Humble Statement

Gestart door borkaenjo@work, oktober 18, 2009, 16:51:59

Vorige topic - Volgende topic

sphere

Welke provincie woon je? Zou dat wel eens van dichtbij willen zien als je de kasten afgewerkt hebt. Ik moet zelf ook nog 2 paar in de verf zetten  :-X
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

borkaenjo@work

In het mooie Noord Brabant.

neverywhere

Citaat van: borkaenjo@work op maart 26, 2010, 11:08:04
Enig idee wat spuitplamuur in een spuitbusje kost. ;D
Ja, dat weet ik. Beter een blik aanschaffen bij de autospuiter in de buurt.

CiteerSpuitplamuur kan trouwens rechtstreeks op polyester.
Ja, dat klopt....het blijft alleen niet vast zitten.

CiteerIk wil de polyester strak schuren. Dat gaat goed.

Wacht maar tot je boven de 180 gaat schuren.....bovendien, als je een mooi eindresultaat wilt hebben zul je toch echt met spuitplamuur aan de gang moeten.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

borkaenjo@work

Als ik dit mag geloven kan spuitplamuur uitstekend op polyester.

http://www.de-ijssel-coatings.nl/write/Bestanden/TIB%20NL/280.pdf

Bij het polyester schuren krijg je met korrel 240, 400, 600, 1000 nat
het polyester zo glad als babybilletjes.
Niks mis mee.
Nu weet ik wel dat dat te glad is om te lakken, maar dan zie je
oneffenheden beter. Dus na 1000, schuur ik hem nog eens licht na
met 240 nat, alvorens de spuitplamuur aan te brengen.
Dan nog eens 400 nat schuren en dan de double coat.

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!

borkaenjo@work

Citaat van: neverywhere op maart 26, 2010, 19:02:43
Inderdaad, dat staat er.

Ja... dus???  :popcorn:
Denk je dat dit toch problemen gaat opleveren?
Het is zelfs op polyesterbasis.
Zou geen probleem moeten zijn in mijn ogen.

neverywhere

Nee hoor ...geen probleem....staat inderdaad dat het op goed ontvette polyester zonder meer aangebracht kan worden. Kende dit spul niet..waarschijnlijk botenlak?

borkaenjo@work

Yep.
Als het voor jachten van enkelen tonnen euries
goed is, is voor mijn speakers ook goed zat. O0

ruud2

nee, aan de voorgestelde lakken zal het niet liggen.
zoals ik al eerder heb gezegd worden deze veel gebruikt voor malbouw, echter de dd aflak is al moeilijk strak te krijgen als ie gespoten wordt....beetje sinasappelhuidje.
nee, ligt niet aan de te lage temperatuur.
maar dat je het wilt aanbrengen met een verfrolletje....... :nowink:

ruud
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Davey

Een rolletje lijkt me ook lastig maar als je dat toch gaat doen is het nog strakker te krijgen met een daskwast. Dassenhaar is een heel zachte haarsoort waarmee je het heel mooi zachtjes kan nastrijken. Met de hand kan je het niet strakker krijgen dan dat. Neem er wel 1 met een haarlengte van minimaal 6 centimer. Hoe langer hoe soepeler.

borkaenjo@work

Waar kun je in Nederland nog een beetje eenvoudig een das vangen.  ;D

Opdiverse boten forums heb ik gelezen dat je een uitstekend resultaat krijgt
met een velourroller.

http://www.schilderjeschip.nl/gereedschappen/rollers/mohair-velour-roller-rose.html

Davey

Hahaha, dat zal wel ergens in een bos zijn  :D

Met de veloursrollertjes krijg je al een heel mooi resultaat. Ik kreeg die tip een keer van een meesterschilder die ook veel boten heeft geschilderd. Ook hij zette het op met een veloursrollertje maar voor dat hele strakke streek hij altijd na met een daskwast. Dat verhaal zit dan toch in je hoofd en heb er zelf ook maar is 1 gekocht destijds voor 50 euro ofzo  :o. Achteraf had ik het eerder moeten doen maar ja........achteraf kijk je een koe in z'n r..t

borkaenjo@work

Net via marktplaats contact gelegd voor een daskwast.
Een meesterschilder ga ik niet tegenspreken. ;D
Ik hoop hem voor € 35,- te kunnen kopen.

Davey

Da's een zacht prijsje  :D

scrutinizer

Citaat van: borkaenjo@work op maart 27, 2010, 14:56:37
Net via marktplaats contact gelegd voor een daskwast.
Een meesterschilder ga ik niet tegenspreken. ;D
Ik hoop hem voor € 35,- te kunnen kopen.
borkaenjo@work,

Ik ben benieuwd, en hoop voor je dat al je gedane effort zich nu in de afwerkfase van de kasten openbaart.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

borkaenjo@work

Helaas heeft de verkopende partij zich teruggetrokken mbt de daskwast.
De kwast maakte deel uit van een schilderskoffer, en hij wilde hem liever
niet los verkopen, terwijl dat toch in zijn advertentie stond.
Misschien kwam het ook omdat ik toevallig net de volgende dag in Zwolle
moest zijn, en dus in de mogelijkheid was hem op te halen.  :devil: Geen idee.
De laatste dagen niet zoveel kunnen doen aan de Statements ivm andere
verplichtingen.
Vanavond weer lekker nat schuren.
Voor wat betreft het al geschuurde gedeelte ben ik voor 85 % tevreden.
Ik moet nog met korrel 400 naschuren en hoop dus boven de 90 % te komen.
100 % gaat me niet lukken denk ik.
Als het een beetje meezit zal ik vanavond nog wat foto's plaatsen.

Dirk666

:o Je houd ons te lang in spanning....!!!  :angel:

Goedgelovigheid is altijd een gevolg van onkunde.
www.breem.nl

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: borkaenjo@work op april  1, 2010, 14:28:59
Helaas heeft de verkopende partij zich teruggetrokken mbt de daskwast.
De kwast maakte deel uit van een schilderskoffer, en hij wilde hem liever
niet los verkopen, terwijl dat toch in zijn advertentie stond.
Misschien kwam het ook omdat ik toevallig net de volgende dag in Zwolle
moest zijn, en dus in de mogelijkheid was hem op te halen.  :devil: Geen idee.

Je kunt ook gewoon een "Copenhagen" kwast kopen dat is ook goed gereedschap...het eindresultaat echter verschilt sterk per schilder... ;)

Kijk stel je bent een prima schilder ...dan blijft de mooiste methode om een oude kwast te gebruiken welke altijd netjes is schoongemaakt en in de lijn-olie bewaard tot de volgende regelmatig voorkomende klus....
De stand van de haren/kwast staan "naar je hand" en verharen is er niet meer bij.....kortom voor de gewone man van de straat met een serieuze DIY inslag is de "Copenhagen" perfect
(gewoon bij een Gamma of Hubo) voor 10 euro  ;)

Haal de kwast even langs een schuurpapiertje voor de losse haren te verwijderen en zet hem een nachtje in het water...(zet het uit en blijven de haren op hun plek) liefst hangend zodat hij niet op zijn haren staat...en voila..

Niet om Davey tegen te spreken die heeft gewoon gelijk . 8)..maar meer om je een alternatief te bieden.. ;).
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Davey

De Copenhagenkwasten zijn zeker goede en lekkere kwasten om mee te werken. Toch zijn de daskwasten voor de finale afwerking echt super. Dit komt doordat de haren superzacht zijn. Zeker als je de daskwasten pakt met de lange haren (vanaf 5 cm) heb je het gevoel dat je bijna niet iets aanraakt wat ook de bedoeling is. Je strijkt heel zacht over de gerolde (of met een Copenhagen gekwaste  ;)) verf om de laatste oneffenheden weg te krijgen. Je strijkt dus eigenlijk alleen de oppervlakte van de opgebrachte verf en niet de onderlaag waar je de verf op hebt aangebracht.

Ieder moet het uiteindelijk op z'n eigen manier doen maar dit heeft mij echt geholpen naar een nog strakker resultaat. Ik wist nieteens van het bestaan van de daskwasten af  :D

sphere

Heb je plaatjes Davey?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Erik van Voorst (in memoriam)

Okay mocht je TOCH een Das-kwast willen proberen dan is hij bv te koop in Rotterdam bij Harolds....daar kun je ze ook eerst even proberen (water staat daar altijd klaar)  ;)
Tja ...mee eens ...zachte haren....ze helpen je om tot een mooi(er) resultaat te kunnen komen zeker als je al behendig van jezelf bent  :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

En wanneer er onverhoopt toch nog bepaalde plekken niet naar jouw zin zijn, kan je die altijd nog polijsten.
Wel eerst de lak goed laten uitharden.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Davey

;D Wow, om je haar in te kammen zeg. De weerspiegeling is mooier dan de werkelijkheid.

sphere

Mr TC, wat voor lak is geschikt om met polijstmiddel na te behandelen?

dre73

alle lak,mits goed uitgehard.....
en met goed wordt ook goed bedoeld,dus zonder geforceerd drogen zeker een maandje.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.