Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

Citaat van: Teejoo op mei 16, 2010, 10:05:06Dan zul je dus ook erg snel op luistervolume zitten

Opzich valt het volume verloop verder heel erg mee. Het is alleen de eerste stap van 0 naar 0.5, van stil naar iets harder dan ik graag had gehad. Het viel me gewoon op, dat ik em niet zachter kon zetten voor achtergrond muziek. Maar, het ligt ook echt aan het opname/master nivo...heb nu een cd aan staan op ongeveer standje 7 en deze komt nu net iets boven achtergrond muziek uit.

Citaat van: Teejoo op mei 16, 2010, 10:05:06...door alle levels in het speakersetup menu bijvoorbeeld 5dB omlaag te schroeven.

Goede tip, niet eens zo over nagedacht :P

Roger Black

Citaat van: FloR op mei 14, 2010, 23:01:34
Ik heb een goede kennis die in Amerika (Florida) woont.

Is het een optie om de UMC-1 naar daar te laten sturen & vervolgens als cadeau naar mij (België) te laten sturen?
Betaal je dan nog import / BTW?

Als je goede kennis binnenkort van plan is om op bezoek te komen scheelt het veel als die de UMC-1 als bagage meeneemt!

Nooff

Citaat van: Roger Black op mei 16, 2010, 10:51:22
Als je goede kennis binnenkort van plan is om op bezoek te komen scheelt het veel als die de UMC-1 als bagage meeneemt!
??

De waarde van het apparaat komt over de vrijstelling, dus je betaalt gewoon net zoveel als wanneer je importeert via FedEx. Je moet al wel geluk hebben wil je door de douane komen zonder te betalen.

tomvbugg

Citaat van: Miesepies op mei 14, 2010, 21:07:43
Heb wat overdreven veel lopen schakelen tussen inputs en in films, maar nog geen pops oid tegen gekomen. Wel 1x rotzooi geluid, maar dat was mijn Dune die over z'n nek ging :P
Daar liep ik net ook tegen aan. Heb getest met Speed, welke een DTS HD MA track heeft, maar geen geluid wat ik ook probeerde. Alleen weet ik niet helemaal zeker of het nou aan mijn Dune ligt of de UMC-1, maar als ik jou opmerking zo lees zou het best wel eens de UMC-1 kunnen zijn.
Met welke blu-ray(s) heb je getest ?

Ik heb getest met Braveheart en Rob Roy.
Kreeg ze echt niet aan de praat. Heb vrijdagavond de beta 2 software opnieuw geïnstalleerd en raar maar waar gisteren na 2 maal te proberen kreeg ik opeens wel dts hd master geluid.
Dat static geluid dat heb ik ook af te toe...
Wat wel postitief is het snelle antwoord van emotiva(zowel customer support als lonnie persoonlijk antwoorden je), zij denken voor de pops dat ik met een grondlus zit ga hier eens naar kijken als ik wat meer tijd heb.

Miesepies

Moet zeggen dat het wel erg handig is dat het setup menu van de UMC-1 ook helemaal via het VFD schermpje kan gedaan worden. Hoef ik niet telkens mijn beamer aan te zetten :)

De voorkant van de UMC-1 wordt wat warmer (waarschijnlijk door de transformator), maar dat merk je ook aan de volume knop (nee niet heet, maar lauw warm)...erg handige feature in de winter :D

Citaat van: tomvbugg op mei 16, 2010, 16:04:56Heb vrijdagavond de beta 2 software opnieuw geïnstalleerd en raar maar waar gisteren na 2 maal te proberen kreeg ik opeens wel dts hd master geluid.

Hmm... toch nog maar eens gaan testen. Eens kijken wat ik nog meer heb met DTS MA track.

Citaat van: tomvbugg op mei 16, 2010, 16:04:56Wat wel postitief is het snelle antwoord van emotiva(zowel customer support als lonnie persoonlijk antwoorden je)

Ik vind het wat wisselend de laatste tijd. Heb meerdere e-mails richting support en sales gestuurd, maar slechts zo nu en dan een antwoord. Zowieso is het verstandig om maar 1 probleem per e-mail te noemen volgens mij, anders verdwijnt het denk ik snel in de "ik zou niet weten wat ik hier mee moet" bak, ook wel het archief of prullenbak genoemd :-\ Naja, misschien ook niet zo erg, maar ik had toch wel op wat meer reactie gehoopt. Inderdaad krijg je wel ook antwoord van Lonnie zelf, wat opzich wel cool is.

planeet

Ik heb de UMC-1 niet laten overkomen. Er is geen haast en ik wacht liever op een 'definitieve' versie ... (heb al weinig geduld met technologie ... niet tegenstaande dat ik in ICT werkzaam ben ...)

Roger Black

Citaat van: Nooff op mei 16, 2010, 11:39:09
??

De waarde van het apparaat komt over de vrijstelling, dus je betaalt gewoon net zoveel als wanneer je importeert via FedEx. Je moet al wel geluk hebben wil je door de douane komen zonder te betalen.

Klopt. Maar je betaalt geen verzendkosten.

FloR

Citaat van: planeet op mei 16, 2010, 22:51:24
Ik heb de UMC-1 niet laten overkomen. Er is geen haast en ik wacht liever op een 'definitieve' versie ... (heb al weinig geduld met technologie ... niet tegenstaande dat ik in ICT werkzaam ben ...)

Wat bedoel je met definitief? Hardware zal niet meer wijzigen denk ik...
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

treky22

Citaat van: mack op mei 14, 2010, 19:11:23
Dat lieg je  ;D

Hij is binnen  :pompom: :pompom:

Net afgeleverd. Alleen moet ik om 14:00 weg, dus dat wordt morgen spelen  :headbanging:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Citaat van: treky22 op mei 17, 2010, 12:31:24

Net afgeleverd. Alleen moet ik om 14:00 weg, dus dat wordt morgen spelen  :headbanging:
Hier is ie ook binnen. Kreeg net een belletje, aan het einde van de dag maar eens kijken en aansluiten  :)

Miesepies

Veel plezier beide! Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Raphie

Citaat van: treky22 op mei 17, 2010, 12:31:24

Told u so..... ENJOY!  8)
JBL PRX Power!

planeet

Citaat van: FloR op mei 17, 2010, 09:46:09
Wat bedoel je met definitief? Hardware zal niet meer wijzigen denk ik...

Hardware wijzigt idd niet. Maar de firmware wel, ik wacht wat zei noemen 'de definitieve firmware versie'. De huidige versie is blijkbaar vrijgegeven om een aantal zaken dringend te corrigeren maar Emotiva is ervan op de hoogte dat nog niet alles is opgelost.

Ik wacht wel eventjes af ...

Nooff

Citaat van: planeet op mei 17, 2010, 13:58:45
Hardware wijzigt idd niet. Maar de firmware wel, ik wacht wat zei noemen 'de definitieve firmware versie'. De huidige versie is blijkbaar vrijgegeven om een aantal zaken dringend te corrigeren maar Emotiva is ervan op de hoogte dat nog niet alles is opgelost.

Maar dan kan je hem nog wel laten overkomen toch? Ik zou er niet de nu sterke koersdaling voor over hebben om te wachten op iets wat je in principe zelf uit kunt voeren.

FloR

Citaat van: Nooff op mei 17, 2010, 14:09:14
Maar dan kan je hem nog wel laten overkomen toch? Ik zou er niet de nu sterke koersdaling voor over hebben om te wachten op iets wat je in principe zelf uit kunt voeren.

ik hoop vandaag de paypal-instructies van Sarah te krijgen,
denk dat ik ga bestellen want verwacht dat de koers nog flink zal dalen, dus Nooff, ik volg je in deze...
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

weirdorob

Oke de boel aangesloten en ff de blueman group gedraaid maar miste wat en ja hoor geen center kanaal (zweet zweet) maar gelukkig een defecte kabel. :pompom:
Nu eerst een mooi meubel en de kabelzooi wegwerken
Miesepies denk dat jou rack te breed wordt in verband met toekomstige grotere sub dan kan ik de deur niet meer uit :notify:
ook nog een nieuw setje kabels tussen de emotiva's en de onkyo tips welkom  :worship:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

DV79

Impressive 8) , wordt het niet warm alles zo op elkaar?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

RvD

Mooie stapel ziet er toch mooi uit 2 eindbakken samen.  :wub:

Nu die receiver nog vervangen voor een pre/pro.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Roger Black

Wow dat ziet er echt  8) uit

MartijnR

Citaat van: planeet op mei 17, 2010, 13:58:45

Waarom wordt het bij een receiver/processor niet geaccepteerd dat deze met enige regelmaat een update moet krijgen, daar waar dat bij een BR-speler toch vrij gebruikelijk om niet te zeggen noodzakelijk lijkt te zijn?

Overigens vind ik het opmerkelijk dat over de "bugs" van de Emotiva behoorlijk wat ophef wordt gemaakt. Over de beduidend duurdere Arcams hoor je het toch veel minder, lijkt het wel. Oh, en natuurlijk zou een apparaat gewoon goed moeten werken als deze wordt uitgebracht door de fabrikant. Het zou niet zo moeten zijn dat een consument als tester voor een fabrikant wordt gebruikt, tenzij dat uitdrrukkelijk wordt aangegeven.

Ik ben benieuwd hoe de ervaringen van de steeds grotere groep van UMC-1 bezitters zullen zijn.

mvrgr.
Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Nooff

Citaat van: MartijnR op mei 17, 2010, 17:35:27
Waarom wordt het bij een receiver/processor niet geaccepteerd dat deze met enige regelmaat een update moet krijgen, daar waar dat bij een BR-speler toch vrij gebruikelijk om niet te zeggen noodzakelijk lijkt te zijn?

Overigens vind ik het opmerkelijk dat over de "bugs" van de Emotiva behoorlijk wat ophef wordt gemaakt. Over de beduidend duurdere Arcams hoor je het toch veel minder, lijkt het wel. Oh, en natuurlijk zou een apparaat gewoon goed moeten werken als deze wordt uitgebracht door de fabrikant. Het zou niet zo moeten zijn dat een consument als tester voor een fabrikant wordt gebruikt, tenzij dat uitdrrukkelijk wordt aangegeven.

Ik ben benieuwd hoe de ervaringen van de steeds grotere groep van UMC-1 bezitters zullen zijn.

mvrgr.
Martijn
Het hangt er ook gewoon vanaf wat voor apparatuur je er aan koppelt. Lang niet iedereen heeft dezelfde klachten en ook lang niet iedereen klaagt op een forum over issues. De mensen die tevreden zijn die hoor je niet, maar kunnen toch dezelfde bugs hebben maar ze nooit tegen komen. Ik hoor hier en daar nog wat over de audio lock i.c.m. de PS3 (indien op bitstream). Ik zie wel wat ik tegen kom, anders zet ik de PS3 gewoon op PCM, uiteindelijk hoor je toch hetzelfde audiospoor. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor, over Arcam hoor je maar weinig en dan hebben we het over een apparaat van bak en beet € 4000,-? Ik zal em zo eens uitpakken en de zwarte plaatjes er op monteren  :)

clockwork

@nooff: veel plezier!
Je hebt er lang genoeg op gewacht. ;-)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

weirdorob

De prepro komt ook aan de beurt wil graag emotiva maar dan met 2 hdmi out dus even wachten :headbanging:
De warmte valt mee alleen de onkyo geeft veel hitte af.
Iemand een idee voor kabels tussen de onkyo en de emotiva's niet te gek duur?
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Nooff

Citaat van: weirdorob op mei 17, 2010, 18:13:34
De prepro komt ook aan de beurt wil graag emotiva maar dan met 2 hdmi out dus even wachten :headbanging:
De warmte valt mee alleen de onkyo geeft veel hitte af.
Iemand een idee voor kabels tussen de onkyo en de emotiva's niet te gek duur?
Precies, de Emotiva's blijven opvallend lauw voor AB versterking. De bekabeling die je denk ik het beste kunt kopen is Blue Jeans Cable (http://www.bluejeanscable.com/) Niet duur en mooie stabiele bekabeling!

Nooff

Citaat van: clockwork op mei 17, 2010, 18:08:27
@nooff: veel plezier!
Je hebt er lang genoeg op gewacht. ;-)
Bedankt  :thumbs-up: Ik zat inderdaad al sinds Oktober 2009 zonder processing  :unsure: