Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Vik

:) Een gemodificeerde Marantz AV 8801

Citaat van: knubbe op september 30, 2014, 16:22:15
Leuk ! Dat wordt idd een leuk midagje zo te zien :D Wel merk/type heb je ter beschiking Vik?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Xstream

Neem dan als 't even kan een "niet gemodificeerde" AV8801 mee in 't vergelijk.
Anders is het voor mij (als gewone consument) nog net zo abstract. Zowel de invloed van de modificatie als het zelf kunnen refereren aan 't fabrieksproduct welke ik overal zelf kan luisteren. Bovendien past de AV8801 veel meer in de prijsklasse van de XMC-1, dus voor mij zou dat een waardevoller vergelijk zijn dan een gemodificeerde die dan ineens 2 of 3x zoveel moet kosten.

De Anthem Dv2 hierin meenemen lijkt me persoonlijk ook wel interessant. Evt. zelfs een MRX model, deze schijnt 't als A/V (voor een groot deel dankzij ARC) ook erg goed te doen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Vik

Zoals ik al zei het hoeft niet naar mijn hand gedraaid te worden. Pakken we de 8801 mee als bonus test of iets in die richting. Misschien een idee om ook een Integra erbij te vragen, of Anthem inderdaad.

Ik heb helaas geen standaard AV 8801 maar er zullen vast en zeker wel mensen zijn die hem aan kunnen bieden.  ;)

Citaat van: Xstream op september 30, 2014, 17:05:08
Neem dan als 't even kan een "niet gemodificeerde" AV8801 mee in 't vergelijk.
Anders is het voor mij (als gewone consument) nog net zo abstract. Zowel de invloed van de modificatie als het zelf kunnen refereren aan 't fabrieksproduct welke ik overal zelf kan luisteren. Bovendien past de AV8801 veel meer in de prijsklasse van de XMC-1, dus voor mij zou dat een waardevoller vergelijk zijn dan een gemodificeerde die dan ineens 2 of 3x zoveel moet kosten.

De Anthem Dv2 hierin meenemen lijkt me persoonlijk ook wel interessant. Evt. zelfs een MRX model, deze schijnt 't als A/V (voor een groot deel dankzij ARC) ook erg goed te doen.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Xstream

Citaat van: vik op september 30, 2014, 17:13:48
Zoals ik al zei het hoeft niet naar mijn hand gedraaid te worden. Pakken we de 8801 mee als bonus test of iets in die richting. Misschien een idee om ook een Integra erbij te vragen, of Anthem inderdaad.

Ik heb helaas geen standaard AV 8801 maar er zullen vast en zeker wel mensen zijn die hem aan kunnen bieden.  ;)
Cool :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nooff

Citaat van: vik op september 30, 2014, 16:26:48
Mijn idee erachter is om te kijken hoe de Emotiva stand houdt tegen de wat hogere klasse pre-pro's zoals geclaimed wordt door de reviewer. Dan kom je in de prijsklasse van bijvoorbeeld de Anthem Dv2, Classé SSP 800 etc. Hogere klasse pre-pro's zijn er naar mijn weten niet op ons forum. (leden die in het bezit zijn bedoel ik dan)  Dan praten we toch al gauw over processoren van dik € 8000,-

Het is maar een idee en een aanbod, en dat wil niet zeggen dat alles naar mijn hand gedraaid hoeft te worden natuurlijk.  ::)
Ik snap de achterliggende gedachte wel hoor maar dan moet je een standaard classe of anthem pakken, de xmc is tenslotte ook standaard. Je kunt de gemodificeerde marantz als bonus meepakken dat wel, de vraag blijft echter hoe eerlijk het vergelijk dan is.

RubenV.

Leuk idee Vik!  :clapping:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

simsalabim

Citaat van: Nooff op september 30, 2014, 18:41:26
Ik snap de achterliggende gedachte wel hoor maar dan moet je een standaard classe of anthem pakken, de xmc is tenslotte ook standaard. Je kunt de gemodificeerde marantz als bonus meepakken dat wel, de vraag blijft echter hoe eerlijk het vergelijk dan is.
De speler van cinemike is gewoon een model dat verkrijgbaar is.
Er zit garantie op, je kunt hem kopen bij een forumsponsor.
Maw lijkt me een perfect vergelijk daar de reviews, en daar ging het over, impliceren dat de XMC procs van 15000euro wegspelen, een proc van 6000 euro (Marantz cinemike edition) is dan ineens geen eerlijk vergelijk?

Natuurlijk moeten er meer procs bij om een shootout echt relevant te maken, maar de cinemike van vik (forumsponsor die meteen een model aanbied) uitsluiten??
Er zijn mensen zat op dit forum met hele mooie procs, hopelijk zijn er meer die net als vik en clockwork graag hun bijdrage leveren, way to go!!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Nooff

Citaat van: simsatit op oktober  1, 2014, 10:10:04
De speler van cinemike is gewoon een model dat verkrijgbaar is.
Er zit garantie op, je kunt hem kopen bij een forumsponsor.
Maw lijkt me een perfect vergelijk daar de reviews, en daar ging het over, impliceren dat de XMC procs van 15000euro wegspelen, een proc van 6000 euro (Marantz cinemike edition) is dan ineens geen eerlijk vergelijk?

Natuurlijk moeten er meer procs bij om een shootout echt relevant te maken, maar de cinemike van vik (forumsponsor die meteen een model aanbied) uitsluiten??
Er zijn mensen zat op dit forum met hele mooie procs, hopelijk zijn er meer die net als vik en clockwork graag hun bijdrage leveren, way to go!!
Je mist het punt. Het is een gemodificeerd apparaat dus geen standaard processor die in de review genoemd werden. Je kunt m best meenemen in je vergelijk, maar wat doet een XMC dan met mod?

Xstream

Citaat van: simsatit op oktober  1, 2014, 10:10:04
maar de cinemike van vik (forumsponsor die meteen een model aanbied) uitsluiten??
Dat wordt nergens gezegd.
Ik vind 't alleen wel redelijk nutteloos als je 't "alleen" zou vergelijken met gemodificeerde modellen, zoals Nooff ook zegt. Niet dat 't ik 't aanbod niet waardeer, maar pak die kans dan om 't meteen goed te doen. Als je gemodificeerde modellen kunt reviewen, dan kun je ook vast wel apparaten "voor" de modificatie hierin gebruiken. Je kunt 't maar beter nu gezegd hebben dan achteraf.

simsalabim

Volgenst mij had Vik daar helemaal geen probleem mee, dus ik zie het punt niet, verder is de gemodificeerde speler ook een proc die gewoon te koop is, zowel bij Vik als bij Cinemike, inc garantie, kosten 6000.
Waarom niet gewoon lekker meenemen in een shootout met uiteraard hopelijk ook nog een ssp800, Arcam, Anthem, Onkyo, Denon etc, doe eens gek;)

simsalabim

Kijk zo 'standaard' is zo een Emo ook weer niet, je moet m eerst uit de good old US of A iver laten vliegen......  :) :)

Xstream

Je snapt 't punt nog steeds niet ...
Maargoed, je zegt nu eigenlijk al soort van wat wij ook zeggen. Snap je probleem niet zo.
Wij sluiten niks uit, jij denkt 't alleen maar ergens te lezen.

clockwork

Ik heb er niet echt een mening over (wel of geen mod). Op zich wil ik wel eens horen hoe de XMC zich verhoudt tot andere processors, hoewel ik niet echt de illusie heb dat hij zich echt zou kunnen meten met de Classe's van deze wereld. Maar we zullen zien.... :colgate:

Er is overigens een nieuwe Emotiva podcast beschikbaar. Eind deze week komt er een nieuwe firmware versie, Dirac is 'bijna' klaar, maar komt echt! Plus er komt een REW module waarmee je de REW instellingen via een USB stickie rechtstreeks op je XMC kunt kopieëren.
O ja, en de wachtlijst is bijna weggewerkt dus je kunt binnenkort gewoon bestellen.

@norman: hoe bevalt jouw XMC? Ik heb je nog niet daarover gelezen.  :lookaround:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

morca

Mannen goeie plannen ,een receiver shootout !!
Idd alle genoemde merken zou mooi zijn.
En dan het HTforum test panel selecteren  ;D

Vik

Misschien maar even een apart topic voor openen en kijken hoe we het kunnen organiseren?   ::)

In ieder geval weer iets leuks om naar uit te kijken.  :smile:

Citaat van: clockwork op oktober  1, 2014, 17:23:41
Ik heb er niet echt een mening over (wel of geen mod). Op zich wil ik wel eens horen hoe de XMC zich verhoudt tot andere processors, hoewel ik niet echt de illusie heb dat hij zich echt zou kunnen meten met de Classe's van deze wereld. Maar we zullen zien.... :colgate:

Er is overigens een nieuwe Emotiva podcast beschikbaar. Eind deze week komt er een nieuwe firmware versie, Dirac is 'bijna' klaar, maar komt echt! Plus er komt een REW module waarmee je de REW instellingen via een USB stickie rechtstreeks op je XMC kunt kopieëren.
O ja, en de wachtlijst is bijna weggewerkt dus je kunt binnenkort gewoon bestellen.

@norman: hoe bevalt jouw XMC? Ik heb je nog niet daarover gelezen.  :lookaround:

clockwork

Citaat van: vik op oktober  2, 2014, 08:16:13
Misschien maar even een apart topic voor openen en kijken hoe we het kunnen organiseren?   ::)

In ieder geval weer iets leuks om naar uit te kijken.  :smile:

Goed idee! Het mag wat mij betreft ook ergens (centraler) plaatsvinden als dat beter uitkomt.

Inderdaad leuk! Ben stiekum natuurlijk wel benieuwd......  ;D
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

tiptop

Hoi jongens,
Lijktof ik er weinig ben, maar sinds ik op het forum terug ben volg ik dit draadje. Is er plaats voor mij bij de shoot-out? Ik ben ook erg benieuwd naar de XMC-1. Ik heb laatst mijn Jadis VV ingeruild tegen een oudere Primare Proc (zonder HDMI) en vind dit de eertse proc die     eindelijk eens ook een goede stereo vv is in de prijsrange tot 3000 euro. Als het zo uit komt kan ik 'm wel meenemen. :)

Ook leuk om jullie weer eens te zien! ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Miesepies

Ben ook wel geïnteresseerd, en breng mezelf mee. Is dat ook goed? ;)

tiptop

Alleen voor de M&G-feeling lijkt het me al de moeite waard! 8)

NU nog een locatie, datum en tijd! ;)

@Simsatit

Ik woon in de buurt dus mocht je het leuk vinden.... ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

Animo genoeg zo te zien.  ;D

Plaats: het mag natuurlijk bij mij. Daar staat de XMC al te pronken.

Maar zou het niet mooier zijn om de Dirac af te wachten? Dan hebben we/jullie direct een beeld van de verschillen met en zonder Dirac.

Xstream

Citaat van: clockwork op oktober  2, 2014, 14:53:34
Animo genoeg zo te zien.  ;D

Plaats: het mag natuurlijk bij mij. Daar staat de XMC al te pronken.

Maar zou het niet mooier zijn om de Dirac af te wachten? Dan hebben we/jullie direct een beeld van de verschillen met en zonder Dirac.
Mee eens.

RubenV.

Ik zou eventueel de shootout nog kunnen voorzien van een Arcam AV9(oud topmodel) mocht daar nog iemand op zitten te wachten  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

clockwork

Citaat van: RubenV. op oktober  2, 2014, 16:54:10
Ik zou eventueel de shootout nog kunnen voorzien van een Arcam AV9(oud topmodel) mocht daar nog iemand op zitten te wachten  :D

Je bent wat mij betreft in elk geval van harte welkom.  :coffee:

RubenV.

Citaat van: clockwork op oktober  2, 2014, 17:21:40
Je bent wat mij betreft in elk geval van harte welkom.  :coffee:

Bedankt voor het aanbod  :coffee: Altijd leuk om nog eens wat mensen van het forum in real life te ontmoeten.
Mijn topic
Bluray collectie

clockwork

tot dusver hebben we:

-Vik met een Marantz
-Tiptop met een Primare
-Miesepies (mag als 'Emotiva aanstichter' natuurlijk niet ontbreken) ;)
-RubenV met een Arcam

Zijn er nog mensen met een echt dure jongen (ML, Anthem, Classé, Lexicon etc) die de 'uitdaging' aandurven?