Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

daxie

Citaat van: edwinvh op januari 24, 2010, 11:05:22
Ik denk dat onderstaande link ook een Emotiva liefhebber is.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=17958604#post17958604

al die apparatuur maar dan zo'n opstelling... Wat staan die 4 fronts daar zo te doen? Jammer.

clockwork

Wow, dat is zeker een liefhebber. En ik was net zo blij dat ik de XPA-5 er bij de WAF doorheen had gekregen.  :omg:

Jammer van die spuuglelijke bank.  :confused:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

phmeijer

Citaat van: edwinvh op januari 24, 2010, 11:05:22
Ik denk dat onderstaande link ook een Emotiva liefhebber is.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=17958604#post17958604

Ik hoop maar dat hij ze van achteren kan benaderen, anders is het wel een erg bewerkelijke situatie als je iets wilt veranderen aan de opstelling of de bekabeling! ;)
Wel mooi overigens zo (behalve die bank dan inderdaad ;) )
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Nooff

Citaat van: clockwork op januari 24, 2010, 11:39:53
Wow, dat is zeker een liefhebber. En ik was net zo blij dat ik de XPA-5 er bij de WAF doorheen had gekregen.  :omg:

Je kunt altijd nog uitbreiden he  :D

James T. Kirk©

Citaat van: clockwork op januari 24, 2010, 11:39:53

Sowieso die hele Amerikaanse inrichting, alles moet zacht en stof(fig) zijn, veel beige, alsof ze nog tegen Mama aanzitten de hele dag... Ik kan het weten, heb Amerikaanse familie, mijn vrouw is hier zo geintegreerd, dat ze nachtmerrie's krijgt van de Amerikaanse inrichting!  ;D
take care,
____________________________Jim©

Nooff

Citaat van: James T. Kirk© op januari 24, 2010, 12:26:50
Sowieso die hele Amerikaanse inrichting, alles moet zacht en stof(fig) zijn, veel beige, alsof ze nog tegen Mama aanzitten de hele dag... Ik kan het weten, heb Amerikaanse familie, mijn vrouw is hier zo geintegreerd, dat ze nachtmerrie's krijgt van de Amerikaanse inrichting!  ;D
Nu moet ik wel zeggen dat er zeker amerikanen met smaak zijn, maar over het algemeen lopen ze toch wel achter qua inrichting. Vooral de vloerbedekking en die afschuwelijke gordijnen altijd. Ik heb dat nooit echt begrepen  :crazy:

James T. Kirk©

Citaat van: Nooff op januari 24, 2010, 12:33:40
Nu moet ik wel zeggen dat er zeker amerikanen met smaak zijn, maar over het algemeen lopen ze toch wel achter qua inrichting. Vooral de vloerbedekking en die afschuwelijke gordijnen altijd. Ik heb dat nooit echt begrepen  :crazy:

Vooral als je naar 'cribs' kijkt op MTV, de omhooggevallen "sterren" lopen daar met achterlijke 10 maten te grote sportkleding rond, in een volslagen Victoriaanse inrichting. ik heb slechts 1 x een jonge dame gezien (zangeres) die een wèl erg mooie, strakke en moderne luxe inrichting heeft, maar zij was dan volgens mij ook geen 100% Amerikaanse. Maar goed, dit is allemaal erg off topic, terwijl er op mijn vaag een stuk terug geen reactie is gekomen  :(
take care,
____________________________Jim©

Raphie

ok, ff weer inhoudelijk

M'n CA650R komt hopelijk volgende week eens binnen  :inlove:
deze is 7 kanaals 100W @8ohm RMS (alle kanalen aangestuurd) dus met overbemeten voeding en gebien yoko specs)

Nu wil ik de front speakers óf gaan bi-ampen (dus front + rear surrounds) deze functie biedt de CA650R
tevens biedt de CA650R ook nog eens 2x 120W via de "source direct" schakeling

óf een XPA-2 voor de fronts, ben benieuwd of ik veel win voor stereo............
JBL PRX Power!

Miesepies

Citaat van: James T. Kirk© op januari 24, 2010, 12:43:09...terwijl er op mijn vaag een stuk terug geen reactie is gekomen  :(
CiteerIs er al iemand die de Emotiva ERC-1 heeft kunnen testen tegen een groot aantal goede cd/dvd/bd spelers.

Ik denk dat het antwoord dan nee is :P Volgens mij hebben nog niet zoveel mensen een ERC-1... Ik ben een gelukkige eigenaar maar heb deze alleen even kort naast een oude Marantz CD-63SE kunnen testen. Ik heb geen andere spelers hier staan met noemenswaardige kwaliteiten.

rooky

zoooo.... door heel wat posts heen geworsteld :)

Ben redelijke beginneling in dit gebeuren en daarom paar vragen:
Ik kan ergens een Occasion Final Elektrostatisch Surround 5.1 voor 2000,- kopen.
zie mijn post hierover: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96855.0

Nadeel van ESL is dat je een goede versterker nodig hebt. en zo kwam ik bij het Emotiva-draadje (en hun website) uit.

1) Mijn vraag: voor de Final 5.1 maakt het dan uit of ik dan XPA-5 of UPA-5 zou kopen? of heb ik wel echt XPA nodig voor het vermogen?

Dan volgende vraag:
Als ik XPA koop heb ik natuurlijk alleen nog maar een versterker voor de boxen.
Mijn doel straks (dit moet ik dus nog allemaal aanschaffen) ->
-Flatscreen TV 
-Cd / tuner
-DVD recorder/player
-mogelijkheid om mijn media van computer af te spelen op mijn tv maar ook op de 5.1. Evt via Media-box

2) Heb ik dan straks ook de USP-1 / UMC - 1 nodig????
ERC-1 is natuurlijk eigenlijk alleen een cd-speler, dus daar kun je dan ook een andere voor gebruiken lijkt mij.

Ik wil het geheel gebruiken voor muziek (kan je hier de stereo verdelen over 4 boxen, dus 2per kanaal??), maar ook voor films om toch echt een soort HT te maken. Belangrijk om de tv/kabel en computer/digitaal wel af te kunnen spelen.

Mocht ik de plank volledig misslaan, dan hoor ik het graag  :thumbs-up:

thnx for the help

Miesepies

Al kan je overdrijven, maar volgens mij kan het absoluut geen kwaad om een wat zwaardere versterker te kiezen - dus als je budget het toelaat zou ik denk ik voor de XPA-5 kiezen. Volgens mij hebben electrostaten ook een sterke versterker nodig om te kunnen 'zingen'.  De UPA-5 is zeker geen watje maar denk dat het grote broertje zeker geen overkill is.

Citeer...Final Sound 700... They are said to be 86dB sensitive and offer a fairly stable 4-ohm impedance (dipping to 3 ohms at 20kHz), which makes Final Sound's recommendation of 90-150Wpc to power them completely understandable. Stated frequency response is 45Hz-25kHz, belying the full-range look of the speakers

Dit moet  de XPA-5 (maar ook de UPA-5) makkelijk aan kunnen...

De XPA-5 is slechts een eindversterker, je hebt inderdaad dan ook nog een preprocessor nodig. De USP-1 is alleen voor stereo, in jou geval - en als je deze ook van Emotiva wil - moet je naar de UMC-1 kijken. Hier kan je al je apparatuur aan aansluiten (m.u.v. een platenspeler en koptelefoon). Nadeeltje is dat deze pas ergens in maart/april gewoon te koop is. Wat ik begreep zijn ze de komende 2 maanden alleen al bezig met preorders aan het uitleveren :P

Zover ik weet is het op dit moment niet mogelijk om 4 of 5 kanaals stereo te selecteren op de UMC-1, echter zou het kunnen dat ze dit in een nieuwere firmware toe voegen. Ze staan bij Emotiva altijd open voor suggesties.

Citeer"sometimes-you-hear-it, sometimes-you-don't bass response

Het enige waar ik een beetje over twijfel is of de combi Emotiva - electrostaat goed gaat. Ik bedoel daarmee dat Emotiva redelijk neutraal geluid geeft (met misschien een tikje extra in het hoog), en wat ik begreep zijn electrostaten geen echte hoogvliegers in het laag. Het zou dus kunnen zijn dat het geluid te iel wordt...maar, dat is slechts gebaseerd op wat ik zo nu en dan heb gelezen over electrostaten - misschien heb ik het helemaal mis. Heb er absoluut geen ervaring mee.

(quotes van http://www.soundstage.com/revequip/finalsound_700.htm)

mack

@RvD

Met welke interlinks zijn je pre en je amp verbonden xlr of rca.
Zit nu in dubio (xlr of rca) aangezien ik waarschijnlijk de onkyo pr-sc5507 als pre/pro aan zal schaffen.
In combie met de XPA-5.

tiptop

Citaat van: Miesepies op januari 24, 2010, 17:03:30
Al kan je overdrijven, maar volgens mij kan het absoluut geen kwaad om een wat zwaardere versterker te kiezen - dus als je budget het toelaat zou ik denk ik voor de XPA-5 kiezen. Volgens mij hebben electrostaten ook een sterke versterker nodig om te kunnen 'zingen'.  De UPA-5 is zeker geen watje maar denk dat het grote broertje zeker geen overkill is.

Dit moet  de XPA-5 (maar ook de UPA-5) makkelijk aan kunnen...

De XPA-5 is slechts een eindversterker, je hebt inderdaad dan ook nog een preprocessor nodig. De USP-1 is alleen voor stereo, in jou geval - en als je deze ook van Emotiva wil - moet je naar de UMC-1 kijken. Hier kan je al je apparatuur aan aansluiten (m.u.v. een platenspeler en koptelefoon). Nadeeltje is dat deze pas ergens in maart/april gewoon te koop is. Wat ik begreep zijn ze de komende 2 maanden alleen al bezig met preorders aan het uitleveren :P

Zover ik weet is het op dit moment niet mogelijk om 4 of 5 kanaals stereo te selecteren op de UMC-1, echter zou het kunnen dat ze dit in een nieuwere firmware toe voegen. Ze staan bij Emotiva altijd open voor suggesties.

Het enige waar ik een beetje over twijfel is of de combi Emotiva - electrostaat goed gaat. Ik bedoel daarmee dat Emotiva redelijk neutraal geluid geeft (met misschien een tikje extra in het hoog), en wat ik begreep zijn electrostaten geen echte hoogvliegers in het laag. Het zou dus kunnen zijn dat het geluid te iel wordt...maar, dat is slechts gebaseerd op wat ik zo nu en dan heb gelezen over electrostaten - misschien heb ik het helemaal mis. Heb er absoluut geen ervaring mee.

(quotes van http://www.soundstage.com/revequip/finalsound_700.htm)

Elektrostaten hebben juist een flinke versterker nodig om tot bloei te komen. Daarom denk ik dat het juist prima gaat!

En de klank van de match...ja, dat is iets persoonlijks. Daar kan je alleen zelf over oordelen na het gehoord te hebben. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

phmeijer

Citaat van: rooky op januari 24, 2010, 16:18:10
Ik wil het geheel gebruiken voor muziek (kan je hier de stereo verdelen over 4 boxen, dus 2per kanaal??), maar ook voor films om toch echt een soort HT te maken. Belangrijk om de tv/kabel en computer/digitaal wel af te kunnen spelen.

Dit laatste begrijp ik niet helemaal; wil je nu een stereo opstelling of een HT opstelling maken?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

RvD

Citaat van: mack op januari 24, 2010, 18:07:36
@RvD

Met welke interlinks zijn je pre en je amp verbonden xlr of rca.
Zit nu in dubio (xlr of rca) aangezien ik waarschijnlijk de onkyo pr-sc5507 als pre/pro aan zal schaffen.
In combie met de XPA-5.

