Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

peterrr

Ik heb bij mijn Auditors die nu 30/35 cm van de muur staan achter de poort kleiner gemaakt.
Ik heb isolatie wat normaal om koel/verwarmings leiding gaat er in geschoven dat werkte erg goed. ( dus de poort blijft open)
Beter als sokken e.d .
En een beetje schuiven en draaien.........helemaal blij probeer het eens geen achterwand boem enz. maar mooi laag.

Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

wil

Citaat van: peterrr op februari  9, 2014, 20:03:26
Ik heb bij mijn Auditors die nu 30/35 cm van de muur staan achter de poort kleiner gemaakt.
Ik heb isolatie wat normaal om koel/verwarmings leiding gaat er in geschoven dat werkte erg goed. ( dus de poort blijft open)
Beter als sokken e.d .
En een beetje schuiven en draaien.........helemaal blij probeer het eens geen achterwand boem enz. maar mooi laag.

Peterr
Bij de tweede CD (Arcoluz van Renaud Garcia-Fons) heb ik ze al iets verder ingedraaid. De voorste buitenste spike zo'n 2cm naar voren, de binnenste op zijn plek gehouden. Dat is al een heel verschil, o.a. in plaatsing en diepte!  :o
Hier zit nog veel potentie in zeg...  :smile:

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Mr.M

#652
Beste sf kenners.

Heb vandaag een bod gedaan op een sf extrema.zonder die gehoord te hebben.
Het is voor me broertje.
Als die geaccepteerd wordt ga ik pas luisteren.

Iemand ervaring met deze ls.?

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

bmateijsen

Zeker... is een icoon! Maar neem een flinke versterker mee!

Mr.M

Citaat van: bmateijsen op februari 11, 2014, 16:59:35
Zeker... is een icoon! Maar neem een flinke versterker mee!
Tnx bjorn.

Icoon in de zin van? kan ik rond de 5000 beters krijgen ?
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: maz op februari 11, 2014, 17:02:53
Tnx bjorn.

Icoon in de zin van? kan ik rond de 5000 beters krijgen ?

Icoon betekent hier "all time classic" die nog makkelijk met de huidige generatie meekan en die vaak zelfs nog overtreft
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Citaat van: maz op februari 11, 2014, 16:55:44
Beste sf kenners.

Heb vandaag een bod gedaan op een sf extrema.zonder die gehoord te hebben.


Gr maz

Heb je ongetwijfeld al gelezen: http://www.stereophile.com/standloudspeakers/915/

Ik heb ze heel lang geleden gehoord en dit is echt iets heel bijzonders. Ga je denk ik zeker van onder de indruk zijn.

Succes met bieden!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


bmateijsen

Citaat van: maz op februari 11, 2014, 17:02:53
Tnx bjorn.

Icoon in de zin van? kan ik rond de 5000 beters krijgen ?

In de letterlijke zin van het woord, 1 van de designs die al heel lang op handen gedragen wordt.
Of het iets voor je is, of voor je broer, ga luisteren!

sultankat

#658
De Yter luidsprekerkabels zijn binnen! Eerste indruk:
Uiterlijk: fraaie afwerking, beschaafd uiterlijk (lekker dun en flexibel te leggen). OK dat hoor je niet, maar het sluit wel mooi aan bij de elegantie van de Amati Anniversario's.
Geluid: het zijn gebruikte kabels dus al ingespeeld. Toch viel het me op dat de eerste uren sprake was van een wat analytisch onrustige sound. Die is nu al weg. Wat overblijft: zelfde karakteristiek, hoogstens tikkie warmer dan mijn huidige Wireworld Silver Eclipse 6 en dat is een groot compliment, gezien de prijsstelling en waardering van de Wireworlds (een veelvoud in adviesprijs tov de Yter).
Enkele uren zijn natuurlijk nog niet genoeg voor een definitief oordeel, temeer omdat het verschil tussen speakerkabels doorgaans veel subtieler is dan tussen interlinks. Over enkele dagen dus meer.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Citaat van: sultankat op februari 12, 2014, 16:22:11
De Yter luidsprekerkabels zijn binnen! Eerste indruk:
Uiterlijk: fraaie afwerking, beschaafd uiterlijk (lekker dun en flexibel te leggen). OK dat hoor je niet, maar het sluit wel mooi aan bij de elegantie van de Amati Anniversario's.
Geluid: het zijn gebruikte kabels dus al ingespeeld. Toch viel het me op dat de eerste uren sprake was van een wat analytisch onrustige sound. Die is nu al weg. Wat overblijft: zelfde karakteristiek, hoogstens tikkie warmer dan mijn huidige Wireworld Silver Eclipse 6 en dat is een groot compliment, gezien de prijsstelling en waardering van de Wireworlds (een veelvoud in adviesprijs tov de Yter).
Enkele uren zijn natuurlijk nog niet genoeg voor een definitief oordeel, temeer omdat het verschil tussen speakerkabels doorgaans veel subtieler is dan tussen interlinks. Over enkele dagen dus meer.

Herkenbaar  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


adventure0503

#660
he MAZ, ik heb ze ook de extrema' s.

Mr.M

Citaat van: adventure0503 op februari 12, 2014, 17:23:05
he MAZ, ik heb ze ook de extrema' s.
Hoi
Goed om te zien dat iemand ze daadwerkelijk heeft en door en door kent.
Ik had ze graag willen beluisteren maar ohm audio is ver vanuit rotterdam.
Ze zijn in ieder geval indrukwekkende speakers om te zien.

Wat heeft je toegeleid deze te kopen? Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

adventure0503

Hoi reden,
Ik ging naar een set  SF guarneri homage luisteren die iemand verkocht, omdat hij een stel extrema's had gekocht.
Het uiterlijk was zo imponerend, dat dit me niet meer losliet.
na 1 jaar j de extrema;s gekocht bij een verkoper met een spectral set.
Ik  kreeg er geen kippenvel van, maar het geloof dat er veel in deze speaker zat bleef.
Ik heb ze toch gekocht.
Eerst op een bryston 4bst, maar die redde het niet , toen een ksa300s in huis gehaald.
Die zorgde voor echte emotie.

ben benieuwd naar jouw ervaring als de koop doorgaat, die 5000 moet echt wel lukken lijkt me
suc6



sultankat

Citaat van: adventure0503 op februari 12, 2014, 18:46:13
Hoi reden,
Ik ging naar een set  SF guarneri homage luisteren die iemand verkocht, omdat hij een stel extrema's had gekocht.
Het uiterlijk was zo imponerend, dat dit me niet meer losliet.
na 1 jaar j de extrema;s gekocht bij een verkoper met een spectral set.
Ik  kreeg er geen kippenvel van, maar het geloof dat er veel in deze speaker zat bleef.
Ik heb ze toch gekocht.
Eerst op een bryston 4bst, maar die redde het niet , toen een ksa300s in huis gehaald.
Die zorgde voor echte emotie.

ben benieuwd naar jouw ervaring als de koop doorgaat, die 5000 moet echt wel lukken lijkt me
suc6

Misschien moet je Maz even de gelegenheid geven om ze bij jou te beluisteren. Hij woont niet zo ver weg van je. Krijgen we er weer een echte SF fan bij :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Citaat van: maz op februari 11, 2014, 16:55:44
Beste sf kenners.

Heb vandaag een bod gedaan op een sf extrema.zonder die gehoord te hebben.
Het is voor me broertje.
Als die geaccepteerd wordt ga ik pas luisteren.

Iemand ervaring met deze ls.?

Gr maz
Iig. extreem betreft looks; smaakgevoelig. Ik heb beter geproportioneerde SF speakers gezien dan deze Extrema's.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

adventure0503

noem jij dan eens wat  beter geproportioneerde speakers?
Ben nieuwschiering waarmee je komt

Xander32

Citaat van: adventure0503 op februari 13, 2014, 06:15:25
noem jij dan eens wat  beter geproportioneerde speakers?
Ben nieuwschiering waarmee je komt
De beauty's van Sultankat bijv. ... En zo zijn er echt nog veel meer ;).
Maar ze zullen dan wel heel erg goed klinken. Functie voor vorm, al is dat in het geval van een SF maar moeilijk voor te stellen. En daar heb ik zelf overigens geen enkele moeite mee hoor; mijn voorgaande monitoren waren nou ook niet echt een plaatje om te zien en de meningen over mijn huidige speakers zijn heel begrijpelijk ook heel divers :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32




Dit is toch net een fatsige, volgevreten Ialiaan, of gaat het nu dan toch echt tijd worden dat ik naar de opticien ga ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LABO

Citaat van: Xander32 op februari 13, 2014, 06:54:49



Dit is toch net een fatsige, volgevreten Ialiaan, of gaat het nu dan toch echt tijd worden dat ik naar de opticien ga ::).
Tja ik vind ze inderdaad ook niet echt de schoonheidsprijs verdienen, maar smaken verschillen nu eenmaal en dat mag :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Ze winnen zeker geen schoonheidsprijs .zeker niet in vergeleken met de rest van de sf familie.

ik begrijp het  wel dat het een klassieker genoemd wordt.

**UNDER CONSTRUCTION**

Raymond187

Legt eraan hoe je er  naar kijkt.

sultankat

Om maar eens een passende tegeltjeswijsheid te poneren: Echte schoonheid zit van binnen!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

adventure0503

Vanuit de foto komt het misschien niet goed over, maar in het echt heeft het iets imponerends, heeft iets weg van een zittende gorilla.
En daardoor worden ze heel mooi, maar het blijft natuurlijk smaak.
Als je ze hoort, ga je er wel anders over denken...



sultankat

Citaat van: adventure0503 op februari 13, 2014, 16:38:13
Vanuit de foto komt het misschien niet goed over, maar in het echt heeft het iets imponerends, heeft iets weg van een zittende gorilla.
En daardoor worden ze heel mooi, maar het blijft natuurlijk smaak.
Als je ze hoort, ga je er wel anders over denken...

Bokito is niet dood!!! : :clapping: :clapping: :pompom: :pompom:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

I_Guardian_I

@sultankat, gezien je "oude" wireworld bekabeling in de markt staat, mogen we aannemen dat de Yter toch beter bevallen is?  :tongue2:
Verschil dus groter geworden sinds gisteren?
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App