Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

gast_001

blijkbaar zijn we nog steeds druk aan het "vergelijken", of kunnen we het beter  allemaal "speculeren" noemen ?  :withstupid:

treky22

Ik ben aan het rondkijken.
Nu is mijn oog gevallen op deze:
1) Onkyo TX-NR3007
2) Emotiva XPA-5 + UMC-1

Zijn deze qua specs gelijk, of welke is de betere ? En wat zouden de totale kosten zijn voor de Emotiva-combi ?
Ik ben op dit moment de Emotiva-topics door aan het gaan, dus ben nog niet helemaal up to date wat betreft deze apparaten.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Midcall

Citaat van: simsatit op maart 11, 2010, 23:54:29
Weet je al hoe die UMC klinkt dan? Dan kun je daar toch alleen maar iets echt nuttig van zeggen na het het liefst dus zelf te luisteren EN te vergelijken.
Pre/pro's zijn in hoofdzaak gebouwd om 3rd party DSP soft & hardware. Hierdoor kan je veel eenvoudiger door het simpelweg vergelijken van technische specs bepalen welke pre/pro (hoogstwaarschijnlijk) beter zal klinken dan de andere. Je hoeft geen guru te zijn om vooraf te kunnen voorspelen dat een UMC uit 2009 een stuk beter zal klinken dan een Rotel van vele jaren oud. De ontwikkelingen in DSP-land zijn gaan snel, en is bijna vergelijkbaar met de computerbranche.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

daxie

Nog even een updateje van mij ivm Emotiva.

Even kort herhalen:

Bij bestelling werd mijn xpa5 uitgeleverd aan US-klanten, ondanks dat hij voor mij gereserveerd was. Daardoor heb ik 4 weken extra moeten wachten op mijn xpa5. Als coulance kreeg ik 50$ korting en zouden ze de black trims meesturen.

Nu 2 maand later heb ik nog steeds die korting niet gekregen, en ook geen black trims te zien. Er wordt ook niet meer gereageerd op mijn emails hieromtrent.

Raphie

kijk het is héél simpel. als je het Emotiva business model extrapoleert van model tot model en ziet welke componenten er genruikt worden dan zie je dat deze jongens met heel weining marge genoegen nemen en geen tussenhandel hebben, dit betekend dat hun producten voor vergelijkbare kwaliteit ongeveer op 1/4e van de pricing van "grote" namen zit in de US, tel daarbij op de NL import en de NL marge die een distributeur en NL reseller nog wil maken (nemen beide vaak ook geen genoegen met <30%) dan kom je die schandalig hoge NL prijzen voor Levionson, Classé e.d.

Emotiva heeft dus echt wel voldoende budget om op dit prijspunt quality engineering te doen en ik verwacht van de UMC-1 dan ook echt wel een behoorlijk prestatie niveau. ik zie i.i.g. geen reden waarom dit niet zo zou kunnen zijn.
JBL PRX Power!

Miesepies

Citaat van: daxie op maart 12, 2010, 08:45:35Nog even een updateje van mij ivm Emotiva.

Je hebt wel pech he ? Tis wel jammer, dat ze soms echt super service bieden, en het volgende moment enorm laks ermee omgaan. Ik lees de laatste tijd wel vaker dat "lastige vragen" via e-mail niet beantwoord worden. Ik hoop dat ze dit wel gaan verbeteren.

DV79

Citaat van: Miesepies op maart 12, 2010, 09:00:27
Je hebt wel pech he ? Tis wel jammer, dat ze soms echt super service bieden, en het volgende moment enorm laks ermee omgaan. Ik lees de laatste tijd wel vaker dat "lastige vragen" via e-mail niet beantwoord worden. Ik hoop dat ze dit wel gaan verbeteren.

Ik had ook slechte response op een aantal vragen, deze stelde ik steeds aan Janna, aangezien die de order had behandeld.
Ik heb toen uiteindelijk de mail ook 1x naar Cathy gestuurd en had toen dezelfde dag antwoord.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

tiptop

jongens, nog even over het vergelijken vs. geheugen.

Er wordt maar gedaan of je de sound van een apparaat spontaan niet meer kent als ie de deur uit is. Dat is absolute onzin!

Als je jaren (of zelfs maanden of weken als je een getraind oor heb) met een apparaat in je set heb geleefd, ken je heus wel de klanksignatuur.
Net als dat je een tijd in een auto rijdt, voel je hoe het zit en hoe die klinkt.  Als je in een andere auto zit, kan je meteen vertellen hoe die andere auto rijdt tov de eerste en welke beter zit.

Zo ook met apparatuur. ik hoef het apparaat niet in huis te hebben om te weten of een nieuwe beter klinkt of niet. alleen als het karakter hetzelfde is en de verschillen zijn klein, heb je ze naast elkaar nodig.

Maar het is net als met autorijden denk ik. Niemand mag zichzelf een goede chauffeur noemen, want dan rijdt opeens iedereen gelijk volgens de rest.
Maar stiekum vind iedereen zichzelf ook de betere rijder.
Met muziek luisteren over audio precies zo. Niemand mag zeggen dat hij beter zaken kan onderscheiden of horen tov de rest, maar iedereen vindt dat hij of zij zelf stiekum toch iets beter kan luisteren dan de rest. Want als hij of zij het niet hoort, dan kan een ander dat ook niet.
En dat kan iedereen ook makkelijk zeggen, want het is toch niet verifieerbaar :baaa:

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

Citaat van: treky22 op maart 12, 2010, 08:15:04
Ik ben aan het rondkijken.
Nu is mijn oog gevallen op deze:
1) Onkyo TX-NR3007
2) Emotiva XPA-5 + UMC-1

Zijn deze qua specs gelijk, of welke is de betere ? En wat zouden de totale kosten zijn voor de Emotiva-combi ?
Ik ben op dit moment de Emotiva-topics door aan het gaan, dus ben nog niet helemaal up to date wat betreft deze apparaten.

Ik zal me niet branden aan een vergelijkend waardeoordeel.  ;) Ik ken de UMC en de Onkyo namelijk niet.
Kan wel wat zeggen over de kosten: als je ongeveer voor 1 dollar een euro aanhoudt, kom je aardig in de buurt. Je moet namelijk nog rekening houden met verzendkosten, BTW en belastingen. Afhandeling van Emotiva is keurig en snel.
Ik ben erg tevreden met de XPA-5. Een aparte voor- en eindverversterker heeft in ieder geval voor mij wel de voorkeur boven een receiver.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

daxie

Citaat van: DV79 op maart 12, 2010, 09:06:56
Ik had ook slechte response op een aantal vragen, deze stelde ik steeds aan Janna, aangezien die de order had behandeld.
Ik heb toen uiteindelijk de mail ook 1x naar Cathy gestuurd en had toen dezelfde dag antwoord.

al mijn mails hieromtrent gaan naar Cathy...

treky22

Ik zag dat de XPA-5 gebalanceerde ingangen heeft, en de UMC-1 niet van die uitgangen.
Is het de bedoeling dan dat je een ander merk processor koopt, of zie ik het verkeerd ?
Want die combi vind ik wel iets.

daxie

Citaat van: treky22 op maart 12, 2010, 10:53:52
Ik zag dat de XPA-5 gebalanceerde ingangen heeft, en de UMC-1 niet van die uitgangen.
Is het de bedoeling dan dat je een ander merk processor koopt, of zie ik het verkeerd ?

de gebalanceerde ingangen van de xpa5 zijn gewoon een verbindingsmanier. De xpa5 is ongebalanceerd uitgevoerd. Maw ze hebben weinig tot geen toegevoegd waarde.

FloR

interessante discussie hier.

Ik hoop op dit moment dat de UMC-1 snel leverbaar wordt, ga er mij meteen eentje bestellen zodra mogelijk.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

FloR

Citaat van: daxie op maart 12, 2010, 10:55:42
de gebalanceerde ingangen van de xpa5 zijn gewoon een verbindingsmanier. De xpa5 is ongebalanceerd uitgevoerd. Maw ze hebben weinig tot geen toegevoegd waarde.
de ups-1 komt wel met gebalanceerde uitgangen, dus die combinatie zal wel mogelijk worden.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

treky22

Ik wacht nog even op iets anders.
Anders wordt het deze combinatie voor mij: XPA-5 + UMC-1  :happy:

FloR

Wat ik mij afvraag: als je pre/pro naast of onder je eindtrap staat,
is de kwaliteit van het geluid met gebalanceerde verbinden dan werkelijk beter dan ongebalanceerd? Ik bedoel dus: hoor je het verschil?

daxie

Citaat van: FloR op maart 12, 2010, 10:57:03
de ups-1 komt wel met gebalanceerde uitgangen, dus die combinatie zal wel mogelijk worden.

daar gaat het hem niet om.

de xpa5 is niet gebalanceerd uitgevoerd, dus gebalanceerd verbinden heeft (wellicht) geen zin.

MartijnR

Citaat van: treky22 op maart 12, 2010, 10:59:26
Ik wacht nog even op iets anders.
Anders wordt het deze combinatie voor mij: XPA-5 + UMC-1  :happy:

Je bent niet de enige die geïnteresseerd is in deze combinatie. Een andere veel gemaakte combi is de Emtiva XPA-5 met de Onkyo PRC5507.

Kijk ook op het forum van/over emotiva over de gebruikservaringen met de UMC-1. Volgens mij is er nog niemand op dit forum die in het bezit is van een UMC-1, dus het is nu gissen naar de kwaliteit hiervan (al heb ik wel hoge verwachtingen).

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

tiptop

Citaat van: treky22 op maart 12, 2010, 10:53:52

De XMC-1 krijgt wel gebalanceerde uitgangen. ;)

En het kan zijn dat gebalanceerd aansluiten toch iets mooier is ivm met het beter afvoeren van lekstromen. (maar hoeft niet)

Of je verschil hoort is absoluut niet te zeggen voordat het aangesloten staat.

Je pre onder je eindtrap zou ik niet doen. Die weegt veels te veel. de kans dat de bovenkant van de pre in de verdrukking komt en gaat dorzakken is redelijk aanwezig. Dus of er naast of er boven op een aparte plank. Boven de eindversterker wel minimaal 10 cm ruimte houden voor ventilatie.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

gast_001

-auto's en of vrouwen vergelijken met audio heeft NUL waarde.
-ervaringen opgedaan in het verre verleden hebben geen waarde.
Zonder dezelfde set, (luidsprekers, bekabeling, toespelers enz enz) zelfde omgeving, omstandigheden, corrigeren van interne gain settings van een amp zegt het totaal niets !
1 op 1 is deze enige correcte wijze....
-zomaar effe uit een duim zuigen dat een UMC1 beter zal spelen dan een Rotel is ook weer zo'n statement waar niemand hier iets aan heeft.

We praten dan ook nog eens over een apparaat, de UMC1, van Emotiva welke tot nu toe eigenlijk meer een flop dan een succes was.
Dat de doorgewinterde Emotiva fanboys in de VS een product, welke niet naar behoren werkt, bugs van a t/m z kent, toch als een succes blijven beschouwen is gewoonweg het hebben van een plank voor de schedel !
Al krijgt men een UMC1 in de vorm van een baksteen dan nog is menig persoon laaiend enthousiast  8)

Had van enkele personen welke hier al jaren actief zijn op het forum echt wel meer professionaliteit verwacht  :(

tiptop

Citaat van: darkraver op maart 12, 2010, 11:22:38
-auto's en of vrouwen vergelijken met audio heeft NUL waarde.
-ervaringen opgedaan in het verre verleden hebben geen waarde.
Zonder dezelfde set, (luidsprekers, bekabeling, toespelers enz enz) zelfde omgeving, omstandigheden, corrigeren van interne gain settings van een amp zegt het totaal niets !
1 op 1 is deze enige correcte wijze....

Jouw inbreng is ook van NUL waarde. :baaa:

Alleen maar een beetje roepen dat iets geen waarde heeft en vergelijkingen aan de kant schuiven omdat het leuk uitkomt. Of je bent gewoon niet bijster intelligent als je de link niet kan maken. :nopompom:

Ik begin de trend al weer een beetje op te pikken. het offensief is weer begonnen van de heren critici. lekker subtiel bashen en als je er iets tegen in brengt quasi verbaasd reageren of gewoon de inbreng belachelijk maken of als niet ter zake doende bestempelen.
wordt weer een lekkere periode :(

gast_001

nu dan vertel me eens wat een auto en audio gemeen hebben ?  ;D
Misschien dat ik dan een idee heb hoe er gedacht wordt !

het woord "bashen" blijft een favoriete term voor menig persoon.

Nooff

Citaat van: darkraver op maart 12, 2010, 11:42:43
nu dan vertel me eens wat een auto en audio gemeen hebben ?  ;D
Misschien dat ik dan een idee heb hoe er gedacht wordt !

het woord "bashen" blijft een favoriete term voor menig persoon.

kijk daar zit hem nou direct het probleem waarom ik denk dat je nog steeds alleen hier komt "bashen" zoals dat heet. Het gaat helemaal niet om wat ze gemeen hebben, het gaat om de ervaring. Je leest niet goed net als dat je het Emotiva forum niet goed leest. Je bent gefixeerd op kritiek, vandaar dat je alleen de negatieviteit opmerkt op het Emotiva forum. Je loopt vanalles te verkondigen over "steeds meer bugs" terwijl ze allemaal gerelateerd zijn aan hetzelfde onderwerp.

Overigens sla je met je "professionaliteit" opmerking helemaal de plank mis. We zouden van jou wel wat meer professionaliteit mogen verwachten. Ik hoop dat je weet dat mensen die niet ontevreden zijn ook niet op een forum komen klagen? Het wordt tijd dat dit topic opgeschoond gaat worden en dat we al die negativiteit ens ombuigen naar iets positiefs. Dit is niet het UMC-1 klaagtopic. Als je graag wilt blijven zeuren dan stel ik voor dat je er 1 aan gaat maken  ;)

ajbeefde

Citaat van: tiptop op maart 12, 2010, 11:35:04
Jouw inbreng is ook van NUL waarde. :baaa:

Alleen maar een beetje roepen dat iets geen waarde heeft en vergelijkingen aan de kant schuiven omdat het leuk uitkomt. Of je bent gewoon niet bijster intelligent als je de link niet kan maken. :nopompom:

Ik begin de trend al weer een beetje op te pikken. het offensief is weer begonnen van de heren critici. lekker subtiel bashen en als je er iets tegen in brengt quasi verbaasd reageren of gewoon de inbreng belachelijk maken of als niet ter zake doende bestempelen.
wordt weer een lekkere periode :(

Blijft vreemd dat er members zijn die uit een vorm van jaloezie maar de negatieve zaken naar boven blijven posten van bepaalde merken/apparaten.

Lijkt mij dat als je niets hebt met het merk, dan laat je het topic voor wat het is en lees je verder.

En als je dan echt niets te doen hebt doe het dan niet hier.  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

gast_001

Citeerkijk daar zit hem nou direct het probleem waarom ik denk dat je nog steeds alleen hier komt "bashen" zoals dat heet. Het gaat helemaal niet om wat ze gemeen hebben, het gaat om de ervaring. Je leest niet goed net als dat je het Emotiva forum niet goed leest. Je bent gefixeerd op kritiek, vandaar dat je alleen de negatieviteit opmerkt op het Emotiva forum. Je loopt vanalles te verkondigen over "steeds meer bugs" terwijl ze allemaal gerelateerd zijn aan hetzelfde onderwerp

Nu begrijp je me verkeerd. Kijk ik ben de 1e die een professionele review / vergelijking hier zal verwelkomen door een gebruiker.
Echter als ik na 46 pagina's nog steeds enkel flauwekul moet lezen nou dan wordt ik daar niet vrolijk van, helaas.

De een vergelijkt een vrouw met audio, de ander een auto, de ander heeft een 500gb intern geheugen en kan alles sedert geboorte nog herinneren en wederom een ander zuigt effe uit zijn duim dat een UMC1 (tot nu toe door niemand ook maar gezien en gehoord en een product met op dit moment meer een negatief dan een positief imago) beter zal spelen dan een ROTEL.

Kom met serieuze input en ik ben jullie man !!!