Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

corival

Ik heb net bericht gehad van fedex. Ze hebben een berekening voorgesteld met de vraag of ze het zo juist is.

Ze berekenen 2% invoerrechten op de XPA-5 (categorie versterker), dit vind ik prima. Op de UMC-1 denken ze 14% invoerrechten te mogen berekenen (categorie Home Cinema). Welk invoerpercentage hebben jullie betaald op de UMC-1?
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Miesepies

14 is goed :P Ik heb 19% gekregen...

Nooff

Citaat van: Miesepies op juni 22, 2010, 23:57:10
14 is goed :P Ik heb 19% gekregen...
14% invoerrechten is niet goed, jij hebt het over 19% BTW. In zijn geval zou dat 14% invoer + 21% BTW betekenen, dat lijkt me niet juist.

corival

Citaat van: Nooff op juni 23, 2010, 00:06:02
14% invoerrechten is niet goed, jij hebt het over 19% BTW. In zijn geval zou dat 14% invoer + 21% BTW betekenen, dat lijkt me niet juist.

Ik woon in Nederland, dus ook voor mij 19% BTW.

Op de XPA-5 betaal ik 2% (invoerrechten) + 19% (BTW)
Op de UMC-1 betaal ik 14% (invoerrechten) + 19% (BTW)

Hoeveel invoer hebben jullie betaald en in welke categorie was die invoer ingedeeld?
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

norman

Ik had het overigens een week voordat de kortingen kwamen besteld.
Nu gevraagd of ik als nog de korting kan krijgen en nu is het radio stilte @emotiva.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Miesepies

Citaat van: norman op juni 23, 2010, 09:49:38
Ik had het overigens een week voordat de kortingen kwamen besteld.
Nu gevraagd of ik als nog de korting kan krijgen en nu is het radio stilte @emotiva.

Juh, bij mij was het ook ff stil, heb daarna nog een paar mailtjes gestuurd... Maar ze zullen het wel regelen, het staat ook in hun faq (sale adjustment).

Miesepies

Citaat van: Nooff op juni 23, 2010, 00:06:02

21% ?? waar komt dat dan vandaan ?

Bij mij was het 0% douane rechten, 19% btw voor de UMC... Had het trouwens nog niet betaald - kreeg een herinnering. Oops :(

RvD

Belgie denk ik.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Nooff

Yep, my bad! Ik was in de war met een ander forumlid die laatst naar hetzelfde vroeg. De 21% is voor Belgiƫ.

corival

Citaat van: Nooff op juni 23, 2010, 11:29:27
Yep, my bad! Ik was in de war met een ander forumlid die laatst naar hetzelfde vroeg. De 21% is voor Belgiƫ.

Hoeveel invoerrechten (percentage) heb jij betaald (of moet je betalen) voor de UMC-1?

Nooff

Citaat van: corival op juni 23, 2010, 12:08:16
Hoeveel invoerrechten (percentage) heb jij betaald (of moet je betalen) voor de UMC-1?
Ik heb nog geen rekening ontvangen, maar je kunt Miesepies even PM'en voor de goederencode, hij hoeft slechts 19% BTW te betalen, meer niet. Je kunt daarna een brief sturen aan FedEx met betrekking tot herziening van de goederencode. Indien je in beroep gaat wordt de betaling uitgesteld namelijk. Let ook even op de rest van de berekening, deze wordt namelijk vaak fout gedaan doordat ze twee maal verzending rekenen. Je moet uitgaan van bedrag UMC-1 + verzending + 19%. Indien deze flink afwijkt dan hebben ze een fout gemaakt.

corival

Ik heb net een zeer prettig gesprek gehad met een medewerker van Fedex. Hij had in eerste instantie de processor aangezien voor een home theather systeem. Dit kwam natuurlijk ook wel omdat Emotiva dat op de pakbon had gezet :mad:.

In een zeer rustig gesprek heb ik hem mogen uitleggen wat het verschil was tussen een home theather receiver en een meerkanaals surround processor. Dit was voor hem voldoende duidelijk en de UMC-1 wordt nu netjes ingeklaard voor 4,5% en de versterker voor 2% en de kabels voor 0%.

Ik ben zelden zo netjes en correct behandeld door een vervoerder als het gaat om importzendingen. Fedex  :thumbs-up:

Miesepies

Maar, hebben we het nou over douane rechten of btw ??

Nooff

Citaat van: Miesepies op juni 23, 2010, 15:50:32
Maar, hebben we het nou over douane rechten of btw ??
douanerechten

Miesepies

Ah, dan heb ik mazzel... 0% douane rechten, alleen 19% btw. Dacht dat het over btw ging enzo...

corival

Er staan 3 grote dozen in de garage  ;D

Nooff

Citaat van: corival op juni 24, 2010, 23:21:17
Er staan 3 grote dozen in de garage  ;D
Als ze maar leeg zijn en de inhoud in je kamer staat  :D

Gefeli  :clapping:

norman

Citaat van: Miesepies op juni 23, 2010, 11:01:22
Juh, bij mij was het ook ff stil, heb daarna nog een paar mailtjes gestuurd... Maar ze zullen het wel regelen, het staat ook in hun faq (sale adjustment).

Hmm na paar reminders inderdaad reactie,

I can offer you $86.00 credit towards your next purchase.

Had jij geld teruggekregen of zo een zelfde aanbod ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

corival

Citaat van: Nooff op juni 24, 2010, 23:25:03
Als ze maar leeg zijn en de inhoud in je kamer staat  :D

Gefeli  :clapping:

Nee hoor de dozen staan nog steeds inclusief inhoud dicht in de garage. Gisteravond voetbal gekeken en daarna gekozen voor nachtrust ipv tot diep in de nacht het nieuwe speelgoed te bewonderen.  :yin-yang:

Nooff

Citaat van: norman op juni 25, 2010, 09:35:16
Hmm na paar reminders inderdaad reactie,

I can offer you $86.00 credit towards your next purchase.

Had jij geld teruggekregen of zo een zelfde aanbod ?

Miesepies heeft destijds een refund gehad volgens mij. Ze zijn echter niet verplicht je het geld terug te geven als je de "voorwaarden" leest, maar je kunt er natuurlijk proberen op aan te dringen.

Miesepies

Citaat van: norman op juni 25, 2010, 09:35:16Had jij geld teruggekregen of zo een zelfde aanbod ?

Ik heb gewoon het geld teruggestort gekregen (had met paypal betaald - dat was voor hun ook veel makkelijker om geld terug over te maken denk ik)

Nooff

Citaat van: corival op juni 25, 2010, 12:39:52
Nee hoor de dozen staan nog steeds inclusief inhoud dicht in de garage. Gisteravond voetbal gekeken en daarna gekozen voor nachtrust ipv tot diep in de nacht het nieuwe speelgoed te bewonderen.  :yin-yang:
En, staan ze al?  :D

corival

Citaat van: Nooff op juni 26, 2010, 11:41:33
En, staan ze al?  :D

Nee, dozen wel opgengemaakt om te controleren of alles compleet was. De doos met de kabels was het grootst en alles was compleet, zelfs een Emotiva t-shirt erbij. Nu blijft alles eerst weer in de doos totdat luidsprekers en meubel gebracht wordt.

Nu moet ik eerst even bedenken hoe ik die dikke luidsprekerkabels uit het zicht kan wegwerken. In de huidige kabelgoot passen deze dikke kabels echt niet...

clockwork

Citaat van: corival op juni 26, 2010, 15:35:11
Nee, dozen wel opgengemaakt om te controleren of alles compleet was. De doos met de kabels was het grootst en alles was compleet, zelfs een Emotiva t-shirt erbij. Nu blijft alles eerst weer in de doos totdat luidsprekers en meubel gebracht wordt.

Nu moet ik eerst even bedenken hoe ik die dikke luidsprekerkabels uit het zicht kan wegwerken. In de huidige kabelgoot passen deze dikke kabels echt niet...

Welke kabels heb je dan allemaal besteld? Ik heb zelf de X-series speaker kabels. Bevallen erg goed.  :inlove:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Ben wel benieuwd hoe ze klinken...maar zwart is een nogal aanwezige kleur voor ls kabels :(