Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

treky22

Citaat van: Raphie op mei 14, 2010, 18:55:53
Dan heb je hem maandag.... ;D

Hij staat voor de dinsdag gepland bij de tracking-update, dus ik zie wel.

Maandag of dinsdag, maakt niet zoveel uit  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

mack

Citaat van: treky22 op mei 14, 2010, 19:08:23

Maandag of dinsdag, maakt niet zoveel uit  ::)

Dat lieg je  ;D

treky22

Citaat van: mack op mei 14, 2010, 19:11:23
Dat lieg je  ;D

Hahaha, beetje wel  :D

Dan moet ie wel op tijd komen, want iets na 2 uur ben ik weg. Deze week ma, di en wo van 15:00 tot 23:00 werken.

Daarna heb ik 6 dagen vrij. Dan heb ik tijd zat, buiten de vrouw en de kleine om  :nowink:

treky22

Als er nou nog iemand is voor mijn Onkyo speler, dan kan ik naar mijn volgende upgrade  :sigh:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96183.0

Miesepies

Citaat van: tomvbugg op mei 14, 2010, 02:09:38Bij mij werkt hij echt niet goed... Bij "iedere" onderbreking van geluid krijg ik een vervelende pop in mijn luidsprekers. Zelf bij veranderen van een kanaal bij digitale tv popt hij... Bij pauzeren, vooruit spoelen iedere keer een pop.

Heb wat overdreven veel lopen schakelen tussen inputs en in films, maar nog geen pops oid tegen gekomen. Wel 1x rotzooi geluid, maar dat was mijn Dune die over z'n nek ging :P

CiteerNog een ander probleem dat ik al ben tegengekomen is is met een blu ray met dts master hd audio-track slaag ik er niet om via bitstream geluid te hebben... Ik heb een samsung bdp-1600 en deze ondersteunt dit wel degelijk...

Daar liep ik net ook tegen aan. Heb getest met Speed, welke een DTS HD MA track heeft, maar geen geluid wat ik ook probeerde. Alleen weet ik niet helemaal zeker of het nou aan mijn Dune ligt of de UMC-1, maar als ik jou opmerking zo lees zou het best wel eens de UMC-1 kunnen zijn.

Met welke blu-ray(s) heb je getest ?

Miesepies

Had nog even een mailtje richting Lonnie gestuurd over de XPR serie eind versterkers (hun komende reference serie versterkers) over de maten van de kast. Ik hoopte dat de 5 kanaals variatie in een lagere kast zou zitten zodat ie ook in mijn rack zou passen...maar helaas. De XPR's zijn allemaal 5U hoog (22,2cm ex voetjes), de XPA zijn 4U (17,8 zonder voetjes). De diepte is wel grofweg gelijk aan de XPA...

Voor de geinteresseerden ;)

Raphie

wanneer komen de XPR's dan?
JBL PRX Power!

treky22

Is het de moeite waard om er bij mij een XPA-2 bij te zetten ?

Deze dan gebruiken voor de fronts, en m'n XPA-5 voor de rest.

Dit i.v.m. stereo weergave.

Of is dit onnodig, en gewoon de XPA-5 gebruiken hiervoor ?

Miesepies

Citaat van: Raphie op mei 14, 2010, 21:47:04wanneer komen de XPR's dan?

Volgens mij komt de XPR-7 er binnen een paar maanden aan, de andere staan voor eind Q3 geloof ik...(van de webcast) maarja, in het verleden zijn ze wel vaker wat te optimistich over release datums geweest. Dus... afwachten :P

Miesepies

Citaat van: treky22 op mei 14, 2010, 21:47:56Is het de moeite waard om er bij mij een XPA-2 bij te zetten ?

