Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

Zo... heb mijn nieuwe rack (VTI BL404) binnen, en ook mijn keuze gemaakt voor een iPod dock (Onkyo ND-S1 digital dock). Wel net setje dacht ik zo :D

(Bank staat een beetje in de weg, dus foto's zijn wat onhandig... en ja, ik moet nog een beetje cable management doen :P)

RvD

Ziet er netjes uit zo.  8)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

treky22

Wow Miesepies, ziet er strak uit  :thumbs-up:

Hoe gaat het met de UMC-1, nog probleempjes tegen gekomen ?
De mijne is onderweg  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vtuinen

zeer strak...
Equipment check my avatar

Starsky

Dat ziet er gelikt uit :worship:

Zit er in de Emotiva VV ook een DAC?

Veel luisterplezier met je mooie set ;)

FloR

Set ziet er prachtig uit!

Ik had nog een vraagje ivm de UMC-1:
is het geen nadeel dat deze nog geen hdmi 1.4 is?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

weirdorob

Prachtig rack miesepies moet zelf ook nog een mooi rack zijn het losse delen die je door kan bouwen?
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Roger Black

Super mooi Miesepies!

Nooff

Voor degene die het gemist hebben in de Webcast (de goede versie staat online), Emotiva is serieus bezig met een Music server.

Miesepies

De foto's zijn helaas niet echt top...zal proberen om een betere te maken. Het ziet er net iets beter uit in het echt. Anyway, mooi rack, maar ietsje groter dan ik had gedacht :) Voordeel is wel dat de XPA hier op past, waar andere racks toch vaak te ondiep zijn. Daarnaast vond mijn vriendin het goed en is tevreden over hoe het er uit ziet - dus ik zit goed ;)

Citaat van: treky22 op mei 13, 2010, 07:29:36Hoe gaat het met de UMC-1, nog probleempjes tegen gekomen ?

Heb helaas nog weinig serieus met mijn UMC-1 kunnen spelen. Beetje druk (in het hoofd)/hectisch de laatste tijd. Heb wel veel muziek gedraaid om alle speaker kabels waarmee ik wil testen in te spelen, en moet zeggen dat het geluid wel mooi is. Mag van mij ietsje meer warmte hebben, maar dat is denk ik persoonlijke voorkeur.

Was me wel 1 ding opgevallen, het minimale volume is ietsje harder dan ik graag had gehad. Je weet wel, als je muziek op de achtergrond wil. De stap van stil naar de eerste volume stand is wat groot.

Citaat van: Starsky op mei 13, 2010, 08:36:18Zit er in de Emotiva VV ook een DAC?

Ja, maar weet even niet welke chip ze hier voor gebruiken. Er zitten in ieder geval 4 coax en 3 optische aansluitingen op.

Citaat van: FloR op mei 13, 2010, 09:28:04is het geen nadeel dat deze nog geen hdmi 1.4 is?

In mijn geval niet. Een van de features van 1.4 is een hogere bandbreedte voor o.a. 3D. Maar, ik heb zowieso geen apparatuur wat op een of andere manier al voorbereid is voor 3D. Daarnaast heb ik er op dit moment ook geen interesse in - ik wacht eerst de hype af om te kijken of het een blijvertje is of niet. Straks heb je alles geupgrade naar 3D en brengen ze vervolgens geen 3D edities van films meer uit :P

Een andere feature is ethernet over HDMI, maar ook daar moet je allerlei speciale apparatuur voor aanschaffen. Mijn media player hangt al aan een gewone netwerk kabel, en werkt perfect, dus ook dit is een feature waar ik niet zo veel aan heb.

Citaat van: weirdorob op mei 13, 2010, 09:32:22Prachtig rack miesepies moet zelf ook nog een mooi rack zijn het losse delen die je door kan bouwen?

Het zijn losse verdiepingen, de set bestaat uit 4 onderdelen. De basis, een versterker module (~23 cm) en 2 bron modules (~18cm). Had zelf maar 1 bron plank nodig, dus heb nu een "spare" over :) Een verdieping bestaat uit het rack en een plank. Ik weet eigenlijk niet of je losse onderdelen kan kopen.

Starsky

Is dat rek ook van Emotiva?

Dat zwart blauw vindt ik echt super :clapping:
Ze mogen van mij gerust zo'n setje neer komen zetten ;)

Miesepies

Het rek is van VTI (http://www.vtimanufacturing.com/), de BL serie.

FloR

Vrienden,

Voor alle zekerheid vraag ik hier graag nog even, kan ik het volgende met de UMC-1.

Ik sluit mijn telenet digicorder via HDMI aan op de UMC-1. Via HDMI stuur ik het beeld door naar de TV,
het geluid laat ik door de UMC-1 omzetten naar analoog, deze stuur ik via de niet-gebalanceerde uitgangen door naar de eindversterkers.
Dus beeld naar de TV (via HDMI), geluid naar de eindversterkers via niet-gebalanceerde uitgangen.
Kan dit?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Miesepies

Dat is het hele idee van de UMC-1 :)

truckerwilco

Ziet er gelikt uit hoor.
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

Lex Groningen

Citaat van: Miesepies op mei 13, 2010, 00:22:15
Zo... heb mijn nieuwe rack (VTI BL404) binnen, en ook mijn keuze gemaakt voor een iPod dock (Onkyo ND-S1 digital dock). Wel net setje dacht ik zo :D

(Bank staat een beetje in de weg, dus foto's zijn wat onhandig... en ja, ik moet nog een beetje cable management doen :P)

Zit deze topic al een tijdje te volgen. En nu ik het zo bij je zien staan moet ik zeggen dat het er erg mooi uitziet. Van harte en veel luisterplezier toegewenst.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

FloR

Citaat van: Miesepies op mei 13, 2010, 23:00:05
Dat is het hele idee van de UMC-1 :)

Als beeld en geluid nu niet blijken gelijk te lopen (bv. TV doet er net iets langer over om beelden te verwerken),
kan je dan bijsturen? bv. geluid vertragen?

