Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: darkraver op februari 15, 2010, 09:23:36
@Nooff,
snap dat je een "fanboy" bent ieder zo zijn ding, ook niets mee mis overigens.
Probleem waar ik mee zit is dat wat betreft UMC1 je gewoonweg dingen hier neerschrijft welke je ergens anders op forums hebt mogen lezen. Klakkeloos vertaald van het Engels naar het Nederland.
Citaten van "Big Dan" Emotiva enz.

Je schrijft hier wederom over Emo-Q maar hebt het niet gezien, niet gehoord en ook niet mogen testen.
Persoonlijk vind ik dat als je je als "bemiddelaar" opstelt eerst iets gezien en gehoord moet hebben.
Als je al zo'n goed contact hebt met "Big Dan", immers je bent een bemiddelaar en hebt blijkbaar een HOTLINE nou dan laat je die jongens je toch ff een UMC1 toesturen ? Dan kun je ons vervolgens op basis van gemaakte ervaringen informeren en weet je waar je over praat.

Verder als "bemiddelaar" zijnde zou IK enkel de bemiddelaar gaan spelen voor de UMC1 als het ding ook werkelijk 100% bullet proof is. Tip aan jou !!

Audessey mag dan ook niet 100% werken en auto set up is inderdaad niet alles.
Echter of ik nu een Denon, Yamaha, Onkyo aansluit en de auto set up start dan heb ik data die enigzins kloppen. Als ik al lees dat de UMC1 grote standluidsprekers gaat crossen op 250hz, kleine surround speakers op 40hz. De sub -40db of +15db wordt ingeregeld.
Hoe wil je dit dan gaan RECHTPRATEN ?? Buiten je prachtige verhaal van de microfoon om !
Je weet er wel mooi je eigen draai aan te geven niet? Wat ik opzich grappig vind aan je reactie is dat ik zogenaamd stukken overschrijf van een forum, maar jij kritisch bent over de UMC-1 op basis van wat mensen op dat zelfde forum schrijven. Als mijn geloofwaardigheid dan "Zero" is dan vraag ik mij af waarom jij hier onrust komt stoken op basis van een aantal mensen die lopen te schreeuwen dat de resultaten niet kloppen. Overigens word ik ook erg moe van het feit dat je me steeds "fanboy" noemt en ik vraag me af waar je dit op baseert? Omdat ik enthousiast ben over iets ben ik meteen fanboy? Hé, wat jij wilt   :thumbs-up:

Laat ik het nog één keer zeggen. Ik trek conclusies op basis van wat mensen schrijven waarbij het WEL lukt en uit de video, die REAL TIME is waarin het WEL lukt. Raar niet? Blijkbaar doen sommigen dan toch echt iets verkeerd? Of ligt het misschien aan de ruimte?

Ik heb geen hotline met Emotiva en zeker niet de mogelijkheid om zomaar even wat UMC-1's te regelen. Ik heb mensen die wellicht wel over wilden gaan naar losse versterking een kans gegevens dit nog goedkoper te doen dan al mogelijk was. Emotiva is niets anders dan een merk als BK die overigens ook zeer goede subwoofers leveren. Is er beter? vast! Wil IK meer uitgeven? Nee. Overigens heb ik niet bemiddelaar gespeeld voor de UMC-1, en dat doe ik als je goed leest nog steeds niet. Ik heb duidelijk gezegd dat ieder zijn eigen keuze kan maken. Jij levert kritiek op het feit dat ik kritisch ben en niet zomaar alles aanneem. Ik lever kritiek op het feit dat jij alles baseert op mensen die kritiek hebben op de UMC-1, en je laat daar voor het gemak de mensen die deze problemen niet hebben gewoon buiten.
Ik heb NERGENS gezegd dat het apparaat helemaal de bom is, er geen fouten in het apparaat zitten en de geluids/videokwaliteit ongelooflijk goed is, toch? JIJ komt hier met je zevenmijls laarzen naar binnen stappen om even een topic te vergallen met ervaringen van mensen die niet tevreden zijn. Grappig, want die zijn er overal! Ik heb meerdere Onkyo's gehad, ik heb Denon's geluidscalibraties laten doen en je wilt niet weten hoe ongelooflijk foute resultaten hier uit konden komen. Mijn Onkyo presteerde het om mijn sub die al te hard stond in mijn ruimte nog 10db er bij de plussen, mijn zuilluidsprekers voor af te snijden op 90hz en mijn achter zuilluidsprekers 8db te plussen en af te snijden op 120hz. Ik zeg nergens dat Emo-Q geweldig is, dat maak jij er van. 

