de ideale combi.

Kjelt

Citaat van: Nooff op november  9, 2010, 12:08:53
De 802D's draaiden in combinatie met de CP-500 en CA-2200. Maar dat dingen samen verkocht worden zegt in mijn ogen vaak niet zo veel.
Dat een van de beste geluidsstudio's ter wereld met een extreem budget uiteindelijk 14 Classe monoblokken met 7 800D's heeft gekocht na een jaar lang diverse combinaties te hebben beluisterd zegt mij anders wel wat  ;)

EJ

Citaat van: Kjelt op november  9, 2010, 12:35:39
Dat een van de beste geluidsstudio's ter wereld met een extreem budget uiteindelijk 14 Classe monoblokken met 7 800D's heeft gekocht na een jaar lang diverse combinaties te hebben beluisterd zegt mij anders wel wat  ;)
Ja, inderdaad! Ze hadden te veel geld. ;)

Nooff

Citaat van: Kjelt op november  9, 2010, 12:35:39
Dat zegt mij meer iets over naïviteit dan over logica. Contracten, dat is waar het allemaal op draait. Wie zegt mij overigens dat ze ook echt al die combinaties hebben beluisterd? Voor de één is de B&W een droomspeaker, de ander vind het ronduit niks. Geluid blijft een persoonlijke kwestie zoals ik al zei, en daar kan je niet over twisten. Ik hoor en lees vaker de kreet "zoals het hoort te klinken". Wie bepaalt dat? Maar goed, dit blijven toch dingen waar je nooit uit gaat komen. Belangrijker is dat je happy bent met wat je hebt, en dat ben ik momenteel. Ik heb niet de meest geavanceerde set, en ik verdiep me niet zozeer in verbeteringen die er bijvoorbeeld weer met zekeringen en kabels te halen zijn. Ik heb wel geleerd dat een hoop dingen binnen deze hobby compleet uit te hand kunnen lopen en de verdieping die sommige mensen in de audio zoeken, zo ver wil ik niet eens gaan. Je betaalt dikwijls voor naamsbekendheid, niet meer en niet minder.

Ralph71

Citaat van: Nooff op november  9, 2010, 12:56:51
Je betaalt dikwijls voor naamsbekendheid, niet meer en niet minder.

Bij Emotiva zeker minder? Zal ook wel een reden voor zijn...  ;) :D
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

KlipschHT

Citaat van: Kjelt op november  9, 2010, 11:52:51
Verder zijn Classé eindversterkers behoorlijk neutraal kwa klank, zoals een goede eindversterker behoort te zijn vind ik.

Ik vind de combinatie B&W + Classe helemaal niet geweldig, B&W zijn al vrij warm klinkende speakers. Classe neutraal? Hmmm  :) , daarover verschillen de meningen nogal. Op de VAD show kon me deze combinatie echt niet overtuigen. Ik denk dat een merk als Chord of Primare veel beter bij B&W past.
Maar dat is ook weer een smaakkwestie...in ieder geval bied Emotiva volgens mij een hele goede prijs/prestatie verhouding  ;)
Ben ook wel benieuwd in hoeverre de Emotiva eindversterkers 'neutraal' zijn...wellicht weet ik het binnenkort  ;D . En 5 identieke monoblokken (als ik de ruimte had) zou ik wel prefereren boven een 5 kanaals eindversterker. Zeker als ze ook nog goedkoper zijn  :D
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Nooff

Citaat van: Ralph71 op november  9, 2010, 13:15:31
Bij Emotiva zeker minder naamsbekendheid
Dat heb jij heel goed door  :D