Djaxx's

Gestart door djaxx, augustus 31, 2009, 16:52:30

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: djaxx op oktober 12, 2013, 12:35:34
Vandaag toch even aan de slag gegaan met de direct stand op de marantz en de sub laten meespelen.
Dit gaf toch een erg mooi resultaat. Lijkt er op dat het voor de ene muziekstijl beter is in deze stand en voor de andere , in de pure direct stand. Word nog wat verder testen.

Btw, ik zou graag beetje testen met het meer/ minder indraaien van de fronts. Heeft dit een invloed. P mijn audessey instelling? Moet je dan weer opnieuw gaan uitmeten?
Jazeker, al is het wel afhankelijk van de speaker in welke mate.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joske007

Pure Direct of Direct+sub, Zolang het naar jou smaak goed klinkt is het goed.

Zelf prefereer ik bij het relaxed luisteren de stand "Pure Direct" en bij Party-Time gaat de Sub me aan in de stand "Direct"  :pompom:
Bij het schuiven en draaien van de speakers, zal je ook steeds opnieuw een audyssey meting moeten doen, maar je kan hiermee wel aan de slag in Pure Direct.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

djaxx

Kleine update:

We zijn weer in een nieuw stadium beland.
ik ga me een nas aanschaffen, dat het een synology word staat al vast.
Twijfel enkel nog of het de 214+ of de 412+ zal worden. ik schaf hem vooral aan om muziek te gaan streamen via ds audio naar de marantz sr7008. Filmpjes die gedownload zijn wil ik makkelijk en snel kunnen bekijken en niet meer elke keer met de laptop naar de dune lopen om via usb over te zetten.
Een grote film collectie wil ik zeker niet aanleggen. D goede films koop ik nu eenmaal op blu ray, enerzijds omdat ik ze spaar en anderzijds om de industrie te steunen.
Als ik het zelf bekijk moet de 214+ volstaan, wil enkel niet de fout maken van te beperkt te kopen en binnen twee jaar weer wat anders te moeten kopen. Anderzijds, is 4 schijven niet wat overkill, moeilijk...

skank1

Wijze keuze, maar ik zou absoluut de 4 disc gaan
Stel , ik zeg stel , dat binnen x aantal jaar 4k realiteit is, heb je mss met 2 discs te kort.
4 discs heb je er mooi 2 voor muziek en 2 voor films

Ik vermoed dat je flacs gaat gebruiken, die nemen ook wel wat in.
4 dus ;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

djaxx

Citaat van: skank1 op september  7, 2014, 09:40:13
Wijze keuze, maar ik zou absoluut de 4 disc gaan
Stel , ik zeg stel , dat binnen x aantal jaar 4k realiteit is, heb je mss met 2 discs te kort.
4 discs heb je er mooi 2 voor muziek en 2 voor films

Ik vermoed dat je flacs gaat gebruiken, die nemen ook wel wat in.
4 dus ;)

Aan de 4k had ik idd nog niet gedacht, goed argument in elk geval.

djaxx

Openingspost maar eens geupdate want hier is op die 4 jaar meer verandert dan ik zelf dacht  :headbanging:

Sony Bravia 40" Full hd. Sony 55"
Wd hd tv met elements 1TB HD. Dune D1
Denon avr 1709 Marantz Sr 7008 ( ook nog even de 7007 gehad, weggegaan wegens teveel probs.
Fronts focal Chorus 714v. Focal Chorus 826v
Center Focal Chorus cc 700 v Focal Chorus cc 800
Sub Chorus sw 700v. Svs PB 1000
Rears Focal Chorus 700v
Dspeaker antimode 8033c. Heb deze nog 'aar niet echt meer nodig in de set momenteel.

Ben echt enorm tevreden van de vorderingen die mijn set gemaakt heeft, klinkt echt waanzinnig goed al. We genieten echt enorm van zowel film als muziek, zal ongeveer 50/50 zijn.

Volgende upgrades/werkpunten:

Eerst al zeker de synology nas, later wil ik hierbij misschien een bluesound node.
Ook gaan we ons verdiepen in het meten is weten en een umik aankopen en de ruimte, toch wel harde huiskamer, akoustisch wat te verbeteren.

oja, foto's komen er één dezer aan!

fluissie

Mooie verzameling hoor stefan :thumbs-up:

Goed bezig ook, zal je ter zijner tijd inlichten over de bluesound :colgate:, al ben je altijd welkom om bij mij thuis te komen luisteren.

Gr jeroen

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Joske007

Voor je 1ste kennismaking met Synology kan je ook eens kijken voor een 2dehands exemplaar  ;)
Na het ontdekken van de software, hardware, enz... kan je nog kijken naar welke kant een mogelijke upgrade gaat.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

skank1

Citaat van: Joske007 op september  7, 2014, 13:40:07
Voor je 1ste kennismaking met Synology kan je ook eens kijken voor een 2dehands exemplaar  ;)
Na het ontdekken van de software, hardware, enz... kan je nog kijken naar welke kant een mogelijke upgrade gaat.

Dat vind ik dan eigenlijk weggesmeten geld.
Doe het direct goed.

Crownfire

Citaat van: djaxx op september  7, 2014, 13:01:58
Openingspost maar eens geupdate want hier is op die 4 jaar meer verandert dan ik zelf dacht  :headbanging:

Sony Bravia 40" Full hd. Sony 55"
Wd hd tv met elements 1TB HD. Dune D1
Denon avr 1709 Marantz Sr 7008 ( ook nog even de 7007 gehad, weggegaan wegens teveel probs.
Fronts focal Chorus 714v. Focal Chorus 826v
Center Focal Chorus cc 700 v Focal Chorus cc 800
Sub Chorus sw 700v. Svs PB 1000
Rears Focal Chorus 700v
Dspeaker antimode 8033c. Heb deze nog 'aar niet echt meer nodig in de set momenteel.

Ben echt enorm tevreden van de vorderingen die mijn set gemaakt heeft, klinkt echt waanzinnig goed al. We genieten echt enorm van zowel film als muziek, zal ongeveer 50/50

Mooie set inderdaad. Ik heb een beetje vergelijkbaars staan. Welke rear speakers heb je precies? De 700v is de gehele focal serie namelijk.

FeaR1986

Citaat van: Crownfire op september  7, 2014, 21:44:42
De 700v is de gehele focal serie namelijk.

Je hebt nooit te veel rear-speakers  :tongue2:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Well - HDMI 4K Ultimate - Optocoupler mkII | Audioquest 1007 Series banana