Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

sultankat

#1000
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

aws

Staan daar trouwens wel een set of 5 van de Elipsa te koop, voor allerlei prijzen.

peterrr

Ik vond dat de "elastiekjes" van de Cremona Auditors wat slapjes uitgerekt en verkleurd waren.
Dat gebeurd ook met je onderbroek na een bepaalde tijd.. ::)
Dus vanmiddag maar eens begonnen.. als nieuw?
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Carloz


WillyP

Hoe heb je dat gedaan?

Groet,

Willy

peterrr


Zwarte kleding  elastiek bestelt zo,n 80 meter bij een fournituren shop. Dikte 0,6mm.
Als eerste, alle snaren weg geknipt natuurlijk.
En daarna zoals het origineel ook zit, van onderen naar boven dan door het gaatje ernaast weer naar beneden.
Driedubbele knoopje aan het uiteinde.
Afknippen aan de kant van de rol en dan iets strak trekken en weer de driedubbele knoop.
Net onder de knoopjes afknippen en dan heb je en lusje klaar.

Oja en  veel geduld.

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

WillyP

Petje af, hoor. En het ziet er inderdaad uit als nieuw.

Groet,

Willy

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

wil

Heb je overwogen om simpelweg door te rijgen? Dus knoopje in het uiteinde, door gaatje halen, naar de overliggende spannen, weer knoopje leggen en weer terug, enzovoorts? Ik vind nl de afgeknipte uiteinden aan de onderzijde een beetje amateuristisch. Bij mij dan!

Ik zie trouwens dat jouw touwtjes geen verticale V-vorm hebben. Is dat een verschil met de M-serie?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

peterrr

#1009
Standaard zijn ze na 1x naar boven en 1 x beneden onder met een knoopje afgeknipt in het onderste gootje.
Dit zie je niet, dat is aan het gezicht onttrokken.
Dus het is gewoon weer zoals het hoort..was het zijn ook paartjes de gaatjes 2 dicht bij elkaar.
En helemaal door rijgen 35 meter... En dan een driedubbele knoop daarin en verder met diezelfde elastische draad dat lijkt mij onmogelijk.

Dat van die V vorm heb ik geen idee wat de verschillen zijn op de snaren en de stands na.

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

wil

Citaat van: wil op april 25, 2014, 19:14:00
Er zat wel een eerlijk verhaal achter de Phantom kabels: "ze klinken allemaal goed, alleen met de hogere prijs worden ze beter. De signatuur is echter dezelfde".

wil
Eigenwijs als ik ben heb ik het Phantom-avontuur toch laten varen. Heb getwijfeld tussen Kimber en Nordost en uiteindelijke voor de laatste gekozen. Nordost Blue Heaven klinkt toch wel even anders dan Ixos 613.
Voorlopig weer even mooi zo!  :thumbs-up:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Mr.M

Even een vraagje aan de sf kenners

Ben per ongeluk tegen een set sf MINIMA FM2 zonder stands  +QUID versterker gestuit.
Vond het setje heel erg mooi uitzien en heel erg tijdloos desighn.

Klinkt dat een beetjeivm ander SFs?
Enige idee over de dagwaarde van zoiets?

Ik hou van bijzondere en zeldzaame dinge en vons de QUID versterker een heel apart ding van SF met extern voedinf.....heel bijzonder..
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

De Minima zonder bijbehorende stands is bijna als een auto zonder motor. Niet doen, raak je nauwelijks meer kwijt. Incl de originele stands en in A1 conditie is 900-1000 euro een nette prijs.
De Quid is een heel fraaie versterker, wel klasse A dus wordt heet: elco's aandachtspunt bij aankoop, evenals volumeregelaar. Als die beide onderdelen in orde zijn en de kast onbeschadigd, is 500 - 600 euro geen uitzondering voor de Quid.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op augustus 31, 2014, 17:16:54
De Minima zonder bijbehorende stands is bijna als een auto zonder motor. Niet doen, raak je nauwelijks meer kwijt. Incl de originele stands en in A1 conditie is 900-1000 euro een nette prijs.
De Quid is een heel fraaie versterker, wel klasse A dus wordt heet: elco's aandachtspunt bij aankoop, evenals volumeregelaar. Als die beide onderdelen in orde zijn en de kast onbeschadigd, is 500 - 600 euro geen uitzondering voor de Quid.

Tnx rogier.

Ik ben een prijs van 1000 aangeboden voor beide.de stand kan ik via mp evt  voor 250 kopen.

Hmmm ga vandeweek eens eerst beluisteren.

**UNDER CONSTRUCTION**

fikszo

Van de week nieuwe set speakers aangeschaft

Sonus Faber Guarneri Evolution....

MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Jumping Jack

Citaat van: fikszo op september 25, 2014, 08:04:26
Van de week nieuwe set speakers aangeschaft

Sonus Faber Guarneri Evolution....

Goeie match met Naim?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Citaat van: fikszo op september 25, 2014, 08:04:26
Van de week nieuwe set speakers aangeschaft

Sonus Faber Guarneri Evolution....

Mooi, gefeliciteerd !!!!!!!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Audia

Citaat van: fikszo op september 25, 2014, 08:04:26
Van de week nieuwe set speakers aangeschaft

Sonus Faber Guarneri Evolution....

Mooie aanwinst :) Gefeliciteerd !!!
Ik heb ze ook menigmaal beluisterd.
Niet de Amati nog overwogen?
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

wil

Fraai! Gefeliciteerd met deze speakers. Geen impuls aankoop hoop ik [emoji6]

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

michel69

Schitterend hoor en heel veel luisterplezier alvast gewenst....maar dat zit wel goed met deze beauty's enne wel eventjes je sig nog aanpassen ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

fikszo

Citaat van: Audia op september 25, 2014, 09:45:03

Niet de Amati nog overwogen?

Nee, zijn we iets te groot voor mn woonkamer :)  Wel eeerrruug mooi!!
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

fikszo

Citaat van: wil op september 25, 2014, 19:08:10
Fraai! Gefeliciteerd met deze speakers. Geen impuls aankoop hoop ik [emoji6]

Uhmm.... yup!  :-[
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

R

Erg mooi!!

Citaat van: fikszo op september 25, 2014, 08:04:26
Van de week nieuwe set speakers aangeschaft

Sonus Faber Guarneri Evolution....