Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: RvD op januari 14, 2010, 11:09:17
Met Cathy mail ik maar als die zomaar komt dan zou het vandaag kunnen zijn ben benieuwt.
Cathy zit nu in Anaheim, voor een conferentie geloof ik. Je kunt hem in principe vandaag of morgen verwachten. Bij mij ging hij de 30e van December bij hun weg, ik had hem hier 5 Januari (door tussenkomst van de feestdagen en het weekeinde)

tiptop

Citaat van: Nooff op januari 14, 2010, 11:15:14
Cathy zit nu in Anaheim, voor een conferentie geloof ik. Je kunt hem in principe vandaag of morgen verwachten. Bij mij ging hij de 30e van December bij hun weg, ik had hem hier 5 Januari (door tussenkomst van de feestdagen en het weekeinde)

Lijkt wel of je haar persoonlijk kent :o :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Miesepies

Citaat van: tiptop op januari 14, 2010, 11:23:09

Nooff is een Emo fanboy geworden...  :D

Nooff

Gewoon even naar de webcast luisteren  :P

bokkes

Cathy is de emoDiva  :D
bokkes

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Xander32

Ziet er mooi uit de spulletjes van Emotiva :thumbs-up:.
Wel wacht ik met interesse op de eerste gebruikerservaringen,verslagen en 1 op 1 vergelijkingen met spullen van conculegae.
En dan niet die van het Emotiva-forum.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

andrek

Citaat van: Xander32 op januari 14, 2010, 21:49:27
Wel wacht ik met interesse op de eerste gebruikerservaringen,verslagen...

Ik ben sinds 8 dec ook een zeer gelukkige eigenaar van een XPA-5.
Ik had lang getwijfeld, omdat mijn Klipsch RF-7 speakers heel gevoelig zijn (>100dB) en dus niet veel power nodig zouden hebben. Verder zijn ze nogal ruisgevoelig en met mijn Denon 3808 had ik op dat moment totaal geen last van ruis.
De Xmas sales trok me over de streep en ik heb er nog geen enkele spijt van.
Mijn ervaringen:
- zaken doen met Emitiva ging heel vlot (meestal binnen enkele uren antwoord);
- levering via Fedex verliep prima (naheffing is nu ook binnen : €137,51);
- versterker goed verpakt in dubbele doos;
- verrassing was dat er geen Europese stekker was geleverd maar een Amerikaanse, wees daar dus op voorbereid;
- op z'n plaats zetten valt niet mee door het gewicht;
- aansluiten en aanzetten....... WOW.

ik gebruik mijn Denon 3808 nu als voorversterker voor Links, Rechts en Center (surround nog via de Denon), voorlopig gebruik ik dus maar 3 kanalen. Ik twijfel nog of ik L en R ga bi-ampen, of alsnog de surround-kanalen aansluit.

Grootste verschil in geluid:
- de lage tonen zijn enorm verbeterd. Een kick op de base-drum voel ik nu in mijn buik, maar het blijft gecontroleerd en strak.
  (Ik gebruik mijn SubWoofer zo weinig mogelijk, zeker voor muziek laat ik alles over aan mijn Klipsch RF-7).
- ik moet eigenlijk mijn Denon nu opnieuw inregelen, maar het klinkt nu zo goed dat ik er nauwelijks aan durf te beginnen.

Over ruis:
Met mijn gevoelige boxen hoor je vlak bij de box (~10 cm) wanneer alles en iedereen stil is een hele zachte ruis. In de praktijk hoor ik dit echter niet. Valt helemaal weg in achtergrond ruis. Ik ben best wel kritisch op ruis, zo heb ik mijn Harman Kardon versterker weggedaan en vervangen door de Denon 3808 juist om van de ruis af te zijn.

Over Volume:
Ik draai mijn muziek en films zeker niet overdreven hard (zo rond de -40dB) en toch is de verbetering meer dan ik had verwacht. Maar ook op -20 dB blijft alles zuiver.
Is de UPA-5 beter ? Ik weet het natuurlijk niet, maar ik zou toch weer kiezen voor de XPA-5. Iets duurder, maar ook meer headroom.

Zij er dan geen nadelen ? Jawel:
- het blauwe power-lampje is veel te fel. Daar staat nu een casette-doosje voor met zwarte vulling;
- hoe beter je installatie wordt, des meer hoor je kwaliteits verschil in opnamen. Sommige CDs zijn echt slecht opgenomen, anderen klinken gelukkig alleen maar mooier;
- ik zou niet meer weten wat nu nog zou kunnen kopen om alles nog mooier te laten klinken. ;D
gr,
Andre

clockwork

Citaat van: andrek op januari 15, 2010, 09:14:43

- ik zou niet meer weten wat nu nog zou kunnen kopen om alles nog mooier te laten klinken. ;D

Dankjewel voor deze positieve review. Ik ben nu helemaal over de streep. Ik hoop dat de powerbuy de scherpe prijs nog wat extra kan verbeteren.
Blijf je de Denon als pre gebruiken of ga je deze ook nog een keer vervangen? Als je twee kanalen over hebt zou ik bi-ampen wel overwegen. Het is het proberen waard zou ik zeggen. Bij mijn Arcam hoorde ik zeker verbetering. (maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een losse eindversterker)

En dat van die stroomkabels is ook wel handig om van tevoren te weten. Het zou jammer zijn als je je nieuwe speeltje wilt aansluiten en erachter komt dat je geen stroomsnoer meer in huis hebt. :(  
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

daxie

Citaat van: andrek op januari 15, 2010, 09:14:43
- verrassing was dat er geen Europese stekker was geleverd maar een Amerikaanse, wees daar dus op voorbereid;
Euh, het is een amerikaans apparaat bedoeld voor de Amerikaanse markt. Ik zou verbaasd geweest zijn als er wel een eu-cord bij zou zitten.

Citeer
ik gebruik mijn Denon 3808 nu als voorversterker voor Links, Rechts en Center (surround nog via de Denon), voorlopig gebruik ik dus maar 3 kanalen. Ik twijfel nog of ik L en R ga bi-ampen, of alsnog de surround-kanalen aansluit.
Waarom zou je de surrounds niet aansluiten? Het kan de controle en uniformiteit alleen maar verbeteren. Veel meer dan bi-ampen imo.

Citeer
Over ruis:
Met mijn gevoelige boxen hoor je vlak bij de box (~10 cm) wanneer alles en iedereen stil is een hele zachte ruis. In de praktijk hoor ik dit echter niet. Valt helemaal weg in achtergrond ruis.

Is dit ruis als er geen enkele bron aangesloten is? Is het ook hoorbaar als de denon uitstaat? Is dit op elke bron hoorbaar en met elke software? Ik hoorde recent ruis in een opnamen en vond dat prachtig omdat ik niet wist dat het in die opname zat...

Citeer
- het blauwe power-lampje is veel te fel. Daar staat nu een casette-doosje voor met zwarte vulling;

Zit er achterop geen schakelaar om dat uit te zetten? Ik had dat eens ergens gelezen.

mvg,

Wouter

Nooff

Citaat van: daxie op januari 15, 2010, 09:55:15

Zit er achterop geen schakelaar om dat uit te zetten? Ik had dat eens ergens gelezen.

Neen, de switch op de achterkant is bedoeld voor de status Leds, dus niet voor de power button, die blijft aan.

Nooff

Citaat van: Xander32 op januari 14, 2010, 21:49:27
Ziet er mooi uit de spulletjes van Emotiva :thumbs-up:.
Wel wacht ik met interesse op de eerste gebruikerservaringen,verslagen en 1 op 1 vergelijkingen met spullen van conculegae.
En dan niet die van het Emotiva-forum.

Sander.
Er zijn voldoende tests te vinden op internet, evenals gebruikerservaringen. Waarom overigens niet van het Emotiva Forum? Er zijn daar genoeg mensen met verschillende merken apparatuur, of mensen die hun Parasound versterker vervangen door een Emotiva.

andrek

Citaat van: daxie op januari 15, 2010, 09:55:15
Euh, het is een amerikaans apparaat bedoeld voor de Amerikaanse markt. Ik zou verbaasd geweest zijn als er wel een eu-cord bij zou zitten.
Ja dat van die Amerikaanse stekker is alleen jammer. Ze weten tenslotte dat het apparaat naar EU wordt verstuurd.

Citeer
Waarom zou je de surrounds niet aansluiten? Het kan de controle en uniformiteit alleen maar verbeteren. Veel meer dan bi-ampen imo.
Ik zal binnenkort gewoon beide opties proberen: Bi-ampen en de Surrounds aanlsuiten opde XPA-5.

Citeer
Is dit ruis als er geen enkele bron aangesloten is? Is het ook hoorbaar als de denon uitstaat? Is dit op elke bron hoorbaar en met elke software? Ik hoorde recent ruis in een opnamen en vond dat prachtig omdat ik niet wist dat het in die opname zat...

Ruis was met de Denon aangesloten, maar volume helemaal uit. Ik heb niet geprobeerd of het nog verschil maakte op welke ingang ik de Denon zette. Het lag zeker niet aan de opnames.
gr,
Andre

Miesepies

Citaat van: Nooff op januari 15, 2010, 10:20:03Waarom overigens niet van het Emotiva Forum? Er zijn daar genoeg mensen met verschillende merken apparatuur, of mensen die hun Parasound versterker vervangen door een Emotiva.

Jawel... maar het fanboy gehalte is mij - en kennelijk ook anderen - soms toch net even iets te veel. Ook ik was toch echt wel op zoek naar reviews en ervaringen buiten het emotiva forum. Voor velen op dat forum kan Emotiva gewoon niets fout doen wat dus ook vaak mee komt in een review... De reviews die te vinden zijn buiten het forum zijn vaak van oudere apparatuur.

Dus ik snap de vraag wel...

Nooff

Citaat van: Miesepies op januari 15, 2010, 16:24:54
Jawel... maar het fanboy gehalte is mij - en kennelijk ook anderen - soms toch net even iets te veel. Ook ik was toch echt wel op zoek naar reviews en ervaringen buiten het emotiva forum. Voor velen op dat forum kan Emotiva gewoon niets fout doen wat dus ook vaak mee komt in een review... De reviews die te vinden zijn buiten het forum zijn vaak van oudere apparatuur.

Dus ik snap de vraag wel...
Dat is enigszins zo, maar er zijn echt wel een hoop kritische mensen aanwezig op dat forum. Velen kopen via Emotiva producten, en melden zich daarna op het forum aan. Daar worden de reviews natuurlijk niet meteen minder geloofwaardig om. Ik heb er genoeg gelezen die echt wel kritisch vergelijken met een vorig component. Daarnaast zijn er meer dan genoeg reviews van Hometheaterhifi en Audioholics etc.

tiptop

Het zijn wel allemaal stuk voor stuk ravereviews.

Daardoor krijg je wel iets van.... hmmm, voorzichtig zijn. Maar het kan ook allemaal waar zijn natuurlijk. ;)

Miesepies

LOL... ja, het komt wel een beetje over als sponsored reviews :)

Maar, er is zeker een duidelijke lijn te vinden in alle (gebruiker) reviews: de apparatuur is beter dan de prijs doet vermoeden!

MdB

Beter duur dan niet te koop.

Midcall

Citaat van: tiptop op januari 15, 2010, 19:01:17
Het zijn wel allemaal stuk voor stuk ravereviews.

Daardoor krijg je wel iets van.... hmmm, voorzichtig zijn. Maar het kan ook allemaal waar zijn natuurlijk. ;)

IEDERE review is tegenwoordig een ravereview, dus het zegt echt helemaal niets.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Miesepies

Een stukje van "Best of 2009" van Home Theater Review (http://hometheaterreview.com/home-theater-review-2009-best-of-awards/)

CiteerMulti-channel Amp: Emotiva MPS-2
Bang for the buck is in style and, much like Adcom and Aragon years ago, direct reseller Emotiva is setting new standards in direct value power amps and electronics. If you want to light up your speakers without lighting up your checkbook, HomeTheaterReview.com's editors recommend Emotiva.

• Runner-up: Krell Evolution 403

Toch leuk om te zien dat ze een (ouder) model van Emotiva prefereren boven een grote naam als Krell :)

SpikyTim

Ik kan in ieder geval al beamen dat je waar krijgt voor je geld.
Als je er niet goed bij voelt moet je het risico niet nemen om een emotiva aan te kopen.
Als je het risico wel durft nemen dan loop je ook het risico dat je er tevreden van gaat zijn :-D

Nooff

Citaat van: Miesepies op januari 16, 2010, 10:45:15
Een stukje van "Best of 2009" van Home Theater Review (http://hometheaterreview.com/home-theater-review-2009-best-of-awards/)

Toch leuk om te zien dat ze een (ouder) model van Emotiva prefereren boven een grote naam als Krell :)
Grote namen zeggen natuurlijk ook niets. Ik heb ook diverse merken speakers en apparatuur gehad die duurder waren dan waar ik "nu" mee draai, maar beter? Nee. Het is vooral de naam die verkocht wordt vaak. Goede apparatuur hoeft niet duur te zijn, de prijzen hebben dan ook vaak niets te maken met de kwaliteit van het product, maar alles met de naam en alle tussenstations etc.

Mario D

Prijs/kwaliteit staat Emotiva voor mijn part echt aan de top.
Wat niet wil zeggen dat er niets beters is, maar dat heeft meer te maken met smaak denk ik.

Als ik Bv. mijn huidige XPA-2 vergelijk met mijn ex Parasound 2200MK2 dan klinkt de XPA-2 zeker anders.
De Parasound klonk warmer/wolliger en de XPA-2 klinkt helderder zonder iets toe te voegen.
Spijt heb ik nog niet gehad van mijn aankoop in ieder geval.  :smile:

Xander32

Citaat van: bokkes op januari 14, 2010, 19:37:27
Cathy is de emoDiva  :D
bokkes
Deze uitspraken maken het dat ik de reviews op het Emotiva-forum / van de verstokte fans op dit forum met enige reserve lees.
Ik kan mij voorstellen dat je erg content met jouw Emotiva hardware bent maar inhoeverre uitlatingen dan nog objectief zijn :-X.

Neemt niet weg dat je veel hardware voor je euro`s krijgt bij Emotiva, dat heb ik in ieder geval helder.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10