Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: FloR op juli  9, 2010, 12:08:18
Betaal je op een lading kabels ook invoerrechten?
Kabels = alleen BTW (boven de 21 euro)

corival

Ik heb mijn UMC-1 aangesloten, maar heb het idee dat het beeld er niet beter op is geworden met televisie kijken.

Als Kabel ontvanger heb ik een Samsung DCB-H360. Deze heb ik met HDMI aangesloten op de UMC-1 en de UMC-1 is met HDMI aangesloten op mijn televisie (Pioneer PDP LX508D).

Het beeld lijkt iets te trillen en in de donkere scenes zit sneeuw.

Als ik Deep Color uit zet op de UMC-1 is de sneeuw en de trilling verdwenen. Ik heb wel het idee dat de kleuren iets 'fletser' zijn dan met Deep Color aan.
Mijn TV ondersteund Deep Color. Of de Kabelontvanger dit ondersteund weet ik niet, maar aangezien ik Deep Color niet per Input kan instellen (aan voor de PS3 en uit voor televisie kijken) weet ik niet wat handig is om te doen.

Hebben jullie dezelfde ervaringen? Welke video-instellingen gebruiken jullie op de UMC-1?
Maakt ook al iemand gebruik van Dolby Volume? (helaas ook niet per input in te stellen).
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Nooff

Citaat van: corival op juli 12, 2010, 11:01:03
Ik heb mijn UMC-1 aangesloten, maar heb het idee dat het beeld er niet beter op is geworden met televisie kijken.

Als Kabel ontvanger heb ik een Samsung DCB-H360. Deze heb ik met HDMI aangesloten op de UMC-1 en de UMC-1 is met HDMI aangesloten op mijn televisie (Pioneer PDP LX508D).

Het beeld lijkt iets te trillen en in de donkere scenes zit sneeuw.

Als ik Deep Color uit zet op de UMC-1 is de sneeuw en de trilling verdwenen. Ik heb wel het idee dat de kleuren iets 'fletser' zijn dan met Deep Color aan.
Mijn TV ondersteund Deep Color. Of de Kabelontvanger dit ondersteund weet ik niet, maar aangezien ik Deep Color niet per Input kan instellen (aan voor de PS3 en uit voor televisie kijken) weet ik niet wat handig is om te doen.

Hebben jullie dezelfde ervaringen? Welke video-instellingen gebruiken jullie op de UMC-1?
Maakt ook al iemand gebruik van Dolby Volume? (helaas ook niet per input in te stellen).

Ik heb video op Pass-through en kan niets terugvinden van hetgeen waar je last van hebt. Deep Color is overigens overbodig, aangezien je TV en speler het misschien wel ondersteunen, Blu-ray etc ondersteunen geen Deep Color, althans ze kunnen dit niet weergeven. Je kunt Deep Color dus rustig uitzetten. Dolby Volume gebruik ik niet.

NeoPhix

Dolby Volume heb ik een tijdje gebruikt, bij TV kijken werkte het zeker om het middengebied (stemmen) wat naar voren te brengen waardoor het geluid minder hard hoefde. Maarja, inderdaad moet je het dan steeds weer uitzetten en aanzetten als je even de PS3 gebruikt of een film kijkt.... het staat nu dus weer permanent uit, maar als het in een firmware input-afhankelijk wordt gaat het weer aan bij TV kijken!

Over firmware gesproken, kwam er niet binnenkort een update? Ik zit nog steeds met een handshake issue tussen m'n HDX1000 en de UMC-1, ook na vervanging van HDMI kabels helaas...

Nooff

Citaat van: NeoPhix op juli 12, 2010, 11:43:08
Dolby Volume heb ik een tijdje gebruikt, bij TV kijken werkte het zeker om het middengebied (stemmen) wat naar voren te brengen waardoor het geluid minder hard hoefde. Maarja, inderdaad moet je het dan steeds weer uitzetten en aanzetten als je even de PS3 gebruikt of een film kijkt.... het staat nu dus weer permanent uit, maar als het in een firmware input-afhankelijk wordt gaat het weer aan bij TV kijken!

Over firmware gesproken, kwam er niet binnenkort een update? Ik zit nog steeds met een handshake issue tussen m'n HDX1000 en de UMC-1, ook na vervanging van HDMI kabels helaas...
De update zou inderdaad snel komen, maar aangezien ze al een tijdje niets meer loslaten, heb ik het gevoel dat ze nog dieper zijn gaan zoeken naar bestaande issues. Lonnie is nu naar China, dus ik denk dat we de update op zijn vroegst pas over 2 weken gaan zien.

Kjelt

Citaat van: Nooff op juli 12, 2010, 12:03:22
De update zou inderdaad snel komen, maar aangezien ze al een tijdje niets meer loslaten, heb ik het gevoel dat ze nog dieper zijn gaan zoeken naar bestaande issues.
Hmmm of gewoon hetzelfde als bij andere software ontwikkelaars: zomertijd vakantietijd en nieuwe produktontwikkeling. De meer produkten, de meer bugs, de meer tijd voor service, met dezelfde hoeveelheid mensen. Business as usual.

Miesepies

Wanneer je bron geen deep color signaal uitgeeft, kan je het beste dit overal uit hebben staan. Als je DC aan zet, en je bron geeft een gewoon signaal uit, dan krijg je een kleine kleur intensiteit verschuiving - in ieder geval bij mij zeker geen verbetering :P

Miesepies

Wat me ook opviel bij de UMC-1 - en niet helemaal bevalt - is dat wanneer je op stereo overschakelt bij 2 kanaals muziek, je altijd de sub erbij krijgt ongeacht of je fronts op full staan of niet. Ik speel in principe altijd op direct, maar wil graag kijken of ik een aantal accoustiek problemen kan verhelpen met de RoomEQ. Hiervoor moet de mode op stereo.

Emotiva reageerde hierop met "ja, dat klopt" - lekker nuttig :( Heb er dus maar een bug report/feature request van gemaakt...

Nahpets

Citaat van: Miesepies op juli 12, 2010, 12:44:34
is dat wanneer je op stereo overschakelt bij 2 kanaals muziek, je altijd de sub erbij krijgt ongeacht

Ze hebben blijkbaar nog niet door dat stereo 2.0 is, geen 2.1. Vervelend inderdaad.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

danielo

Citaat van: Nahpets op juli 12, 2010, 12:55:38
Ze hebben blijkbaar nog niet door dat stereo 2.0 is, geen 2.1. Vervelend inderdaad.

Puur ter lol en vermaak, Het is natuurlijk bizar dat je de keuze niet hebt bij het inzetten van 1 of meerdere subwoofers als output bij 2 channel input. Verder waren de eerste vormen van 'stereo' geen 2 kanalen maar 3. Stereo -> stereos -> solid.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

corival

Citaat van: NeoPhix op juli 12, 2010, 11:43:08

Ik heb inmiddels een beetje meer gespeeld met de UMC-1. Hij laat zich ook prima bedienen door een Harmony 895 RF universele afstandbediening. Emotiva had gelukkig 2 trigger kabels met 3,5mm plug meegeleverd. Deze kabel heb ik tussen de RF ontvanger van Logitech en de IR input aan de achterzijde van de UMC-1 gezet. De UMC-1 laat zich nu prima bedienen met de kast gesloten. Op de Harmony zit commando voor Dolby Volume, dus ik kan hem nu instellen dat Dolby Volume bij de activiteit TV-kijken aan gaat en bij het veranderen van activiteit of uitzetten Dolby Volume uit zet.

De trigger kabel tussen de UMC-1 en de XPA-5 werkt nog niet goed. Als Ik de UMC-1 aan zet gaat de XPA-5 ook even aan, maar deze gaat naar een paar seconden weer uit, waardoor ik hem alsnog met de knop op de voorzijde moet aanzetten. Als ik de UMC-1 uit zet gaat de XPA-5 niet uit. Heeft iemand hetzelfde probleem?
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

norman

Nee dat komt waarschijnlijk doordat je per input de trigger moet configureren.
Je moet dus op al je outputs de trigger op aanzetten ...

Anders gaat elke keer je versterker uit als je switched ...
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Miesepies

klopt... trigger moet je per input instellen. Wel kan het zo zijn, dat inderdaad de versterker (of de cd speler, die heb ik ook aan de trigger) heel even aan gaat bij het aanzetten van de UMC-1. Beetje vaag...al moet ik wel zeggen dat ik dat probleem nu veel minder heb dan voorheen.

Zit ook een klein nadeeltje aan, aan trigger. De originele AB kan alleen door de inputs heen 'scrollen' ipv direct de input selecteren. Dus wanneer ik nu door moet schakelen naar bijvoorbeeld de PS3 input, komt deze langs de cd input en gaat de cd speler heel kort aan. Straks mijn Harmony fixen, en dan zou ik het probleem niet meer moeten hebben :P

norman

of je gaat je menu in en kiest daar je input...
Kan ook met de OSD van de processor (dus zonder je projector/tv aan te zetten)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

FloR

die trigger-output, blijft die hoog zolang de UMC-1 aanstaat,
of geeft die enkel een puls?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Nooff

Citaat van: Miesepies op juli 15, 2010, 14:25:33
Zit ook een klein nadeeltje aan, aan trigger. De originele AB kan alleen door de inputs heen 'scrollen' ipv direct de input selecteren. Dus wanneer ik nu door moet schakelen naar bijvoorbeeld de PS3 input, komt deze langs de cd input en gaat de cd speler heel kort aan. Straks mijn Harmony fixen, en dan zou ik het probleem niet meer moeten hebben :P
Niet als je op "Menu" drukt en vanuit daar naar de input selector gaat. Normaliter zou het anders moeten kunnen, maar zo werkt het prima vind ik.

Miesepies

Citaat van: FloR op juli 15, 2010, 21:47:34
die trigger-output, blijft die hoog zolang de UMC-1 aanstaat,
of geeft die enkel een puls?

Als het goed is, blijft deze hoog...

Miesepies

Citaat van: Nooff op juli 16, 2010, 18:25:07
Niet als je op "Menu" drukt en vanuit daar naar de input selector gaat. Normaliter zou het anders moeten kunnen, maar zo werkt het prima vind ik.

Nooff,  je begint wat traag te worden. Norman was je voor  :P

Nooff

Citaat van: Miesepies op juli 16, 2010, 19:11:21
Nooff,  je begint wat traag te worden. Norman was je voor  :P
Lol, ik had er inderdaad overheen gelezen  :P

clockwork

Heeft iemand overigens al iets meer gehoord over de plannen voor een media speler van Emotiva? Ik ben me aan het orienteren maar als de plannen serieus zijn, wacht ik nog wel even.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Ik zou er niet op wachten persoonlijk. Het waren slechts ideeen, en gezien hoe lang het ontwikkelen van een product kan duren...denk ik niet in het komend jaar.

clockwork

Oke, thanks. Wie weet waag ik er nog een mailtje aan. Anders maar eens op zoek naar iets anders.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

treky22

Citaat van: clockwork op juli 17, 2010, 08:47:13
Oke, thanks. Wie weet waag ik er nog een mailtje aan. Anders maar eens op zoek naar iets anders.

Ik heb en paar maanden geleden de HD Dune Base 3.0 aangeschaft.
Echt een super apparaat. Is een zeer goede keuze geweest voor mij.
Speelt alles af  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Die staat met stip bovenaan mijn lijstje. Hoe is de geluidskwaliteit met muziek? Daar krijg ik niet echt duidelijkheid over.
En hoe moeilijk is het om covers etc bij je films en albums te tonen?
Die zaken mis ik bij mijn huidige mediaspeler.

treky22

Citaat van: clockwork op juli 17, 2010, 20:24:47
Die staat met stip bovenaan mijn lijstje. Hoe is de geluidskwaliteit met muziek? Daar krijg ik niet echt duidelijkheid over.
En hoe moeilijk is het om covers etc bij je films en albums te tonen?
Die zaken mis ik bij mijn huidige mediaspeler.

Muziek-kwaliteit met FLAC's vind ikzelf erg goed. Mooi gedetailleerd.

Qua covers voor films, serie's en BR/DVD werkt het perfect via Dune Explorer.

Voor muziek-cd's werkt het nog niet. Ze zijn er wel mee bezig. Tenminste voor zover ik weet  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB