Epson TW3500 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 28, 2009, 21:27:23

Vorige topic - Volgende topic

Nixie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 30, 2009, 15:54:19
Als het op kosten gaat van de klant is dat geen enkel probleem.
We leveren alleen dermate scherp dat we niet zorg kunnen dragen voor heen en weer versturen, de calibraties zijn gratis als de klant langs komt.
Wil je dat er verstuurd word kan dit op eigen kosten.
Maar gezien het feit dat je kunt wachten op de hercalibraties en de frequentie gemiddeld 1x per half jaar of per jaar is moet het toch wel lukken om langs te komen :D

Ik ben nieuw in de projectorwereld, kan je even toelichten wat de calibraties precies inhouden ? Als het belangrijk is deze door een "professional" te laten uitvoeren dan veronderstel ik dat aankoop van een projector in een pure webshop zonder achterliggende, ondersteunende organisatie niet echt een optie is, correct ?

J.A.F._Doorhof

www.isfcalibraties.nl is misschien een goede start.
En op dit forum het ISF board.
Het is echt nogal uitgebreid om een kort antwoord te geven.

Een projector hoor je in mijn optiek te laten calibreren als je het maximale eruit wilt halen.
Er word vaak lacherig over gedaan door dealers maar geloof me, als je mensen spreekt die het hebben laten doen zullen ze het allemaal bevestigen :D
Probleem is dat er maar bar weinig mensen zijn die de calibraties doen en daarbinnen zijn er niet al te veel die ook echt een heel systeem goed kunnen krijgen, vaak is het half werk (en zelfs dat halve werk levert vaak al goede winst op, kun je nagaan).

Wij leveren sowieso al onze projector met calibraties.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

driesel

Citaat van: Nixie op november  3, 2009, 08:51:51
Driesel, waar in Vlaanderen heb je 'm besteld ? Ik ben namelijk ook geïnteresseerd, heb je al een levertermijn ?

Ik heb deze besteld bij Home@TheMovies in Breendonk (ja, bij dat fort).
Er werd mij verteld dat de PJ's met mondjesmaat worden uitgeleverd.  Concreet: 4 stuks in de loop van deze week.

RonG

Citaat van: driesel op oktober 30, 2009, 15:24:34
Ik heb de TW3500 hier in Vlaanderen net besteld

En? Heb je hem al? Zo ja, tevreden?

gr,

Ron

driesel

Mm nee,

Ik ben weer aan het twijfelen geslagen tussen de TW3500 en de TW5000.  ::)

RonG

Als geld geen issue is de TW5000 nemen

TheWalkingDad

Citaat van: driesel op november  4, 2009, 15:09:18
Mm nee,

Ik ben weer aan het twijfelen geslagen tussen de TW3500 en de TW5000.  ::)

nee.. neem de tw3500 maar ;) ben zeer benieuwd naar je reactie dan! wil hem namelijk zelf ook heel graag :) Leveren gaat traag en duurt lang.

reza

Als je geld hebt dan snap ik niet echt waarom je twijfeld tussen een instapmodel en een high end klasse beamer?
Dan zou ik ten alle tijden gaan voor de betere machine en dat is zonder twijfel de TW5000
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Citaat van: reza op november  5, 2009, 09:51:41
Als je geld hebt dan snap ik niet echt waarom je twijfeld tussen een instapmodel en een high end klasse beamer?
Dan zou ik ten alle tijden gaan voor de betere machine en dat is zonder twijfel de TW5000

Precies,

(ikzelf twijfel ook maar tja, is toch een bom duiten meer). Maar ik ga ervan uit dat ik toch een WOW factor krijg wanneer ik upgrade van een TW10H naar een TW-3500.

RonG

Als ik even reken "valt" het nog mee

TW3500 E 1550,-
TW5000 E 2500,- inclusief extra lamp van ongeveer E350,- tot E 400,-

Dus voor ongeveer E 600 extra heb je een TW5000 ipv een TW3500.

Ok, je moet voor nu E 1000,-  meer neerleggen maar wanneer je van plan bent de beamer lange tijd te bezitten (zoals ik) hoef je geen lamp meer aan te schaffen in de toekomst wanneer je deze vervangen moet, of als verkoop argument wanneer je deze weer van de hand wilt doen :)

driesel

Citaat van: RonG op november  5, 2009, 10:56:22

TW3500 E 1550,-
TW5000 E 2500,- inclusief extra lamp van ongeveer E350,- tot E 400,-

Dus voor ongeveer E 600 extra heb je een TW5000 ipv een TW3500.