gast_001

Beste Nooff,

Net als jij heb ik de UMC1 niet gezien, kunnen testen enz.
Echter dat de UMC1 niet geheel probleemsloos loopt dat mag in de tussentijd toch duidelijk wezen???
Te lezen op Emotiva Forum, Audioholics, AVS Forum enz enz. Te veel problemen en mensen die zich beklagen en apparaten terugsturen om verschillende redenen.
Emotiva is telkens druk in de weer met updates, dus wees eerlijk en schuif het niet af op fouten van gebruikers enz. >:(
Gebruikers op forums weten donders goed of een apparaat voldoet of niet !

Verschil zit hem er in dat ik feiten aanhaal, dus ervaringen van mensen die het ding reeds in het bezit hebben. Aan de andere zijde haal jij Emotiva standpunten, uitleg van "Big Dan" enz aan welke natuurlijk haaks staan op de ervaringen van de klanten ! PR en standpunten van fabrikanten hecht ik gewoonweg geen waarde aan. Ik hecht meer aan ervaringen door klanten en aan recensies. (hoop dat die nog zullen volgen)

Je punt wat betreft kosten, ja de kosten zijn minder dan die van de concurrentie.
Indien het product 100% werkt is dat een argument. Zolang echter het product niet dat doet wat het moet doen en Emotiva druk in de weer is om de problemen te verhelpen.........dan blijft het $ voordeel op dit moment enigzins  twijfelachtig.

Inderdaad ik laat me kritisch uit over de UMC1. Als jij dat "onrust stoken" wil noemen dan perfekt.
Overigens ook een kwestie van mede forum-leden attent maken immers het ding komt uit Amerika en er is hier geen Emotiva om de hoek.
Ben ook van mening dat leden van het forum hier recht op hebben ! Emotiva heeft een reputatie op versterkergebeid, echter heb je aan de andere zijde natuurlijk dit UMC1 verhaal wat al gaat lijken op het LMC verhaal van het verleden.

Naar mijn mening had Emotiva beter niet 2 jaar lang moeten roepen dat ze de markt op de kop gaan zetten met de UMC1. Immers ze slaan zich op het moment met het UMC1 verhaal hard om de eigen oren.
Amerikaanse Firma's hebben vaak de neiging om te overdrijven echter bedrijven als bijvoorbeeld SVS maken het ook direct waar.

Roger Black

Ik vind dat je goed bezig bent Nooff! Niks dan lof!  ;D

Roger Black

Citaat van: darkraver op februari 15, 2010, 12:21:41
Beste Nooff,

Echter dat de UMC1 niet geheel probleemsloos loopt dat mag in de tussentijd toch duidelijk wezen???
Te lezen op Emotiva Forum, Audioholics, AVS Forum enz enz. Te veel problemen en mensen die zich beklagen en apparaten terugsturen om verschillende redenen.
Emotiva is telkens druk in de weer met updates, dus wees eerlijk en schuif het niet af op fouten van gebruikers enz. >:(

Verschil zit hem er in dat ik feiten aanhaal, dus ervaringen van mensen die het ding reeds in het bezit hebben. Aan de andere zijde haal jij Emotiva standpunten, uitleg van "Big Dan" enz aan welke natuurlijk haaks staan op de ervaringen van de klanten ! PR en standpunten van fabrikanten hecht ik gewoonweg geen waarde aan. Ik hecht meer aan ervaringen door klanten en aan recensies. (hoop dat die nog zullen volgen)

Je punt wat betreft kosten, ja de kosten zijn minder dan die van de concurrentie.
Indien het product 100% werkt is dat een argument. Zolang echter het product niet dat doet wat het doet.........dan blijft dat twijfelachtig.

Inderdaad ik laat me kritisch uit over de UMC1. Als jij dat "onrust stoken" wil noemen dan perfekt.
Overigens ook een kwestie van mede forum-leden attent maken immers het ding komt uit Amerika en er is hier geen Emotiva om de hoek.
Ben ook van mening dat leden van het forum hier recht op hebben ! Emotiva heeft een reputatie op versterkergebeid, echter heb je aan de andere zijde natuurlijk dit UMC1 verhaal wat al gaat lijken op het LMC verhaal van het verleden.

Naar mijn mening had Emotiva beter niet 2 jaar lang moeten roepen dat ze de markt op de kop gaan zetten met de UMC1. Immers ze slaan zich op het moment met het UMC1 verhaal hard om de eigen oren.
Amerikaanse Firma's hebben vaak de neiging om te overdrijven echter bedrijven als bijvoorbeeld SVS maken het ook direct waar.

Zo! Hier zit ergens frustratie zeg.. Volgens mij heeft dit helemaal niks met Nooff te maken.

gast_001

CiteerZo! Hier zit ergens frustratie zeg..

Kom met reacties die betrekking hebben op het topic aub.
Heeft niks met frustraties te doen. Kwestie van meningen uitdelen.

Miesepies

Jongens jongens, rustig aan. Een discussie is goed, maar laten we het niet op de man gaan spelen. Misschien dat de verwoording van sommige posts misschien niet altijd even goed was, het is altijd handig om 'tussen de regels' te lezen - begrijpen wat iemand bedoeld ipv diegene aan te vallen op een onhandig geformuleerd zinnetje. Dus, graag weer discussie over datgene wat ons interesseert: audio & video. Het zou jammer zijn als de mods moeten gaan ingrijpen in deze topic.

Nou heb ik de filmpjes nog niet bekeken, maar uiteraard gaat in een 'promo' film uiteraard alles goed :) Dus of Emo-Q een goed alternatief blijkt voor andere room-eq, moet uiteindelijk blijken. Ik hoop het ergens eind maart te kunnen uitproberen. Voor mij is Emo-Q een leuke extra, maar zeker geen vereiste. Uiteraard kan mijn mening veranderen als blijkt dat het een enorme verbetering is.

In eerste instantie ga ik echter voor SQ en HD audio. Wat ik begrijp uit alles wat ik tot nu toe heb gelezen is audio kwaliteit altijd erg belangrijk geweest voor Emotiva bij het ontwerp, en uit eigen bevinding kan ik dat ook wel beamen. Ik zal niet/beperkt gebruik maken van de video functies. Daarnaast vind ik eenheid in uiterlijk ook wel redelijk belangrijk...dus de UMC komt netjes tussen mijn XPA en ERC in een audio rekje te staan :)

Nooff

Citaat van: darkraver op februari 15, 2010, 12:21:41
Beste Nooff,

Ik heb ook nergens gezegd dat hij probleemloos is wel dan? Maar maakt dat het dan een minder product dan de producten die we hier om de hoek kopen? Nee, ik ken talloze problemen met de "bekende merken".
Het avsforum is sowieso al klaagforum nummer 1, daar lees ik al niet eens meer. Als je gewoon leest wat ik zeg, dan zie je ook at ik niet de gebruikers direct de schuld geef, maar dat er meerder factoren spelen dan alleen de "fouten" die een EQ systeem maakt. Het is afhankelijk van zoveel factoren, waaronder de gebruiker en de ruimte waarin het zijn metingen verricht.

Citeer
Precies, maar je moet je afvragen hoe feitelijk die zogenaamde feiten zijn als er mensen zijn waarbij het wel goed gaat. De uitleg van Big Dan heeft een informatieve functie. Je moet vraagtekens zetten bij hoe het kan dat zodra hij de meting start in zijn video, de resultaten wel vrij accuraat zijn. Een ervaring van een klant zegt helemaal niets over hoe jij het zal ervaren, dat is namelijk hetzelfde als een WhatHifi er bij pakken en op basis van het aantal sterren een aankoop doen. Persoonlijk luisteren is DE manier, maar dat gaat moeilijk als het hier niet verkocht wordt. Ik heb de sprong in het diepe genomen omdat ik wist dat losse versterking hoe dan ook beter zou zijn dan de versterking in mijn oude Onkyo en ik er niet duizenden euro's aan wil uitgeven.

Citeer
Indien het product 100% werkt is dat een argument. Zolang echter het product niet dat doet wat het doet.........dan blijft dat twijfelachtig.
Geen enkel product werkt 100%, dus dan kunnen we alles wel in kwestie trekken.

Citeer

Prima, je mag best medeforummers attent maken betreft de dingen die er spelen, maar overdrijven is ook een vak. Je doet nu alsof Emotiva met de UMC-1 een waardeloos apparaat op de markt heeft gezet omdat de EQ niet goed zijn werk zou doen. Nogmaals, die zijn er meer, en moet je eens zien wat je daar voor betaalt. Als je de EQ niet gebruikt is het apparaat meer dan prima hoor, lees de gebruikerservaringen er maar op na. Daarnaast komen ze met een aantal weekjes met een upgrade betreft een nieuwe remote (van aluminium). Hoeveel fabrikanten komen er eigenlijk met zoiets? Overigens raakt de vergelijking tussen Emotiva en SVS kant nog wal. Processoren bouwen is niet makkelijk, zeker niet als je een andere weg kiest dan de gemiddelde fabrikant. Het subwoofer concept daarentegen bestaat al vele jaren, iedereen kan het van elkaar afkijken.

Miesepies

Hmm... Emotiva heeft toch wat communicatie probleempjes. Misschien dat ze iemand specifiek voor pr moeten gaan aannemen - na de reactie die Daxie kreeg zag ik onderstaande op AVS:

CiteerHere is an interesting response I got from one of the Emotiva engineers regarding some of the Auto-EQ problems that are being experienced:
"Easy solution, don't use it and set it up manually."

Ook de manier waarop Dann met mijn verzoek over off-topic posts omging was gewoon niet professioneel.  Goed spul, maar slechte communicatie. Zou het door de drukte komen ? Of door het hoge aantal klaag mailtjes en telefoontjes ? Hopen dat ze dit gaan verbeteren.

Gelukkig lees ik, naast de negatieve posts, ook over tevreden gebruikers - zowel met als zonder Emo-Q :)  Ondanks de stortvloed aan berichten, ben ik nog steeds geinteresseerd in de UMC !

Roger Black

Citaat van: darkraver op februari 15, 2010, 12:28:02
Kom met reacties die betrekking hebben op het topic aub.
Heeft niks met frustraties te doen. Kwestie van meningen uitdelen.

Nee hoor, ik ga me niet inhoudelijk mengen. Ik noem gewoon een constatering van mijn kant. Niet als aanval bedoeld  ;D

Nu weer on-topic

Erwin25

Citaat van: Koen K op februari 15, 2010, 11:08:32
x2

Even voor de goede orde: het plaatsen van basstraps is iets heel anders dan het vervangen van zekeringen en het aanleggen van groepen. Basstraps hebben een échte, meetbare invloed op het geluid binnen een kamer. Bij zekeringen en groepen komt het vooral op voodoo neer die natuurlijk alsnog goed kan werken als je ervoor "open staat".

Dan nog is het inderdaad verstandig om vantevoren te beoordelen welk resultaat een investering gaat bewerkstelligen, zelfs als het om échte verbeteringen gaat.

Koen, god knows you're right.

Het is ook meer om aan te geven dat iedereen het recht heeft om zelf de positieve zaken in aangekochte apparatuur e.d.  te zien.

Ik hang erg aan Audessey, want:

-   Geen verstand van de verschillende frequenties (weet wat laag en hoog is..maar dat is het) Dus handmatig is geen optie.
-   Emo-Q lijkt ook echt niet goed genoeg, voor mij, te werken (net zoals het systeem van Yamaha overigens)

Sterker nog, als je er gevoelig voor bent, zullen knappe zekeringen etc. wel degelijk invloed hebben.
Ik heb het er niet voor over..maar dat ben ik..
Maar ik zal nooit ergens zeggen: "Okay, ik hoor het verschil niet..dus waarom verkondigen jullie dat het wel uitmaakt"?

Is het mooie van keuzes maken, die je zelf dient te onderbouwen door research en vragen stellen.
Als ik Nooff zou vragen: "Ik ben Audessey gewend, nu wil ik EMO-Q gebruiken. Raad jij dat aan"?
Geloof ik niet dat Nooff zou zeggen: "Ja doen, er is niets zoals de UMC-1..je krijgt er zeker geen spijt van".

Ik vind het gewoon apart om iemand om een bepaald enthousiasme af te vallen..
Ik heb bijvoorbeeld een Epson TW-3500 beamer, echt mega enthousiast over.
Dat wil ik best verkondigen, maar ik snap dat mensen met een JVC HD990 erop "spugen" en dus zullen denken: "Hoe kan jij daar enthousiast van worden"

Komt het een beetje over?

Erwin
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

Midcall

Ach, ik zie het maar zoals het er zo vaak aan toe gaat met dit soort zaken.

