Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

NeoPhix

Citaat van: Nooff op juni 22, 2010, 15:45:22
Als je toch eens de mogelijkheid hebt om een "duurdere" HDMI kabel uit te testen dan zou ik dat wel proberen. Ik heb no name's gehad waarbij de PS3 problemen gaf maar de Mediaplayer niet en andersom. Het kan simpelweg zo zijn dat de combinatie er voor zorgt dat de kabel de bottleneck vormt.

Zojuist een bestelling gedaan om al m'n HDMI kabels te vervangen door Audioquest HDMI-X... als het probleem blijft ligt het dan toch aan de HDX - UMC combi, ben benieuwd.

Roger Black

Afgelopen woensdag afscheid van mijn werk gehad. Mijn cadeau was een tegoedbon, voor een Emotiva ERC-1 of een Emotiva USP-1 !! Wát een cadeau  ;D ;D ;D

Het wordt de ERC-1 en ga ik voor de Emotiva Dac als vv t.z.t

Nahpets

Citaat van: Roger Black op juni 27, 2010, 13:01:21
Afgelopen woensdag afscheid van mijn werk gehad. Mijn cadeau was een tegoedbon, voor een Emotiva ERC-1 of een Emotiva USP-1 !! Wát een cadeau  ;D ;D ;D

Leuk cadeau! Hoe kwamen ze op dat idee? Of heb je ze een duwtje in de goede richting gegeven?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Miesepies

Citaat van: Roger Black op juni 27, 2010, 13:01:21Afgelopen woensdag afscheid van mijn werk gehad. Mijn cadeau was een tegoedbon, voor een Emotiva ERC-1 of een Emotiva USP-1 !! Wát een cadeau  ;D ;D ;D

Waren ze zo blij dat je weg gaat ??  :devil:

Jason B.

Citaat van: Roger Black op juni 27, 2010, 13:01:21

Gefeliciteerd.............. !!! Sowieso met het afscheidscadeau en ik hoop voor je dat het afscheid van het werk niet onvrijwillig is .........

Met je Emotiva-aanschaffen en -volgorde ben je me steeds een stap voor; ben benieuwd naar je bevindingen straks (en zeker ook naar de Emotiva DAC) 
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

corival

Citaat van: clockwork op juni 26, 2010, 15:37:55
Welke kabels heb je dan allemaal besteld? Ik heb zelf de X-series speaker kabels. Bevallen erg goed.  :inlove:

1x 1m. X-Series HDMI Cable
2x 1m. X-Series Digital/Coaxial Cable
1x 1m. X-Series Digital/Coaxial Cable
1x 1m. X-Series Optical/Toslink Cable
1x 1m X-Series Balanced XLR Cable
2x 3m X-Series speaker cable
1x 4m X-Series speaker cable
100 feet speaker cable
2x Terminal Connection Kit

De doos met kabels was groter en zwaarder dan de doos met de UMC-1.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Roger Black

Citaat van: Miesepies op juni 27, 2010, 17:43:15
Waren ze zo blij dat je weg gaat ??  :devil:

Ik denk dat ik het verdient heb  :coffee:

Citaat van: Nahpets op juni 27, 2010, 13:05:00
Leuk cadeau! Hoe kwamen ze op dat idee? Of heb je ze een duwtje in de goede richting gegeven?

Een collega van me heeft dezelfde hobby, hij kwam op het idee. Hij heeft tevens zelf ook de ERC-1, op advies van mij.

Citaat van: Jason B. op juni 27, 2010, 19:46:11
Gefeliciteerd.............. !!! Sowieso met het afscheidscadeau en ik hoop voor je dat het afscheid van het werk niet onvrijwillig is .........

Met je Emotiva-aanschaffen en -volgorde ben je me steeds een stap voor; ben benieuwd naar je bevindingen straks (en zeker ook naar de Emotiva DAC)  

Thanks. Het was gedeeltelijk onvrijwillig, maar het komt voor mij veel beter uit. Ik heb nu een leukere baan, een gouden handdruk en een mooi afscheidscadeau!

clockwork

Citaat van: corival op juni 27, 2010, 23:20:55
1x 1m. X-Series HDMI Cable
2x 1m. X-Series Digital/Coaxial Cable
1x 1m. X-Series Digital/Coaxial Cable
1x 1m X-Series Balanced XLR Cable
2x 3m X-Series speaker cable
1x 4m X-Series speaker cable
100 feet speaker cable
2x Terminal Connection Kit

De doos met kabels was groter en zwaarder dan de doos met de UMC-1.

Dat is een flinke stapel.  :worship:
zal er wel imposant uit zien als alles aangesloten is. Al die zwarte en blauwe kousen. Fototje????

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

corival

Citaat van: clockwork op juni 28, 2010, 16:24:12
Dat is een flinke stapel.  :worship:
zal er wel imposant uit zien als alles aangesloten is. Al die zwarte en blauwe kousen. Fototje????

De bedoeling is juist dat als de apparatuur in het meubel staat en de kabels in de muur zijn weggewerkt er nog amper kabel (en apparatuur) te zien is  ;)

Voorlopig ziet de verzameling er nog zo uit:

Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

_Nelis_

Zo, alles is binnen!! Nu nog een nieuwe BR speler uitzoeken en we kunnen er voor gaan zitten!! Goede zaak trouwens, de kabels leken er in eerste instantie niet bij te zitten, stonden ook niet op pakbon / factuur, wat bleek, zaten ze in de doos bij de UPA!!! Slim, ook geen btw en invoerrechten dus!! daarnaast nog een bonus: de UMC-R afstandbediening zat erbij!!

Ik kan Emotiva voor wat betreft de service van harte aanbevelen!!
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

clockwork

Citaat van: _Nelis_ op juli  6, 2010, 08:51:36
Zo, alles is binnen!! Nu nog een nieuwe BR speler uitzoeken en we kunnen er voor gaan zitten!! Goede zaak trouwens, de kabels leken er in eerste instantie niet bij te zitten, stonden ook niet op pakbon / factuur, wat bleek, zaten ze in de doos bij de UPA!!! Slim, ook geen btw en invoerrechten dus!! daarnaast nog een bonus: de UMC-R afstandbediening zat erbij!!

Ik kan Emotiva voor wat betreft de service van harte aanbevelen!!

Gefelicteerd! Zijn het de UPA-7 en de UMC-1 geworden? Die kabels op deze manier zijn inderdaad een prettige bijkomstigheid!  :angel: ;)
Heb je al een BD speler op het oog? De Oppo wordt wel veel gebruikt. En qua kleur/looks past de CA wel erg mooi bij Emotiva.

Veel plezier met spelen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

_Nelis_

Zijn inderdaad de UPA-7 en UMC-1 geworden (wat is die UPA zwaar trouwens, gesjouw in die hitte...)

Voor wat betreft de BD speler kijk ik inderdaad naar de Oppo, daarnaast zoek ik nog een phono voorversterker om tussen mijn platenspeler en de UMC te zetten, wellicht dat daar ook suggesties voor zijn?

Moet met 'spelen' nog even geduld hebben, zit midden in mijn verhuizing, de verhuizing heb ik aangegrepen om mijn HT opstelling te vernieuwen (goed excuus gebleken  :angel: ) hang er ook gelijk nieuwe luidsprekers aan, dus dat worden een paar weekjes afregelen en testen, kan niet wachten...!!
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

Jason B.

Succes met je verhuizing en veel plezier met de inrichting en afstelling !!

De USP-1 wordt ook geprezen door zijn phono-voorversterker, HT-bypass en analoge kwaliteiten (alleen gelezen dus niet zelf ondervonden).
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

FloR

Ik krijg geen reactie van Sarah; heb quote gevraagd voor bekabeling (is nu toch 20% korting?)
Iemand suggestie of ik iemand anders kan contacteren? Ik denk dat bv. Nooff goeie contacten heeft bij emotiva?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Nooff

Citaat van: FloR op juli  7, 2010, 10:33:44
Ik krijg geen reactie van Sarah; heb quote gevraagd voor bekabeling (is nu toch 20% korting?)
Iemand suggestie of ik iemand anders kan contacteren? Ik denk dat bv. Nooff goeie contacten heeft bij emotiva?
Sarah heeft een paar dagen vrij, probeer eens janna@emotiva of cathy@emotiva  ;)

_Nelis_

Citaat van: Nooff op juli  7, 2010, 11:02:32
Sarah heeft een paar dagen vrij, probeer eens janna@emotiva of cathy@emotiva  ;)

Ik denk niet dat Sarah vrij is, aangezien ik vanmorgen (heel vroeg) contact met haar had...

mijn ervaring is dat het soms wat langer kan duren voordat je antwoord hebt, maar wel altijd antwoord krijgt.
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93

Nooff

Citaat van: _Nelis_ op juli  7, 2010, 12:18:53
Ik denk niet dat Sarah vrij is, aangezien ik vanmorgen (heel vroeg) contact met haar had...

mijn ervaring is dat het soms wat langer kan duren voordat je antwoord hebt, maar wel altijd antwoord krijgt.
Dan zal ze net terug zijn. Ik kreeg 2 dagen terug een mail dat ze een paar dagen vrij was, vandaar. Het duurde voor mij ook 3 dagen voordat ik antwoord kreeg.

FloR

bedankt voor de reacties,
ik zal wat te ongeduldig zijn denk ik. Afwachten dan maar!
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

FloR

Ik denk dat Sarrah meeleest, want ondertussen quote ontvangen voor de kabels :-)

Heb ook nog een vraag met betrekking tot de UMC-1.
De trigger-uitgangen, klopt het dat de 2de uitgang 500mA kan trekken?
Ik zou deze gebruiken om een relais te schakelen, dat dan fans zou moeten opstarten...

corival

Citaat van: FloR op juli  7, 2010, 19:37:06

Heb ook nog een vraag met betrekking tot de UMC-1.
De trigger-uitgangen, klopt het dat de 2de uitgang 500mA kan trekken?
Ik zou deze gebruiken om een relais te schakelen, dat dan fans zou moeten opstarten...
Geen idee, maar ik ben ook wel geïnteresseerd om een fan te laten starten vanuit de trigger uitgang. Dus als je dit werkend krijg, hoor ik graag wat ik hiervoor moet aanschaffen.

FloR

Citaat van: corival op juli  7, 2010, 23:59:19
Geen idee, maar ik ben ook wel geïnteresseerd om een fan te laten starten vanuit de trigger uitgang. Dus als je dit werkend krijg, hoor ik graag wat ik hiervoor moet aanschaffen.

Mijn idee is om een relais te gebruiken dat bekrachtigd wordt door een trigger-uitgang van de emotiva. Deze schakelt dat een andere voedingslijn waarop de fans hangen.
Als de uitgang effecties 500ma kan trekken, dan is dat genoeg om een relais te schakelen.

treky22

Deze week rekening van FedEx van de UMC-1 binnen gekregen.

€121,...
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Nooff, ik plaats em hier.
Misschien dat anderen er ook wat aan hebben.

Goederencode: 8542 3220 00 0000 0000 00 00
Goederenomschrijving: Andere processors en controllers en andere schakelingen

BTW €111,15
Voorschieten accijnzen en invoerrechten €10,00
Totaal aan FedEx: €121.15

Dit betreft de UMC-1
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Yup, same here...

FloR

Betaal je op een lading kabels ook invoerrechten?