MP3 / Lossless vergelijk

Gestart door Koen K, september 18, 2009, 12:20:49

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

JBL PRX Power!

Lex Groningen

Citaat van: Nosferatu op december 24, 2009, 22:57:14
Klopt, met 10k op de Grote Markt een feestje vieren terwijl het vriest, doe dat 'ons' Groningers maar eens na.  :pompom: (en dan kom ik ook nog eens van oorsprong ût Fryslân.  :angel:)

Koud en regen vannacht, maar super gezellig.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

chansig

Iemand nog een leuk argument voor mij waarom ik het niet hoorde ? Ik heb natuurlijk geen duidezenden euro's uitgegeven om erachter te komen dat ik niet een seen verschil hoor tussen...Dus help mij ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Marvin....

omdat mp3 gewoon voldoende is om van muziek te genieten, het werkt op een ipod van 2 tientjes dus waarom niet op een installatie van €-20000.

frank2

Citaat van: chansig op december 25, 2009, 09:20:34
Iemand nog een leuk argument voor mij waarom ik het niet hoorde ? Ik heb natuurlijk geen duidezenden euro's uitgegeven om erachter te komen dat ik niet een seen verschil hoor tussen...Dus help mij ?

Gr Hans

zie mijn post hierboven

@marvin: de beste stuurlui................
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Marvin....

ja ik heb inderdaad gevaren....  :yawnee:

maxtrash

Citaat van: chansig op december 25, 2009, 09:20:34
Gr Hans
iedereen doet heel verbaasd, maar mp3-codering is nu net zo ontworpen dat je geen verschil hoort. Psychoacoustische modellen en zo: als een blaadje van de boom valt naast een voorbij razende trein hoor je dat niet dus kun je dat geluid wel wegfilteren.
misschien een beetje flauwe opmerking, maar ik wil alleen zeggen dat je je niet hoeft te schamen als je geen verschil hoort :-)

Marvin....

jij hebt zeker ook gevaren.....?  :clapping:

chansig

Citaat van: frank2 op december 25, 2009, 09:42:03
zie mijn post hierboven

@marvin: de beste stuurlui................

Die argumenten zijn al in gebruik. Ik wil nieuwe. Iets heel anders Frank. Ik heb plaatsje van jouw kabelmerk gezien open en al...Wil je weten wat erin zit ? Verklaard mogelijk wel waarom je de verschillen niet hoorde...

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Marvin....

Citaat van: chansig op december 25, 2009, 10:05:29
Ik heb plaatsje van jouw kabelmerk gezien open en al...Wil je weten wat erin zit ? Verklaard mogelijk wel waarom je de verschillen niet hoorde...

Gr Hans

nog een zeebonk, ik zal de schippersbitter koud zetten heren.....!
ik heb het plaatje al een paar dagen geleden gezien op een ander forum, hilarisch....

chansig

Dan bedoelen we dezelfde. Maar goed we gaan teveel off topic...Sorry Koen.

Gr Hans

Icarus314

Citaat van: Zee op december 24, 2009, 18:04:04
Inderdaad, je had zeker mee moeten doen!   Meedoen is belangrijker dan winnen!
Ik doe ook mee en hoor ook geen verschillen (maar dat komt vast omdat mijn set niet goed genoeg is om verschillen hoorbaar te maken).

En waarschijnlijk wordt deze bescheiden opmerking verkeerd begrepen want ik kan me herinneren dat Audioloog bij jouw set behoorlijk onder de indruk was.

Ejorne

Citaat van: Marvin.... op december 25, 2009, 08:30:22
het moge duidelijk zijn dat de test geslaagd is, je hoort het verschil niet.

???

Is de uitslag al bekend dan?

Marvin....

ach, het is een beetje hetzelfde als Ajax van de week.
de wedstijd is nog niet eens begonnen, maar van te voren weet je dat Ajax gaat winnen.  :D

(als je tussen de regels doorleest kan je enkel concluderen dat het verrekte moeilijk is, anders dan de stelling 'ik zal het verschil altijd kunnen aanduiden want het is een wereld van verschil')

ik vind het wel zeer boeiend hoe de stelligen onder ons hier toegeven dat ze het echt moeilijk vinden, (chappau)
het is van mijn kant ook eerder sarcastisch bekeken, het doet me namelijk vrij weinig hoe een ander van zijn set/muziek geniet.
zolang je er maar van geniet.....

maar ik zal me terug trekken totdat de uitslag bekend is....  :coffee:

ok..... ?!  ;)

Martijn M

Citaat van: chansig op december 25, 2009, 10:17:02
Dan bedoelen we dezelfde. Maar goed we gaan teveel off topic...Sorry Koen.

Gr Hans

Nog eventjes dan... heb je misschien een linkje naar het interne van de Virtual Dynamics kabels? Ik ben wel benieuwd.

Het is dat stijfsel niet geleidt....
Dutch & Dutch

Raphie

Citaat van: Marvin.... op december 25, 2009, 14:34:16
http://www.audiojunkies.com/blog/1197/virtual-dynamics-power-3-2000-profit-margin   

Doet de cable huggers hier niks, gaat hun om de melange van componenten, de toegevoegde "waarde" van VD zit voor hen in het handmatig selecteren van componenten van een paar cent om tot een "high end" geheel te komen.  :sigh: ;D ;D :popcorn:
JBL PRX Power!

scrutinizer

Wat is het toch een toegevoegde waarde aan het leven, deze hobby.
Vooral wanneer je van jezelf onbevangen en imperfect mag zijn en op deze manier ook je eigen do and dont's bepaald.

Do and dont's without any remorse.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Daar ben ik het dan wel weer mee eens Anton
JBL PRX Power!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik mag van mezelf niet imperfect zijn........ :-X...

Vandaar dat er ook echt geen MP3 bij mij in huis komt...(pas weer een slechte ervaring achter de rug met Sting).....sterker nog ik ben zelfs aan het uitzoeken hoe ik lossless mijn muziek straks in mijn nieuwe auto op de 30Gig harddisk krijg.

Verder lees ik met gepaste verbazing over de ...uhhhh..."anders denkenden".... ;)

Anyway nog prettige dagen  :)
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

neverywhere

Ik verbaas me erover dat het nog steeds geen 20 december is. :huh2:
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

advr

Citaat van: neverywhere op december 28, 2009, 18:46:25

2010 :alien:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

PuNkEnStEiN

Citaat van: Erik van Voorst op december 28, 2009, 18:31:31Ik mag van mezelf niet imperfect zijn........ :-X...

Vandaar dat er ook echt geen MP3 bij mij in huis komt...
Wat moet jij je dan vroeger mateloos geërgerd hebben aan cassettebandjes, want dat is qua geluid toch echt (vind ik tenminste) héél wat minder dan een goed gemaakte MP3... Of nam je (namen we) daar toen genoegen mee omdat je (we) toen niet beter wist(en)? :lookaround:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: neverywhere op december 28, 2009, 18:46:25

Waarom verbaasd mij dit nu juist weer niet.............lekker klein trolletje van me... ;)

Anyway wat me dan weer wel verbaasd (buiten die voor mij enorme "levensloze" verschillen)  is die hamsterende "vergaarwoede"...tegenwoordig kun je bijna al je favoriete muziek prima lossless downloaden (en zelfs daar tref je verschillende kwaliteiten aan) opslaan met de Giga en Terras die je om de oren vliegen....waarom 400.000 tracks ...wanneer ga je dat beluisteren..... :o

Als ik naar mezelf kijk met maar 3 a 4 uurtjes per avond gereserveerd voor muziek...dan kom ik echt niet verder dan 3 a 4 cdjes......en dan wil ik dus echt wel een afgewogen keuze maken uit mijn "slechts" 2500 cdtjes........
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op december 28, 2009, 18:31:31
Ik mag van mezelf niet imperfect zijn........ :-X...

Vandaar dat er ook echt geen MP3 bij mij in huis komt...(pas weer een slechte ervaring achter de rug met Sting).....sterker nog ik ben zelfs aan het uitzoeken hoe ik lossless mijn muziek straks in mijn nieuwe auto op de 30Gig harddisk krijg.

Verder lees ik met gepaste verbazing over de ...uhhhh..."anders denkenden".... ;)

Anyway nog prettige dagen  :)
Erik

Ach, het creeert wat minder boeggolven en manoeuvreert daardoor wat gemakkelijker.

Have a nice and 'fulfilled' time. :smile: .....Wel zo toepasselijk in dit topic.

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....