Interesse???: Occasion Final Elektrostatisch Surround 5.1 voor 2000,- ????

Gestart door rooky, januari 23, 2010, 01:28:42

Vorige topic - Volgende topic

rooky

Hi
ik heb besloten nu niet deze set te kopen. moet er ook nog een goede versterker bij en wil toch wachten tot ik verhuisd ben.
Dus als iemand interesse heeft kan ik het adres geven.
groet

Citeer
Hoi allen

Ben nieuw op dit forum en kwam hier toevallig terecht op mijn zoektocht voor info over de Final Sound, Surround set 5.1.
Een winkel bij mij in de buurt (regio utrecht eindhoven dus) gaat opheffen ivm overlijden van eigenaar.
Dit is wel een 'betere audio' zaak.

Ik hou erg van muziek en film, maar heb geen audio set omdat ik wilde wachten tot ik een eigen koophuis zou hebben. Ben ook niet enorm thuis in de elektrostatische luidsprekers (ben gewoon niet zo enorm thuis in het duurdere segment  8) :nowink:)
Toevallig liep ik langs de winkel en zag ik dus deze set.

SET:
2x Final 700 (front)
2x Final 100 (rear) [dacht ik...of de Final 200]
1x Final 200 Center
1x Model S200 Subwoofer

Prijs: 1999,-

Hun verhaal: Eigenaar heeft deze een tijd als demonstratie model in de winkel gehad. Hij gaat nu dus weg (origineel prijs 11.500 euro?????)

Mijn vraag:
-Weet dat Final Sound failliet is. Soms moet een dergelijk membraan vervangen worden (garantie van 3 maanden bij deze winkel). Is dit nog mogelijk ergens en is dit duur? Juist een reden om het NIET te doen???
-Wil niet hele rel starten over wel/niet elektrostatisch, maar ben toch benieuwd of mensen hier iets over kwijt willen mbt deze set. Komt bijvoorbeeld de zit-positie erg nauw, of valt dat mee?
-is dit een goede prijs? kan ik het evt nog makkelijk kwijt op marktplaats ofzo???

ik weet ook dat er nog een 'goede' versterker bij elektrostatische luidsprekers moet. Dit ivm met de impedantie.
Verkoper van winkel die elektrostatisch echt mooier vindt dan dynamisch: geen buizen maar een transistor versterker is nodig. Bijvoorbeeld Marantz SR8002 (ook erg duur.... misschien goedkopere, ook goede opties?????).

Als het echt een goede deal is, dan wil ik er over nadenken. Blijft voor mij toch veel geld, ook al doe je lang met goede set.
(Helaas zijn ze wel met een poot zodat je ze niet aan de muur op kan hangen. -> moet mijn huis wel groot genoeg worden als ze vrij moeten staan)
En dan moet er ook nog nieuwe TV komen  :P

thnx for the help
groet
bas

Miracle.

Final Speakers hebben redelijk gevoelige membranen, en moeten gemiddeld tussen de 5 en 10 jaar vervangen worden.
Wanneer dit een demoset is, verwacht dan zo'n 5 jaar met de membranen te kunnen doen.

Final Sound zou zich failliet hebben laten verklaren om vervolgens een doorstart te gaan maken, maar daar is vooralsnog geen enkel gevolg aan gegeven.
Ook de website van Final Sound is nu uit de lucht, en voor wat ik nu kan zien zal er niet veel meer van terug komen.

Reparatie is altijd nog wel mogelijk van deze speakers, bij weeweewee punt twinstaticaudio punt nl/twinstatic/reparaties punt ha tee em el. (Zelf even een internetadres van zien te bakken.) :D

Voor de prijs waar die winkel ze voor aanbied zou IK geen moment twijfelen als ik een 5.1 set zocht.

.......Alleen wanneer je speakers liever tegen de muur aan wilt schroeven........NIET AAN Final Sound beginnen!!!! Die dingen hebben de ruimte nodig om echt goed te kunnen klinken. Dwz. minimaal zo'n 50Cm van iedere wand verwijderd.