Ik heb de RCA interlinks uit de X-Series erbij genomen en zien er goed uit, je kan ook elke interlink zijn eigen kleurtje geven zo dat makkelijk uit elkaar te houden is welke kabel voor de fronts center en surrounds is. Bij elke kabel krijg je een hele zak gekleurde ringen om op de interlink te doen. Mijn keuze voor RCA is omdat de Onkyo toch niet volledig gebalanceerd is dus waarom duurdere XLR gebruiken.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

mack

Citaat van: RvD op januari 24, 2010, 19:37:41
Ik heb de RCA interlinks uit de X-Series erbij genomen en zien er goed uit, je kan ook elke interlink zijn eigen kleurtje geven zo dat makkelijk uit elkaar te houden is welke kabel voor de fronts center en surrounds is. Bij elke kabel krijg je een hele zak gekleurde ringen om op de interlink te doen. Mijn keuze voor RCA is omdat de Onkyo toch niet volledig gebalanceerd is dus waarom duurdere XLR gebruiken.

Bedankt voor je antwoordt.
Ik neigde ook meer naar de rca met als voordeel dat ik deze nu ook kan gebruiken.
aangezien ik mijn denon 3805 voorlopig als pre wil gebruiken.
En niet weer andere interlinks (xlr) aanschaffen als de onkyo pre er staat.

Welke interlink had je voor de X-series ?

RvD

Citaat van: mack op januari 24, 2010, 19:47:12
Bedankt voor je antwoordt.
Ik neigde ook meer naar de rca met als voordeel dat ik deze nu ook kan gebruiken.
aangezien ik mijn denon 3805 voorlopig als pre wil gebruiken.
En niet weer andere interlinks (xlr) aanschaffen als de onkyo pre er staat.

Welke interlink had je voor de X-series ?

Hiervoor had ik Reference wire Clearity adviesprijs 199 euro voor een setje van 1.20m in de nieuwe opstelling waren deze te kort daarom maar de Emotiva interlinks gekocht en bevalt zeer goed.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

knubbe

Citaat van: SOS-Master op januari 24, 2010, 12:51:35
ok, ff weer inhoudelijk

M'n CA650R komt hopelijk volgende week eens binnen  :inlove:
deze is 7 kanaals 100W @8ohm RMS (alle kanalen aangestuurd) dus met overbemeten voeding en gebien yoko specs)

Nu wil ik de front speakers óf gaan bi-ampen (dus front + rear surrounds) deze functie biedt de CA650R
tevens biedt de CA650R ook nog eens 2x 120W via de "source direct" schakeling

óf een XPA-2 voor de fronts, ben benieuwd of ik veel win voor stereo............

Ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag ! Denk dat de CA in Bi-amp mode al zeker niet tegen zal vallen qua vermogen. Heb alleen zelf geen ervaring met losse eindversterking maar heb wel het idee dat een XPA-2 toch weer wel een stap hoger is.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

gast_001

ik sta ook op de lijst voor een UMC1.

Echter als ik de reacties lees op de 1e UMC1 varianten welke reeds uitgeleverd werden nou dan wordt ik toch minder happy  :-[

Vrees dat ik effe wacht tot ik positievere reacties mag lezen en de problemen zijn opgelost.
Vandaag bestellen wat niet werkt....woon in Europa dus gezeur en gezever ivm een product met "problemen".....NO WAY !!

clockwork

Over welke problemen heb je het dan met name? Als ik de reactie van Emotiva zelf mag geloven hebben ze 99,9% van de problemen ondervangen met de software update die deze week uitkomt. Vanaf nu worden de UMC's uitgeleverd met deze nieuwe software.

Ik zie ook wel veel reacties van gebruikers die ingaan op hun eigen specifieke wensen/eisen. En helaas kan daar natuurlijk niet altijd op ingegaan worden. 

Maar je hebt gelijk: ik ben ook wel blij dat ik niet een van de eerste modellen geleverd heb gekregen.

(en sta je al lang op de wachtlijst?Ik wil je plaats dan wel overnemen hoor!  ;) ;) ;))

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Dutch-E

Citaat van: darkraver op januari 25, 2010, 10:06:49
ik sta ook op de lijst voor een UMC1.

Echter als ik de reacties lees op de 1e UMC1 varianten welke reeds uitgeleverd werden nou dan wordt ik toch minder happy  :-[

Vrees dat ik effe wacht tot ik positievere reacties mag lezen en de problemen zijn opgelost.
Vandaag bestellen wat niet werkt....woon in Europa dus gezeur en gezever ivm een product met "problemen".....NO WAY !!