Is natuurlijk wel heel stoer...maar weet niet of je het gaat horen. Misschien kan je een luisterafspraak maken met iemand hier met een XPA-2 ? 2 x UPA-1 is misschien ook wel erg leuk - en voor stereo natuurlijk 100% echt gescheiden :)

treky22

Citaat van: Miesepies op mei 14, 2010, 21:55:45
Is natuurlijk wel heel stoer...maar weet niet of je het gaat horen. Misschien kan je een luisterafspraak maken met iemand hier met een XPA-2 ? 2 x UPA-1 is misschien ook wel erg leuk - en voor stereo natuurlijk 100% echt gescheiden :)

Ik heb een ontwerp voor een meubel gemaild naar een good2bhome.
Hierin heb ik 2 etages. Onderste met 3 ruimtes komt in 1 vak de XPA-5 in, en zijn er nog 2 ruimtes van dezelfde maat.
Hier zou dan de XPA-2 in kunnen. Dan heb ik nog 1 vak onder vrij voor andere dingetjes. Of zoals jij zegt 2x UPA-1's.
Die komt (komen) dit jaar nog niet.

Bovenste vakken zijn lager, en hierin komt m'n Xbox 360, en de voor dit jaar geplande Oppo 83SE ...... en waarchijnlijk een Dune Base.

Nog plannen genoeg dus  :thumbs-up:

FloR

Ik heb een goede kennis die in Amerika (Florida) woont.

Is het een optie om de UMC-1 naar daar te laten sturen & vervolgens als cadeau naar mij (België) te laten sturen?
Betaal je dan nog import / BTW?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Dirk

yep...ze zijn niet zó dom bij de douane  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Starsky

Is er al wat meer bekend van de musicserver van Emotiva?

Miesepies

Nee, als ik goed begrijp uit de webcast is het op dit moment slechts een idee, nog niets fysiek.

Miesepies

Citaat van: Miesepies op mei 14, 2010, 21:07:43Heb wat overdreven veel lopen schakelen tussen inputs en in films, maar nog geen pops oid tegen gekomen. Wel 1x rotzooi geluid, maar dat was mijn Dune die over z'n nek ging :P

Toch een kleine correctie. Bij het wisselen van input op mijn scaler, en wisselen van resolutie tijdens die input wisselingen hoor ik wel wat "static", wat zacht geknetter (zou niet weten hoe het anders te omschrijven). Maar, geen pops of andere schrik effecten  :nowink:

weirdorob

yes de xpa-5 is binnen nu nog ff tijd vinden om de boel aan te sluiten.
treky ben zelf met de xpa-2 begonnen voor de hoofdkanalen en super tevreden nu dus de xpa-5 er bij om de andere 5 kanalen aan te sturen
zoals miesepies al zij staat in iedergeval stoer 2 grote bakken laat als ik zover ben nog wel mijn ervaring horen :headbanging:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

weirdorob

Miesepies wat is de totale breedte van je rack vind het super maar ben bang dat ik mijn sub niet meer kwijt kan
en waar heb je het gekocht evt per pm. thanks
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Miesepies

Heb je een pm gestuurd met info.  De maten van mijn rack zijn 60cm breed, 51 diep.

treky22

Citaat van: weirdorob op mei 15, 2010, 08:27:32
yes de xpa-5 is binnen nu nog ff tijd vinden om de boel aan te sluiten.
treky ben zelf met de xpa-2 begonnen voor de hoofdkanalen en super tevreden nu dus de xpa-5 er bij om de andere 5 kanalen aan te sturen
zoals miesepies al zij staat in iedergeval stoer 2 grote bakken laat als ik zover ben nog wel mijn ervaring horen :headbanging:

Dat wil ik zeker wel weten ja  :thumbs-up:

corival

Citaat van: Miesepies op mei 13, 2010, 13:19:20
Was me wel 1 ding opgevallen, het minimale volume is ietsje harder dan ik graag had gehad. Je weet wel, als je muziek op de achtergrond wil. De stap van stil naar de eerste volume stand is wat groot.

Mijn bestelling XPA-5, UMC-1 en vele kabels staat voor verzending eind mei op de planning. Nu heb ik muziek meer dan 50% van de tijd op een heel laag volume (achtergrond). Kun je iets meer vertellen over het minimale volume niveau? Dit zou voor mij een echte dealbraker kunnen zijn. Verwacht je dat het door de UMC-1 komt of door de XPA-5?
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Miesepies

Tis de UMC-1...deze heeft een digitale volume regeling, waardoor ie in stapjes werkt. Een analoge is wat fijner qua instelling. Het verschilt echter per opname, maar als deze wat harder is, valt het meer op.

Had net ook weer een leuke met de UMC-1, waaruit blijkt dat de firmware nog niet top is. Ik kreeg maar geen beeld wat ik ook deed. Zelfs een directe lijn van mijn media speler naar de UMC-1 gaf geen oplossing... Uiteindelijk "load defaults" gedaan et voila, ik had weer beeld. Das toch best wel $#$% dus. Ook de initialisatie, handshake, synchronisatie of hoe het ook heet van HDMI is ook niet al te snel (en geeft bij mij behoorlijk wat geflits door alle apparaten die daar weer anders mee omgaan - dus niet alleen de UMC-1).

<frustratie mode aan>

Nu ik wat meer aan het spelen hiermee ben, hoe meer ik er achter kom dat HDMI waardeloos is.  Mijn setup bestaat uit: Dune -> video scaler -> HDMI splitter -> UMC-1 -> beamer. Allemaal doen ze HDMI, allemaal lopen ze te ^&%#@ en allemaal doen ze hun best om te zorgen dat ik niet normaal een beeld en geluid signaal naar zowel mijn tv als beamer kan sturen.

Kostte me net weer een half uur om de boel weer aan de gang te krijgen...

<frustratie mode uit>

Anyway, de firmware van de UMC-1 is zeker nog niet volwassen maar hoop dat ze dit stadium toch gauw gaan bereiken. Over het algemeen niet, maar had zojuist met al die problemen toch heel even een beetje spijt van de UMC-1 :(

treky22

Hmm, nie mooi om te horen   :unsure:

Die van mij komt dus dinsdag. Alleen m'n HDX + Pana hebben hdmi. M'n dvd-speler en Xbox360 niet, deze gaan via component.

Vanaf donderdag heb ik pas echt tijd om te testen.

Teejoo

Citaat van: Miesepies op mei 16, 2010, 01:11:17
Tis de UMC-1...deze heeft een digitale volume regeling, waardoor ie in stapjes werkt. Een analoge is wat fijner qua instelling. Het verschilt echter per opname, maar als deze wat harder is, valt het meer op.

Dat is wel vreemd. Dan zul je dus ook erg snel op luistervolume zitten, terwijl het volume een fractie openstaat? Je kunt dat en het startvolume natuurlijk een beetje ondervangen door alle levels in het speakersetup menu bijvoorbeeld 5dB omlaag te schroeven.

Kjelt

Citaat van: Miesepies op mei 16, 2010, 01:11:17
Nu ik wat meer aan het spelen hiermee ben, hoe meer ik er achter kom dat HDMI waardeloos is.  Mijn setup bestaat uit: Dune -> video scaler -> HDMI splitter -> UMC-1 -> beamer. Allemaal doen ze HDMI, allemaal lopen ze te ^&%#@ en allemaal doen ze hun best om te zorgen dat ik niet normaal een beeld en geluid signaal naar zowel mijn tv als beamer kan sturen.
In het begintijdperk van HDMI zo'n 5 jaar geleden was ik het hier helemaal mee eens, echter de grote fabrikanten hebben hard gewerkt aan inter operabiliteit en de grote problemen zijn eigenlijk wel opgelost.
Ik vermoed (herhaal vermoed) dat een nieuwe speler op HDMI terrein als Emotiva dit nog zelf zal moeten doorlopen en ervaring op doen met hoe andere fabrikanten hun implementatie hebben gedaan om dit soort kinderziektes er uit te halen. Dat is geen kritiek want grote fabrikanten als JVC, Denon en Onkyo om er enkele te noemen hebben ook jaren lopen prutsen met hun HDMI implementatie. Het is ook niet niets als je je beseft dat een willekeurig HDMI apparaat (van de tig honderden apparaten die er zijn) met jouw apparaat moet samen werken. Een device als de UMC-1 zit als spin in het web en krijgt de meeste problemen voor zijn kiezen want hij zit tussen alle HDMI bronnen en alle HDMI weergevers.