Hoe vrijer in de ruimte hoe beter een Final speaker klinkt.

Mvg. Miracle.

rooky

Het is me gelukt om het webadres te bakken   :clapping:

op hun site:
CiteerFinal Reparaties
De 80i-90i-100i-150i-300i modellen zijn helaas zeer storinggevoelig.
Storingen variëren: Tikken / ploppen / vonken / oververhitte electronica / smeltende giethars.
Twinstatic Audio neemt de reparaties aan op basis van fixed price zonder onderzoekskosten.
U kunt de reparatie aanvragen met opgave van de storing via E-mail of telefonisch:
[email protected]

en dat Final sounds lijkt heel erg dood momenteel.....

bedankt voor je input!
gr

LOTS

Geen geld.
Voor een dubbeltje op de eerste rang

Speel zelf met een Final set op surround. Nieuw uit doos, gekocht van een ex medewerker die was uitbetaald in speakers ipv geld! De verhalen die je dan hoort... :devil:

Deze set zal geen problemen geven. Het zijn de kleine modellen die Final de kop hebben gekost. (statoren te dicht op elkaar).
Final sounds bestaat niet meer, maar de fabriek nog wel!
Ze maken nu producten voor Loewe (zie hun speakers, typisch final) en in de toekomst voor Samsung!

Een waarschuwing,

Om 5 elektrostaten aan te sturen zullen de meeste receivers wel afhaken. Daar moet dus een flinke eindbak aan, die behoorlijk stabiel is. En dat zijn er niet veel...
Als je die moet aanschaffen ben je alsnog duur uit, tenzij je al van plan was dat ook te upgraden. (of wellicht al wat moois hebt staan)

Sub is niet veel soeps. OEM dingetje uit het verre oosten met Final naam erop.

LOTS: Lord Of The Strings

HAL

Citaat van: rooky op januari 23, 2010, 01:28:42

Een winkel bij mij in de buurt (regio utrecht)

Mag ik weten welke winkel dat is? Daar wil ik ook wel eens kijken. Niet voor de Final's hoor dus geen concurrentie hier. :)

Xander32

Allicht dan ook meegaan in de Emotiva hype: veel eindversterking voor het geld om de Finals aan te sturen ::).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

esre

Je moet ongeloofelijk veel geluk hebben met dit merk Twinstatic is een hele goede zaak met veel expertise maar als je mij op de man af zou vragen of ik Finals zou kopen als ik platte speakers zou willen kopen dan ga ik eerder voor Magnepan die gaan echt niet zo snel kapot.

Aurora13

Zoals je al had gePM'd/weet heb/had ik bijna dezelfde set:

2 x 700 fronts
1 x 700 center
2 x 200 rears (Heb jij ook, zijn geen 100's)

Waarschijnlijk ga ik de hele set binnekort verkopen, dus weet ik wat ik er voor moet vragen :)
Ik verkoop het dan zonder sub maar heb de veel grotere center daarvoor terug :)

Ik heb twee keer problemen gehad met de center, maar die zijn toen ondergarantie van nieuwe statoren enzo voorzien.

Twinstatic is een prima bedrijfje die eventuele reparaties op zich kan nemen. Hoewel ik hier ook weinig van hoor, heb regelmatig een email wisseling met hem, maar heb op de laatste twee emails niks meer gehoord. Zal ze eens gaan bellen.

Verder een pracht set, waar je veel plezier aan zult beleven!  ;D
Zorg wel voor hele goede versterking, dat hebben ze echt nodig!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

rooky

Citaat van: Aurora13 op januari 23, 2010, 11:29:59

Verder een pracht set, waar je veel plezier aan zult beleven!  ;D
Zorg wel voor hele goede versterking, dat hebben ze echt nodig!

Dat laatste is dus ook mijn 'bottleneck'.
Ik heb nu geen versterker.
Heb niet genoeg verstand van de higher end versterkers. Heb hier natuurlijk druk zitten lezen maar door de buizen zie ik bos niet meer.
Weet bij ESL ook niet goed genoeg waar ik op moet letten.
Wil liever een 2e hands goede versterker omdat de afschrijving daarvan minder is, mocht het me toch niet bevallen. Dan verlies ik er niet zoveel op.
-> suggesties???????
(emotiva hype: de draadjes hierover lijken interessant. Maar wederom: wat/welke neem je dan.....?)

En ik wil ook natuurlijk niet binnenkort 5 membranen moeten vervangen (ik ga Twinstatic ook eerst maar even bellen hoe duur dat dan gaat worden)

thnx

rooky

Behalve die Emotiva's waarbij je dus nog steeds met een voorversterker en eindversterker zit, zijn er veel goede opties die dat in 1 apparaat hebben???
(voorversterker van Emotiva's kunnen de komende 2 maanden nog niet geleverd worden)

zoals bijvoorbeeld de Marantz SR8002

deze is dan 1700 euro en dit is voor mij toch te duur.
Zijn er goede andere (of tweedehands) opties????

thnx

Dirk

Citaat van: rooky op januari 24, 2010, 18:15:07
zoals bijvoorbeeld de Marantz SR8002
deze is dan 1700 euro en dit is voor mij toch te duur.
Zijn er goede andere (of tweedehands) opties????
er staat in de marktsectie van dit forum eentje voor 900€...maar snel zijn is de boodschap denk ik, als je daar je zinnen op hebt gezet
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

Er staan nog meer hele mooie 2e hands oplossingen in "De Markt".

Vwb die Marantz zou ik me er wel zeker van stellen dat die 5 electrostaten van het soort Final aan kan, ik zou daar niet zonder meer van uit durven gaan. Bij bijna geen enkele versterker/receiver overigens.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hans47

Hi ik breek even in op deze reeks, ik heb zelf drie jaar ervaring achter de rug met Final, van kleine tot grote modellen.
Ik heb heel veel problemen gehad en alles dan ook vorig jaar september weg gedaan.

De gebruikte techniek is niet uitontwikkeld en daardoor heel gevoelig voor :

Warm en vochtig weer
Haren van huisdieren
Stof

De bijgeleverde voedingen zijn van slechte kwaliteit en willen nog wel eens.......
De kwaliteitscontrole van de fabrieken (het waren er 2) was ook slecht.

Dit merk is niet voor niets op de fles gegaan, ik zou eerst goed advies inwinnen bij Twin Static voordat je de aankoop gaat doen.

PS ik stuurde ze aan met een Marantz SR8500 dat ging perfect....
Overigens komt deze binnenkort te koop voor een leuke prijs ivm aanschaf nieuwe receiver (zie powerbuy op dit forum :-)

Succes met beslissen.

Aurora13

Citaat van: Hans47 op januari 24, 2010, 23:47:33
Hi ik breek even in op deze reeks, ik heb zelf drie jaar ervaring achter de rug met Final, van kleine tot grote modellen.
Ik heb heel veel problemen gehad en alles dan ook vorig jaar september weg gedaan.

De gebruikte techniek is niet uitontwikkeld en daardoor heel gevoelig voor :

Warm en vochtig weer
Haren van huisdieren
Stof

De bijgeleverde voedingen zijn van slechte kwaliteit en willen nog wel eens.......
De kwaliteitscontrole van de fabrieken (het waren er 2) was ook slecht.

Dit merk is niet voor niets op de fles gegaan, ik zou eerst goed advies inwinnen bij Twin Static voordat je de aankoop gaat doen.

PS ik stuurde ze aan met een Marantz SR8500 dat ging perfect....
Overigens komt deze binnenkort te koop voor een leuke prijs ivm aanschaf nieuwe receiver (zie powerbuy op dit forum :-)

Succes met beslissen.

Welke Finals heb je allemaal gehad?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

rooky

ff een bumpje voor als iemand interesse heeft.......  :music:
volgens mij sluiten ze 1 feb.

Misschien geven ze me nog een dump-prijs 30jan????  :P  :nowink:  :clapping:  :headbanging:  :pompom: