Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

sultankat

Citaat van: garmtz op februari 21, 2014, 09:54:17
nee, ze gaan de speakers van franco serblin importeren.

Zag die serie al staan in de winkel in Beek eind vorig jaar.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Streamz

Heb veel sympathie voor Rob en zijn Hifiwinkels(s?). En nu weet ik dat dit niet van zijn hand komt, en dat dit de importeurtak betreft, maar ik heb altijd moeite met dit soort teksten. Ik begrijp dat je als iets niet goed loopt je dit van je af wil zetten. Door bijv eea op te schrijven. Maar dit soort situaties zijn ook geen goede reclame voor je eigen bedrijf. Durob dus, maar sraalt ook af op je retailtak. Helemaal omdat dit niet de eerste keer is. Primare anyone?
Nu zal dit vast een hele andere situatie zijn, ik weet er inhoudelijk ook helemaal niets van. Maar ik, als consument, krijg wel een onprettig gevoel bij Durob zo. Dus kun je dit soort situaties beter binnenskamers houden.

sultankat

#752
Citaat van: Streamz op februari 21, 2014, 10:00:21
Heb veel sympathie voor Rob en zijn Hifiwinkels(s?). En nu weet ik dat dit niet van zijn hand komt, en dat dit de importeurtak betreft, maar ik heb altijd moeite met dit soort teksten.

Waar denk je dat de naam Durob vandaan komt?!? Vlgs mij Herman van Dungen en Rob Wilms. Correct me if I'm wrong.
Overigens is mijn sympathie er niet minder om.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

#753
Citaat van: garmtz op februari 21, 2014, 09:54:17
nee, ze gaan de speakers van franco serblin importeren.

Quote uit een blog van Herman begin februari:
Due to a split with FS from Italy, the year 2014 will show a number of new developments in the field of higher end tube products and a "realistic-like-the-original" Sonus faber speaker line.

:blush:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Audia

Dit was inderdaad al langere tijd bekend.
Het heeft alles te maken met de nieuwe (agressieve) verkoopstrategie van de nieuwe eigenaar van Sonus Faber en AR.
Ik snap dat hierin niet wordt meegegaan door Durob.
Hoewel ik de nieuwe luidsprekers van Sonus erg mooi vind en deze ook op vele punten zijn geëvolueerd t.o.v. de oudere versies, is het 'familie'gevoel wat dit bedrijf wel had wel verdwenen en dat is erg jammer.
Ik hoop dat Sonus binnenkort weer wordt doorverkocht aan een nieuwe eigenaar die dit weer terug weet te brengen.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

sultankat

Citaat van: Audia op februari 21, 2014, 10:39:20
Dit was inderdaad al langere tijd bekend.
Het heeft alles te maken met de nieuwe (agressieve) verkoopstrategie van de nieuwe eigenaar van Sonus Faber en AR.
Ik snap dat hierin niet wordt meegegaan door Durob.
Hoewel ik de nieuwe luidsprekers van Sonus erg mooi vind en deze ook op vele punten zijn geëvolueerd t.o.v. de oudere versies, is het 'familie'gevoel wat dit bedrijf wel had wel verdwenen en dat is erg jammer.
Ik hoop dat Sonus binnenkort weer wordt doorverkocht aan een nieuwe eigenaar die dit weer terug weet te brengen.

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

#756
Citaat van: sultankat op februari 21, 2014, 10:42:20
+1
Ach, gezien het feit dat ik mega-gelukkig ben met mijn Guarneri's en geen upgrade-plannen heb, kan ik me niet zo druk maken over het wel-en-wee van SF op dit moment  ;) Uiteindelijk hebben investeerders (lees Fine Sounds) altijd een ander uitgangspunt dan een Franco Serblin als het gaat om het maken van dingen met passie.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Streamz

Citaat van: sultankat op februari 21, 2014, 10:04:16
Waar denk je dat de naam Durob vandaan komt?!? Vlgs mij Herman van Dungen en Rob Wilms. Correct me if I'm wrong.

Klopt, maar het blog wordt door Herman volgepend. Vandaar mijn opmerking over "dat het stuk text niet van zijn hand komt" Niet van Rob dus. Herman ken ik verder niet. Maar aangezien het importeurschap door beiden wordt gedaan, straalt dit dus ook af op Rob en zijn winkel.

Nieuwe verkoopstrategie van AR en SF, klinkt idd vergelijkbaar met de Primare situatie destijds. Waaruit PrimaLuna uit is ontstaan destijds.

sultankat

Citaat van: Streamz op februari 21, 2014, 13:38:04


Nieuwe verkoopstrategie van AR en SF, klinkt idd vergelijkbaar met de Primare situatie destijds. Waaruit PrimaLuna uit is ontstaan destijds.

Dat wist ik niet.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Ben ook heel benieuwd wat Durob gaat doen met Bow Technology.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Fré

Citaat van: wil op februari 19, 2014, 18:52:32
Er ontstaat hier een mooie lijst die ik zou moeten afwerken. Globaal zijn er de volgende categorieën:

voorversterker vs. geïntegreerde versterker
solid state vs. buis
<1700 euro vs. >1700 euro (tweedehands)

De overwegingen worden dan:
Een voorversterker zou moeten gaan matchen met een Acurus A200(X3) eindtrap. Deze laatste heeft beslist voldoende vermogen en zal klankmatig het karakter hebben van een Krell. Dat wetende is mijn voorkeur voor vooral een vloeiend voorversterker. Het is geen econometrische puzzel om te bedenken dat een prijs tot 1700 euro dan ook mijn voorkeur heeft.

Dan de suggesties:
Voorversterker
Electrocompaniet (solid-state, warm, verschillende prijzen)
Conrad Johnson (buis, warm?, prijs?)
Audia (solid-state, analytisch, >1700)

Geïntegreerde versterkers
Krell (solid-state, analytisch, <1700)
Electrocompaniet (solid-state, warm, >1700)
Audia (solid-state, analytisch, <1700)
Devialet (klasse-D, geen idee, >1700)
ASR (solid-state, geen idee, >1700)
Chord (solid-state, geen idee, >1700)
Belcanto (solid-state, geen idee, >1700)
Accuphase (solid-state, warmer, € zeer afh. van model)


Wat ik tot mijn verbazing nog niet heb gehoord zijn merken als Audio Research, Naim of Lavardin (daar hoor je opeens niets meer over  :sarcasm: ).

Met dit lijstje neig ik dan toch richting Electrocompaniet (mits storingsvrij  :notify: ), Conrad Johnson, Audio Research (dat moet toch matchen...?) als vv of Krell, Audia, Naim of Accuphase als geïntegreerde amp.

Het wordt dus echt een rondgang langs 'de Hifi-winkel' en andere SF-kenners  :P

wil

Ik speel hier al een tijdje met de Cremona Auditor M samen met Audio Research.  En ik ben nog altijd zéér tevreden.   :clapping:
De Audio Research heeft het toen gehaald van een Krell S-300i, een Lavardin IS Reference, Moon 600i (was de 2de beste), PrimaLuna, ...

Ik ging daarna nog een McIntosh beluisteren, maar de Audio Research is blijven staan...  :wub:
Ik zeg, vooral luisteren (zeker proberen voor een demo thuis, voor de akoestiek)  :music:
Sonus Faber -- McIntosh -- Lampizator -- Aurender -- Tellurium Q -- Technics -- Aurorasound -- Nagaoka

Streamz

Citaat van: sultankat op februari 21, 2014, 13:52:14
Dat wist ik niet.

Primare was vrij klein in NL. Wilde groter worden. Importeurschap ging toen over naar More Music die meer omzet beloofde. Durob pissig, en gingen toen zelf een nieuw merk op de markt zetten. Met een naam die verdacht lijkt op Primare..als schop na. Zal vast wel op punten niet helemaal kloppen, maar dit was zo ongeveer de strekking van het verhaal.
Overigens, gezien de toegenomen bekendheid denk ik dat More Music wel voor meer omzet heeft gezorgd. Puur een gevoel trouwens, 0,0 inside info.

garmtz

Ik weet vrij zeker dat Primare onder More Music veel meer omzet maakte dan toen het nog bij Durob zat...

sultankat

#763
Een Sonus Faber kan ook lelijk zijn. Hier de Fenice (30 exemplaren wereldwijd van gemaakt) nu eens niet met die mooie houtafwerking. Vooral leuke foto om de verhoudingen te zien met de "kleinere" modellen Amati Futura en Guarneri Evolution.

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

I_Guardian_I

Ze zijn er wel in houtafwerking hoor ;) Kijk maar op de Sonus Faber Facebook, bij Photo's. Vind ze eigenlijk wel erg machtig om te zien! Wel vind ik ze minder mooi dan de Futura's  :wub:
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Mr.M

Net gekocht uit belgie voor een vriend , setje guarniri palladio..laatste  nummer.. 100 van 100.

Pffff wat een afwerking. Kwijl , kwijl,

En het geluid,,,, had niet verwacht dat uit zoeen fijn en klein conus zoeen grote en  volle geluid zou komen.

Mooi hoor.


**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Maz, hoe slaag jij er toch telkens in om van de mooiste spullen toch de meest beroerde foto's te maken?  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

Citaat van: Jumping Jack op februari 23, 2014, 15:18:33
Maz, hoe slaag jij er toch telkens in om van de mooiste spullen toch de meest beroerde foto's te maken?  ;D
Al zijn geld zit in audio, en dan heb je geen geld meer voor een fatsoenlijke camera.  :hehe:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

sultankat

#768
Citaat van: Jumping Jack op februari 23, 2014, 15:18:33
Maz, hoe slaag jij er toch telkens in om van de mooiste spullen toch de meest beroerde foto's te maken?  ;D

Je bent me net vóór. Als hij nou eens goede foto's (dichtbij en scherp en rechtopstaand) maakt van die ASR dan staan ze dadelijk in de rij.
Misschien moet je eens langs LABO gaan. Die kan dit vast ook niet aanzien.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Citaat van: FDLARRY op februari 23, 2014, 15:40:14
Al zijn geld zit in audio, en dan heb je geen geld meer voor een fatsoenlijke camera.  :hehe:

En dat gokken in Vegas heeft ook al niks opgeleverd  :devil:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

LABO

Citaat van: sultankat op februari 23, 2014, 17:07:36
Je bent me net vóór. Als hij nou eens goede foto's (dichtbij en scherp en rechtopstaand) maakt van die ASR dan staan ze dadelijk in de rij.
Misschien moet je eens langs LABO gaan. Die kan dit vast ook niet aanzien.
Haha Maz is altijd welkom (ik weet nog wel een leuke camera voor hem :-)) Zelf ben ik een fan van Leica want foto's van een iPhone e.d. vind ik nog steeds niets ook al verbeteren deze ook steeds meer.

Maar voor een verkoop topic is het inderdaad wel wenselijk om goede foto's te publiceren.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

HahHahHHAhaha....

Vroeger had ik nog een phone en die maakte super fotos.

Nu heb ik een samsung en als ik de resolutie aanpas dan krijg ik de fotos niet op de site..
Plus dat ze steeds scheef op de site staan terwijl ze op de tel goed staan..

Ik kan alleen mooie fotos maken als ik dronken ben en een vrouw voor me camera staat....

Liefst na...kt... :clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: maz op februari 23, 2014, 17:48:40
HahHahHHAhaha....



Ik kan alleen mooie fotos maken als ik dronken ben en een vrouw voor me camera staat....

Liefst na...kt... :clapping:

Dan kan ik hem niet stil houden.............. ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

#773
Citaat van: sultankat op februari 23, 2014, 17:08:41
 

En dat gokken in Vegas heeft ook al niks opgeleverd  :devil:
Dat gokken in vegas heeft wel wat opgeleverd rogier,, nu dat je over gokken in vegas begint..
Heb door jetlag de eerste 2 dagen bijna constant zitten gokken ..begon te spelen met 1000 $ en opgegeven moment was ik het zo zat en dronken dat ik heele onverantwoord begon te spelen...maar geluk stond me bij, alles wat ik deed ging goed en dronke en zat zijnde speel je groffer dan normaal voorall als een paar leuke dames om je heen staan te giegelen.hahaha . Het   geld welke ik mee speelde   was toch gewonnen geld dus doe ma gek.

Even later trok ik het niet meer en moest echt na me kamer om te slapen... resultaat van een avond dronke gokken in vegas was +_ 13500 dollar en een kater..
Vrouwtje aan balie vroeg , wil je dat ik het stort of cash? Ik dacht als ik laat storten moet ik kansspel belasting betalen straks in nl.hahaa dus zei cash...
Eenmal op kamer zat ik naar het geld te kijken en dacht laat maar eens deze mooie moment in vegas  vast stellen op een foto.... gezien ik zo mooi kan fotograveren..hahaha
Wou jij zeggen dat ik geen mooie fotos kan maken? Mooier dan dit wordt het niet ...hahaja
**UNDER CONSTRUCTION**

I_Guardian_I

Dus zo kom je aan al dat mooie (Kharma) spul! Haha wie had dat gedacht!  :headbanging:
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App