Ja joh, met dit dilemma zit ik dus ook. Sta inmiddels ook op de lijst voor een UMC1, maar twijfel nog wel.
Ik zie het eerlijk gezegd ook niet zitten om bij problemen een apparaat terug te moeten sturen.
Maar, je moet ook bedenken dat hier in Nederland best wat goede bedrijven zitten die mankementen kunnen verhelpen. Al valt het dan niet binnen de garantie, het is wellicht nog goedkoper als terugsturen naar de USA. Tja en als de processors defect zijn...daar doe je dus echt niets aan...

Maar ik ben wel met je eens, het is en blijft een bepaald risico...

Ook ben ik echt heel erg benieuwd naar de geluidskwaliteit voor muziek.

En over muziek gesproken, ik vind het echt heel jammer dat er nog geen 5 channel sereo optie aanwezig is in het Soundmenu.
Dat vond ik fijn aan mijn Denon, omdat ik graag over al mijn speakers muziek luister en niet alleen 2 channel stereo.

Of kan iemand mij vertellen of dit wel gewoon mogelijk is?

daxie

Citaat van: Dutch-E op januari 25, 2010, 14:40:51
En over muziek gesproken, ik vind het echt heel jammer dat er nog geen 5 channel sereo optie aanwezig is in het Soundmenu.
Dat vond ik fijn aan mijn Denon, omdat ik graag over al mijn speakers muziek luister en niet alleen 2 channel stereo.

Waarschijnlijk kan dat niet omdat dat heiligschennis is... Muziek is stereo.... Als je meerkanaalsmuziek wil dan heb je dvd's of sacd of dvd-audio...
Puur softwarematig is het erg simpel, maar ik denk (is een gok) dat de vraag te klein is om dat bovenaan hun todo-lijstje te zetten.

Wouter

clockwork

Citaat van: Dutch-E op januari 25, 2010, 14:40:51
Ja joh, met dit dilemma zit ik dus ook. Sta inmiddels ook op de lijst voor een UMC1, maar twijfel nog wel.
Ik zie het eerlijk gezegd ook niet zitten om bij problemen een apparaat terug te moeten sturen.
Maar, je moet ook bedenken dat hier in Nederland best wat goede bedrijven zitten die mankementen kunnen verhelpen. Al valt het dan niet binnen de garantie, het is wellicht nog goedkoper als terugsturen naar de USA. Tja en als de processors defect zijn...daar doe je dus echt niets aan...

Overigens geeft Emotiva zelf aan dat als je ontevreden bent met de UMC-1, je het product op hun kosten retour mag sturen. Ik neem aan dat dit ook voor klanten buiten de VS geldt.

danielo

Citaat van: daxie op januari 25, 2010, 14:44:40
Waarschijnlijk kan dat niet omdat dat heiligschennis is... Muziek is stereo.... Als je meerkanaalsmuziek wil dan heb je dvd's of sacd of dvd-audio...
Puur softwarematig is het erg simpel, maar ik denk (is een gok) dat de vraag te klein is om dat bovenaan hun todo-lijstje te zetten.

Wouter

Puur ter info, de eerste 'stereo' uitzendingen waren niet 2 kanaals maar 3 kanaals, Het mono signaal (center) kreeg 2 kanalen erbij om een 'solid' muur van geluid te maken. Deze uitzendingen werden gedaan door Bell labs. Later is het center kanaal vervallen en is er over gegaan naar het 'ghost' center kanaal idee.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

daxie

Citaat van: danielo op januari 25, 2010, 14:55:15
Puur ter info, de eerste 'stereo' uitzendingen waren niet 2 kanaals maar 3 kanaals, Het mono signaal (center) kreeg 2 kanalen erbij om een 'solid' muur van geluid te maken. Deze uitzendingen werden gedaan door Bell labs. Later is het center kanaal vervallen en is er over gegaan naar het 'ghost' center kanaal idee.

Daniel.

wist ik niet, leuk om te weten, bedankt.