Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

NeoPhix

Mensen die hier de UMC-1 icm een HDX1000 gebruiken?
Ik heb hier het probleem dat soms het signaal wegvalt over HDMI. Vooral als ik een paar losse files na elkaar selecteer valt het signaal zo bij de 3e/4e file weg, en moeten de processor en HDX beide helemaal uit en opnieuw opstarten om weer een fatsoenlijke handshake te krijgen.
Ik gok dat dit probleem hetzelfde euvel is als iemand hier met z'n beamer heeft... hopelijk wordt het in de volgende firmware beter!

Verder speelt en klinkt het fantastisch!

norman

Ben opzich wel geïnteresseerd in een shootout tussen processors.
Heb namelijk het idee dat me oude voor/eind versterker beter klonk in stereo (dat was een Rotel RSP-1066/RMB-1075 vs nu UMC-1/XPA-5).
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Nooff

Citaat van: norman op juni 22, 2010, 09:45:53
Ben opzich wel geïnteresseerd in een shootout tussen processors.
Heb namelijk het idee dat me oude voor/eind versterker beter klonk in stereo (dat was een Rotel RSP-1066/RMB-1075 vs nu UMC-1/XPA-5).
Ik denk niet beter, maar anders. Miesepies gaf dit ook al aan, Emotiva is heel neutraal en straight to the point. Het moet je sound zijn, maar dat geldt voor alles uiteindelijk wel.

Nooff

Citaat van: NeoPhix op juni 22, 2010, 09:40:00
Mensen die hier de UMC-1 icm een HDX1000 gebruiken?
Ik heb hier het probleem dat soms het signaal wegvalt over HDMI. Vooral als ik een paar losse files na elkaar selecteer valt het signaal zo bij de 3e/4e file weg, en moeten de processor en HDX beide helemaal uit en opnieuw opstarten om weer een fatsoenlijke handshake te krijgen.
Ik gok dat dit probleem hetzelfde euvel is als iemand hier met z'n beamer heeft... hopelijk wordt het in de volgende firmware beter!

Verder speelt en klinkt het fantastisch!
Het ligt niet aan de HDMI kabel? Wat voor kabel gebruik je? Lengte?

norman

Citaat van: Nooff op juni 22, 2010, 10:27:02
Ik denk niet beter, maar anders. Miesepies gaf dit ook al aan, Emotiva is heel neutraal en straight to the point. Het moet je sound zijn, maar dat geldt voor alles uiteindelijk wel.

Daarom lijkt me een shootout interessant, want ik ervaar het duidelijk als beter.
Het geluid is zoiezo anders maar daar kan ik nog wel doorheen prikken.
Maar instrumentaal lijkt de UMC rommeliger dan de Rotel.

Het is jammer dat ik de oude setup niet meer heb om goed te vergelijken.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Nooff

Citaat van: norman op juni 22, 2010, 10:39:28
Daarom lijkt me een shootout interessant, want ik ervaar het duidelijk als beter.
Het geluid is zoiezo anders maar daar kan ik nog wel doorheen prikken.
Maar instrumentaal lijkt de UMC rommeliger dan de Rotel.

Het is jammer dat ik de oude setup niet meer heb om goed te vergelijken.
Je moet de set wel op gang laten komen, je hebt wel aardig wat inspeeluren nodig voordat alles goed los komt. Ik merkte vooral dat de bas niet aanwezig was, nu heb ik plenty. De scheiding wordt ook alleen maar beter naarmate je meer gaat draaien.

NeoPhix

Citaat van: Nooff op juni 22, 2010, 10:27:54
Het ligt niet aan de HDMI kabel? Wat voor kabel gebruik je? Lengte?

Ik gebruik no-name, maar erg degelijke HDMI kabel(s), heb er 2 getest. De PS3 geeft geen enkel probleem (met dezelfde kabels). De kabels zijn ook maar 1,5m lang...

Nooff

Citaat van: NeoPhix op juni 22, 2010, 15:39:40
Ik gebruik no-name, maar erg degelijke HDMI kabel(s), heb er 2 getest. De PS3 geeft geen enkel probleem (met dezelfde kabels). De kabels zijn ook maar 1,5m lang...
Als je toch eens de mogelijkheid hebt om een "duurdere" HDMI kabel uit te testen dan zou ik dat wel proberen. Ik heb no name's gehad waarbij de PS3 problemen gaf maar de Mediaplayer niet en andersom. Het kan simpelweg zo zijn dat de combinatie er voor zorgt dat de kabel de bottleneck vormt.

NeoPhix

Citaat van: Nooff op juni 22, 2010, 15:45:22
Als je toch eens de mogelijkheid hebt om een "duurdere" HDMI kabel uit te testen dan zou ik dat wel proberen. Ik heb no name's gehad waarbij de PS3 problemen gaf maar de Mediaplayer niet en andersom. Het kan simpelweg zo zijn dat de combinatie er voor zorgt dat de kabel de bottleneck vormt.

De enige duurdere die ik had heb ik enkele weken geleden verkocht... hmmm... eerst maar eens de nieuwe firmware afwachten, als het probleem dan nog blijft ga ik wel eens rondkijken.

treky22

Citaat van: Nooff op juni 22, 2010, 15:45:22

Zou dat bij mijn UMC-1 en mijn Optoma beamer ook een probleem kunnen zijn ?
Heb nu van Kabeltje.com een HQ HDMI kabel van 15 mtr, en een Supra convertor van HDMI -> DVI
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

phmeijer

Citaat van: treky22 op juni 22, 2010, 18:55:32
Zou dat bij mijn UMC-1 en mijn Optoma beamer ook een probleem kunnen zijn ?
Heb nu van Kabeltje.com een HQ HDMI kabel van 15 mtr, en een Supra convertor van HDMI -> DVI

Zou kunnen natuurlijk, werkt het wel goed als je de pana direct op de optoma aansluit?
Als dat dezelfde problemen geeft ligt het zeker aan de kabel in jouw situatie.
Anders even proberen met een andere kabel (eventueel je beamer even loskoppelen zodat je hem met een korte kabel kunt proberen).
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

treky22

Citaat van: phmeijer op juni 22, 2010, 19:07:14
Zou kunnen natuurlijk, werkt het wel goed als je de pana direct op de optoma aansluit?
Als dat dezelfde problemen geeft ligt het zeker aan de kabel in jouw situatie.
Anders even proberen met een andere kabel (eventueel je beamer even loskoppelen zodat je hem met een korte kabel kunt proberen).

Het werkt inderdaad wel goed, als ik de pana rechtstreeks op de beamer aansluit.

Heb laatst bij Erik S. 2 hdmi-kabels besteld (1 mtr voor de Pana en de Dune).
Die had ik geprobeerd tussen de UMC-1 en de beamer, kreeg geen beeld.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het probleem zit in de conversie van hdmi naar dvi ...

phmeijer

Citaat van: treky22 op juni 22, 2010, 19:12:07
Het werkt inderdaad wel goed, als ik de pana rechtstreeks op de beamer aansluit.

Heb laatst bij Erik S. 2 hdmi-kabels besteld (1 mtr voor de Pana en de Dune).
Die had ik geprobeerd tussen de UMC-1 en de beamer, kreeg geen beeld.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het probleem zit in de conversie van hdmi naar dvi ...

Volgens mij krijg je daarbij zowieso handshake problemen als je geen HGFury gebruikt.
Voor zover ik weet vindt er via DVI geen handshake plaats!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Nahpets

Citaat van: phmeijer op juni 22, 2010, 19:24:54
Volgens mij krijg je daarbij zowieso handshake problemen als je geen HGFury gebruikt.

Voor eventuele geïnteresseerden heb ik nog een HDFury Green voor weinig  :P
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

treky22

Citaat van: phmeijer op juni 22, 2010, 19:24:54
Voor zover ik weet vindt er via DVI geen handshake plaats!

Maar waarom doet ie het dan wel, als ik de Pana rechtstreeks op de beamer aansluit ( HDMI --> Supra HDMI/DVI) ?
Het probleem ligt dan dus in de UMC-1.

Volgend jaar wil ik over naar een Full-HD beamer. Hier zit waarschijnlijk gewoon een HDMI-ingang op.
Dan verwacht ik dat ie het wel doet. Is afwachten.

treky22

Citaat van: Nahpets op juni 22, 2010, 19:30:55
Voor eventuele geïnteresseerden heb ik nog een HDFury Green voor weinig  :P

Hoe werkt zoiets dan ?

phmeijer

Citaat van: treky22 op juni 22, 2010, 19:33:09
Maar waarom doet ie het dan wel, als ik de Pana rechtstreeks op de beamer aansluit ( HDMI --> Supra HDMI/DVI) ?
Het probleem ligt dan dus in de UMC-1.

Volgend jaar wil ik over naar een Full-HD beamer. Hier zit waarschijnlijk gewoon een HDMI-ingang op.
Dan verwacht ik dat ie het wel doet. Is afwachten.

Als de Optoma geen Full HD is dan is dat nu in ieder geval niet het probleem, dan ligt het toch waarschijnlijk aan de kabel.

treky22

Citaat van: phmeijer op juni 22, 2010, 19:34:32
Als de Optoma geen Full HD is dan is dat nu in ieder geval niet het probleem, dan ligt het toch waarschijnlijk aan de kabel.

Ik heb de Optoma H78, is geen Full-HD.