Ok, je moet voor nu E 1000,-  meer neerleggen maar wanneer je van plan bent de beamer lange tijd te bezitten (zoals ik) hoef je geen lamp meer aan te schaffen in de toekomst wanneer je deze vervangen moet :)

Inderdaad, die afweging gaf voor mij de doorslag.
Het blijft natuurlijk een smak geld meer.
Ik ben nu van plan een maandje of 4 als een pater te leven. :)

TheWalkingDad

Citaat van: RonG op november  5, 2009, 10:56:22

Lol, dit is echt een waardeloze vergelijking die jij nu doet. Misschien "valt" het voor jou mee, maar je telt er wel even 66% van de prijs er bij op. 66% is gewoon veel extra geld. Ook al doe je 66 procent over 10 euro of over de 1500 euro voor de beamer.  Daarnaast maak jij je wel druk om een extra lamp, maar vergeet de calibratie die hij d'r bij krijgt. Je praat dus hierbij over een compleet andere classe die je gewoon niet met elkaar kunt vergelijken.

Nu vraag ik me af wat de gemiddelde HTforum bezoeker verdient, maar ik kan niet begrijpen dat de prijs doorslaggevend kan zijn bij deze vergelijking.

De eerste beamer van diesel (epson 2800), die hij een paar maand geleden gekocht heeft, is ook rond de prijs van de epson 3500.

RonG

Daarom heb ik valt ook tussen aanhalingstekens gezet en maak me niet druk om de extra lamp en vergeet ook niet de extra calibraties welke je krijgt.
Bij ITC zit dat er ook allemaal in. Snap je reactie dan ook niet helemaal.

TheWalkingDad

Citaat van: RonG op november  5, 2009, 12:36:07
Daarom heb ik valt ook tussen aanhalingstekens gezet

tenzij je in de post sarcastisch was, maar het valt dus niet mee. En daarom kan de prijs ook niet doorslaggevend zijn in deze situatie, zoals jij aangaf in je post.

[edit]

Driesel koop de beamer niet bij ITC, maar waar hij hem wou kopen kreeg hij echter wel de calibratie erbij.

RonG

Euh, ja, daar waar ik dus misschien zou kopen (ITC) zit ook de calibratie bij de prijs van E 2500.

TheWalkingDad

Citaat van: RonG op november  5, 2009, 12:43:20
Euh, ja, daar waar ik dus misschien zou kopen (ITC) zit ook de calibratie bij de prijs van E 2500.

Ik probeer hier niemand af te zeiken en ben ook zeker niet iemand die loopt te trollen, maar je geeft advies aan iemand over de keuze die hij moet maken tussen 2 verschillende types. Daarnaast laat ik even achterwege dat jij een ander model aanschrijft in het tw-3500 topic. Je praat hierbij over het geld, wat volgens jou mee "valt". Zoals ik al eerder aangeef valt het prijsverschil absoluut niet mee. Er is geen situatie te beschrijven waar 66% extra meevalt. Het is de prijs/kwaliteit die het juist uitmaakt. Als er 2 verschillende potten pindakaas naast elkaar staan, waarbij de één 66 procent goedkoper is en jij vind de smaak hetzelfde.. dan kan ik vertellen dat jij voor de goedkope pindakaas gaat. Natuurlijk weet ik wel dat bij het geven van advies je eigen belang ook deels meetelt, maar vooral bij dure aankopen is dit gevaarlijk. Je legt gemiddeld toch meer dan een maandsalaris in om de extra kwaliteit van de tw-5000 te kopen boven de tw-3500.

Misschien vind jij de prijs meevallen en zou jij, met maar 1000 euro bijlegen, de 5000 kopen. Jij zult het projector forum ook wel hebben gelezen en hebben gezien dat er mensen zijn die totaal blij zijn met een full hd beamer van optoma voor 1000 euro. Ik geloof niet dat jij deze mensen ooit een beamer kan aanpraten voor 2500 euro. Ze vinden gewoon dat hun 1000 euro beamer gewoon goede kwaliteit geeft.

mensen zijn gauw de neiging om te veel geld uit te geven om overkill te krijgen. Als driesel het beeld van de epson tw-3500 geweldig vind dan is het gewoon overbodig om een epson tw-5000 te kopen.. ook al was hij maar een paar 100 euro duurder. Elke cent die je dan extra uitgeeft is gewoon overbodig. Waar het bij jou reactie, na mijn mening, mis ging was het feit dat je over de prijs begon. Waarom zou je driesel een paar maand als een pater willen laten leven als hij de meerwaarde tussen de beamers niet ziet.

Indien driesel duidelijk aangeeft dat de tw-5000 beter is dan zie ik de prijs nog steeds als een afweegpunt ipv doorslaggevend. Als jij aan het twijfelen bent tussen de 3500 en de 5000 dan kan ik je vertellen dat je gewoon voor de 3500 moet gaan, want kennelijk ziet driesel zich prima kijken naar een tw-3500.

RonG

Ow, ow, volgens mij is er een misverstand,

Mijn bericht was algemeen bedoeld, niet als aankoop advies voor iemand en wil zeker niemand iets opdringen.
Als je bericht van mij zo leest lijkt het er misschien op maar was absoluut niet zo bedoeld.

Ik weet zeker ook het goedkopere segment te waarderen gezien ik zelf al 5 jaar met een TW-10H draai. Mijn conclusie op de lange termijn was dat je rond 600 Euro meer een TW5000 hebt ipv een TW3500. Wanneer iemand dit niet wil moet hij dat natuurlijk zelf weten.

J.A.F._Doorhof

Het is geen vergelijk om een TW3500 met de TW5000 te vergelijken, het is echt dag en nacht verschil.
Dus als je het budget hebt zonder twijfel de TW5000.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FireStarter

Maargoed, dat is het verschil tussen budget en high-end.

Als je het zou moeten omschrijven in verschillende HT fases dan zou een instapper in de HT wereld (like me) tevrede zijn met een TW3500 als eerste budget model.

Andere mensen zullen het ook erg waarderen hoe het eruit ziet. Maar als je daarna de stap maakt naar een high end model dan zal je dus versteld staan naar de kwaliteit die je in huis hebt. En dan wil je sneller die 1000 extra betalen ipv direct op het begin.

Hoe groter projectie je hobby is hoe meer geld je eraan uit wilt geven.

reza

Citaat van: FireStarter op november  6, 2009, 13:55:33

Hoe groter projectie je hobby is hoe meer geld je eraan uit wilt geven.`

Hoe groter je portomenee hoe meer je er aan uit KAN geven ;)

driesel

Anyways, ik ben dus definitief voor de TW5000 gegaan.  ::)
Ik ga het toestel ergens in de loop van volgende week afhalen.  Ik heb alvast m'n slaapkamer wat 'gebatcaved' (zwarte ikea tupplur-rolgordijntjes aan weerszijden van m'n projectiescherm gehangen).  Was wel nodig, want aan de ene kant is er een raam en aan de andere kant een vitrine met schaalwagens: veel bling-bling dus.
'k Vind het wel grappig hoe ik van een TW2800 uiteindelijk bij een TW5000 ben beland.  Van uitersten gesproken  ;D!

reza

BeoMaster

Citaat van: driesel op november  7, 2009, 14:44:00
Anyways, ik ben dus definitief voor de TW5000 gegaan.  ::)
Ik ga het toestel ergens in de loop van volgende week afhalen.  Ik heb alvast m'n slaapkamer wat 'gebatcaved' (zwarte ikea tupplur-rolgordijntjes aan weerszijden van m'n projectiescherm gehangen).  Was wel nodig, want aan de ene kant is er een raam en aan de andere kant een vitrine met schaalwagens: veel bling-bling dus.
'k Vind het wel grappig hoe ik van een TW2800 uiteindelijk bij een TW5000 ben beland.  Van uitersten gesproken  ;D!

Benieuwd hoe de tw 5000 bevalt  :bigsmile:
Pioneer AX-5Ai, Pioneer 989 AVi, cinematiq optimizer II plus, KEF Q series, REL Quake 2, Vincent monoblocks, Panasonic Viera, Epson TW 3500, Projecta, Dreambox 800 HD, Xtrend 9000, AC-Ryan Playon HD, Visiosat Big Bisat.

rocket15

Ik heb ook lang getwijveld tussen de TW-3500 en de TW-5000. Maar de TW-5000 is mij toch iets te kostbaar, ik heb geen ervaring met home theaters en ik vermoed dat ik al onder de indruk zal zijn van de prestaties die een 3500 zal leveren. En daarbij komt dat je bijna twee Epson 3500 (+/- 1350) projectors kunt kopen voor de prijs van een TW-5000 (+/- 2500). En dat vindt ik toch wel erg veel verschil... Is dat het nou echt waard?

FireStarter

Citaat van: rocket15 op november  9, 2009, 21:45:19
Ik heb ook lang getwijveld tussen de TW-3500 en de TW-5000. Maar de TW-5000 is mij toch iets te kostbaar, ik heb geen ervaring met home theaters en ik vermoed dat ik al onder de indruk zal zijn van de prestaties die een 3500 zal leveren. En daarbij komt dat je bijna twee Epson 3500 (+/- 1350) projectors kunt kopen voor de prijs van een TW-5000 (+/- 2500). En dat vindt ik toch wel erg veel verschil... Is dat het nou echt waard?

Zo denk ik dus ook. En over 3 jaar zal je voor €1350 vast een projector kunnen kopen die beter presteerd dan de TW5000. Maargoed, wellicht ben je over 3 jaar zo verslaafd dat je dan wel meer budget wil/kan vrijmaken.

Frank, hoe groot is de kans dat de TW3500 voor het einde van het jaar goed leverbaar is?
Hebben je daar nu een demo model staan? Zoja, kan ik die op een zaterdag bekijken? (zonder de TW5000 ernaast :P )