MP3 / Lossless vergelijk

Gestart door Koen K, september 18, 2009, 12:20:49

Vorige topic - Volgende topic

frank2

?!!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

scrutinizer

Citaat van: frank2 op december  1, 2009, 09:58:06
?!!

;D

Laat je niet kisten, alles komt hier in kannen en kruiken.

Oftewel ...... voor de 'fundatie' van het groen, hoef je het niet meer te doen, voor opslag en leven in beton, is er zelfs ruimte op het dak voor een gazon. :sly:

:o :lookaround:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

neverywhere

Wat is het toch rustig ? Stilte voor de storm?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Zee

Denk dat men het heeft opgegeven.  Iedereen is vast weer lekker naar kabeltjes aan het luisteren want hier hoort men altijd wel 'werelden van verschil'  ;D
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Koen K

advr

opgeven nooit, afgelopen week toch even bezig geweest mijn Graaf te verkopen en een upgrade voor mijn LP12 te bestellen. ;D

komende week wordt het eindelijk even rustig. :-X

alles op zijn tijd. O0
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Nahpets

Citaat van: advr op december  6, 2009, 11:02:22
opgeven nooit, afgelopen week toch even bezig geweest mijn Graaf te verkopen en een upgrade voor mijn LP12 te bestellen. ;D

komende week wordt het eindelijk even rustig. :-X

alles op zijn tijd. O0

Ook met zo'n upgrade doet het schijfje van Koen het knap beroerd op een LP12.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

advr

Citaat van: Enno op december  6, 2009, 11:04:11

ik heb nog wel een oud element, daarmee kan ik het wel even proberen :P :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Nahpets

Citaat van: advr op december  6, 2009, 11:05:02
ik heb nog wel een oud element, daarmee kan ik het wel even proberen :P :P

Succes, ik weet de uitkomst al.

OT:

Ik ga later vandaag een 2e poging wagen om eea in lossless/lossy in te delen. Mijn verwachting is dat ik meer kans heb in de Staatsloterij.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Koen K

Citaat van: Enno op december  6, 2009, 11:04:11

:laugh:

advr

denk dat ik dan geen verschil hoor tussen de onderlinge nummers ;D ;D

Koen K

;)

Rednaxela

Heb dit wel eens met mijn cd speler geprobeerd, maar kreeg mijn vinyl alleen met een paar hele harde trappen in het ding. Omdat er daarna geen geluid meer uit kwam, moet ik concluderen dat vinyl/cd geen verschil maakt. Zolang je begint met vinyl.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

scrutinizer

Meet you halfway ....

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Koen K

Het schijnt dat je met zo'n ding gek genoeg meer last hebt van stofjes en vuil op de plaat dan met een naald. Die kan schijnbaar veruit het grootste deel van het vuil zo opzij duwen...

scrutinizer

Citaat van: Koen K op december  7, 2009, 10:55:05
Het schijnt dat je met zo'n ding gek genoeg meer last hebt van stofjes en vuil op de plaat dan met een naald. Die kan schijnbaar veruit het grootste deel van het vuil zo opzij duwen...

Yep!! Die lasers houden niet zo van 'onregelmatigheden'. ::)

;)

Anton.

Koen K

Heb je weleens zo'n ding gehoord? Ik ben wel benieuwd naar je mening over het geluid in dat geval.

Zelf vind ik het rustige klankkarakter van mijn analoge combinatie wel erg aanspreken. In sommige gevallen vind ik het gewoon lekkerder dan de CD-speler.

scrutinizer

Citaat van: Koen K op december  7, 2009, 11:03:23
Heb je weleens zo'n ding gehoord? Ik ben wel benieuwd naar je mening over het geluid in dat geval.

Zelf vind ik het rustige klankkarakter van mijn analoge combinatie wel erg aanspreken. In sommige gevallen vind ik het gewoon lekkerder dan de CD-speler.

Ik heb ernaar geluisterd Koen en was eerlijk gezegd wat voor ingenomen, maar ondanks zijn beperkingen met het afspelen van excentrische en warped records, heb ik met verwondering zitten luisteren naar dat 'handjevol' platen die binnen specs en "extreem" schoon waren.

Anton

Koen K

Ik kan me voorstellen dat het idee heel erg goed werkt, mits je inderdaad aan die voorwaarden voldoet.

Maar eigenlijk vermoed ik dat de meeste platen die je koopt (die in een papieren binnenhoes zitten) al bij de eerste keer uitpakken te vies zijn om af te spelen. En als er iets is dat me tegenstaat, dan is het wel het idee om een nieuwe plaat meteen te moeten wassen ???

scrutinizer

Buiten het feit ik wel nieuwe platen van hun persolie en 'Gooties' ontdoe, is deze techniek gewoon niet geschikt voor de onregelmatigheden 'toegestaan' >:( in het vinyl, Koen.

Ach, analoog. Misschien zijn het de imperfecties, van zowel het medium als de mens, die deze soms prettige samenloop van omstandigheden bewerkstelligd.

:smile:

Anton.

Koen K

Citaat van: scrutinizer op december  7, 2009, 11:32:22
Buiten het feit ik wel nieuwe platen van hun persolie en 'Gooties' ontdoe, is deze techniek gewoon niet geschikt voor de onregelmatigheden 'toegestaan' >:( in het vinyl, Koen.

Blijkbaar....

Citeer
Ach, analoog. Misschien zijn het de imperfecties, van zowel het medium als de mens, die deze soms prettige samenloop van omstandigheden bewerkstelligd.

:smile:

Je hebt helemaal gelijk. I'm lovin it 8)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

scrutinizer

Citaat van: morca op december 12, 2009, 20:09:33
een platenspeler met lens????
Geeft nog maar eens de veelzijdigheid van het vinyl aan ................

:sly:

Anton.