Kijk naar de beurs, positieve stemming, koersen gaan onbeperkt omhoog totdat er iemand uit zijn roze droom wakker schrikt en gaat nadenken of die doorgaande stijging wel helemaal in proporties was en dan volgt er vanzelf weer een correctie.

Dit is nu zo'n correctie, mensen zien dat een apparaat/merk, wat helemaal de hemel in was gehyped de laatste maanden, toch niet helemaal thuis hoort bij Petrus. Men begint weer wat realistischer te oordelen over dat ene merk, maar dat maakt het apparaat niet anders dan dat het oorspronkelijk al was. De roze bril is er bij velen nu wel af (op een enkeling na  ;)) en zitten we allemaal weer in de realiteit. Realiteit is dat de UMC iets biedt wat je voor datzelfde geld niet elders vindt, maar of het voldoende is voor wat je eigenlijk wenst is de vraag (en waar iedereen zijn eigen antwoord op zal hebben).
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Xander32

Citaat van: Midcall op februari 15, 2010, 14:12:15
Ach, ik zie het maar zoals het er zo vaak aan toe gaat met dit soort zaken.

Kijk naar de beurs, positieve stemming, koersen gaan onbeperkt omhoog totdat er iemand uit zijn roze droom wakker schrikt en gaat nadenken of die doorgaande stijging wel helemaal in proporties was en dan volgt er vanzelf weer een correctie.

Dit is nu zo'n correctie, mensen zien dat een apparaat/merk, wat helemaal de hemel in was gehyped de laatste maanden, toch niet helemaal thuis hoort bij Petrus. Men begint weer wat realistischer te oordelen over dat ene merk, maar dat maakt het apparaat niet anders dan dat het oorspronkelijk al was. De roze bril is er bij velen nu wel af (op een enkeling na  ;)) en zitten we allemaal weer in de realiteit. Realiteit is dat de UMC iets biedt wat je voor datzelfde geld niet elders vindt, maar of het voldoende is voor wat je eigenlijk wenst is de vraag (en waar iedereen zijn eigen antwoord op zal hebben).
:withstupid:

Mooi verwoord :thumbs-up:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Technics78

Vind dat noof ook gelijk heeft en dank voor het initiatief, iedereen is wijs genoeg om zelf te beslissen.

SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

gast_001

Jongens,

Ik bekijk het gewoonweg wat kritischer en daar is niets mis mee.

De reacties in VS laten duidelijk zien dat enige kritiek en het stellen van kritische vragen op zijn plaats zijn wat de UMC1 betreft.
Persoonlijk neem ik deze punten op forums, en ook het AVSforum, uiterst serieus.

Dat Emotiva de problemen aankaart op de eigen website en in de weer is met Upgrades bevestigt dit alles.
Ook ik vond enkele door Emotiva geplaatste reacties (lees Miesepies zijn stuk) op forums zeer onprofessioneel en dat brengt geen vertrouwen.
Zulke dingen net als de problemen mogen zeerzekers aangekaart worden.

Hopelijk hebben ze de problemen snel opgelost want ook ik zie mijn heil in de UMC1, uiteindelijk als ik het vertrouwen herwonnen heb. De UMC1 heeft zich nog totaal niet bewezen, voor me, derhalve tot die tijd is voorzicht geboden.

laters

Miesepies

Zo, zijn we klaar ?

Anyway, de release van de UMC-1 is alles behalve goed gegaan, het product toch niet zo goed werkte als dat zij deden geloven, en de afhandeling van deze issues door Emotiva is niet echt goed te noemen.

Nou moet ik wel zeggen dat er wel een enorme, haast onbeheersbare, meute van het emotiva forum over hun heen viel. Het is echt een zwart-wit volk op dat forum: of "het is geweldig, Emotiva is the bomb" of "Emotiva naait iedereen en kunnen geen goeie producten maken" achtige reacties. Ik snap ook wel dat ze bij Emotiva daar helemaal gek van kunnen worden - al denk ik dat het wel ook een stukje eigen schuld dikke bult is. Hoog van de toren blazen kan ook zo z'n risico's hebben :P

Dirk

Citaat van: Miesepies op februari 15, 2010, 21:07:22
al denk ik dat het wel ook een stukje eigen schuld dikke bult is. Hoog van de toren blazen kan ook zo z'n risico's hebben :P
nou...ik moet het eerste website-statement van een fabrikant nog tegenkomen die niet beweert iets unieks/beter dan alle voorgangers/ultiem/net zo goed of beter dan alle concurrentie (incl die uit de duurdere prijsklasse !)/etc/etc...op de markt gezet te hebben. ;)
en dat terwijl we allemaal toch best weten dat de vooruitgang tov elk vorig model doorgaans beperkt is, enkele zeldzame uitzonderingen niet te na gesproken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nooff

Citaat van: Miesepies op februari 15, 2010, 21:07:22
Zo, zijn we klaar ?

Anyway, de release van de UMC-1 is alles behalve goed gegaan, het product toch niet zo goed werkte als dat zij deden geloven, en de afhandeling van deze issues door Emotiva is niet echt goed te noemen.

Nou moet ik wel zeggen dat er wel een enorme, haast onbeheersbare, meute van het emotiva forum over hun heen viel. Het is echt een zwart-wit volk op dat forum: of "het is geweldig, Emotiva is the bomb" of "Emotiva naait iedereen en kunnen geen goeie producten maken" achtige reacties. Ik snap ook wel dat ze bij Emotiva daar helemaal gek van kunnen worden - al denk ik dat het wel ook een stukje eigen schuld dikke bult is. Hoog van de toren blazen kan ook zo z'n risico's hebben :P
Deels heb je wel gelijk inderdaad, maar aan de andere kant is er hier ook sprake van verdraaien van woorden of misinterpretatie denk ik. Big Dan, Dann G en Lonnie zijn enthousiast over wat ze bereikt hebben met bepaalde features op de UMC-1, dat kan ik me best voorstellen.

Ik denk dat ze er nu pas achter komen hoe gewild een EQ systeem is en hoe ingewikkeld de implementatie hiervan is. Wat ik wel begrepen heb is dat ze met de UMC-1 een andere weg in wilden slaan dan de rest van de fabrikanten. Big Dan zei dat ze meerdere malen in gesprek zijn geweest met "de grote jongens" en niet tevreden waren met de manier waarop ze de machine op wilden bouwen. Ik lees wel veel dat mensen wat betreft de geluids- en beeldkwaliteiten van de UMC-1 zeer onder de indruk zijn. Ik hoop dat de "flaws" opgelost gaan worden via de firmware updates, maar aangezien ze heel veel kleine bugs wel opgelost hebben momenteel, heb ik daar wel vertrouwen in.

Koen K

Citaat van: Erwin25 op februari 15, 2010, 14:09:39
Komt het een beetje over?

Luid en duidelijk, dank!

weirdorob

oke dan xpa-2 onderweg volgens fedex as vrijdag hier :pompom:
ga maar vast wat ruimte maken voor het beest ben erg benieuwd :clapping:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Miesepies

Citaat van: weirdorob op februari 16, 2010, 10:20:59
oke dan xpa-2 onderweg volgens fedex as vrijdag hier :pompom:
ga maar vast wat ruimte maken voor het beest ben erg benieuwd :clapping:

LOL je hebt zelfs je avatar aangepast  :D

Roger Black

Citaat van: Miesepies op februari 16, 2010, 12:29:43
LOL je hebt zelfs je avatar aangepast  :D

Nieuwe 'fanboy'?  ;D :P

Nooff

Nog meer schapen onder mijn hoede  :D

MovieMax

Ik vind Nooff bashen onterecht. De embedded software in componenten heeft zo'n enorme vlucht genomen. Zelfs Arcam met de AVR-600 kreeg het niet voor mekaar om een release te doen met bug vrije firmware. Met windows upgraden wachten tot het eerste service pack, dat wordt vrij normaal gevonden.

Mijn credo is gewoon niet de eerste tranche kopen.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Miesepies

Op verzoek, heb ik een uitgebreider stuk geschreven over de XPA-5, te vinden in het "Reviews door leden" forum onderdeel.

Door mijn beperkte ervaring met andere apparaten kan ik niet zoveel vergelijken, hoogstens mijn huidige indrukken beschrijven. Maar, nu weet ik dat er meer mensen hier met een XPA-5, dus die wil ik bij deze vragen om hun mening (al dan niet in de vorm van een review) erbij te zetten.

Miesepies

Ah, voor de geinteresseerden, Emotiva verwacht de XMC-1 zo rond juni/juli uit te brengen...