Dirk

Citaat van: FloR op mei 13, 2010, 23:44:44
Als beeld en geluid nu niet blijken gelijk te lopen (bv. TV doet er net iets langer over om beelden te verwerken),
kan je dan bijsturen? bv. geluid vertragen?
yep, volgens de manual althans
LIPSYNC : This sets up the lypsync for any sources that you find need it. You can adjust the lipsync from 0mS to 200mS in 1mS increments. Each input can be set independently.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tomvbugg

Ik heb sinds deze week ook mijn umc-1 en heb er al een paar dagen kunnen mee spelen.

Bij mij werkt hij echt niet goed... Bij "iedere" onderbreking van geluid krijg ik een vervelende pop in mijn luidsprekers. Zelf bij veranderen van een kanaal bij digitale tv popt hij... Bij pauzeren, vooruit spoelen iedere keer een pop.Dat zou toch echt niet mogen. Leg dat maar eens uit aan je vriendin... :-\

Nog een ander probleem dat ik al ben tegengekomen is is met een blu ray met dts master hd audio-track slaag ik er niet om via bitstream geluid te hebben... Ik heb een samsung bdp-1600 en deze ondersteunt dit wel degelijk... Na het volgen van het forum van emotiva en de positieve reacties op de beta 2 versie had ik beslist om hem toch maar laten af te komen maar eerlijk gezegd heb ik er al spijt van.

Miesepies heb jij ook deze problemen?

FloR

Citaat van: tomvbugg op mei 14, 2010, 02:09:38
Ik heb sinds deze week ook mijn umc-1 en heb er al een paar dagen kunnen mee spelen.

Bij mij werkt hij echt niet goed... Bij "iedere" onderbreking van geluid krijg ik een vervelende pop in mijn luidsprekers. Zelf bij veranderen van een kanaal bij digitale tv popt hij... Bij pauzeren, vooruit spoelen iedere keer een pop.Dat zou toch echt niet mogen. Leg dat maar eens uit aan je vriendin... :-\

Nog een ander probleem dat ik al ben tegengekomen is is met een blu ray met dts master hd audio-track slaag ik er niet om via bitstream geluid te hebben... Ik heb een samsung bdp-1600 en deze ondersteunt dit wel degelijk... Na het volgen van het forum van emotiva en de positieve reacties op de beta 2 versie had ik beslist om hem toch maar laten af te komen maar eerlijk gezegd heb ik er al spijt van.

Miesepies heb jij ook deze problemen?

Dat is zeer spijtig om te horen,
ben benieuwd of Miesepies daar ook last van heeft...

Ik dacht er net eentje te bestellen, nu begin ik weer te twijfelen!

Miesepies

Ik ben deze problemen nog niet tegen gekomen... maar ik wil vanmiddag nog even wat gaan spelen met mijn UMC-1, dus zal het eens uitproberen. Wat ik veelal zie is dat vage problemen veroorzaakt zijn door een slecht firmware flash actie (is zowieso al belachelijk dat dit kan, maarja), dus zou je kunnen proberen om de hele v6 firmware set nogmaals te flashen en dan stap voor stap naar beta 2.

tomvbugg

Mijn device is  geupdate door Emotiva zelf en ook nog eens getest door hen dus je zou toch wel verwachten dat ze het zelf goed kunnen hé.  :)

Heb hen een mailtje gestuurd ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.

Nooff

Citaat van: tomvbugg op mei 14, 2010, 12:46:53
Mijn device is  geupdate door Emotiva zelf en ook nog eens getest door hen dus je zou toch wel verwachten dat ze het zelf goed kunnen hé.  :)

Heb hen een mailtje gestuurd ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.
Die "pops" kan een paringsprobleem zijn of liggen aan de gevoeligheid van je speakers. Ik heb hetzelfde gehad met Onkyo, dat was "normaal" en afhankelijk van de rest van je apparatuur. Het is een HDMI kwaal, je zou het bij analoge interconnects niet moeten ervaren. Probeer eens een andere HDMI kabel bijvoorbeeld. DTS HD-MA geeft hij gewoon door, er zijn mensen die hetzelfde probleem ervaarden als jij, maar dat bleek puur een instellingsprobleem te zijn. Loop alle instellingen eens na, ga ook na of je Samsung wel goed ingesteld staat. De optie "bitstream" wordt niet door elke fabrikant goed doorgevoerd en kan soms iets heel anders betekenen.

treky22

Update: 6:29 PM - May 14, 2010 - Arrived At FedEx Location --> Paris, FR

Is al een stuk dichterbij dan Brentwood, TN  ;D
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Raphie

Dan heb je hem maandag.... ;D
JBL PRX Power!