Vervanger voor nvidia fx 5xxx serie.

Gestart door skystar, oktober 5, 2009, 21:00:36

Vorige topic - Volgende topic

skystar

Nu er een nieuwe hdtv komt voor aan de htpc wil ik dus ook hd kunnen kijken. Met de huidige configuratie zou het net moeten kunnen. Volgens de bouwers van een goedkope htpc om hd te kunnen kijken heb ik die alleen bij mij vreet het hd materiaal 100% geheugen? FF de config P4 2,8 met 2 gb aan ram, grafische kaart nvidia fx550 128 mb geheugen en de nvidia pure decoder. Nu zit ik te denken aan een nieuwe AGP videokaart welke dit beter aan zou kunnen. Wat zijn de ervaringen met een nvidia en een ati chipset hier?

Martin
Sony str-dg 700, sony ssv 225, ss-cn 225, sa-wms 225, kdl-40v5500, Asrock net ion met DVB-C.

Raphie

Citaat van: skystar op oktober  5, 2009, 21:00:36
Nu zit ik te denken aan een nieuwe AGP videokaart welke dit beter aan zou kunnen.

:clapping: :clapping: :headbanging:    :popcorn:
JBL PRX Power!

skystar

Systeem draait verder prima en stabiel om nu weer honderden euro's extra uit te geven ivm grafische kaart upgrade :confused:.
Lijkt me een beetje ver gezocht dan.

Martin
Sony str-dg 700, sony ssv 225, ss-cn 225, sa-wms 225, kdl-40v5500, Asrock net ion met DVB-C.

Raphie

AGP en HD is een lastige combi, vandaar.
JBL PRX Power!

skystar

Daarom die vraag ongetwijveld wel iemand met die config hier op het forum zitten. Kaarten genoeg ook agp. Alleen ben benieuwd wat het verschil zal doen tov de nvidia chipset welke ik nu heb. En wat of de ervaringen zijn.

Martin

RalphH

Hoi Martin,

'k Heb hier nog een HD2600 liggen, werkt prima, mag je zo hebben. Enkel weet ik niet of je ook het geluid via de ATI wilt laten lopen, deze kaart doet nl. enkel stereo via HDMI.
Meen wel dat ATI laatst een AGP op basis van de 4xxx chipset heeft uitgebracht. Stond een stukje van op tomshardware.

EDIT: http://www.tomshardware.co.uk/agp-radeon-overclocking,review-31662.html Wellicht wat overkill alleen
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skystar

Hoi Ralph,bedankt pm is verstuurd. Het geluid is geen probleem. Dit loopt via een tuner/versterker.

Martin

RalphH

Qua geluid bedoelde ik dat de huidige generatie videokaarten ook audio via HDMI door kan geven. De 5xxx serie kan zelfs de HD audiostreams bitstreamen, dat doet de 4xxx serie nog niet en lcpm gaat downsampled (16/24) vanwegen het ontbreken van PAP.

Gr.
Ralph
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

skystar

vanavond ff kaartje opgehaald en gelijk ff mogen genieten van de ht van ralph. moet nog een hoop gesleuteld worden aan mijn ht maar doel is voor ogen. kaartje werkt vrijwel direct na installatie op een kaal htpc met mce 2005 mce als basis. alleen hoe krijg ik mijn bovenpaneel wwer op de dedicated htpc. kaart is 1 cm hoger dan de rand van de htpc??! geen nood processor wordt een stuk minder belast en daar ging het om. ralph dat het je mag smeken en de old timer is weer " los" .

martin

ps toch fijn als er mensen zijn die net iets meer kaas hebben gegeten van het ht gebeuren als ik.

RalphH

Goed om te horen dat ie weer lekker draait. Koeling is inderdaad wat jammer, moet zeggen dat de koeltoren op mijn proc ook boven de kast uitsteekt. Heb het nog niet aangedurft de dremel te pakken, airflow is wellicht toch beter als de kast dicht kan.

@ps
'k Heb zelf ook nog wel wat bij te leren, veeeeel.  ;D

skystar

Nu het volgende probleem, de tv wordt herkent, stuur via component naar een crt tv, een signaal via s-video. Blijft op het scherm zwart/wit en ntsc formaat. Dit terwijl ik tegen de kaart zeg conform regio en format uitsturen.

martin

skystar

Makkelijker dan dit was het probleem niet op te lossen. Kwestie van een ander kabeltje. Nu alles als een speer kleuren bijgesteld en nu lkr ff een filmpje.

Martin

skystar

Is slechts nog 1 probleem waar ik mee zit namelijk:

In de standaard windows media player moet het mogelijk zijn om hd wmv bestanden hardarematig te kunnen afspelen. De mogelijk staat in invoegtoepassingen-opties-prestaties-geavanceerd. Dan rechts onder, echter ik kan deze mogelijk niet gebruiken staat in het grijs afgebeeld.
Wie o wie weet hier de oplossing voor om dit toch te kunnen activeren. In mediaplayer classic draaien de .mkv bestanden in full hd op 10-20 procent, super en daar was het om te doen.

Martin

sj0er-D

Citaat van: skystar op oktober 20, 2009, 21:11:21
Is slechts nog 1 probleem waar ik mee zit namelijk:

In de standaard windows media player moet het mogelijk zijn om hd wmv bestanden hardarematig te kunnen afspelen. De mogelijk staat in invoegtoepassingen-opties-prestaties-geavanceerd. Dan rechts onder, echter ik kan deze mogelijk niet gebruiken staat in het grijs afgebeeld.
Wie o wie weet hier de oplossing voor om dit toch te kunnen activeren. In mediaplayer classic draaien de .mkv bestanden in full hd op 10-20 procent, super en daar was het om te doen.

Martin
heb je de laatste ati catalyst geinstalleerd?

sj0er-D

ik ben ook op zoek naar een betere agp kaart dan mijn onboard intel kaartje (oud). ik heb een p4 2,00 Ghz, 1024mb geheugen. het is een compaq d510. ik heb de pc uitgerust met xp pro sp3 en XMBC als HT software. werkt erg goed. de kaart moet ook bij mij de processor ontlasten. ik begrijp dat de HD2600 dus goed is. kan ik met deze kaart ook component uitsturen om de htcp zo via mijn receiver naar de beamer te sturen?

sj0er-D

skystar

Heb pm verstuurd. Mocht je op zoek zijn heb nog wel andere commerciele adressen waar je een gelijkwaardige kaart voor rond de 55 euro kan kopen. ik heb de kaart gekregen van een forumlid en gelijk even kunnen kwijlen bij een echte ht. Niet te vergelijken met wat ik heb :(. Inmiddels wel gekeken voor een lcd of plasma, twijfel nog steeds tussen mijn vertrouwde crt soy en een beamer of een nieuwe lcd of plasma.
Maar ja einde van het jaar is nog nie zo ver dus heb nog even.

Martin

sj0er-D

Citaat van: skystar op oktober 20, 2009, 22:42:59
Heb pm verstuurd. Mocht je op zoek zijn heb nog wel andere commerciele adressen waar je een gelijkwaardige kaart voor rond de 55 euro kan kopen. ik heb de kaart gekregen van een forumlid en gelijk even kunnen kwijlen bij een echte ht. Niet te vergelijken met wat ik heb :(. Inmiddels wel gekeken voor een lcd of plasma, twijfel nog steeds tussen mijn vertrouwde crt soy en een beamer of een nieuwe lcd of plasma.
Maar ja einde van het jaar is nog nie zo ver dus heb nog even.

Martin
jupp thanks voor de link! ik ben er gisteren wel achter gekomen dat mn kaart ook nog eens low profile moet zijn.

sj0er-D

Het lukt me niet een HD2400 of 2600 te vinden die aan de volgende eisen voldoet:

AGP 4/8 x
low-profile

iemand enig idee?

Nahpets

Denk dat je lang kan zoeken. Volgens de ATI site zijn ze allebei:

CiteerPCI Express x16 bus interface
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

sj0er-D

sj0er-D

mag trouwens ook Nvidia zijn hoor. zolang de videokaart het HD en video gedeelte maar voor zn rekening neemt ipv de proc.

kaajee

sj0er-D

dat is idd een optie. maarrr...

goed nieuws: Op mn werk lag nog een HD2400 PCI kaart. die heb ik nu ter test meegenomen om te kijken of het een oplossing bied. ben er nu mee bezig :)

sj0er-D

hmm. video lijkt nu geen probleem. geluid hapert echter wel bij WMVHD 720p.

iemand ideeen?