Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

daxie

Citaat van: mikeske op januari 11, 2010, 21:02:41
Trims ?

ja, die plaatjes links en rechts aan de versterkers. standaard zijn die zilver, maar zwart is mooier vind ik

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

clockwork

Zou Emotiva sowieso als keuze mogelijkheid moeten geven (zilver of zwart).

@MasterW: dat is een goed idee. Ik had nog niet gedacht aan de mogelijkheid om de XPA en de UPA serie te combineren. Ga ik ook nog even onderzoeken!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

tiptop

Jongens,

Zijn er nu al luister- en gebruikerservaringen hier?

Ik zit maar te wachten :dozingoff: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: tiptop op januari 12, 2010, 16:15:24
Jongens,

Zijn er nu al luister- en gebruikerservaringen hier?

Ik zit maar te wachten :dozingoff: ;D
Ik heb tot nu toe alleen de "KLIK" van het aanzetten gehoord...klonk erg goed voor dit geld  :D

tiptop

Citaat van: Nooff op januari 12, 2010, 16:17:40
Ik heb tot nu toe alleen de "KLIK" van het aanzetten gehoord...klonk erg goed voor dit geld  :D
:owauw.
Die moet ik ook hebben ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

eduard

In het verleden heb ik ook wel vaker naar Emotiva gekeken als ik het goed begrepen zijn een OEM leverancier voor diverse andere merken oa parasound.
Er is veel product informatie te vinden op het emotiva forum http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi

Ik ben zelf geïnteresseerd in de USP-1 en de nog uit komen XMC-1.

Miesepies

Citaat van: tiptop op januari 12, 2010, 16:15:24Zijn er nu al luister- en gebruikerservaringen hier? Ik zit maar te wachten :dozingoff: ;D

Mijn plan was om een soort van ervaring/review topic aan te maken zodra ik de UMC-1 ook binnen heb. Want alhoewel ik wel al aardig wat getest heb (tot grote tevredenheid), vraag ik me toch een beetje af in hoeverre mijn huidige Rotel het geluid beinvloed...

Misschien is het een goed idee om 1 Emotiva topic in de 'Hardware reviews door HTForum leden' sectie aan te maken, waar iedereen zijn ervaringen/reviews kan posten ?

SpikyTim

Citaat van: Nooff op januari 12, 2010, 16:17:40
Dat is nog eens een echte relais die je hoort schakelen eh.
Ik zal mijn ervaringen posten als ik de usp-1 ook heb.  Maar ik ben wel al zeer tevreden met mijn XPA-2.

tiptop

Alleen maar tevreden klanten als ik het goed begrijp :notify:

clockwork

Hoor je overigens een bevestigingsmail te krijgen als je je hebt aangemeld voor de pre order lijst voor de UMC-1?

Ik heb me afgelopen zaterdag ingeschreven maar ik heb nog niets gehoord.

Ze zullen het wel druk hebben.........  ;D
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Miesepies

Citaat van: tiptop op januari 12, 2010, 18:56:48Alleen maar tevreden klanten als ik het goed begrijp :notify:

Het lijkt er wel op, hè ? :)

Citaat van: clockworkHoor je overigens een bevestigingsmail te krijgen als je je hebt aangemeld voor de pre order lijst voor de UMC-1?

Jep... inclusief de tekst dat het wel enige maanden kan duren ;) Als het te lang duurt, gewoon een mailtje naar [email protected] sturen.

clockwork

Citaat van: Miesepies op januari 12, 2010, 20:49:55

Jep... inclusief de tekst dat het wel enige maanden kan duren ;) Als het te lang duurt, gewoon een mailtje naar [email protected] sturen.

Oke, thanks. Die enige maanden kom ik ook wel weer overheen. Vooralsnog lijken er nog wel een paar bugs op te lossen zijn.

Ejorne

Er zijn al aardig wat mensen die een bestelling hebben gedaan en die de apparatuur al hebben of nog moeten krijgen.
Is er geen mogelijkheid om voor de komende kopers een powerbuy te organiseren?

Ik heb zo het idee dat straks heel het ht forum een Emotiva of een Cambridge heeft staan, want die powerbuy van de 650r loopt ook al zo goed...

8)

Ik heb een financieel meevallertje opgelopen.  8)
Nu zit ik toch wel heel sterk te denken om een van beide merken in huis te halen...  

clockwork

Strak plan. Ik ben sowieso in de markt voor een UMC-1 en een XPA-5.

Mijn meevallertje moet nog komen, maar ik ben nooit te beroerd om daar vast een voorschot op te nemen.  ;)

Miesepies

Tja...ik weet niet of ze op een powerbuy in gaan. En qua shipping denk ik ga je niet echt iets winnen (tenzij je een zee container huurt :)), dus vraag me af of het echt een succes gaat worden. Maar, je weet maar nooit, dus ik zou zeggen, mail ze gewoon even, dan weet je het gelijk!

Ejorne

Citaat van: Miesepies op januari 12, 2010, 23:03:57
Tja...ik weet niet of ze op een powerbuy in gaan. En qua shipping denk ik ga je niet echt iets winnen (tenzij je een zee container huurt :)), dus vraag me af of het echt een succes gaat worden. Maar, je weet maar nooit, dus ik zou zeggen, mail ze gewoon even, dan weet je het gelijk!

Ik had juist gehoopt qua shipping (zonder zeecontainer uiteraard, of moeten er wel heel veel gegadigden voor de powerbuy zijn  :P) wel te besparen... Maar shipping blijft dus in gelijke relatie tot het gewicht staan?

Nooff

Citaat van: Ejorne op januari 12, 2010, 23:21:07
Ik had juist gehoopt qua shipping (zonder zeecontainer uiteraard, of moeten er wel heel veel gegadigden voor de powerbuy zijn  :P) wel te besparen... Maar shipping blijft dus in gelijke relatie tot het gewicht staan?

De shipping blijft gelijk ongeacht hoeveel je er afneemt. Er wordt namelijk per product shipping berekend.

Nooff

Citaat van: Ejorne op januari 12, 2010, 20:57:43
Ik heb een financieel meevallertje opgelopen.  8)
Nu zit ik toch wel heel sterk te denken om een van beide merken in huis te halen...  

De Cambridge is wel een stuk duurder dan een Emotiva, ook met de korting. Vergelijkbaar zou de Ultra serie zijn, waarbij je een 7 channel Amp voor 699 in huis hebt. Natuurlijk moet daar een processor bij, maar losse componenten is wel heel iets anders dan "1 box does it all". Niets ten nadele van de Cambridge natuurlijk, wat ongetwijfeld een heel mooi product is!  8)

Ejorne

Citaat van: Nooff op januari 13, 2010, 00:27:47
De Cambridge is wel een stuk duurder dan een Emotiva, ook met de korting. Vergelijkbaar zou de Ultra serie zijn, waarbij je een 7 channel Amp voor 699 in huis hebt. Natuurlijk moet daar een processor bij, maar losse componenten is wel heel iets anders dan "1 box does it all". Niets ten nadele van de Cambridge natuurlijk, wat ongetwijfeld een heel mooi product is!  8)

Ik weet dat deze producten niet echt vergelijkbaar zijn. Toch spreekt me de Cambridge ook wel aan omdat je daar gewoon een dealerproduct met garantie afneemt. Garantie afhandeling van de Emotiva wordt wat lastiger met zo'n afstand...

xmosh

Ben ook aan het kijken naar de Emotiva spullen. Ik vind ze mooooi... die industriele looks, maar niet te 8)

Wat betreft die powerbuy, interessante optie, maar hoe gaat dat in zijn werk dan? Worden allen spullen op 1 adres afgeleverd, en moeten we ze daar allemaal op komen halen? Als het veel kan schelen, wel interessant, maar als het uiteindelijk maar om 50 euro of minder gaat, laat ik het liever direct thuis afleveren (ben ook dol op pakketjes ontvangen  ;) )

Even iets heel anders: ik zit mezelf nou wel lekker te maken voor Emotiva (UMC1 en UPA5 combi om precies te zijn), maar is dit niet complete overkill voor mijn speaker setup? Ik heb namelijk de KEF eitjes set (de originele uit 2001/2002 geloof ik) met bijbehorende sub en ben nog niet toe aan het vervangen hiervan... Hoor graag jullie reactie, TIA.

Roger Black

Citaat van: xmosh op januari 13, 2010, 09:51:06
Ben ook aan het kijken naar de Emotiva spullen. Ik vind ze mooooi... die industriele looks, maar niet te 8)

Wat betreft die powerbuy, interessante optie, maar hoe gaat dat in zijn werk dan? Worden allen spullen op 1 adres afgeleverd, en moeten we ze daar allemaal op komen halen? Als het veel kan schelen, wel interessant, maar als het uiteindelijk maar om 50 euro of minder gaat, laat ik het liever direct thuis afleveren (ben ook dol op pakketjes ontvangen  ;) )

Even iets heel anders: ik zit mezelf nou wel lekker te maken voor Emotiva (UMC1 en UPA5 combi om precies te zijn), maar is dit niet complete overkill voor mijn speaker setup? Ik heb namelijk de KEF eitjes set (de originele uit 2001/2002 geloof ik) met bijbehorende sub en ben nog niet toe aan het vervangen hiervan... Hoor graag jullie reactie, TIA.

Haha, lijkt me voor nu wel een redelijke overkill ja!!  ;D Maar, dan ben je wel voorbereid op de toekomst.

Raphie

Citaat van: xmosh op januari 13, 2010, 09:51:06

Het is wat je wil, ik kom van "been there, done that!" grote stapels processor EV combinaties (ROTEL, TAG, Levinson) en wil nu gewoon iets hanteerbaars ipv zo'n rack vol ijzer. voor mij is de Cambridge daarin de sweetspot. zou ik nog weer terugwillen naar bombastisch processor / EV geweld dan zou Emotiva op dit moment m'n eerste keuze zijn
JBL PRX Power!

knubbe

Citaat van: Ejorne op januari 13, 2010, 07:58:38
Ik weet dat deze producten niet echt vergelijkbaar zijn. Toch spreekt me de Cambridge ook wel aan omdat je daar gewoon een dealerproduct met garantie afneemt. Garantie afhandeling van de Emotiva wordt wat lastiger met zo'n afstand...

Hier een deelnemer aan de powerbuy van frank betreffende de CA producten. Toch ook hier nog interesse in een powerbuy bij Emotiva :)
Heb het er met Nooff over gehad en een XPA-2 lijkt me nog een leuke toevoeging. Maar eerst maar eens de CA binnenkrijgen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

LOTS

Citaat van: SOS-Master op januari 13, 2010, 10:39:38
Het is wat je wil, ik kom van "been there, done that!" grote stapels processor EV combinaties (ROTEL, TAG, Levinson) en wil nu gewoon iets hanteerbaars ipv zo'n rack vol ijzer. voor mij is de Cambridge daarin de sweetspot. zou ik nog weer terugwillen naar bombastisch processor / EV geweld dan zou Emotiva op dit moment m'n eerste keuze zijn

Haha, tsja het is een "mannending". De Heavy Metal.  :headbanging:

Heb zelf ook zo'n heavy metal ding van rond de 50 kg, en krijg altijd een semi-erotisch, pseudo-sadomasochistisch gevoel van (on) behagen als ik dat ding weer eens moet verplaatsen...

Probeer dat maar eens uit leggen aan vrouwen, die vatten hem niet... ;)  :D
LOTS: Lord Of The Strings