Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

MovieMax

Gelukkig, volgend jaar is echt te laat. Hopelijk een release zonder bugs dit keer.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

gast_001

Nou dan zet ik mijn geld in op de XMC1, echter effe wachten op de 1e reacties te Amerika.
Al de problemen en bugs met de UMC1....dan hoop ik maar dat de XMC1 minder bugs en problemen kent.

Alternatief --> Onkyo PR-SC5507

UMC1 heb ik nu echt geannuleerd, lees de meest gekke dingen:

-bugs in video sectie
-audio drop-outs
-subwoofer EQ functioneerd niet
-EMO-Q detecteerd luidsprekers welke er niet zijn
-software blijft hangen, apparaat effe uit- en weer aan zetten om te resetten
-telkens bij opstarten zijn de SPL settings verdwenen en moet je handmatig weer gaan corrigeren
-standluidsprekers van formaat crossen op 250HZ terwijl kleine surrounds op 120 gezet worden.
-enz
-enz

Ben persoonlijk van mening dat Emotiva beter de UMC1 niet voor Europa beschikbaar zou moeten stellen want het gaat dan een ramp worden als de mensen hier dan ook zoveel problemen zouden ondervinden.
"Big Dan" zegt me iets te vaak "call us on Monday".

Hoe goed Emotiva ook amps mag en kan bouwen, de UMC1 blijft een gewoonweg pijnlijke zaak tot nu toe.
Echter iedereen beslist zelf.

Lees met plezier en interesse de reacties op de eerste ervaringen met de UMC1 hier te Nederland.

Miesepies

Misschien dat ik later overstap op de XMC-1, maar ga denk ik toch eerst voor de UMC-1. Deze is op dit moment genoeg voor wat ik nodig heb.

Ik heb wel het idee dat de issues met de UMC-1 allemaal firmware related zijn, dus daar is vooral het wachten op.

MartijnR

Citaat van: Miesepies op februari 21, 2010, 00:50:31
Ah, voor de geinteresseerden, Emotiva verwacht de XMC-1 zo rond juni/juli uit te brengen...

Da's toch beduidend eerder dan verwacht? Dacht zelf dat het einde van het jaar/begin volgend jaar zou zijn? Hoe dan ook, ik heb het idee dat de UMC-1 in mijn situatie al voldoende is. De extra's van de XMC-1 denk ik niet nodig te hebben. Wat is de richtprijs van de XMC?

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Miesepies

Emotiva heeft nog geen prijs aangegeven voor de XMC-1, al wordt er wel gespeculeerd over $1000-$1200.

gast_001

@Miesepies,

werkelijk geen idee, lees veel over software upgrades maar dan nog zijn de mensen niet echt happy en blijven flinke problemen ondervinden, ook na de laatste update.

Linker standluidspreker op 20hz en de rechter standluidspreker op 250hz e.d. dingen daar heb ik niets aan  :(

Denk dat Emotiva met de handen in het haar zit met de UMC1 !
Echter waarom ze een product welke nog niet af was gewoonweg op de markt geintroduceerd hebben daar snap ik dus werkelijk niets van. De ene update na de andere schept bij mij dus ook geen vertrouwen.

Had mijn zinnen op de UMC1 gezet, echter wil ik van dag 1 af aan plezier in een apparaat hebben en daar heb ik op het moment absoluut geen vertrouwen in. Of het ze beter af zal gaan met de XMC1 ??
Denk dat Emotiva met de UMC1 al veel vertrouwen en krediet verspeeld heeft vooral in de VS.

Onkyo PR-SC5507 lijkt me serieus een strak alternatief !
Betrouwbaarheid, fully-loaded, service- en garantie om de hoek enz enz.
Wie weet kunnen we een sponsor hier zo gek krijgen om via deze een powerbuy te organiseren ??

gast_001

CiteerEmotiva heeft nog geen prijs aangegeven voor de XMC-1, al wordt er wel gespeculeerd over $1000-$1200

Powerbuy Onkyo PR-SC5507 en je zit, wie weet wel, in dezelfde prijsklasse ?

Raphie

nog 2 nachtjes...... en dan is de XPA-2 er, ben ik dan de eerste met een XPA-2 op het forum?  ::)
JBL PRX Power!

Nahpets

Citaat van: SOS-Master op februari 21, 2010, 12:41:24
ben ik dan de eerste met een XPA-2 op het forum?  ::)

Heb ik iets gemist? Zijn er naast de Olympische Spelen ook The Emotiva Games?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

SpikyTim

nog 2 nachtjes...... en dan is de XPA-2 er, ben ik dan de eerste met een XPA-2 op het forum?  ::)
Neen, Al minimum de derde.  Ik heb een XPA-2 waar ik zeer tevreden van ben, er was nog iemand voor mij.

Raphie

Waar blijven die reviews dan jongens  ;D
JBL PRX Power!

RvD

We wachten op jou review.  ;)

Hier nog altijd tevreden over de XPA-2  over de XPA-3 trouwens ook.  ;D
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

tiptop

RE-VIEWS, RE-VIEWS :pompom:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Mario D

Ik was eerst met de XPA-2 denk ik, de mijne staat hier al een paar maand nu.  :D

weirdorob

xpa-2 dagen in huis veel muziek geluisterd en heb maar 1 nadeel gevonden.
moet extra kosten maken want de xpa-5 moet er bij dus met andere worden wow.
vannacht om 24.00 nog even een uurtje batman gekeken wat een power ga vandaag ff de fundering controleren :pompom:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Erwin25

Mijn kennis qua audio/wattage/volts/db's etc.. is echt te min om een goed wetenschappelijk oordeel te geven waar mensen wat aan hebben.
Ik kan dus alleen maar even mijn gevoel opschrijven m.b.t. de XPA-5. (hiervoor had ik een Onkyo Sr-875 receiver)
Ik heb deze 19 februari aangesloten op:

-   2x B&W 703 Fronts
-   1x B&W CDM CNT Center
-   1x Magnat Motion Sub (is aan vervanging toe...I know)
-   2x Magna Motion 144 rears
-   Pre- is een Onkyo PR-SC886

Meer "Headroom" is denk ik wel het sleutelwoord.

Ik merk gewoon dat alles beter wordt aangedreven, vooral mijn 703's zijn voor veel versterkers een uitdaging. Het zijn geen "oomph!" speakers.. (niet al teveel bass) maar Midden en hoog zijn extreem gedetailleerd. Dit was altijd wat rommelig en schel. Nu is het 10x beter. Zelfde geldt voor het hele geluidsbeeld is veel meer ruimtelijk en meer gedetailleerd.

Begrijp mij goed. Het is geen wondermiddel! Slechte akoestiek (zoals mijn huiskamer denk ik) wordt niet "genezen". Maar je merkt gewoon een bepaalde directheid in het geluid.
Ook stereo knapt goed op! Ik gebruik dan niet "pure audio" dat klinkt bij mij echt niet..wordt het heel dun allemaal. Geen idee waarom dat is, ongetwijfeld mijn kamer..waar Bass echt een probleem is.

(Audyssey Dynamic Eq. lost overigens echt heel veel voor mij op. Dat is dus wel een wondermiddel)

Ik heb ook weleens een Rotel RB-1080 gebruikt om de B&W's aan te sturen, dat vond ik dus helemaal geen succes. Merkte weinig verschil en heb deze dan ook binnen 1 maand verkocht.

Als wellicht een wat duidelijkere omschrijving m.b.t. meer ruimte is bijvoorbeeld een "fictief" 3e achterkanaal tussen de 2 rears. De plaatsing is zoveel beter! Goed voorbeeld is "The Pit" scene uit King Kong 2005. Al die insecten etc... prachtige DTS-HD MSTR track en een genot om naar te luisteren op deze manier.
Door mijn slechte subwoofer (of sub plaatsing) kan zelfs die film mijn huis niet echt laten trillen...Maar hoop eerdaags toch te gaan verhuizen.

Ik heb er absoluut geen spijt van. En in mijn volgende huis, gaat er zeker ook zeker een aparte XPA-2 (of 2 XPA-1's ;) komen om er een 7.1 opstelling van te maken.

Niet echt een review, maar meer hoe ik erover denk.
Grt,

Erwin
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

weirdorob

mooi erwin dat je tevreden bent jij een xpa-2 erbij en ik een xpa-5 :clapping:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

tiptop

Toch een leuk verhaaltje. ;)

Wordt steeds enthousiaster. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

danielo

Citaat van: Erwin25 op februari 21, 2010, 18:04:44
(Audyssey Dynamic Eq. lost overigens echt heel veel voor mij op. Dat is dus wel een wondermiddel)

Mischien moet je kijken of je ook in pure-direct wel audyssey kan doen, de denon's kunnen dat alleen moet je weten hoe je dit instelt (in de praktijk is 'pure-direct' dus relatief zeker als er digitaal inkomt). Ik gebruik het
ook op de pure-direct modes. EQ is geen wondermiddel maar is na de ruimte aanpakken (indien mogelijk) wel een duidelijk stuk gereedschap welke veel puristen onderschatten of niet begrijpen. Zelfs in 2 channels zal eq langszaam de overhand krijgen het kan gewoon teveel brengen en dat zal alleen maar erger worden als de processor kracht nog een 10x of 100x toeneemt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Midcall

Citaat van: tiptop op februari 21, 2010, 19:42:11
Toch een leuk verhaaltje. ;)

Wordt steeds enthousiaster. :)

Hoewel zijn vooruitgang zeer toe te juichen is (gefeliciteerd daarmee  :pompom:), moet je natuurlijk wel in ogenschouw nemen dat hij er ook een Onkyo 886 pre erbij heeft aangesloten en dmv de Audyssey runs natuurlijk niets meer te vergelijken is met zijn oude situatie. Welke verbeteringen nu door de versterker of door de Onkyo teweeg zijn gebracht is natuurlijk gissen, maar voor mijn gevoel is de invloed van de voorversterker in zijn geval vele malen groter voor het eindresultaat dan enkel de eindversterker. Dat gevoel wordt ook wel een beetje bevestigd doordat hij voorheen bij een Rotel 1080 versterker weinig verschil kon waarnemen, en dat lijkt me geen versterker die heel erg veel minder is dan deze emotiva (maar wel heel veel duurder).
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

tiptop

Ik heb een Jadis vv nu. denk dat dat wel een goede is om t ehoren wat de Emotiva werkelijk kan. ;)

Het enige probleem daarna is om een goede processor/vv te vinden die de kwaliteit van de Jadis benaderd. Misschien een tweede vv erbij kopen. :)

Miesepies

@Erwin25: kan je je bevinden ook in de review thread van de XPA-5 zetten ? Thx.

weirdorob

ok even over de xpa-2 aangesloten op de onkyo 876 het gehele geluidsbeeld in stereo is enorm verbeterd strak loopt verder door in het laag.
dit alles in direct mode.
nu overgeschakelt naar stereo waar de sub dus meedoet en zoals voorheen een aanvulling op het laag vooral in de onderste regionen.
ok nu wat vreemds een run met audyssey gedaan en eerst in direct gezet en ok super dan over naar stereo dus sub doet mee weg bas???
dus zonder sub super en met sub een gemis in de laagste tonen.
achter op de sub de phase van 0 naar 180 gezet en boom daar was het laag weer.
iemand een verklaring daar de sub altijd naar tevredenheid op phase 0 heeft gedraait moest ik nu overschakelen naar 180 de sub is ook niet verplaatst???
is natuurlijk verder geen probleem maar wil graag weten wat hiervan de oorzaak kan zijn :dozingoff:

tiptop

Citaat van: weirdorob op februari 22, 2010, 10:26:25
ok even over de xpa-2 aangesloten op de onkyo 876 het gehele geluidsbeeld in stereo is enorm verbeterd strak loopt verder door in het laag.
dit alles in direct mode.
nu overgeschakelt naar stereo waar de sub dus meedoet en zoals voorheen een aanvulling op het laag vooral in de onderste regionen.
ok nu wat vreemds een run met audyssey gedaan en eerst in direct gezet en ok super dan over naar stereo dus sub doet mee weg bas???
dus zonder sub super en met sub een gemis in de laagste tonen.
achter op de sub de phase van 0 naar 180 gezet en boom daar was het laag weer.
iemand een verklaring daar de sub altijd naar tevredenheid op phase 0 heeft gedraait moest ik nu overschakelen naar 180 de sub is ook niet verplaatst???
is natuurlijk verder geen probleem maar wil graag weten wat hiervan de oorzaak kan zijn :dozingoff:
Misschien vind je verkeerd laag wel mooi.

Als het laag uit fase is klinkt het minder correct, rommeliger. Dan lijkt het soms dus meer. Correct laag valt minder op. Dus misschien dat je dat ervaart als minder laag. (?!)