Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

DV79

Citaat van: Technics78 op februari  1, 2010, 23:34:38
X series

CURRENTLY OUT OF STOCK ON XRCA CABLES.
SHIPPING IN MARCH 2010

Hmmm, ok da's wat minder inderdaad.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Nooff

Citaat van: Technics78 op februari  1, 2010, 23:48:17
ja vind het ook wel balen, nu moet ik later deze bijbestellen en nog eens shipment erbovenop wat anders niet was

Betaling ga ik toch via bankwire doen , scheelt maar een 15 tal euro(4 kebabs) maar op 2 dagen steekt t nu ook niet
Nee, je betaalt niet extra voor de shipping, je betaalt nu voor de gehele order. Gelukkig zijn het maar kabels, dat is helaas niet anders. Ik zou in ieder geval niet de ultra er voor nemen. Je kunt ook tijdelijk dropveters gebruiken, dat maakt verder weinig uit  ;)

RvD

De kabels altijd direct mee laten sturen met je amp want dan staan ze niet op de factuur, scheelt weer btw en import.  ;)

Hier de X-series in gebruik naar volle tevredenheid ik zou wachten die maand kan er ook wel weer bij.  ;D
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Technics78

Kga xpa 5 niet nog uitstellen tot maart,

"Nee, je betaalt niet extra voor de shipping, je betaalt nu voor de gehele order."   das wel in orde dan :)

68 euro voor die 5 x-rca kabels , btw en import zal hierop nu ook niet veel gaan zijn
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Gerbrand

Ik ga de XPA-3 ook niet uitstellen tot maart. De extra kosten voor de kabels zullen wel meevallen.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Nooff

Ik was voor een setje van 5 XRCA's en black trims €24 kwijt aan invoer waarvan 12.95 aan administratiekosten  ;)

Dutch-E

Citaat van: Technics78 op februari  1, 2010, 23:48:17
ja vind het ook wel balen, nu moet ik later deze bijbestellen en nog eens shipment erbovenop wat anders niet was

Betaling ga ik toch via bankwire doen , scheelt maar een 15 tal euro(4 kebabs) maar op 2 dagen steekt t nu ook niet

Hou wel rekening met het feit dat Bankwire transfer ook niet gratis is....

Zeker niet naar Amerika, binnen Europa in Euro's wel....

rbormans

Citaat van: Miesepies op februari  1, 2010, 23:33:29
Maar wat ik bedoel is dat ze het wel over een 'all channel stereo' hebben, wat mogelijk betekent dat je deze optie zou kunnen kiezen...
geen all channel stereo (volgens posts op het Emotiva forum)

UMC1 heeft wel
Citaat van: Raf (B) op januari 25, 2010, 15:49:22
Het lijkt volgens p21 van de manual dat het apparaat op een analoge input wel gewoon "Stereo, Direct, DSP, PLIIx, NEO:6" als mode ondersteunt. Met
- DSP (Digital Signal Processing): Stadium, Live, Church,...
- DOLBY PLIIx: Music, Movie
- DTS Neo: 6: Cinema 3CH, Cinema 6CH, Music 5CH, Music 6CH

clockwork

Citaat van: Dutch-E op februari  2, 2010, 09:37:41
Hou wel rekening met het feit dat Bankwire transfer ook niet gratis is....

Zeker niet naar Amerika, binnen Europa in Euro's wel....

Bij mijn ING rekening zijn de kosten voor een overboeking 0,1% met een minimum van €5.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RvD

Citaat van: Nooff op februari  2, 2010, 09:25:33
Ik was voor een setje van 5 XRCA's en black trims €24 kwijt aan invoer waarvan 12.95 aan administratiekosten  ;)

Als ze het toch gratis na sturen dan vallen die extra kosten ook wel mee, wel netjes dat ze het gratis na verzenden voor de powerbuyers.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

daxie

Nog steeds geen antwoord op mijn probleem.
Aangezien ik vorige week donderdag mijn eerste mail gestuurd heb vind ik het toch wat lang worden...

Ik heb vandaag wat xlr-kabels gekocht om toch even door te kunnen.

rbormans

Citaat van: Nooff op februari  1, 2010, 18:25:39
Ach het is toch meer een mentaliteit van de mensen hier hoor. We verwachten altijd meteen antwoord te krijgen en als dat dan niet gebeurt, dan opeens is alles flut. Mooie is dat als het eenmaal opgelost is je niemand er over hoort. Ik heb talloze voorbeelden van NL bedrijven/fabrikanten die ook gewoon niet reageren, of pas na een week. Nothing out of the ordinary dus.
Klopt. Maar het ligt niet aan de mentaliteit, maar aan hoe eea hier wordt gepositioneerd. In dit topic wordt namelijk de lat wel erg hoog gelegd voor Emotiva en dan zijn de verwachtingen automatisch anders. Ik herken zelf in dit topic (zowel prijszetting, kwaliteit producten, service) de "euforie" die we hadden bij de Rocket UFW sub powerbuy bij AV123 (rechtstreeks uit Amerika). Sindsdien ben ik inderdaad wat nuchterder.  

Maar straks wordt Daxie goed geholpen, en dan weten we wel zeker dat Emotiva zijn claims ook daadwerkelijk hard kan maken.

daxie

En antwoord... *zucht*

Citeer
Hello Wouter, The Nordhost cable you are using is unshielded and is possibly
picking ultrasonics and causing the amplifier to go into protection. The
XPA-5 is a wide bandwidth amplifier. We do have a network that senses ultra
sonic signals and will put the amplifier into protection. Read as noise,
each cable you connect of the Norhost only increases the noise. Hence
protection.  You verified that will balanced which is a shielded solution,
that the problem is eliminated. Please use shielded RCA cables only, and the
XPA-5 will perform as intended.
Best Regards,
Vincent Chen

Nordhost, Norhost? Kent iemand deze? Waarom werkt een andere versterker dan wel met dezelfde kabels? En iemand anders zijn XPA-5 wel?

Maw trek uw plan...

Ale, iemand een 7.0 setje Nordost Solar Wind kopen?

Miesepies

Nou, niet kopen, maar ik wil het wel eens voor je testen op mijn set. Ik PM je wel even.

Ik heb zelf echt de meest el cheapo kabels gebruikt op de xpa, maar echt geen problemen gehad ermee - no way dat die shielded zijn!

daxie

Citaat van: Miesepies op februari  2, 2010, 15:33:24
Nou, niet kopen, maar ik wil het wel eens voor je testen op mijn set. Ik PM je wel even.

Ik heb zelf echt de meest el cheapo kabels gebruikt op de xpa, maar echt geen problemen gehad ermee - no way dat die shielded zijn!

Inderdaad, ik het het gevoel dat ze me proberen af te schepen. Iemand een stelletje afgeschermde rca's die ik mag gebruiken?

Roger Black

Citaat van: daxie op februari  2, 2010, 15:41:36
Inderdaad, ik het het gevoel dat ze me proberen af te schepen. Iemand een stelletje afgeschermde rca's die ik mag gebruiken?

Je mag wel wat op komen halen in Arnhem bij mij....

Nooff

Citaat van: Miesepies op februari  2, 2010, 15:33:24

Misschien is de combi met Marantz wel gevoeliger. Het kan natuurlijk zo zijn dat het met shielded cables over gaat (zoals met de XLR's).

@daxie

Ik heb niet het gevoel dat ze je proberen af te schepen, maar meer het gevoel dat ze je meer tests laten doen om het één en ander uit te sluiten. Je kunt er op één manier achter komen of de kabels inderdaad het probleem zijn, en dat is door de suggestie die ze geven te volgen. Mocht het probleem dan nog blijven, dan is het definitief een defect in de AMP. Waarom ga je overigens niet gebalanceerd uitsturen vanaf de Marantz?

daxie

Citaat van: Nooff op februari  2, 2010, 16:17:06
Misschien is de combi met Marantz wel gevoeliger. Het kan natuurlijk zo zijn dat het met shielded cables over gaat (zoals met de XLR's).

@daxie

Ik heb niet het gevoel dat ze je proberen af te schepen, maar meer het gevoel dat ze je meer tests laten doen om het één en ander uit te sluiten. Je kunt er op één manier achter komen of de kabels inderdaad het probleem zijn, en dat is door de suggestie die ze geven te volgen. Mocht het probleem dan nog blijven, dan is het definitief een defect in de AMP. Waarom ga je overigens niet gebalanceerd uitsturen vanaf de Marantz?

1) omdat ik toch wat geld gegeven heb aan mijn nordosts
2) de xpa-5 is niet gebalanceerd uitgevoerd, dus de meerwaarde is beperkt
3) omdat ik niet nog eens dure kabels wil kopen
4) er nergens vermeld staat dat je afgeschermde kabels moet gebruiken (behalve dan in de handleiding, maar die lees je maar nadat je het apparaat hebt in theorie)

Ik wil wel nog een setje afgeschermde RCA's aanschaffen, maar dan moeten eerst de nordosts verkocht geraken.

Technics78

Heb antwoord van emotiva gekeregen en kga ook uistellen tot maart wegens extra kosten anders(verzending  + invoer 45 euro? voor kabels van 68 euro)

En banktransfer kosten ga ik is  horen bij mijn bank hoe dat zit

------------------------------------------
We can do a separate shipment on the cables if you like. There will be another shipping fee of around $30-$40. Or we can hold the entire order and ship it all in March.
Please let me know what you would like to do.
Thanks
Janna
---------------------------------------------
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

daxie

Citaat van: Nooff op februari  2, 2010, 16:17:06

@daxie

Tja, hoe je een tekst kan interpreteren op basis van een standpunt. Ik lees: "please use only".

Moesten ze willen dat ik wat meer test dan schrijf je: "please verify that the nordost cables are indeed the problem by using shielded RCA cables. Let us know what the result is".

Miesepies

Volgens mij is Vincent ook niet echt een "techneut" ... Volgens mij was hij versterking voor sales...

tiptop

Citaat van: daxie op februari  2, 2010, 16:25:27
1) omdat ik toch wat geld gegeven heb aan mijn nordosts
2) de xpa-5 is niet gebalanceerd uitgevoerd, dus de meerwaarde is beperkt
3) omdat ik niet nog eens dure kabels wil kopen
4) er nergens vermeld staat dat je afgeschermde kabels moet gebruiken (behalve dan in de handleiding, maar die lees je maar nadat je het apparaat hebt in theorie)

Ik wil wel nog een setje afgeschermde RCA's aanschaffen, maar dan moeten eerst de nordosts verkocht geraken.
Wel irritant.

1 voordeel. Die Nordosts ben je vaak heel snel kwijt ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Xander32

Ook betreft Emotiva is het dus niet alleen maar Halleluja .

Dat beeld werd m.i. de laatste tijd een beetje opgehouden door een aantal fanatieke Emotiva adepten die nauwelijks negatieve feedback op hun geliefde brand dulden :police:.

Ik heb nog steeds weinig met dit merk maar wat ik echt wel zie is dat Emotiva veel waar voor de euris geeft: een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

daxie

Laatste update:

Citeer
Hello Wouter, while I cannot comment on other manufacturers, it is a known fact for best performance in the RCA unbalanced input use of shielded cables, and is recommended.

Best Regards, Vincent.

From: Wouter De Raeve
Sent: Tuesday, February 02, 2010 8:50 AM
To: Vincent Chen; Cathy Laufman
Subject: Re: Problems with my XPA-5: protection? UPDATE 2

Dear all,

thank you for your reply, but some questions remain unanswered:

Why doesn't the previous owner of the rca-cables, who uses Harman Kardonn Signature amplifiers, have this problem?
Why doesn't another XPA-5 I know go into protection, while using cheapo cables (which are not shielded either).

While it is the first time with any amplifier I hear this issue, it is not the first time I hear Emotiva's are sensitive about the RCA-cables used.
If this is the case, you should have a disclaimer on your website not to use non-shielded rca-cables.

Wouter

Miesepies

Inderdaad een beetje een jubel stemming, maar zelfs de besten maken fouten :) Er was een beetje een hype stemming rond Emotiva ontstaan hier, welke toch weer wat weg gezakt is nu blijkt dat Emotiva dezelfde problemen heeft als andere bedrijven :P

Opzich houdt ik wel van dit soort kleinere bedrijven. Redelijk ambitieus, leuke producten en een informele sfeer met de eigenaar op het forum. Een beetje een keuvel gevoel wat je erbij krijgt. En dan natuurlijk de erg interessante producten tegen een goede prijs.