Maar ja, ik kan wel kabels gaan kopen. Dan is het maar afwachten of het werkt  :blink:

Nahpets

Citaat van: treky22 op juni 22, 2010, 19:33:54
Hoe werkt zoiets dan ?

HDFury zet het digitale signaal om naar een analoog signaal. Het HDCP probleem van de UMC wordt daarmee omzeilt. Jouw Optoma heeft volgens mij een 5*BNC ingang, je zou het dus gewoon kunnen proberen. Werkt het niet/bevalt het niet stuur hem gewoon na een weekje weer terug, als je hem houdt betaal je hem. Als je hem terugstuurt verwacht ik alleen dat je mijn verzendkosten voor je rekening neemt.

I love everybody!
some I love to avoid,

treky22

Citaat van: Nahpets op juni 22, 2010, 19:43:48
HDFury zet het digitale signaal om naar een analoog signaal. Het HDCP probleem van de UMC wordt daarmee omzeilt. Jouw Optoma heeft volgens mij een 5*BNC ingang, je zou het dus gewoon kunnen proberen. Werkt het niet/bevalt het niet stuur hem gewoon na een weekje weer terug, als je hem houdt betaal je hem. Als je hem terugstuurt verwacht ik alleen dat je mijn verzendkosten voor je rekening neemt.

Dat zou misschien een optie kunnen zijn.
Dan zou ik m'n BD35 ook nog niet weg hoeven te doen (er is al wel een geïnteresseerde)

Nooff

Citaat van: treky22 op juni 22, 2010, 19:36:35
Ik heb de Optoma H78, is geen Full-HD.

Maar ja, ik kan wel kabels gaan kopen. Dan is het maar afwachten of het werkt  :blink:
Met component werkt het wel toch? Het kan bijna niet anders dan dat het een handshake issue is tussen beide apparaten. Het kan zijn dat de UMC-1 gewoon niet overweg kan met je Projector omdat deze een verouderde vorm van DVI gebruikt. Je Projector heeft volgens mij geen DVI-D? Misschien is de Fury proberen de oplossing, zo niet dan kan je een andere DVI-HDMI adapter gebruiken of een andere kabel. Werkt dit nog niet, dan zit er niets anders op dan een andere Projector te kopen die gewoon HDMI ondersteunt.

treky22

Citaat van: Nooff op juni 22, 2010, 19:51:12
Met component werkt het wel toch? Het kan bijna niet anders dan dat het een handshake issue is tussen beide apparaten. Het kan zijn dat de UMC-1 gewoon niet overweg kan met je Projector omdat deze een verouderde vorm van DVI gebruikt. Je Projector heeft volgens mij geen DVI-D? Misschien is de Fury proberen de oplossing, zo niet dan kan je een andere DVI-HDMI adapter gebruiken of een andere kabel. Werkt dit nog niet, dan zit er niets anders op dan een andere Projector te kopen die gewoon HDMI ondersteunt.

De beamer heeft DVI-I.
Proberen met de Fury kan altijd.

Op dit moment draait ie over component ja. De Dune is dan wel aangesloten via HDMI op de UMC-1, dit werkt wel goed.

Als ik de Pana aansluit via HDMI of Component op de UMC-1, en de UMC-1 dus via compnent, dan krijg ik een melding in beeld van Digital Copyright of zoiets.
Heb dan wel geluid maar geen beeld.

Volgend jaar wordt dan de upgrade zowieso naar Full-HD.

Nahpets

Citaat van: treky22 op juni 22, 2010, 19:55:57

Laat het maar weten. ijn vraagprijs op MP is 50 EUR excl verzenden, HTForum prijs lijkt mij mooi op 50 EUR incl pakketpost (of 45 EUR met envelop maar dan wel voor risico koper).
I love everybody!
some I love to avoid,

phmeijer

Citaat van: treky22 op juni 22, 2010, 19:55:57
De beamer heeft DVI-I.

Op dit moment draait ie over component ja. De Dune is dan wel aangesloten via HDMI op de UMC-1, dit werkt wel goed.

Als ik de Pana aansluit via HDMI of Component op de UMC-1, en de UMC-1 dus via compnent, dan krijg ik een melding in beeld van Digital Copyright of zoiets.
Heb dan wel geluid maar geen beeld.

Volgend jaar wordt dan de upgrade zowieso naar Full-HD.

Inderdaad een handshake issue dus!
Je Optoma geeft geen handshake af voor HD materiaal terwijl je BD speler dit wel uitstuurt! :(

treky22

Citaat van: Nahpets op juni 22, 2010, 19:58:23
Laat het maar weten. ijn vraagprijs op MP is 50 EUR excl verzenden, HTForum prijs lijkt mij mooi op 50 EUR incl pakketpost (of 45 EUR met envelop maar dan wel voor risico koper).

Ik slaap er even een nachtje over  :thumbs-up: