Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

weirdorob

ok tiptop even ter aanvulling wat ik kwijt was is het gevoelslaag dus echt wat je niet hoort dit is er wel uit de fronts zonder sub maar verdwijnt als de sub meedoet dus ook weg uit de fronts.
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

SpikyTim

Ik review niet graag omdat jullie dan moeten verder gaan op mijn mening.  Maar iedereen is altijd welkom om te komen luisteren. Dan kan je zelf een mening vormen.   (en dit zal dan nog subjectief zijn.)

Locatie = Limburg België

tiptop

Citaat van: weirdorob op februari 22, 2010, 10:40:19
ok tiptop even ter aanvulling wat ik kwijt was is het gevoelslaag dus echt wat je niet hoort dit is er wel uit de fronts zonder sub maar verdwijnt als de sub meedoet dus ook weg uit de fronts.

Misschien dat het laag wat uit de fronts komt beter klinkt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erwin25

Citaat van: Midcall op februari 22, 2010, 09:52:41
Hoewel zijn vooruitgang zeer toe te juichen is (gefeliciteerd daarmee  :pompom:), moet je natuurlijk wel in ogenschouw nemen dat hij er ook een Onkyo 886 pre erbij heeft aangesloten en dmv de Audyssey runs natuurlijk niets meer te vergelijken is met zijn oude situatie. Welke verbeteringen nu door de versterker of door de Onkyo teweeg zijn gebracht is natuurlijk gissen, maar voor mijn gevoel is de invloed van de voorversterker in zijn geval vele malen groter voor het eindresultaat dan enkel de eindversterker. Dat gevoel wordt ook wel een beetje bevestigd doordat hij voorheen bij een Rotel 1080 versterker weinig verschil kon waarnemen, en dat lijkt me geen versterker die heel erg veel minder is dan deze emotiva (maar wel heel veel duurder).

Je hebt volledig gelijk. Echter had ik daarvoor een Onkyo SR-875 ook met Audyssey. Alleen geen Dynamic Eq. (hemel wat is dat goed).
Maar ik hoor natuurlijk echt wel verschil. Ook zonder Dynamic Eq in normale Audyssey stand die ik al gewend was klinkt het gewoon goed.

Maar je hebt een punt, ik heb veel tegelijk vervangen. Het is gewoon naar dat ik het gevoel heb dat mijn Akoestiek zo slecht is en ik dus gauw "schel" geluid heb. Geeft een wat onrustig beeld over het algemeen.

Overigens is dat dus wel een behoorlijk stuk minder geworden...en de ruimtelijke plaatsing is (ook in stereo, pure audio) beter.
Overigens gebruik ik met stereo ook nu Audyssey Dyn. Eq. Klinkt gewoon echt beter (sorry puristen) in mijn kamer.

Ik heb ook al gemeld, de XPA-5 is geen wondermiddel, puur dat beetje extra power die mijn speakers nodig hebben. Zeker mijn voorste 3.
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

Erwin25

Citaat van: Miesepies op februari 22, 2010, 10:03:39
@Erwin25: kan je je bevinden ook in de review thread van de XPA-5 zetten ? Thx.

Tuurlijk! Geen probleem. Alleen vind ik het niet eerlijk omdat mijn setup gewoon geen "TOP" setup is.
En ik niet op reference level kan luisteren over het algemeen..

Maar helemaal geen probleem. Ik post het voor je.

Vr. Gr.

Erwin
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD

Erwin25

Citaat van: weirdorob op februari 22, 2010, 10:26:25
ok even over de xpa-2 aangesloten op de onkyo 876 het gehele geluidsbeeld in stereo is enorm verbeterd strak loopt verder door in het laag.
dit alles in direct mode.
nu overgeschakelt naar stereo waar de sub dus meedoet en zoals voorheen een aanvulling op het laag vooral in de onderste regionen.
ok nu wat vreemds een run met audyssey gedaan en eerst in direct gezet en ok super dan over naar stereo dus sub doet mee weg bas???
dus zonder sub super en met sub een gemis in de laagste tonen.
achter op de sub de phase van 0 naar 180 gezet en boom daar was het laag weer.
iemand een verklaring daar de sub altijd naar tevredenheid op phase 0 heeft gedraait moest ik nu overschakelen naar 180 de sub is ook niet verplaatst???
is natuurlijk verder geen probleem maar wil graag weten wat hiervan de oorzaak kan zijn :dozingoff:

Weirdorob,

Heb je het zeer uitgebreide Audyssey topic op avsforum weleens doorgelezen?
Ik heb daar zeer veel aan gehad.

Staan ook tips over de stand van de subwoofers tijdens de calibratie.

knubbe

Hmmm mn XPA5 kwam vandaag, een dag eerder dan verwacht.
Samen met de goedkope RCA kabels.

Alles netjes aangesloten op mn (nog niet gebruikte) Onkyo 886 en wat wil nou, de rode lampjes gaan omstebeurt branden, vervolgens branden alle blauwe lampjes en helaas gaat daarna alles orange knipperen. Hij schiet dus in protect. Had alles klaargelegd in mn kast zodat ik de XPA alleen nog maar in mn kastje moest stoppen en aansluiten. Nu alles uit de kast getrokken en geen verbetering ..

Iemand tips?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raphie

eerst je onkyo testen daarna nog eens proberen
tevens kijken of je wel alles goed op de pre outs aansluit en niet bijv op je ext in ingangen (je zal niet de eerste zijn  :devil: )
JBL PRX Power!

knubbe

Citaat van: SOS-Master op februari 22, 2010, 17:24:37
eerst je onkyo testen daarna nog eens proberen
tevens kijken of je wel alles goed op de pre outs aansluit en niet bijv op je ext in ingangen (je zal niet de eerste zijn  :devil: )

Ze zitten goed :) Lampje van de XPA brand bij CH1, deze ontkoppeld (rca & LS) en nu speelt hij, zonder CH1 dus. Even op verder onderzoek.

edit) nu met alleen LS werkt hij ook, alleen RCA niet. Schakelaartje Bal <-> un-Bal zit ook goed. Moet wel zeggen dat dit de enige was die al goed stond, de rest moeten schakelen.

edit2) kabel omgewisseld met CH5 en nu doet CH 5 het dus niet.

edit3) andere kabel en hij werkt.. ligt dus puur aan de kabel? Raar dat 4/5 geen problemen opleveren.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Nooff

Het kan inderdaad dat 1 van de kabels een probleem vormt. Er hoeft maar één stoorzender te zijn en de Amp schiet in de protect modus. Vervelend, maar zo is de Amp nou eenmaal opgebouwd.

weirdorob

infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Miesepies

Citaat van: Erwin25 op februari 22, 2010, 15:24:57
Tuurlijk! Geen probleem. Alleen vind ik het niet eerlijk omdat mijn setup gewoon geen "TOP" setup is.
En ik niet op reference level kan luisteren over het algemeen..

Ah, maar daar ging het ook helemaal niet om, of je een top setup had. Het ging om jouw mening, jouw bevindingen.

En natuurlijk was dit ook voor de anderen bedoeld. Ik zelf vind het erg makkelijk om review threads door te lezen voordat ik iets koop, dus vandaar dat het me wel handig lijkt om alle ervaringen in de review topic erbij te zetten.

Erwin25

clockwork

Ik kreeg gisteren bericht dat 'mijn' UMC-1 op 15 april verzonden kan worden. Ik heb echter besloten om ofwel mijn Onkyo te houden, dan wel te wachten op de XMC-1. Wil iemand mijn plaats innemen op de wachtlijst? Anders cancel ik mijn voor-inschrijving.

Ik hoor het wel.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: clockwork op februari 23, 2010, 08:58:45
Wil iemand mijn plaats innemen op de wachtlijst? Anders cancel ik mijn voor-inschrijving.
Kan niet, indien je je plaats opgeeft dan komt de volgende in de rij in jouw plaats. Je zult dus gewoon moeten cancellen  ;)

Raphie

sterker nog, je hoeft niks te cancellen, je hoeft alleen geen opdracht te geven. dit was alleen een animocheck, geen koopverplichting
JBL PRX Power!

Nooff

Ik denk dat ze het wel op prijs stellen dat je zegt dat je er vanaf ziet op het moment dat ze je contacten met de prijs.

clockwork

oke, jammer maar helaas.

Ik denk nog heel even na of ik misschien niet toch...........
:notify:

Anders is het inderdaad wel zo netjes om me even af te melden.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Citaat van: clockwork op februari 23, 2010, 13:26:13
oke, jammer maar helaas.

Ik weet niet of de XMC-1 het wachten waard is. Tevens komt de prijs sowieso wel rond de $1199 te liggen en dan vraag ik mij de meerwaarde af ten opzichte van bijvoorbeeld de Onkyo PR-SC5507 die toch wel heel erg goed is. Ik kan mijn UMC-1 verwachten rond 4 April, dus dan hebben ze ook nog even de tijd om de bugs er uit te halen. Tegen die tijd kijk ik nog weer of het misschien niet verstandiger is om de Processor wat langer in de ijskast te zetten. 

clockwork

Citaat van: Nooff op februari 23, 2010, 14:02:12
Ik weet niet of de XMC-1 het wachten waard is. Tevens komt de prijs sowieso wel rond de $1199 te liggen en dan vraag ik mij de meerwaarde af ten opzichte van bijvoorbeeld de Onkyo PR-SC5507 die toch wel heel erg goed is. Ik kan mijn UMC-1 verwachten rond 4 April, dus dan hebben ze ook nog even de tijd om de bugs er uit te halen. Tegen die tijd kijk ik nog weer of het misschien niet verstandiger is om de Processor wat langer in de ijskast te zetten. 

Dat zijn inderdaad allemaal overwegingen die ook hier meespelen. Ik denk dat ik gewoon rustig af blijf wachten totdat beide modellen leverbaar zijn.
Ik vond het commentaar van Dan op het formum overigens wel erg typerend: hij waarschuwde voor de voortdurende stemmingmakerij voor wat betreft de bugs. Ik kan me voorstellen dat ze daar stevig van balen.   

Roger Black

Citaat van: clockwork op februari 23, 2010, 13:26:13
oke, jammer maar helaas.

Als ie niet bevalt kan je toch best aardig doorverkopen dacht ik zo. Dan heb je waarschijnlijk het minste verlies en overbrug je de periode naar de XMC-1...

Nooff

Citaat van: clockwork op februari 23, 2010, 14:09:22
Dat zijn inderdaad allemaal overwegingen die ook hier meespelen. Ik denk dat ik gewoon rustig af blijf wachten totdat beide modellen leverbaar zijn.
Ik vond het commentaar van Dan op het formum overigens wel erg typerend: hij waarschuwde voor de voortdurende stemmingmakerij voor wat betreft de bugs. Ik kan me voorstellen dat ze daar stevig van balen.   
Kan ik me ook heel goed voorstellen. Je moet ook niet vergeten dat veel fabrikanten geen forum hebben waarop je kunt komen klagen over dergelijke zaken en dan komt het ook niet zo snel op andere fora terecht. Ik lees er soms ook posts dat ik denk, kijk even verder dan je neus lang is want het antwoord op je vraag ligt voor je neus. Er zijn ook gewoon "niet issues" die over worden gebracht als een issue, en dat moeten ze constant recht praten.

clockwork

Citaat van: Roger Black op februari 23, 2010, 14:11:23
Als ie niet bevalt kan je toch best aardig doorverkopen dacht ik zo. Dan heb je waarschijnlijk het minste verlies en overbrug je de periode naar de XMC-1...

De WAF ziet me aankomen. Ik heb de Onkyo net 3 weken in huis.  :)

Roger Black

Citaat van: clockwork op februari 23, 2010, 14:17:05
De WAF ziet me aankomen. Ik heb de Onkyo net 3 weken in huis.  :)

Oh sorry dat had ik even gemist. Cancellen dus  ;D

clockwork

Citaat van: Roger Black op februari 23, 2010, 14:37:16
Oh sorry dat had ik even gemist. Cancellen dus  ;D

Lijkt in het kader van de wereldvrede wel zo verstandig. Deze zomer is vroeg genoeg.  ;)