Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

R

Ik heb goede ervaring met de Linn/Sonus faber cremona en audioquest als combinatie.

stefan_82

Citaat van: I_Guardian_I op juli 12, 2013, 15:20:10
Even dit topic weer omhoog bumpen..  (Zo krijgt Joske007 misschien ook eens een antwoord op zijn vraag haha)

Iemand die ervaring heeft of speelt met de Cremona reeks? (Homage reeks mag ook natuurlijk)
Gezien de Devialet D-Premier nu hier is, wordt het binnenkort tijd om het een en ander te gaan fine-tunen...

Hebben jullie voor mij nog enkele tips en andere leuke (positieve) ervaringen? Denk bijvoorbeeld welke merken kabels ik eens zou moeten proberen etc. Ook andere methoden/producten zijn welkom! 
Jullie zouden mij daar enorm mee helpen!

Zeer tevreden over de AH! KB10.
Gebruikt bij CA's en nu de liuto.

Ik weet dat SF met MIT test.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Alex Groningen

Citaat van: gerzom op mei  9, 2013, 17:49:19
Meer foto's van de Olympica range






[suspicious][/suspicious]


Qua looks in ieder geval prachtige schoonheden om te zien.

gerzom

Interview met Paolo Tezzon, chief designer van Sonus faber.

Paolo Tezzon interview
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Millsart

Iemand ervaring met de Minuetto? Zou deze willen aanschaffen voor dedicated stereo set.
HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

Buell

Hallo,

Ik heb de sonus faber cremona staander en de cremona auditor gehad.

De laatste zijn pas verkocht en ik heb nu de Accordo monitors, van de hand van Franco Serblin (de grote man achter SF)

Officieel geen SF en wellicht niet voor dit topic, maar ...wel van Franco Serblin dus...

Ik ben erg happy mee, een klasse beter dan de auditors en zelfs in een vergelijk met de Guarneri bleef mijn keus..de Accordo.

Is er onder jullie iemand die ze heeft, en wat zijn je ervaringen.

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

raindog

Een tijdje terug heb ik de Accordo's mogen horen bij de hifiwinkel in Beek, op versterking van D'Agostino. Dat klonk uitstekend, ik was er zwaar van onder de indruk. Daarnaast een prachtig ontwerp om te zien, misschien nog wel mooier dan Sonus Faber.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Buell

Hallo Raindog,

Bedankt voor je reactie, mijn Accordo's komen daar ook vandaan ook ik was er van onder de indruk.
Fijne zaak trouwens.

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

peterrr

Alles van Franco mag in dit topic hoor!!

Er zijn er maar weinig die zoveel mooi`s gecreëerd hebben, ik heb de Accordo`s nooit gehoord maar O` wat zijn ze mooi om te zien :wub:

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

stefan_82

Citaat van: peterrr op augustus  9, 2013, 21:27:13
Alles van Franco mag in dit topic hoor!!

Er zijn er maar weinig die zoveel mooi`s gecreëerd hebben, ik heb de Accordo`s nooit gehoord maar O` wat zijn ze mooi om te zien :wub:

grt Peterr

Wat is het prijskaartje vd accordo's?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Buell

Dat is het enige wat minder mooi is  ;D

Maar ze gaan ook nooit meer weg, een diepte investering ha, ha  ;)

Gr. Fred
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Etiennevh

Donders wat zijn die Accordo's mooi. Eind vd maand is als het goed is mijn set speakers compleet, dan komen de Sonus Faber Toy Towers hier de frontstage completeren.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

contour3.0

Citaat van: gerzom op mei 12, 2013, 19:07:53
Verwachte verkoopprijzen:
The I (€4700/pr., left pair), II (€7500/pr., middle), and III (€10,100/pr., far right) were on static display.
zal wel wat hoger zijn, die prijs.... :(
een Oostenrijkse dealer op audio markt.de biedt de middelste van de range aan voor 8500 euris....
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

gerzom

Sonus Faber Olymipca I, een van de eerste reviews, volgens mij.

http://www.highfidelity.pl/@main-403&lang=en
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


twani


tompj

Citaat van: twani op september 15, 2013, 11:09:29
Me liky liky :inlove:
Me likey likey too! Zie te zien klinken ze weer, meer dan een reeks modellen van de afgelopen jaren, als old school Sonus faber. Dat geluid heeft mij altijd meer aangesproken dan de meer recente varianten.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

peterrr

Zijn idd. weer pareltjes om te zien, dat is toch voor mij wat SF  is....

Begeerlijk al spelen ze nog niet eens.

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

twani

Vond de Cremona series de laatste SF speaker met die onmiskenbare zweem van mystiek er omheen. Liuto, Toy ed vond ik helemaal niets. Niet qua klank (te pittig) en niet qua looks.

Deze lijken weer beter gelukt, net als de huidige Franko Serblins trouwens....

Audia

Heb zelf de Olympia ook mogen beluisteren.
Was het 1 na grootste model meen ik.
Ja, dat is toch echt een SF!
Geweldige afwerking en looks en qua klank duidelijk herkenbaar als SF. De keuze tussen Cremona of Olympia zou geen makkelijke zijn voor me, maar zou denk ik toch voor de Olympia gaan.
Ik ben nu zelf gegaan voor de Amati Futura en aangezien ik de voorloper had was dat een soortgelijke vergelijking.
De Futura scoorde voor mij net wat beter op diverse gebieden.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


michel69

Na een lange tijd van zoeken ben ik sinds gisteravond ook een trotse bezitter van Sonus Faber(ik moet alleen nog 1 week wachten >:( aangezien ik pas volgende week de tijd heb om ze op te halen)het zijn 2e hands maar in zo goed als nieuw staat de Grand Piano geworden :pompom:.

Nu zal het in surround ook wel een stuk beter gaan klinken maar ben vooral benieuwd wat hoe deze beauty's in stereo gaan presteren  op mijn Onkyo receiver.

Groetjes van een zeer gelukkig mannetje genaamd Michel :bigsmile:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

peterrr

 Welkom bij de " trotse" bezitters club.. ;D

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

michel69

Citaat van: peterrr op oktober 20, 2013, 14:13:28
Welkom bij de " trotse" bezitters club.. ;D

Grt Peterr

Dank u :smile: nu alleen nog zoals ik al aangaf een week wachten en laat dat nu juist een van mijn minpunten zijn,maar goed deze week veel muziek luisteren in mijn vrije tijd en dan kan ik vanaf de dag dat ze hier staan weer alles opnieuw gaan beluisteren en dat ik dan hopelijk heel veel verschil ga horen.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Audia

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2013, 13:45:23
Na een lange tijd van zoeken ben ik sinds gisteravond ook een trotse bezitter van Sonus Faber(ik moet alleen nog 1 week wachten >:( aangezien ik pas volgende week de tijd heb om ze op te halen)het zijn 2e hands maar in zo goed als nieuw staat de Grand Piano geworden :pompom:.

Nu zal het in surround ook wel een stuk beter gaan klinken maar ben vooral benieuwd wat hoe deze beauty's in stereo gaan presteren  op mijn Onkyo receiver.

Groetjes van een zeer gelukkig mannetje genaamd Michel :bigsmile:

Welkom bij de club :)
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators